Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Fordommene...
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-05-2009 17:40



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg burde måske som yindee kaste denne i helvede med det samme - men inspireret af yindees tråd om stickman og div. bøger...

Vi mødes jo af fordommene, om det er singlemanden der tager til Thailand (uanset det er Pattaya eller landsbyen), eller det er os der er gift...

De første fordomme jeg selv blev mødt af, var for lang lang tid siden, da jeg havde mødt en thaikvinde i Danmark, en af mine iøvrigt rigtigt gode venner sagde "Arj... DET kan du sgu gøre bedre, du kan få en hvilken somhelst kvinde og så lige sådan en ???"

Og ved at tale sammen om hvad hun dog mente med "sådan een" så kom jo netop fordommene om at thaikvinder er prostituerede alle som een og underuddannede grænsende til analfabeter...

Nu skal det indrømmes at omtalte kvinde nægtede at være min kæreste, for som hun sagde - jeg er ikke en god pige... og det var vel så hendes fordom om mig...

Så var det at jeg mødte Si... og da vi nåede så langt i vores "forhold" at jeg kunne modtage billeder af hende (det tog nemlig ret lang tid) - så viste jeg dem igen for venner og familie - sådan som jeg nu engang er...

"Arj... helt ærligt hun ER da for ung!!!" var en af de første reaktioner for at være helt ærlig så kendte jeg faktisk ikke Sis rigtige alder på det tidspunkt, for når emnet kom ind på så personlige ting, så undlod hun blot at svare... Jeg GÆTTEDE på at hun var i begyndelsen af 30'erne (ikke slutningen)...

Men igen - en fordom, alder...

Da det så realiseredes at vi var kærester, så kom fordommene om at hun kun tager mig for pengenes (og jeg kan forklare stolpe op og stolpe ned at hun har flere end jeg - så er der ikke rigtigt nogen der vil tro det, for det passer ikke med fordommene) skyld, og jeg blev bl.a. mødt af den fordom at asiatiske kvinder slet ikke føler kærlighed :|

Jeg har været mødt af en enkelt fordom der hed "thailandske forældre sælger (stort set som på markedet) deres børn til prostitution", det er ganske normalt (har selv set det i en dokumentarudsendelse) Shock

Der er min egen fordom som rinpoche har korrigeret lidt på skaal - at Isaan kvinder er mere temperamentsfulde end "syd" thaier...

Men jeg HAR dog hørt at ingen kvinder i verden er så jealoux anlagt som thaier, hvilket I der er gift med thailandske kvinder nok vil give mig ret i ikke er tilfældet, specielt hvis I som jeg - også har danske forhold i bagagen...

En af de mere morsomme :D :D er "thaier har ingen humoristisk sans" eller "thaier forstår ikke humor" - den er interessant synes jeg - for jeg har sjældent grinet så meget som med min thailandske omgangskreds, og min nye familie hernede - de har en fantastisk humor...

Iøvrigt - vi spiller badminton, og mens vi stadig (Si og jeg) var på mailniveau, der skrev jeg at da jeg var ung (UNG) der spillede jeg også badminton, og så småpralede jeg jo af alle de danske stjerne vi har haft gennem tiderne fra Lene Køppen og Steen Skovgaard til Peter Gade og Tine Rasmussen...

Så første gang vi skulle spille, så var det nok så som så hvad jeg ramte - andet end luften - og mange af mine returneringer smuttede under nettet, eller ind i nettet...

Efter at have hentet fjerbolden op endnu engang og stod som at gøre klar til at serve, kiggede Si på mig, så sagde hun : Jeg ved godt at du er dansker og at I er smadder gode til Badminton, og jeg ved også godt at det er mange år siden, nu om dage, og i Thailand, der bruger vi mest at skyde OVER nettet...

Så servede hun endnu en perfekt serv, som jeg sikkert end ikke så, da jeg stod og kiggede på hende... Jo thaier HAR humor...

Hvilke fordomme møder I på jeres vej ??





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-05-2009 18:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

jos 38 skrev

Men jeg HAR dog hørt at ingen kvinder i verden er så jealoux anlagt som thaier, hvilket I der er gift med thailandske kvinder nok vil give mig ret i ikke er tilfældet, specielt hvis I som jeg - også har danske forhold i bagagen...


:D:D hvad du her omtaler er ingen fordom men 100 prosent sikkert Thai Q er meget jaloux selv i forhold til danske Q så her i vi meget uenige
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
claus31130
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-05-2009 18:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

Synes nu osse de jeg har mødt hernede er temmelig jaloux,det være sig både dem der er gift med faranger og thai'er.....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-05-2009 18:31



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Det er jo ikke første gang, og ret sikkert heller ikke sidste :D

Jeg havde et forhold til en kvinde, jeg havde mødt via en dansk datingside, hun var en vulkan i en seng, men altså også inde i hovedet...

En dag kom jeg ud af badet, og fandt hende igang med at læse mine sms beskeder... Så jeg spurgte - hvad har du lige gang i... Ikk noget sagde hun så...

