Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Er du gammel som jeg...eller....
ATM
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-01-2012 12:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 204
Tilmeldt: 23.09.10
 Status: Offline

Vores alle samens ven ... Manse... ups jeg mener ...Svendborg... griner har skrevet et sødt, smukt indlæg,Thumb som intet har med Thailand at gøreIkke SE

vores ven, ... Manse... hade den frækhed at poste dette gode indlæg på en anden webside. Straffen faldt hårdt og brutalt med det samme Grin

Manses skrev

Er du også vokset op, hvor der har været hjemmelavet mad.

Har spist æggesnaps lavet af rå ubehandlede æg.

Har du sovet uden babyalarm, har kørt på cykel uden hjelm, i bil uden autostol og sele og hvor mor og far røg Cecil på forsæderne, havde TV med kun en kanal og samtidig skulle rejse dig for at skrue op eller ned for lyden.

Spolede du kassettebåndsalat ind med en blyant og har haft maskinskrivning i skolen, og kan du huske da alle levede uden mobil og internet.

Husker du også, når I engang imellem i weekenden var nede og leje en Moviebox og en VHS videofilm.

Alt dette husker jeg.... JEG ER BARE BLEVET GAMMEL.... www.thai-dk.dk/uploads/691.gif



Er vores ven Manse blevet gammel , nej, nej, nej og atter nej. Han er bare vores ven music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-01-2012 01:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

1054 klik !!




Og det skal jeg da love for de har, gode råd om tennisalbuer og ledsmerter i hænderne gives da jeg har mange års erfaring griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-01-2012 01:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

AK ja kært barn har mange navne, bruger dem tit og ofte lidt synd, er det, på en måde at man ikke vil stå ved hvem man er.

Manse for fanden. du er Manse ingen anden, hold fast i det .du bliver aldrig andet
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-01-2012 02:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1832
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Ak nej jeg tror det har noget med Svendborg at gøre?? de mange lange Bakker og de er altså drøje at komme op af ? jeg kender en del Svendborgensere og de føler sig gamle så tror det er derfor. Jeg stak af fra Byen i 51 så derfor nåede jeg ikke at blive gammel så tidligt. driller Pen. Tennisalbue?? griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-01-2012 06:42

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg er da bare en stolt person, som er blevet så berømmet af personer med pondus...

Ja jeg er sgu stolt... Tak skal i haveLove
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sol
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-01-2012 13:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 247
Tilmeldt: 09.11.09
 Status: Offline

ØØØØØ GODAV DU Shock som vi siger på sønderjysk
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mavesur
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-01-2012 15:07

Bruger

Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 13.07.11
 Status: Offline

Pondus, va det ike en pinvinagtig sparbøse ungene engang fik i bangen. Jeg huske noget om at jeg neglde barnabarnets sorte svin som Vi kladte den og kunne få en kold ned hos helge. Henning som heler ike har andet at lave end at side nede i kældere og glo på gamle midtesider fra raport- sir enda selv om han har druket som en hul i jord i 30 år- at det sorte svin ose hade et rødstibet halstøklæde det kan jeg sku ike huske noet om. Men jeg ka husge kampe med han mor min dater inrid bagefter. De skid 134 kroner har jeg hørt mejet om side- og det snar 40 år diden.
Henning og hans kamarat ole der dele han ide om at drike sig ihjel er gamel kondoktør. Han sir han har styr på tal og klig og sådan noet så da vi sad og kigede på inder nettet ville han pluse lig vædde om at det var snyd,,
Vi ser kun fordi vi spyter i kassen til en mander tur til bataya os der spiller billard, hvis vi kan holle nallergene væk fra guldte kan vi træ flyve om 4 mån neder- sikke en fest det bli r, men så er det at vi ser hva vi ska pase mest på deru je- de læse tænder eler moneterne, så vi se meget når vi har tid og ike har hove pine. Men det jeg har fåt at vide jeg ska sie er at vi holde æje med jer. Henning har ful kontrol sir han og får ret at ole og jeg ska spør fra dem hvofor dwt er helt tovlig. Ole som har gået i kirke i mange år foid han fik rødvin sir at det er som om præste skyde meniheden, ham wæb eler hvad det heder river kirke ned mæns folk sider endnu og hører- sike dog en toset hværden det her med det inder net så vi tør ike spørg på dwt hvofor den er tovlig- vI had de ont i hovdet og sad i cygel skure og spite morgemad sel om det sner, ole hade snyt i bilard og var ike inde i varmen fær han ga en omgang, henlig sir så. Hvoror spør vi ike ham med ale de klig hvofor han blev smidt ud- sel om ole eer et dumt svin har han ret han ka få ariva til at skid gul med ale de kilg,,

