Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 03.01.2012 Kanchanaburi
Pen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2012 02:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Dagbogen 03.01.2012 Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF6469.JPG

20 år med fest og farver er slut !!

I tyve år har jeg troet på en løgn som gik op for mig lige før jul, alle forsikringerne fra lægerne der beroligede mig, og gjorde mig modig, blev så skammeligt afsløret. For jo, jeg kan godt få børn fandt jeg ud af på den hårde måde griner

Med 3 børn på samvittigheden hvis man kan kalde det sådan, nægtede jeg at tage imod den hver gang udleverede skridtbeskytter når jeg for jeg ved ikke hvilken gang, skulle have røntgenfotograferet ryggen. Det er altså ikke så godt var beskeden hver gang, du bliver steril på grund af strålerne og kan aldrig få børn igen. Fed ide tænkte jeg nu jeg allerede havde gang i at betale børnepenge, og sparsommelig som jeg er, kunne jeg godt se fidusen i det sarcasm

Men nu er den altså god nok, ikke at det var planlagt på nogen måde fra nogen af siderne, så altså et uheld.....


Det har slet ikke været på tale at fjerne barnet, mig der slet ikke kan slå et dyr ihjel, fik nervøse trækninger over tanken om at Kat ville have det fjernet, men hun deler min synspunkter og vil altså have barnet. Hvornår ved jeg af gode grunde ikke nu jeg bor i Thailand, for det er tæt på halløj på badehotellet nede på hospitalet. Det eneste jeg ikke var i tvivl om da vi var dernede for at være 100% sikre, var da en sygeplejeske gav Kat den lille lyserøde bog jeg scannede forsiden ind af, og forlangte 1200 Bht for undersøgelsen der skal gentages hver måned. Jeg vil jo gerne vide hvornår vi kan forvente en skrigeunge, og spurgte selvfølgelig Kat der kom frem til at det bliver i Juli måned, meeeen der er altså lige den krølle på historien, at hun samtidig sagde at hun var 3 måneder henne ved ikke Men det vil den kommende fostervandsprøve give svar på, så jeg er sikker på at være hjemme Foto

Og hun er blevet stor skulle jeg hilse og sige, det forrige billede snød lidt fordi hun sad ned og havde travlt med at dække sig til. Det havde taget mig en lille halv time bare at få lov til at tage billedet, for det gør Thaier ikke siger hun. Selv søster der kom til Nytår og gerne ville se, fik blankt nej, så jeg ved ikke om jeg får lov at tage et nyt billede så i kan se omfanget, men jeg skal i sagens tjeneste selvfølgelig gøre et forsøg. Der bliver ædt og drukket fra morgen til aften af alt muligt, og noget jeg ikke troede muligt, så hun hygger sig gør hun music

Jeg fik sgu meget imod Kat’s vilje, lov til at tage et nyt billede, så her er det.


www.thai-dk.dk/uploads/DSCF6487.JPG

Men alt det vender jeg tilbage til når der er nyt....

Nu vi havde været ned på Kanakan Hospital som virker velorganiseret i forhold til det andet hvor jeg køber min medicin, når de ellers har noget, blev så besøgt for at måske bruge dem i fremtiden til min medicin. Jeg havde alle papirene + røntgenbilleder med fra det andet hospital for at gøre det lidt nemmere for mig selv og håbede på det bedste. Som sædvanligt skal man melde sig i receptionen der udsteder et kort ud fra oplysningerne i passet hvor jeg godt kunne have brugt et par timer, for hulen en smuk sag der stod der i nederdel der bestemt ikke skjulte noget. Men hende fik mine fiskeøjne gudskelov set mange gange endnu når hun fes rundt med papirer i forhallen hvor også apoteket ligger, så jeg kedede mig slet ikke selv om vi måtte vente i en halv time inden det var min tur. En næsten lige så smuk sag førte mig ind i et rum hvor lægen ventede, ærgeligt nok var der travlt fordi det var nytårsaftendag, og gik, ja nærmest småløb hun. Det er ikke fair var jeg lige ved at kvaje mig og sige til Kat der fulgte med, men jeg reddede den på stregen og satte mig ned overfor den MEGET unge læge.

