Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 20.12.2011 Kanchanaburi
Pen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-12-2011 23:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

20.12.2011 Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/uploads/018_fhdr.jpg

En drøm gik i opfyldelse !!

Jannik og Yindee kom lige forbi til en kop morgenkaffe inden de begyndte den lange tur hjem i liget, Dardi og Mon skulle komme lidt senere, nærmere bestemt klokken 9 der var sat som afgangstidspunkt for en tur. Så vi fik sagt pænt farvel og jeg fik sagt tak for mad endnu en gang, for de to gamle har sgu betalt hver gang vi var ude at spise, meget flot, endnu en gang tak for det godag

Klokken blev 9 og Dardi var kommet, så vi satte os op på vores respektive knallerter og kørte ud i det blå, Dardi anede overhovedet ikke hvad vi skulle eller hvor vi skulle hen og sad med et forventningsfuldt smil bag Mon da vi kørte ud i morgenkulden der betød at jeg i dag havde 3 langærmede trøjer på, fy for pokker morgenerne er ikke så sjove i øjeblikket, men det bliver vel bedre ??

Nå, vi lagde ud med at køre mod ELEPHANT WORLD hvor de syge og gamle elefanter bor og bliver passet, Kat har længe plaget mig om at tager derud og købe noget frugt til dem fordi hun gerne vil tage sig af dem, men de sidste par måneder har været travle, så det var ikke blevet til noget. Men vi nåede ikke så langt, jeg var sgu sulten af en eller anden grund selv om jeg havde mæsket mig i de velsmagende ben Mon havde grillet aftenen før kat, så vi holdt inde og gnavede nudelsuppe til 25 Bht inden vi fortsatte. Og her gik min drøm i opfyldelse efter 200 meter, der var razzia i begge retninger, og alt og alle blev stoppet. Jubii sagde jeg glad til Kat, nu bliver jeg sgu knaldet mens vi langsomt nærmede os vejspærringen hvor vi selvfølgelig blev vi vinket ind til siden til min store glæde af en maskeret betjent hejThumb

Og inden jeg havde fået stoppet knallerten og var stået af, fik Kat det generøse tilbud at vi kunne betale her eller inde på stationen, mens betjenten hurtigt fandt en blank side i bødeblokken. Hun fortalte mig senere at hun med vilje ikke sagde noget til ham, men blot tog min pung frem hun altid passer på, der nok har fået ham til lynhurtigt at sætte beløbsgrænsen på julegaverne betragteligt op i bar glæde. Da hun så tog mit kørekort frem og viste ham det, fortalte hun mig også senere at hans ansigt lignede glas der var gået i stykker grinerdriller

Hold kaje jeg morede mig over hans kommentar, good good sagde han, hvorfor har andre ikke styr på tingene som dig som hans kollega samtykkede i. Jeg smilede over hele femøren over at måtte give ham en lang næse og over at jeg endelig var blev knaldet med tilbuddet om bestikkelse, og da betjenten så også sagde vi skulle købe mad til ham når vi kørte tilbage, var jeg straks klar med en ide. Han skulle da have bananer og sukkerrør som elefanterne den skurk griner

Så det var en glad Pen der kørte videre i stormvejret mod elefanterne som vi hurtigt nåede frem til, og vi nød selve vejen ned til dem der går gennem store marker med sukkerrør. Vejen går også over floden der som sædvanligt er smuk og krævede at blive fotograferet som den selvfølgelig også blev midt ude i solen der irriterede Mon så meget at hun kørte 100 meter væk for at finde skygge , Elephant World har åbenbart fået lidt penge at arbejde med, for nu var der skilte der tydeligt viste vej, og ikke som da Kat og jeg var der første gang hvor vi måtte spørge om vej da vi mente vi havde kørt meget langt uden at se noget der lignede. Men vejen derned er meget hullet og ujævn der gør at man ikke kan køre så stærkt gudskelov, så vi tog det stille og roligt mens Dardi fyrede det ene billede efter det andet af den heldige kartoffel, han sad jo bagpå og havde alle mulighederne

