Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Computer / telefoni & Internet :: Internet
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Internet domænet .tv synker :o
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2009 13:16



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ifølge ICANNS generelle regler skal domæner slukkes sammen med nationer, der ophører med at eksistere. Og Tuvalu som indehaver toplevel domænet .tv synker, langsomt men sikkert dybere og dybere ned i Stillehavet...

Og så er det jo forbi med .tv domænet...

Det er GoDaddy (en af de større spillere på markedet når det kommer til webhosting) der har frarådet sine kunder at registrere domænet .tv - da ICANNS jo er forpligtet til at nedlægge topleveldomænet...

I artiklen her spekuleres der så over om det er almindelig brødnid...

Jeg vil tro at det er forholdsvis sikkert at registrere .tv - for når Tuvalu ligger på havets bund, vil jeg formode at ICANNS vil frigive domænet uden nationsafhængighed (som .com, .org. .net og .info f.eks )




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2009 13:31

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære Jos

Nu må du godt nok undskylde. Jeg forstår ikke en dyt af dette indlæg. Har det noget med TV at gøre. Kan du ikke give dig tid til at forklare os jyske tranlamper, hvad pointen er. Undskyld min ligefremhed, men det er ikke ondt ment, men jeg fatter bare ikke en dyt.rasende
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2009 14:32



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej Manse

Top level domæne er internettets efternavne så at sige, denne sides adresse f.eks. www.thaidk.dk - består af 4 dele...

En såkaldt protokol - http (hypertext transfere protocol)
et subdomæne www
et domæne thaidk og endelig
et top level domæne dk

I virkeligheden læser internettet det bagfra - de læser dk.thaidk.www og så skal benytte http protokollen...

Og har noget at gøre med hvilke domæne navne servere der tager sig af adressehåndteringen...

I virkeligheden er www.thaidk.dk blot en illusion - domænet hedder : 92.61.149.164 men det er Savage net, da det er dem der har serveren stående, og deres server sørger for at få den drysset videre til de rette sider... dem vi læser og skriver på her...

Så...

Toplevel domænet .tv - det ejes af Tuvalu (en lille øgruppe i Stillehavet) - og de har tjent gode penge på at eje retten til det top level domæne, da det jo ganske rigtigt kan bruges til internetnavn som f.eks : se.mit.tv - eller lignende spøjse internet navne... og i vid udstrækning er brugt af netop tvbranchen - i lighed med det italienske .it der er meget brugt i IT branchen...

I Danmark har det hidtidigt været dk.hostmaster.dk der havde retten til at oprette .dk domæner, dette er der for ganske nyeligt lavet om på ved dom...



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2009 16:02

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Tak skal du have Joz, nu kan selv en gammel alzheimers demens type som jeg, forstå bare lidt. Jeg bliver nok aldrig bedre ud i det professionelle, som du jo har forstand på, men måske kan jeg på længere sigt bare forstå en lille smule-

God weekend
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-05-2009 16:19



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

man kan også læse lidt mere om denne spændende ø her:

www.tuvalu.tv


ghostrider.homestead.com/tuvalu.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bordellerne i Thailand stjæler grundvand - byen synker langsomt Nyheder på dansk 1 27-01-2018 05:21
German kills wife to be with young Pattaya internet loews Nyheder fra Pattaya 1 28-10-2016 03:04
Reklamer stjæler dit internet Internet 9 19-05-2016 20:08
Internet-trolde Nyheder på dansk 6 26-09-2014 11:26
internet i fly Flyselskaber 5 07-08-2014 14:24

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 99,574,457 Unikke besøg | jQ Blog