Og gudskelov jeg havde gemt og havde taget alt med fra det andet sygehus, ja selv kvitteringerne fra apoteket har jeg gemt og kunne hælde indholdet af den store kuvert ud på hans bord til hans store forundring kunne jeg se. Jeg forklarede ham på Engelsk hvad problemet var og er, og svarede på hans flotte spørgsmål på næsten fejlfrit Engelsk der hurtigt endte med at han forstod efter at have set på røntgenbillederne, og spurgte hvor mange piller jeg ville have. Jeg må indrømme at jeg blev lidt paf, for så smertefrit er det sgu ikke gået før og håbede mit held holdt ved lige indtil jeg stod med pillerne i hånden så jeg igen kunne få en tålelig hverdag. Ja han gik endda så vidt at han tilbød mig piller til 3 måneder, altså 90 stk som, jeg selvfølgelig takkede pænt for mens han skrev et dokument der kunne fortælle politiet at jeg har lov til at eje 90 piller af det de betegner som Yaba, altså morfin Stres

Det havde sgu ikke taget mere end 5 minutter tror jeg, inden han sendte os videre til apoteket hvor vi skulle vente på papirene og betale. Her er de så smarte i forhold til det andet hospital, at de accepterer Visa kort, så det var nemt at betale de 1.950 Bh regningen lød på. 300 til doktormand og 1650 for pillerne lød som en fornuftig pris, men så begyndte det selvfølgelig at gå galt !!!

Manden i apoteket udleverede en lille pose med 30 piller og ikke de 90 lægen havde skrevet ud der fik mig til at protestere, for sidst jeg købte piller gav jeg 650 Bht for 20 piller, altså en pris på 32.5 Bht pr stk, derfor godtog jeg også regningen på 1.650 Bht fordi jeg troede det var for 90 piller. Men nej, her koster pillerne fandt vi ud af efter en del snak frem og tilbage 55 Bht stykket og altså 22.5 Bht dyrere pr stk, lig med en forskel på hele 680 Bht for de samme piller til en måned Sad

Og det gav så en heftig diskussion med Jannik der mente at jeg gik i for små sko fordi jeg brokkede mig over prisen, jeg kunne simpelthen ikke overbevise ham om at det i min øjne er meget dyrt når jeg lige har købt billigt. På et år er prisen 8160 Bht dyrere end det andet hospital (når de altså har pillerne !!), de penge kan jeg da godt bruge til noget andet. Fra hans forvirrede hjerne kom der nu en kommentar om at jeg brugte flere penge på øl hver dag (78 Bht), og skulle holde op med at brokke mig og betale (som jeg allerede havde gjort) Hvad fanden har mit forbrug af øl med sagen at gøre, jeg blander mig sgu da ikke i hvad du bruger dine penge til vel driller

Jeg prøvede meget pædagoisk at sammenligne min situation hvis hans elskede daglige is pludselig stiger fra 40 Bht til 62.5 Bht fordi den sædvanlige købmand er løbet tør, men det var lige som at slå i en pude, han er stædig den gamle torsk. Han ville ikke brokke sig over prisen hvis han SKULLE have den daglige is, og her var det at jeg ikke forstod hvorfor man dog ikke kan prøve at spare penge hvis man kan. Jeg vil selvfølgelig betale prisen nu jeg ikke kan undvære dem, men jeg vil da så sandelig også holde øje med det andet hospital for at spare penge, er jeg skør ???

I må meget gerne fortælle mig hvis jeg er forkert på den, for det kan jeg ikke selv få øje på godag

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF6484.JPG


Men det var rart at få lidt fred i ryggen igen næste dag, for jeg turde ikke tage en pille samme dag jeg fik dem, jeg havde allerede gnavet 8 andre kulørte ting og var bange for effekten. Så Nytårsaften blev ’fejret’ inde i haven hvor vi luftede Indo der er meget glad for at jeg passer hende. Til forskel til Go lung der råber og skriger af hende hver dag og hele tiden, snakker jeg almindeligt og klapper hende i stedet, og det er sgu vejen frem, for jeg kan stoppe hende, kalde på hende, og i det hele taget få hende til at lystre uden at råbe højt eller lokke med mad. Så der sad vi 3 og hyggede os med at kigge på stjernerne og bjergene bagved mens aftenen faldt på, en af naboerne gjorde desværre at vi ikke sad så længe derude, der blev skruet helt uansvarligt op for musikken så ingen af os kunne høre telefonen resten af dagen eller i det hele taget snakke sammen . Så klokken blev ikke mere end 8 før dagens strabadser fik os til at søge ind mod køjen for at sove selv om det var nytårsaften. Men det passer nu meget godt, for Kat sover meget når hun altså ikke spiser et eller andet, så sådan gik det år på hæld uden fest af nogen art som jeg har det fint med musicThumb