www.thai-dk.dk/uploads/027_fhdr.jpgwww.thai-dk.dk/uploads/035_fhdr.jpg

Endelig trillede vi ned af den sidste hullede stykke vej og kunne se at der nu var bygget et nyt homestay til de turister der vil bo der og hjælpe til med arbejdet på frivillig hånd, et stort skilt fortalte navnene på sponsorerne der vel var ti stykker af, og én af dem bed jeg mærke i, og det var PTT som jeg kun kan opfordre jer til at tanke hos nu de støtter så godt et arbejde ThaiThumb

Flinke mennesker tog imod os og var glade da de hørte vi havde været der før og nu tog gæster med, så vi behøvede ingen guide som i øvrigt er gratis til at vise os rundt. Så vi trissede langsomt ned mod elefanterne der står tæt på floden der lokkede med en sagte lyd af brusende vand, og så at der også her var bygget nyt. Et langhus med 8 små værelser helt i træ var meget smukt og flot placeret med udsigt til floden som eneste tidsfordriv nu her ingen strøm er. Så endnu en positiv ting der hyggede mig mens vi gik videre ad den lille sti der fører en ned til floden der i dag var væsentlig større og med mere kraftig strøm end sidste gang, men utrolig smuk music

En lille gruppe på 6 turister havde hjulpet til med madlavningen til de nu 2 gamle elefanter der ingen tænder har, og derfor får kogt mad hver dag. Den nye elefant er 3 år ældre end den vi så sidste gang, nemlig hele 75 år og lige så tandløs, så der skal laves meget mad hver dag til dem som hjælperne tilberedte ved nogle primitive grill tønder. Der blev rørt rundt i dem med et stykke træ en gang imellem mens der blev sludret, så stemningen var i top selv om området ikke er udviklet særligt meget. Men omvendt er det vel også bedre at bruge pengene på dyrene end på noget turistpræget gøgl, det betyder så at man samtidigt med at man går og kigger nysgerrigt på de lænkede elefanter, kigge hvor man går, for der ligger en masse elefant kager overalt . Men nu er de jo lette at få øje på grund af størrelsen, så det burde ikke være noget problem. Elefanterne står lænkede med god afstand imellem sig og har rigeligt at spise, altså dem der kan spise. Ikke noget indhegnet område, men i junglen hvor de hører til og burde være, står de og hygger sig og er et pragtfuldt syn musicmusic

www.thai-dk.dk/uploads/22.JPG

Så der røg et par timer på den konto med at gå rundt, og ikke mindst sidde under det store skyggefulde træ der står i flodkanten og bare slappe af og nyde naturen, altså undtagen den lille slange Dardi fik øje på ude i vandet Stres

Og så kørte vi ellers mod Kanchanaburi igen, vi skulle ud til Wat Tham Pu Wa der ligger 32 kilometer fra byen, bare i en anden retning, så der var et stykke vej af køre. Betjenten jeg ellers havde glædet mig til at møde igen havde åbenbart haft held i sprøjten, for afspærringen var væk og vi kunne køre uden problemer. Vi holdt til højre og kørte ind over landet så vi kom ud på vejen til Sai Yok vandfaldet, og kørte så igen væk fra den da det obligatorisk U turn var overstået for igen at køre ind i landet. Men på grund af de store afstande var Mon ved at løbe tør for benzin der fik os ind på en kombineret tank/landbrugs station, og her solgte de tilfældigvis osse kølige som vi benyttede os af mens pigerne snakkede med ejeren der havde en lille charmerende pige løbende omkring sig. En tungtlastet pickup der skrumlende og gyngende var lige blevet vejet på en stor vægt og bakkede så man ikke kunne se den mere, der blev lidt stille inden en fandens larm pludselig fyldte hele området, det var jeg jo nødt til at se på og luskede rundt om hjørnet.