Så gik der lidt tid, og min yngste datter havde fødselsdag - jeg inviterede min nye kæreste og hendes to børn også, hun ringer og siger min datter bliver passet af en god veninde jeg har - lige noget for dig - hun er tynd, hun er smuk, hun er kun 31 år (min kæreste og jeg var præcis lige gamle) - nå sagde jeg - men jeg har jo dig - så jeg er egentlig ret ligeglad med andre...

Men den gik ikke grandberg, for i den følgende tid OPFANDT hun historier, om at veninden besøgte mig (mens jeg altså var på arbejde - i den periode arbejdede jeg meget i Sverige) - at vi konspirerede o.s.v.

Hendes datter fyldte så år, min kærestes, og hun inviterede mig, mine børn og et par venner af mig samt hendes smukke unge veninde...

Vi spiste lagkage og så var det tid at sige farvel gæster, rydde op og gå i seng... Hun var helt stille, og vi faldt i søvn, vågnede næste morgen hvor hun stirrede stift op i loftet...

Jeg spurgte - hvad er der galt - ikk noget... Så eksploderede jeg nok (for hvad Si f.eks. mangler i temperament, har jeg nok) - og sagde NU STOPPER DET HER VANDVID...

Klædte mig på og gik...

Herefter modtog jeg på en 3 måneders periode, 26.000 sms beskeder - ikke een var rar... 800 emails og den nye profil jeg oprettede på dating.dk blev spammet ned fra hendes 2 fakeprofiler, i blogkommentarer, dagbogen og mailboksen...

Det var faktisk rimeligt skræmmende for med smserne var det døgnet rundt, med få minutters mellemrum...

Efter 3 måneder fik jeg en mail om at jeg skyldte hende 11.000 kr. for det var det hun havde brugt på smser :LOL

Jeg oplever Si acceptere og tage imod med åbne arme, de kvinder jeg kender her i Thailand, samt som har været på besøg fra Danmark - uden noget som helst problem, derfor er min holdning at hun ikke er jealoux...

En af mine venner kommer fra Surat Thani, hun er noget af det mest tålmodige, med hendes amerikanske kæreste...

Men derfor kan det igen jo godt være at jeg blot er stødt på en lille stime, at den store går på dybere grunde :D




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-05-2009 21:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

De første fordomme jeg selv blev mødt af, var for lang lang tid siden, da jeg havde mødt en thaikvinde i Danmark, en af mine iøvrigt rigtigt gode venner sagde "Arj... DET kan du sgu gøre bedre, du kan få en hvilken somhelst kvinde og så lige sådan en ???"


Jeg fik den kommentar stukket ud een gang, da vi afstod vores lejlighed til en dansk højgravid pige på 17 år.
"Nå er din kone thai, min far er også gift med sådan en".
Jeg lod den passere, hun var for uintelligent til at forstå implikationerne. Benefit of doubt.
Temperament blandt thailændere? Det findes og jeg har måttet lægge øre hertil. Men min bedre halvdel er så meget jai yen yen at aldrig har hun løftet sin røst. Isan born and raised skaal
Silence Treatment? Det er så noget andet, det er deres våben :)
Humoristisk sans? Jamen for søren da,
Jeg har sjældent (aldrig) set folk have så meget humoristisk sans som thailændere. At det så går mere i retning af slapstick humor end underfundigt er da helt ligegyldigt.

Hvad fordomme angår, de eneste vi derudover har indhøstet er kommentarer omkring vores højdeforskel. Og det har primært været i Thailand. Jeg vil ikke tage i min mund hvad jeg engang hørte i Sakon Nakhon fra et par samlor drivers. Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-05-2009 08:04



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Vores (Si og jeg) højdeforskel er ikke så udtalt, men den ene af vores badmintonpartnere, en kvinde - hun er bestemt ikke høj...

Vi spillede badminton umiddelbart efter vi kom hjem fra Vietnam - og jeg klagede over at mine lår stadig var syret til (tudekiks - eller naa sohng saan :LOL som Si så siger) - vores ven siger så - jeg har været i Cu Chi tunlerne engang - det synes jeg ikke var så hårdt...

Si svarede helt tørt - ja men du kan jo også gå oprejst :LOL

Og det er det, med Si og vores umiddelbare omgangskreds - svarene kommer lynhurtigt - og er vel mere som amerikanske soaps...



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2009 15:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

jos38 skrev

Hvilke fordomme møder I på jeres vej ??


alle faranger er meget rige og bruger en masse penge det er en ting jeg hører fra mange Thaier


..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-05-2009 18:26



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

I sin tid da det gik op for mig at Si var af hunkøn (oprindelig troede jeg at hun var en mand - nørd og mandenavn på sin profil) - så skruede jeg jo gevaldigt op for charmen...

Svaret lod ikke vente på sig længe : jeg bryder mig ikke om farang, de bader aldrig, de bander, drikker, ryger og så ødelægger de mit land med sexturisme...

Det tog mig det meste af 1 år at få hende vristet ud af den forestilling... Og rigtigt overbevist blev hun først da vi mødtes...

Sjovt nok tror flere af hendes kollegaer (de har ikke kendt til mig så længe) at det er hende der har pillet farangen ud af mig, og fået mig til at holde op med at ryge og drikke - for det er utænkeligt at en farang ikke drikker... ikkerygere kan de godt acceptere :LOL




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 99,140,587 Unikke besøg | jQ Blog