Den ene dag tager den anden stille og roligt hvor jeg tager hensyn til den hurtigt voksende spærreballon der allerede vralter som en and, hun havde lidt af gangarten før, men nu er den sgu da helt gal griner Pasningen af Indo bliver taget meget seriøst nu jeg kan sidde inde i haven og kigge ud over markerne hvor bonden hver dag græsser sine køer, vinden der rasler i den visne bambus og Indo der nyder sin frihed og opdager noget nyt ude på marken hvis hun altså ikke ligger ved siden af mig. Det er sgu livet at sidde der og sidde når jeg altså ikke lige prøver at lære mig den svære kunst at ordne have med en kost, den har jeg øvet mig på den kunst, den er uvant og meget svær syntes jeg, men så går timerne da med noget fornuftigt og langsomt forsvinder noget af det visne løv og man begynder at kunne ane hvad der er nedenunder. Når Kat har sovet og igen selvfølgelig er sulten, sætter hun sig ind til mig med et eller andet spiseligt mens hun fortæller om de store planer hun har med mig, så vi hygger os gør hun Love

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF6473.JPG


Nu tænker i garanteret sjofelt, men i bliver svært skuffede gør i når i hører om de vanskelige øvelser hun vil udsætte mig for. For det handler om alt det spiselige der er i haven, jeg skal siger hun, hive nogle lange grønne bønner ned til hende, jeg skal forsøge at få nogle pappaya ned der er begyndt at blive gule, nogle bananklaser skal også hamsters . Ja jeg skal simpelthen aktiveres syntes hendes holdning at være, så jeg nyder det når hun sover gør jeg. Ingen boss der jager med mig nu jeg sidder der og har travlt med at slappe af som jeg ikke blev færdig med i går. Men for ikke at få alt for meget ballade nu her er så fredeligt nu Gun Ba og familien er i Chang Mai, gør jeg langsomt og over flere dage hvad hun vil have mig til. Så jeg har prøvet at næsten kravle i palmer, har forsøgt mig med meterlange bambuspinde med en påmonteret kniv for enden, for at få pappaya og andet spiseligt ned som ikke er så nemt som det ser ud. Så vi hygger os her som søster der kom på besøg, bestemt ikke er enig i. Hun klaskede sig træt ned i sædet efter den ’lange’ køretur fra Bangkok, hun var vel træt af at sidde ned, hvad ved jeg. Her er alt for stille sagde hun, her kan jeg ikke lide at være, kæresten stod med mig inde i haven og kiggede ud over markerne og nød det. Jeg savner Isaan sagde han, jeg savner markerne og freden i modsætning til søster, jeg har sgu ondt af ham, for han nyder at være her kan jeg se ked

Og nu søster er vant til at bestemme over kæresten og andre i nærheden, troede hun nu at hun kunne afgøre hvad der skal ske med den lille der kommer. Jeg tager babyen (som hun siger bliver en pige !!) med til Bangkok og passer den sagde hun uden at tøve, hvad har hun gang i spurgte jeg Kat. Hun kan ikke selv få børn sagde Kat og vil have vores baby og tage sig af den, hvad vil hun betale spurgte jeg for sjov, Kat kiggede med gale øjne på mig og sagde at det skam var mig der skulle betale hver måned, kun 6.000 Bht skulle det koste mig at få et barn, og pænt aflevere det til søster. Sig til søster at barnet bliver her, jeg er falang og kunne ikke drømme om at aflevere nogen baby, hverken du eller jeg arbejder og kan sagtens selv passe barnet som helt sikkert ikke passede søster kunne jeg se da Kat oversatte det. Så hun var lidt småmopset resten af tiden de var der nu der var en der sagde hende imod, men sådan er der så meget sarcasm

Familien Gun Ba er kommet tilbage før tiden desværre, så støjen derovre fra er igen dagligdag når Indo er i vejen, solen titter frem i dag efter 2 meget grå dage med lidt regn i går morges, så hverdagen er tilbage igen. Kat tøffer rundt i en af sine nye ventekjoler og ordner vasketøj mens jeg har fred til at skrive Dagbogen der ikke er så meget indhold i denne gang, men det er min hverdag !!