Og sådan læsser man en pickup fyldt med kartofler af herude, en kæde i vangerne foran der så lidt farligt ud, og så bliver den ellers vippet baglæns Stres

www.thai-dk.dk/uploads/451.JPGwww.thai-dk.dk/uploads/440.JPG

Turen igennem landskabet herfra til Wat Tham Pu Wa er så smuk så smuk, jeg har fortalt om den før og skal nok holde kaje. Men Dardi der så den for første gang var solgt på stedet, med bjergene i baggrunden der som et flot billede indrammede de mega store marker med sukkerrør skal simpelthen opleves, så han tog billeder i et væk og kom lidt over 200 som mig på en god dag, så han så noget nyt Foto Templet var selv om det var søndag forholdsvis stille og var og er lige så fredfyldt hver gang, det var nu 3 gang jeg så det og tog ingen billeder jeg syntes jeg har nok af. Så jeg gik i stedet direkte ned i den nederste hule for at sidde på gulvet og nyde køligheden og freden der hersker mens de andre gik rundt, og her sad jeg og studerede en munk der fortalte folk hvad de skulle gøre i deres liv. Han kunne fortælle en pige at hun arbejdede for regeringen, han kunne også fortælle nummeret på hendes nummerplade. Han kunne også fortælle Dardi der da han var færdig med at kigge og satte sig ned, at han var til fest og farver som er helt korrekt, så han var ikke så dum endda griner

www.thai-dk.dk/uploads/012_fhdr.jpg

Og så var der ‘kun’ turen hjem tilbage, den er som sagt 32 kilometer lang men meget smuk fordi man kører mellem marker og bjerge, så det er en nydelse hver gang for mig. Her på vejen stoppede vi for at støtte den lille købmand der ligger der og som vi har besøgt før, en kølig til os mænd og vand til damerne + en cola til den enarmede handicappede mand der sidder som en grøntsag i en næsten legetøjsbil, han skulle have det godt bestemte jeg og sendte Kat over med colaen, han kiggede genert på hende og takkede og ventede lang tid før han prøvende sugede den kolde væske i sig, stakkels mand ked

Endelig kom vi hjem igen godt trætte og møgbeskidte, et hurtigt bad og så ud i carporten til en velfortjent kølig var starten på afslutningen af dagen der endte herligt. Nu skulle jeg sgu smage Dansk mad igen efter 3 år, så sylten, silden og den røgede laks kom ud af køleskabet. Et tykt lag fedt på det mørke fuldkornsbrød Dardi havde med, og et ordentligt stykke sylte med sennep på toppen, var simpelthen så skønt at smage igen at jeg kom til at spise 3 rundtenommer. Og da snapsen så gled ned med den velkendte kommen smag, ja der var jeg lykkelig og nød alt den mad Dardi havde taget med, og da jeg så tændte en Caminante og langsomt lod røgen sive ud af munden fuldendte det oplevelsen, det skal du dæleme have mange tak for Dardi Thumb

Jeg havde selvfølgelig smurt en sildemad og en sylte mad til Kat der ikke er bange for at smage noget nyt og var lidt spændt, kunne hun lide det ???

ok sagde hun nede fra gulvet hvor hun og Mon havde sat sig, aroy maak sagde hun flere gange i modsætning til Mon der kun kunne lide den røgede laks som hun til gengæld grovåd af der fik mig til at sætte mig ned på gulvet for at se om Kat havde spist det hele. På tallerkenen havde hun taget sildestykkerne af brødet og skubbet dem til den ene side, det samme med sylten, og sad så skiftevis og spiste det ene og det andet. Hvad laver du søde spurgte jeg hende, du skal spise det som jeg gav dig det, undskyld sagde hun, jeg har ikke prøvet det før. Så jeg monterede maden som før og var ked af at jeg ikke havde fortalt hvordan det skulle spises, men jeg havde jo arrangeret sild og sylte oven på brød og tænkte ikke mere over det, men det at hun kan spise en fedtemad alene fortæller mig at hun kan lide maden Love