DEt har taet træ dag at skriv til dig mæster klig så vi håbe du er ån line alivel - oLe købte en gamle dansk før vi gik en tur- sikke en tur katten er død afslut fodi turen to lan tid så vi åd de siste 2 dåser katemad varm- ike så tosste med portvine i , ole spør om du kende et gost sted at drægge i byen -

Jeg ær mejet svimel og ska si at det er sværd at huske vor dan man gor- få pråhon unskyl

Hilsne mAVesur
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-01-2012 00:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1733
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

mavesur skrev:
Pondus, va det ike en pinvinagtig sparbøse ungene engang fik i bangen. Jeg huske noget om at jeg neglde barnabarnets sorte svin som Vi kladte den og kunne få en kold ned hos helge. Henning som heler ike har andet at lave end at side nede i kældere og glo på gamle midtesider fra raport- sir enda selv om han har druket som en hul i jord i 30 år- at det sorte svin ose hade et rødstibet halstøklæde det kan jeg sku ike huske noet om. Men jeg ka husge kampe med han mor min dater inrid bagefter. De skid 134 kroner har jeg hørt mejet om side- og det snar 40 år diden.
Henning og hans kamarat ole der dele han ide om at drike sig ihjel er gamel kondoktør. Han sir han har styr på tal og klig og sådan noet så da vi sad og kigede på inder nettet ville han pluse lig vædde om at det var snyd,,
Vi ser kun fordi vi spyter i kassen til en mander tur til bataya os der spiller billard, hvis vi kan holle nallergene væk fra guldte kan vi træ flyve om 4 mån neder- sikke en fest det bli r, men så er det at vi ser hva vi ska pase mest på deru je- de læse tænder eler moneterne, så vi se meget når vi har tid og ike har hove pine. Men det jeg har fåt at vide jeg ska sie er at vi holde æje med jer. Henning har ful kontrol sir han og får ret at ole og jeg ska spør fra dem hvofor dwt er helt tovlig. Ole som har gået i kirke i mange år foid han fik rødvin sir at det er som om præste skyde meniheden, ham wæb eler hvad det heder river kirke ned mæns folk sider endnu og hører- sike dog en toset hværden det her med det inder net så vi tør ike spørg på dwt hvofor den er tovlig- vI had de ont i hovdet og sad i cygel skure og spite morgemad sel om det sner, ole hade snyt i bilard og var ike inde i varmen fær han ga en omgang, henlig sir så. Hvoror spør vi ike ham med ale de klig hvofor han blev smidt ud- sel om ole eer et dumt svin har han ret han ka få ariva til at skid gul med ale de kilg,,

DEt har taet træ dag at skriv til dig mæster klig så vi håbe du er ån line alivel - oLe købte en gamle dansk før vi gik en tur- sikke en tur katten er død afslut fodi turen to lan tid så vi åd de siste 2 dåser katemad varm- ike så tosste med portvine i , ole spør om du kende et gost sted at drægge i byen -

Jeg ær mejet svimel og ska si at det er sværd at huske vor dan man gor- få pråhon unskyl

Hilsne mAVesur


når du engang bliver ædruskaal får vi så en oversættelse af dit såkaldte indlægmusic
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Tulle
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-01-2012 07:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 179
Tilmeldt: 10.01.12
 Status: Offline

nostalgien længe leve Thumb


!!!!!!! Alle omkring 35 år og derover. Skulle læse dette – Kopieret fra en ven.