Tak Buddha for hjælpen med pillerne, den fjendtlige overtagelse søster havde gang i, og tak fordi du passer på os .. godag

www.thai-dk.dk/uploads/061_fhdr.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2012 02:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

sarcasm HØ HØ HØ så ka du lære det ka du Husk nu Fødselsforberedelse griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2012 09:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Jamen Pen,- var du ikke klar over, at det var gravide kvinder, der havde lært ænder at gå??
Og ja, man undres over den store prisforskel på pillerne. Mon det var samme pris, hvis de blev købt af en thai?- Det ville da give et slemt indhug i daglønnen (55THB pr. stk.).
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2012 11:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Kære Pen

Ja ja en smutter , ved du hvad vi har 3 smuttere, og vi elsker dem alle 3. Sådan kan det gå i "kampens hede" men de er nu dejlige. Vores er jo blevet lidt ældre
( de skal snart på pension ).

De piller er meget dyre, men der er jo nok ikke nogensteder du kan få lidt tilskud !! Så hvis det er nødvendigt for at få en dagligdag der er til at holde ud , ja så er det det .
Jannik har nu lidt ret, en øl mindre og det er betalt ik`.

Ja vi glæder os til at " blive med forældre, køn ? ja .

Love
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2012 11:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

lillemanden skrev:
Kære Pen

Ja ja en smutter , ved du hvad vi har 3 smuttere, og vi elsker dem alle 3. Sådan kan det gå i "kampens hede" men de er nu dejlige. Vores er jo blevet lidt ældre
( de skal snart på pension ).

De piller er meget dyre, men der er jo nok ikke nogensteder du kan få lidt tilskud !! Så hvis det er nødvendigt for at få en dagligdag der er til at holde ud , ja så er det det .
Jannik har nu lidt ret, en øl mindre og det er betalt ik`.

Ja vi glæder os til at " blive med forældre," køn ? ja .

Love
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2012 12:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Jeg syntes det er tarveligt, her gik jeg og forventede en stor støtte for at dunke det gamle kvaj, og hvad får jeg----- modstandGræder

Dyre og dyre er så meget sagt, men hvis jeg kan se at jeg kan spare penge, gør jeg selvfølgelig det, hvem ville ikke det ??

AL48, jeg har selv haft samme tanke, men på grund af pillernes styrke der jo er Yaba (narko) i deres øjne, kan man ikke bare lige høre hvad de koster desværre. Men som sagt betaler jeg selvfølgelig hvad de koster, for de giver mig fred et langt stykke af vejen og gør det hele lidt sjoveregodag

Fødsels forberedelser Sank, hvad snakker du om ??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2012 13:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

godag Moderne og vordende Fædre går i dag med til Fødselsforberedelse ? noget med pust pust og pres pres ? tror jeg ved ikke kan være freja bedre kan forklare det griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
alene
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2012 15:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 201
Tilmeldt: 06.07.10
 Status: Offline

sank skrev:
godag Moderne og vordende Fædre går i dag med til Fødselsforberedelse ? noget med pust pust og pres pres ? tror jeg ved ikke kan være freja bedre kan forklare det griner



mor presser far puster og drikker vand rent vandgriner intet andet Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2012 17:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Et stort tillykke til pensionisten og Kat Thumb

Den ene dag tager den anden stille og roligt hvor jeg tager hensyn til den hurtigt voksende spærreballon der allerede vralter som en and, hun havde lidt af gangarten før, men nu er den sgu da helt gal


Haha, der var kaffen sgu lige ved at ryge ud over mit keyboard.

mvh
rinpoche
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2012 02:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Jeg må lige læse lidt om de ting i skriver, er det fordi man skal presse de sidste dråber ud af øldåsen ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2012 02:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Pen skrev:
Jeg syntes det er tarveligt, her gik jeg og forventede en stor støtte for at dunke det gamle kvaj, og hvad får jeg----- modstandGræder

Dyre og dyre er så meget sagt, men hvis jeg kan se at jeg kan spare penge, gør jeg selvfølgelig det, hvem ville ikke det ??