Så det var en herlig aften ude i carporten, de par varme snapse der selvfølgelig blev drukket og som jeg har for mig selv fordi pigerne ikke kan lide det, gjorde mig lidt tung i røven. Fuld var jeg ikke, men den Danske mad der mætter meget mere end Thai mad lagde en dæmper på løjerne og gjorde savnet af køjen noget stort. Så vi fik losset gæsterne ud af døren så vi kunne lægge os ned og fordøje den herlige uvante mad DanmarkThumb og glæde os over den kommende aftalte fridag uden aftaler hejhej

Og her fik vi sgu flere gæster, Jos_38 sendte en SMS og fortalte at han lige kom forbi med Sank for en lille sludder, så jeg fik nogle timers fred til at skrive Dagbøgerne mens jeg ventede og nåede da også næsten 2 hele af slagsen inden bilen trillede op foran huset. Og det var godt at se Sank igen der stak mig en bærepose, det er fødselsdagsgave sagde han og havde købt mere myregift til mig, tusind tak for det Thumb

Vi mødtes tidligere på året i Nonthaburi men fik kun en time sammen der, så det var hyggeligt at der var mere tid denne gang. Lillemanden var desværre ikke med som Kat var meget ked af, så spænd lige hjelmen Lillemand og kom forbi en dag nu der er en der savner dig ked

Dardi var her selvfølgelig også, så der blev snakket på kryds og tværs en Singh tid inden Jos_38 og Sank igen kørte den lange vej tilbage til Pty til skideballen !! For der havde været et ‘lille’ uheld undervejs som Jos nok ikke fik ros for af mor når de kom tilbage, på en eller anden måde havde han kørt over Sank’s fødder der sgu så lidt hævede ud og fik ham til at humpe lidt. Og nu jeg har mødt Lillemanden der er en bestemt dame, kan man kun frygte for afstraffelsen Stres

Så der har været tryk på i lang tid nu, så meget at jeg ikke har besvaret mail eller andet som jeg undskylder for kedgodag, og da jeg så midt i det hele var nødt til at geninstallerer Windows 7 der som sædvanligt tager mange timer, følte jeg mig sgu alvorligt presset da mine forskellige programmer jeg bruger for at skrive Dagbogen langsomt begyndte at nægte at køre. Så når jeg endelig har tid til at skrive i Dagbogen, ved jeg godt at de bliver lidt lange, men jeg prøver at huske alt det der sker og har begrænset tid at gøre det i, men i forhold til Jannik’s søforklaringer, er det små korte fortællinger, ja næsten enstavelsesord griner

Akvariet tager også meget tid med alle de alger der følger med den lavtstående sol, men det ser rent og sundt ud, faktisk så sundt at jeg har sat en Tetra i ‘karantæne’ på grund af en mistanke om graviditet, så jeg følger spændt den voksende mave og håber på et par hundrede unger music

Men indtil da vil jeg afslutte Dagbogen og gå ned og bestille kamstegen på markedet til i morgen aften, en grill skal også købes så jeg kan lave en slags kuglegrill til at grille stegen i, så der er travlt hej

En rigtig god jul til jer alle danse


Buddha skal have mange tak for at passe på os, og for hende her….… godaggodag

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF6390.JPG
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2011 02:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

nissefar Ja en rigtig God Jul til jer der langt ude på Landet også ? og så kan jeg da fortælle at fordi jeg skal køre langt for at dele gaver ud kælk og jos ikke have noget GPS så nåede jeg ikke hjem til lillemanden og måtte betale 1200 for at overnatte i BK Stres Og Svigerdatter mobbede en del for den KNUSTE fod og vores Navigering drille Men have da sørget for Mad da vi endelig fandt hende griner Og jos fik besked på at næste gang han kørte sin far ned så skal han køre over og ikke parkere på foden for at stå ud og studere problemet og så kaste sine 100 kg. ind i bilen Shock for at køre den ned af foden ? godt den gamle ikke lider af knogle skørhed nissefar
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2011 09:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

børn store eller små er lig med udgifter Grin

far og mor kan forsøge 10 børn. Det modsatte er umuligt for de kære børn

må julefreden sænke sig over dig og dine godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
egon
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2011 10:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 200
Tilmeldt: 16.11.09
 Status: Offline

glædelig jul og et godt nytår til jer alle fra os i familien

www.thai-dk.dk/uploads/hentbillede.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
h2okrog
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2011 16:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 09.03.10
 Status: Offline

Hej Pen

Tak for endnu en dejlig gang læsning . Kan være vi ses til en halv kop kaffe når turen går nord-på senere.

