Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
leve herude uden ØL
IT
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-12-2011 12:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1751
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

jeg har nu i flere år kæmpet, ikke alene men sammen med fruen i huset, jeg keder mig lidt formeget, da vi boede i badebyen var jeg altid sammen med gutterne, humle var der nok af, desvære, jeg blev nok lidt for glad for flasken. det kostede mig alt,penge var der intet af kun lån, hele tiden nye lån for øl skulle der være råd tit

det er nu lykkes for os at holde mit forbrug nede på 15 pr uge lige som i de gamle Mærsk-både 2 øl om dagen pr mand

nå skide-være med det livet går jo videre, mit problem i dag er ikke spritten, men faranger når vi en enkel gang mødes med andre privat, syntes de jeg er mærkelig, når jeg pænt siger nej tak til øl

har du/i samme erfaring som mig, hvis du ikke drikker er du mærkelig eller er det ok at sige nej tak
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kanchalee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-12-2011 12:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 14.09.10
 Status: Offline

De perioder jeg er toerlagt modtager jeg den dybeste respekt naar vi er til et eller andet festivitas, specielt af Thai'er ( Det er uden at nogen kender til mit saftforbrug til tider )
godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-12-2011 12:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1751
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Kanchalee skrev:
De perioder jeg er toerlagt modtager jeg den dybeste respekt naar vi er til et eller andet festivitas, specielt af Thai'er ( Det er uden at nogen kender til mit saftforbrug til tider )
godag


tak jeg er ikke alene, ok det var jeg godt klar over. Thaier forstår når vi siger nej tak til sprut heri er vi enige, hvad siger dine farang venner til at du er tørlagt og ikke vil drikke sammen med dem
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-12-2011 13:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Som jeg ser det, er det da dem og ikke dig, der har et problem, hvis de ikke kan acceptere, at du ikke vil drikke.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Dalton
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-12-2011 13:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 12.04.11
 Status: Offline

Problemet er nok det samme om man bor i Thailand eller Danmark, med såkaldte venner der ikke kan acceptere at man ikke kan eller vil drikke sammen med dem.
Jeg stoppede for 3½ år siden og langt de fleste at de venner jeg havde før, da jeg sad på den lokale næsten dagligt ser jeg stort set ikke mere.
Ikke fordi vi er uvenner eller andet, har blot forskellige interesser nu, men langt de fleste synes det var en rigtig beslutning jeg tog og inders inde var der nok flere der ønskede at de havde viljen til at gøre det samme.
Når jeg er i Thailand har jeg ingen problemer, Thaierne har stor respekt og de faranger jeg møder har heller ingen problemer med, at jeg ikke drikker alkohol.
Det jeg har lært af at stoppe er at man finder ud af hvem der er ens rigtige venner og hellere et par få gode venner end en masse svirrebrødre skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-12-2011 13:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1751
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

freja skrev:
Som jeg ser det, er det da dem og ikke dig, der har et problem, hvis de ikke kan acceptere, at du ikke vil drikke.


Freja du min alle bedste ven, jeg vil gerne drikke men må ikke for fruen i huset, holder jeg ikke aftalen er det ud til højre, det er hvad hun siger den lille, meget kan siges om fruen men lyver det gør hun ikke, så jeg holder mig på hus-måtten
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kanchalee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-12-2011 13:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 14.09.10
 Status: Offline

Jeg omgaaes sjaeldent farang, maaske en gang hvert halve aar og de siger saamaend ikke noget hvis jeg er paa vand. Foer i tiden sad jeg jo meget paa bar og saftede, det goer jeg ikke mere da jeg ikke kan holde mange farang-klikker ud og det er uagtet om jeg er stiv eller ej.

Freja. Du har saa ganske ret.

Man maa sortere lidt i vennerne engang imellem og det har jeg det fint med, jeg har haft venner i DK i mange aar, men efter de er flyttet herud er mange blevet uudholdelige, saa de er droppet.........Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-12-2011 13:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

ølkrus Tja til søs fik vi da en del når vi så land ? og da jeg så fik arbejde på en meget tørstig arbejdsplads rørte jeg ikke noget et helt år på arbejde ? og det måtte jeg i meget lang tid høre for Angry efter et års tid købte jeg så en øl til min mad og sikket et hyl i frokoststuen ? og så måtte jeg jo lige fortælle at jeg drak når det passede mig Grin og de resterende 38 år var der ikke nogen kommentarer om hvornår jeg drak griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-12-2011 02:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3441
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

forsæt kampen IT smid dem ud af dit liv du bestemmer om du vil drikke eller ej

det er et stort problem for mange fastboende i thailand, mange er Alkoholiker for meget fritid for lidt indhold i tilværelsen, vennerne keder sig også, så en enkel kold pilsner skader jo ikke, problemet er, de stopper ikke men vil have flere
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-12-2011 03:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3441
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