AL48, jeg har selv haft samme tanke, men på grund af pillernes styrke der jo er Yaba (narko) i deres øjne, kan man ikke bare lige høre hvad de koster desværre. Men som sagt betaler jeg selvfølgelig hvad de koster, for de giver mig fred et langt stykke af vejen og gør det hele lidt sjoveregodag

Fødsels forberedelser Sank, hvad snakker du om ??


du piver for meget unge mandgriner, nogle gange er du formeget, det koster at leve, husk det

spar du lidt på øl og smøger det er sundt, og du vil leve 10 år ekstra, husk der er en ny verdens borgerThumb på vej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2012 05:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

love http://denbedstes... love
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2012 07:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

husk der er en ny verdens borger på vej skrev Yindee, hvad snakker du om gamle uvidende kvaj. Næh du, det er en ny regeringsleder der ankommer, intet mindre, hvorfor skal barnet ellers tages med



KEJSERSNIT ??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2012 08:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

godag Hov hov vi har >Monarki driller og læs du hellere det link jeg sendte sarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2012 11:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Pen skrev:
husk der er en ny verdens borger på vej skrev Yindee, hvad snakker du om gamle uvidende kvaj. Næh du, det er en ny regeringsleder der ankommer, intet mindre, hvorfor skal barnet ellers tages med



KEJSERSNIT ??


Pen har ret. Det bliver en leder. I første omgang kommer "semuljevræleren" til at styre huset samt livet for dem der bor der.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2012 12:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

love Ak ja Ak ja helt sikkert driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-01-2012 04:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Pen nu skal jeg hjælpe dig lidt mod de " kloge " sank ved sikkert alt om fødselsforberedelser , ( det fantes ikke da han blev far )
Han har forøvrigt heller aldrig været med ved en fødsel det var ikke moderne for 50 år siden.
Den anden " kloge " på samuri ja han har garanteret heller ikke prøvet nogen af delene.

Så du kan måske dele erfaring med dem en skønne dag , og lære dem noget .

ha ha ha de er så kloge .

men om de overhovedet bruger det her ude ved jeg ikke .

Men vær sød ved kat, det er meget besværligt til sidst man kan ikke nå fødderne så du må hjælpe med at vaske dem .

knus til jer .
pusle
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-01-2012 08:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

driller Ja ja det første barn plaskede jeg rundt i Stillehavet det næste vaskede jeg Storvask og det tredie var jeg nød til at passe midt arbejde ved ikke så jeg er lovlig undskyldt ? jeg fik heller aldrig barselsfri love
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-01-2012 00:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Tak Lillemand Thumb

Jeg syntes altså også personligt at de to gamle Gudenå farere er ude på et sidespor med 'alle' de gode råd de ryster ud af ærmet, så jeg vil nok lytte mere til dig der ikke lider af Columbus syndrom som de to herrer viser tydeligt præg af. Samui eksperten har garanteret bare sagt til Yindee, fød for fanden din unge, jeg er ved at salte sild og har ikke tid, og Sank der ikke kan andet end at stå i lasten og fryse og hoppe i køjen som han har fortalt mange gange, ja ham har jeg ikke de store forhåbninger til at vide hvad der foregik ved ikke

Så tak for støtten, jeg vil lytte til dine råd selv om du allerede er begyndt at give mig nervøse trækningerStres

Men jeg har nogle spørgsmål hvis det er i orden ??

Fødsels forberedelser : Betyder det at jeg skal begynde at købe øl ind nu Kat åbenbart skal ligge ned og ikke kan hente dem til mig ??

At nå fødderne : Mener du helt alvorligt at jeg selv skal vaske mine fødder ??

Der tegner sig et mørkt billede allerede syntes jeg, hvad bliver det næste, at jeg selv skal tænde for mikro ovnen Græder
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-01-2012 01:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

ja søde , det er problemet , du skal til at lette r.... og selv få armene ud fra kroppen.

Det gør ikke ondt, og husk du kan nøjes med at købe en lille barnevogn , du skal alligevel altid bære det barn .

Husk at købe en bæresele så din ryg ikke får det værre.

så husk man går i far e hvor man går !!!!!!!!!!
men nu har du jo frihujl et stykke tid.
pusle Græder
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
"En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000) Mit nye liv i Thailand (2001-2012).skrevet af Hans S Film, bøger etc 7 08-09-2022 04:36
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
LINK TIL: Mit nye liv i Thailand (2001-2012), af Hans Sønder Film, bøger etc 10 01-08-2015 08:53

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.38 sekunder | 99,421,591 Unikke besøg | jQ Blog