Skulle hilse jer begge to fra konen . Og en glædelig og fredfyldt Jul til Alle her fra det sydlige .

VH. ole
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2011 17:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Ja, hej pen.
Takker for hyggelig læsning. Kan i begge have en god Jul.
Hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-12-2011 01:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Kære Kat og Pen

I ønskes en rigtig glædelig jul og vi håber på et tidspunkt , at komme rundt og hilse på jer.

Sanks fod gør stadig ondt , men " skroget " tør ikke gå til læge og få den undersøgt. Så derfor må han humpe.

Juleknus til jer.

kat skaal Love
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-12-2011 03:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

En rigtig god jul til jer alle danse
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-12-2011 09:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Kat og jeg siger mange tak for alle hilsnerne og alle besøgene skulle jeg sige fra hende, en glædelig jul til jer alle herfra Kanchanaburi, Thailand.

Nyd den her varme julevideo.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-12-2011 10:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Pen:
Takker for de varme julehilsner.
Håber at du og Kat også får en hyggelig Jul. (Hvordan gik det med grillen og stegen??).
Jeg "holder Jul" med madammen og familien via Skype. Skal til at have kogt de små kartofler til "de brunede".
Her står den på andesteg. Min hund og jeg deler.
Hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kro90
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-12-2011 10:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 74
Tilmeldt: 02.04.09
 Status: Offline

Hej Pen og Kat
Jeg har nyt at læse om alle dine "problemer" og oplevelser i Thailand, og må indrømme at jeg bare er en lille bitte smugle misundelig. BARE DET VAR MIG. Er glad for at du trods mange problemer valgte at fortsætte dine fine fortællinger. Tak ! det var en dejlig Julegave til mange af os.
Håber at du og Kat må få en God Jul og et Godt Nytår.
De bedste hilsner
Kim
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
alene
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-12-2011 12:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 201
Tilmeldt: 06.07.10
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Pen:
Takker for de varme julehilsner.
Håber at du og Kat også får en hyggelig Jul. (Hvordan gik det med grillen og stegen??).
Jeg "holder Jul" med madammen og familien via Skype. Skal til at have kogt de små kartofler til "de brunede".
Her står den på andesteg. Min hund og jeg deler.
Hej


husk kys hunden det er din bedste ven music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tiger
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-12-2011 14:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 133
Tilmeldt: 05.09.09
 Status: Offline

Kære Pen og Kat
I ønskes en glædelig jul, og et begivenhedsrigt nytår. Jeg glæder mig til at læse om alle dine eventyrlige udflugter udi det ukendte.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Dalton
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-12-2011 16:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 12.04.11
 Status: Offline

Kære Kat & Pen
Ja også herfra en rigtig glædelig jul
og tak for de mange gode dagbogs beretninger og ikke mindst
tak for jeres store gæstfrihed da jeg var i Kanchanaburi
Hvem ved, måske ses vi igen engang i det nye år
Varme julehilsner fra
Dalton
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-12-2011 13:41

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Kat @ Pen,

God jul og godt nytår, godt at læse om dig og andre herindefra at i nyder det i Thai,

vh,

soi7træ
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
DKPete
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-12-2011 14:09

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 07.11.11
 Status: Offline

God jul & tak for mange underholdende historier
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
River Kwai Bridge Week @Kanchanaburi 28 November-7 December Arrangementer 2 14-11-2014 09:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.34 sekunder | 99,076,049 Unikke besøg | jQ Blog