Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
nu kommer der 8 mb internet forbindelse til pattaya
bamsen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2009 08:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Torsdag formiddag på Royal Garden Plaza i South Pattaya,
Khun Wichow, administrerende direktør for den true Corporation
bebudet en ny højhastighedsbredbånd internet service for Pattaya.
Den nye tjeneste giver brugerne op til 8MB i download hastighed
og koster kun 1199 baht pr måned. Pattaya er det første område uden for Bangkok,
hvor denne nye service er tilgængelig, og pakken leveres også
med en 3MB Wireless Broadband komponent. For m
ere information om denne nye pachage og se, om tjenesten
er tilgængelig i dit område kan du ringe på 02 699 2772 eller tjek

http://www.trueco.../index.jsp


bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2009 08:56



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg synes godt det er underligt der ikke er en større forbindelse i thailand, det må da også være i deres egen interesse at deres internet bliver hurtigere.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2009 09:08



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg kan med insiderviden sige at det er på vej, men DETTTT - dette er Thailand ting tager tid...

Pattaya er første mål hver gang for udvidelsen, så komme Chiang Mai, Hua Hin og først da kommer Bangkok og det øvrige land...

Thailands såkaldte backbone har ikke samme tæthed som f.eks i europa, og derfor er en udviddelse af telefonnettet samt internettet, en langsommelig affære - i Danmark klarede men det ved at fintmaske backbone, og så ellers udnytte kobberet til bristepunktet, mens man gravede fiber ned, uden at have kunder til fibernet...

Her har de end ikke fibernet i større skala, og skal du have trukket en fiber (jeg har spurgt Si om ikke hun kunne tage nogen meter fiber med hjem fra jobbet) så skal du betale, selv i danske forhold - astronomiske omkostninger, da der er langt mellem knudepunkterne...

Det kommer, men det tager stadig nogen år - jeg ved at der lige er givet tilbud (igen iøvrigt) på 5 hoved knuder med redundans fordelt til sydøst, nord, cental og Hua Hin området - der er tale om at få Phuket med ind...

Alt andet lige er Thailand jo noget større end Danmark - og kablingen i Thailand lever ikke helt op til danske standarder, det smarte man gjorde i Danmark (og Sverige iøvrigt) var at grave kablerne ned, elkablerne - og så politisk at beslutte at der skulle lægges en fiber ned sammen med nyt elarbejde... genialt i sin enkelthed - når man tænker infrastruktur...

Men ja - 8 MB (sikkert 1 MB op) det kunne da godt få mig til at overveje Pattaya - for det er edderdulme irriterende at miste forbindelsen midt i et telefonmøde...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2009 10:05

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Ja jos det har du ret i. Her på landet er weekenderne de værste. Jeg husker da de kom med 2MB til kunderne her i byen, ja så skulle manse da have den så udmærkede forbindelse haha siger jeg bare. Jeg ringede så mange gange til chefen her i byen, så hun bad mig sige fra med hensyn til dem, og da jeg spurgte hende hvorfor ikke bare de levere den vare man betaler for, sagde hun sgu, at det var jo mig selv der vil have de 2 mb og det kan de altså ikke honorerer. Jeg spurgte så tøsen, hvad vil du have jeg skal gøre, for jeg har brug for det internet, for selv med det lovede havde jeg aldrig mere end ca 250 kb upload og 2,5 til 8 kb upload, så det var da dårlig forbindelse. Hun sagde så vi har speciel pris på 1MB for 490 bath, men da jeg så sagde, at det fik jeg jo aldrig, sagde hun sørme, men det er billigere.