PS er selv tørlagt Alkoholiker

lidt om.... Er jeg alkoholiker?....
http://www.netdok...18063&f=23
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-12-2011 09:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Thumb Jeg syntes det er pragtfuldt når nogen erkender problemet og kan klare at holde sig fra alkohol ? ingen tvivl om at det er svært og mange kvajhoveder prøver at lokke ? jeg har kendt nogle stykker af begge slags. En af mine venner fik problemer med lever ? og lægen sagde fy fortsætter du så dør du ? og han holdt op og alle Venner bakkede op om det når vi var sammen til fester hende alle en alkofri til ham. Så efter 1 år sagde Lægen til ham så nu går det godt levertal fint så nu kan du godt drikke et glas til fester ??? rasende Jeg bad om lægen adresse ? hvorfor dog sagde han ? jo så går jeg op og sparker ham i klunkerne Angry efter kort tid var der fest hver dag ? ( gammel Tjener ) men fik da heldigvis en anden læge og lever endnu Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-12-2011 19:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

uha jeg kender sle vdet for godt, da jeg stoppede med at drikke, så fik jeg at høre jeg var en tøsedreng,om jeg ikke kunne tåle mosten og lignende.
Så venner ja de er nu få,,,det samme da jeg stoppede med at ryge...men jeg har det godt med at få stoppet de ting.nu mangler jeg kun at stoppe med med at ædeThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-12-2011 01:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

kælk bamsen det kan være du skal kaste dig over Salat baren og så op på Cyklen drille
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
alene
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-12-2011 05:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 201
Tilmeldt: 06.07.10
 Status: Offline

@It

Tak du er en guttermand, som beskrevet i et tillige indlæg, forlod jeg thailand og rejste til DK .En af grundene var netop min store spiritus forbrug.

kildevand er det bedste til at slukke tørsten med skaal på det
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-12-2011 09:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

danse Ja og bamsen kan se hvordan FF har slanket sig ? han er sikkert gået til Baren ( salat ) griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-12-2011 10:14



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

bamsen skrev:
uha jeg kender sle vdet for godt, da jeg stoppede med at drikke, så fik jeg at høre jeg var en tøsedreng,om jeg ikke kunne tåle mosten og lignende.
Så venner ja de er nu få,,,det samme da jeg stoppede med at ryge...men jeg har det godt med at få stoppet de ting.nu mangler jeg kun at stoppe med med at ædeThumb


Som der er skrevet før bamse, det må have været nogle dårlige venner siden de vender dig ryggen, de burde da være stolte over man kan stoppe at drikke og ryge, men mon ikke de bare har været misundelige.

Det med at spise kan du jo bare lade være at tage imod alle de gratis tilbud du fårdriller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-12-2011 11:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Jeg drikker selv med måde. Men fandt ud af forleden dag .. i drikkelaget .. hvor jeg godt kan færdes... at der findes 2 slags "venner":

1) Dem der drikker alt hvad de kan
2) Dem der drikker alt hvad der er

og FOR FA**** hvor er der mange der ikke kan styre det .. det er rigtig synd, at de ikke kan prioriterer anderledes.
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2011 08:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1751
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

livet er en skøn ting som skal nydes i fulde drag, det bliver det jeg garanterer music
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2011 09:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

driller Ja IT du sider vel i dit Fuglekikker tårn med en kølig som er bragt af ?? og skuer ud over dine marker griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2011 11:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1751
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

sank skrev:
driller Ja IT du sider vel i dit Fuglekikker tårn med en kølig som er bragt af ?? og skuer ud over dine marker griner


ja , hvor har du retkat mens jeg nynner med på denne skønne sang


Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Videorådgivning fra Ægteskab Uden Grænser Alt det andet 16 09-04-2024 08:07
Ægteskab Uden Grænser: Familiesammenføring Visa til Danmark 3 21-04-2023 14:32
Du kan nu rejse til flere destinationer i Thailand uden en uges karantæne Hele Thailand 2 13-01-2022 13:10
Udvisning til Thailand uden sine biologiske børn. Fri Debat 11 09-01-2022 17:36
Indrejse i Thailand uden karantæne fra 1. juli Visa til Thailand 3 02-04-2021 11:20

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 99,706,642 Unikke besøg | jQ Blog