Skulle tjekke ud ved kassen i det lokale supermarked for nylig, den unge kassearbejder foreslog jeg skulle tage mit eget indkøbs net med næste gang, pga. plastik poser skader miljøet.

Jeg undskyldte og forklarede, ”vi havde ikke denne grønne ting, tilbage da jeg var ung” Kassemedarbejderen svarede, ”det er jo vores ...problem i dag” Jeres generation bekymrede jer ikke om miljøet til de kommende generationer”. Hun havde ret i en ting, ” ´vores generation havde ikke denne grønne ting i ”vores” dage.

Så hvad gjorde vi dengang ?? Efter lidt betænknings tid, og ”soul-searching” om ”vores” gamle dage, er her hvad jeg kan huske, at vi havde.

Dengang, sendte vi mælkeflaskerne, sodavands, og øl flasker tilbage til butikken. Butikken sendte dem tilbage til fabrikken, så de ku blive vasket, og steriliseret og fyldt op igen, så man ku bruge de samme flasker gentagne gange. Så de virkelig blev genbrugt.

Men vi havde ikke den grønne ting tilbage i de gamle dage. Vi gik op af trapper, fordi vi ikke havde rulle trapper i alle butikker og kontor bygninger. Vi gik til butikken, og gik ikke ind i en 300 hestekræfter stor maskine hver gang vi sku to stoppesteder. Men hun havde ret. Vi havde ikke denne grønne ting tilbage i de gamle dage.

Dengang, vaskede vi vores babyers bleer pga. vi ikke havde de der smid væk slags. Vi tørrede tøj på en tørresnor, ikke i en energi slugende maskine der brænder 230 volt strøm af - - vind og solkraft tørrede vores tøj dengang i vores gamle dage. Børn fik tøj fra deres brødre og søstre, ikke altid helt nyt mærketøj. Men den unge dame havde ret. Vi havde ikke den grønne ting tilbage i de gamle dage.

Dengang havde vi et TV, eller radio, i huset - - ikke i alle rum. Og Tv’et havde en lille skærm på størrelse med et lommetørklæde (husker i dem), ikke en skærm på størrelse med Bornholm. I køkkenet, mixede og rørte vi med vores hænder, pga. vi ikke havde elektriske maskiner til at gøre alt arbejdet for os. Når vi sendte skrøbelige ting med posten forede vi med gamle aviser for at beskytte det, ikke skumgummi eller bobleplast.

Dengang, satte vi ikke gang i en maskine og brændte benzin af bare for at slå græs. Vi brugte en håndskubbet græsslåmaskine, som kørte på menneske kraft. Vi motionerede ved at arbejde, så vi ikke behøvede at tage i motions center, for at løbe på løbebånd, som bruger strøm til at virke. Men hun havde ret. Vi havde ikke den grønne ting dengang i de gamle dage.

Vi drak fra en hane når vi var tørstige, i stedet for at bruge plastik kopper eller flasker hver gang vi skulle have lidt vand. Vi brugte fyldepenne, som vi kunne genfylde med blæk, i stedet for at købe nye kuglepenne, og vi skiftede bladet ud på vores barberskraber, i stedet for at smide hele skraberen ud, bare pga. bladet var blevet sløvt. Men vi havde ikke den grønne ting dengang i de gamle dage.

Dengang, tog folk bussen, og børn kørte på deres cykler til skole, eller gik i stedet for at gøre deres mor til en 24 timers taxi service. Vi havde en stikkontakt i rummet, ikke en hel sværm af stik til at supplere et dusin af apparater. Og vi behøvede ikke et computerstyret aggregat for at modtag et signal fra en satellit 2.000. kilometer ude i rummet, for at guide os hen til den nærmeste pizza bar.

Men er det ikke trist at den nuværende generation beklager sig over hvordan vi gamle mennesker var, bare pga. vi ikke havde denne grønne ting dengang i de gamle dage. Vær så venlig at smide dette op på din facebook profil hvis du har en så andre egoistiske gamle mennesker der behøver en lektion i at konversere med smart-buksede unge kan læse dette. Bare husk, den grønne ting kom pga. de gamle gjorde fremskridt, så dem der lever i dag, kunne få en bedre leve standard...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
DKPete
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-01-2012 13:33

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 07.11.11
 Status: Offline

Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-01-2012 13:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

nostalgi så det fløjter. Da jeg var barn sad man i mørke og hørte radio om aftenen, en stor " oplevelse " det knasede og skrattede så det var en fryd. ha ha . ( det var før krigen )

Vi måtte også gå med barnevognen / klapvognen, man kunne ikke komme med sporvogn men sådan en tingest.

Vi havde ikke varmt vand i hanerne, og toilet var i gården. Bad fandt sted på den offentlige badeanstalt, 1 gang om ugen.

Du har ret , de unge mennesker ser kun, lige frem foran næsen , de skulle prøve at undvære alle de ting, som udviklingen trods alt skaffet, således at mange ting er nemmere i dag.
Men nej vi er jo bare " ældrebyrden " men de glemmer , at vi kom ud og arbejde som meget unge , havde bypladser, og i lære som 14 årige.
Jo, de har fået det godt, på grund af udviklingen, så pyt med at vi "ikke har den der lille grønne ting " ha ha hi hi
godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-01-2012 14:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Ps. jeg er ikke bitter, vi har haft et godt og indholdsrigt liv. 3 sunde og raske børn der også har måttet tage deres tørn. godagmusic
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mavesur
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-01-2012 04:53

Bruger

Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 13.07.11
 Status: Offline

Den var højt oppe den tur, undskyl for det vi var havnet på oslobåden fordi vi vandt 1500 krone på heste, så vi skulle feste blev vi enig om og fik et got tilbud, Det vi (jeg) mente i mit inlæg var at vi ike kune forstå hvorfor manse ikke må være på siden dwt nu han får så mange klig, hening går meget op i tal og ka side i time vis og se hvor mange klig de forske lige historie får, og sådan som manses historier får kligene til at esp lodere må han vær gul hver får dem der ejer stedeet . Over 3000 klig på en manse historie er en stående når man som hening sir. Ser på hvad andre gir af klig på andre sider- ingen gir li så meget har hening regnet sig frem til? Hening sir at han ka se manse kalde sig forskel navne. Er det rigtig!

Udskyl for mit brev jeg har læst igen nem. igen Ike nemt at fostå kan jeg se nu fæsten er slut og al sprut ten er ved t fordamp,

mavesur
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-01-2012 11:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

mavesur skrev:
Den var højt oppe den tur, undskyl for det vi var havnet på oslobåden fordi vi vandt 1500 krone på heste, så vi skulle feste blev vi enig om og fik et got tilbud, Det vi (jeg) mente i mit inlæg var at vi ike kune forstå hvorfor manse ikke må være på siden dwt nu han får så mange klig, hening går meget op i tal og ka side i time vis og se hvor mange klig de forske lige historie får, og sådan som manses historier får kligene til at esp lodere må han vær gul hver får dem der ejer stedeet . Over 3000 klig på en manse historie er en stående når man som hening sir. Ser på hvad andre gir af klig på andre sider- ingen gir li så meget har hening regnet sig frem til? Hening sir at han ka se manse kalde sig forskel navne. Er det rigtig!

Udskyl for mit brev jeg har læst igen nem. igen Ike nemt at fostå kan jeg se nu fæsten er slut og al sprut ten er ved t fordamp,

mavesur


skal vi le eller græde over klikManse og Mavesur,s vennerGrin Græder
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Danmark dejligt eller ??? Nyheder på dansk 1230 01-03-2024 11:52
Hvis du opholder dig i Pattaya.Husk altid dit pas eller en fotokopi Nyheder fra Pattaya 3 23-11-2022 09:17
Vil køre til Thailand i gammel brandbil Udenfor Thailand 2 24-10-2021 20:24
Løse rygter eller hvad Hele Thailand 2 14-08-2020 10:24
Fra Danmark til Thailand på en gammel motorcykel, Cafe Globen 11. august Fri Debat 1 10-07-2020 11:42

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 100,549,843 Unikke besøg | jQ Blog