Har vi det ikke bare dejligtved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2009 12:46

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Er der nogen der kan forklare en gammel ikke EDB mand hvad der sker her. Jeg har lige taget speed test på computeren for jeg skulle lige igang med at uploade den nye skype (tror nok det hedder sådant)

Last Result:
Download Speed: 1719 kbps (214.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 345 kbps (43.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 229 ms
2. maj 2009 17:37:14


Når jeg så skal hente skype så siger den 2,9 KB hastighed, så det vil tage flere timer. Det passer jo ikke med den speedtest jeg har lavet som siger 43,1 kb. Jeg vil også lige sige at denne speed test ændre sig markant hele tiden. Jeg betaler for 1MB så det er vel i orden med de 1,7MB, og da heller ikke problemer med at komme ind på froskellige sider, undtaget ekstra bladet som bare er i udu.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2009 13:10



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej manse

Det er ikke altid nok selv at have en lynogtorden forbindelse (iøvrigt testede du tilsyneladende på et tidspunkt hvor du har fået lidt mere end du betaler for) afsenderen, i dette tilfælde skype skal jo have en hastighed op som kan matche, hvis skype lige er kommet med en opdatering eller noget, så er der mange der ønsker at downloade den, og så er serveren(e) belastet hårdt, og hastigheden falder drastisk, det ser ud til at være det du er rendt ind i...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-05-2009 13:03

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej Jos

Du ved jo så meget ud i det edb,ske. Jeg har lidt problemer med java. Jeg skulle i dag downloade den af nødvendighed, men den gav mig fejlmeldinger hele tiden. Jeg fandt så ud af at denne fejl kunne klares ved at slette alle de gamle programmer. Jeg prøvede så dette, men explore fortalte mig hele tiden der var en alvorlig fejl, så jeg kunne ikke slette alle disse heavy gamle javas. Det skal lige siges at jeg lige har uograded til explore 8.0 tror jeg nok den hedder, og det har sgu givet mange problemer synes jeg.ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-05-2009 14:04



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej manse

Jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår dit problem, men hvis jeg gør - så forsøg denne løsning (læs de sidste 2-3 svar i tråden) :

Javaproblem





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-05-2009 17:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej manse.

Der er måske noget af det her du kan bruge.

http://www.java.c.../index.xml

Jeg havde også samme problem.

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-05-2009 10:08



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej manse

Lykkedes det - eller er din computer nu totalt uanvendelig ?

Jeg har en del kunder der er sikre på at det sidste nye også er det bedste, derfor vil jeg være glad for en tilbagemelding - på min løsning eller Lindys :)

På forhånd tak





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-05-2009 11:19

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære Jos

Jeg undskylder mange gange, men jeg må nu konstatere at seniliteten er indtrådt i Manses Hjerne haha. Undskyld mange gange endnu engang. Jeg tror jeg vil sende dig 100 undskyldninger på forhånd, så kan du jo afrive en hver gang jeg misser, sorry.

Ja mange tak det hjalp meget, for jeg fandt ud af med disse rare mennesker, at jeg brugte Google Chrome som main, og Java og denne har det ikke så godt sammen, så da jeg svitsede tilbage til explore igen, var der ingen problemer.

Jeg forstod det bare ikke, for java havde en download til denne google chrome, men det gik i udu hele dagen, men som sagt, da jeg gik tilbage til explore ingen problemer.

Tak for hjælpen gamle ven. Din hjælp fik mig videre, så nu er der ingen problemer.

88 kg eller 91 dit heldige rad, Jeg kæmper og har kæmpet meget længe for at komme under de 100. Jeg er holdt op med øl en hel måned, Jeg er holdt op med sovse, Jeg er holdt op med mine elskede isvafler, men der ryger sgu ikke noget, men det er måske disse pille jeg er tvunget til at tage, der gør dette. Det skal også lige siges, at jeg ikke som dig har mulighed for at motionere ud over sammen med konen, men det giver åbenbart ikke nok og jeg kan ikke klare mere end jeg gør, så dør jeg sgu haha.

Kan du have en god dag, og nu kommer Bamsen jo snart på besøg, så det glæder jeg mig meget til.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-05-2009 11:37



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hejsa Manse, nu ved jeg ikke hvor dårlig gående du er men du siger selv du spiller golf, så var det jeg tænkte så må du da også kunne gå dig nogle ture eller hvad. For kost og motion hænger som regel sammen, jo mere du spiser jo mere skal man bevæge sig.

En god ting er at holde sig langt væk fra fedtstoffer og sukker, gå en god lang tur hverdag eller cykel start ud med med nogle små ture og efterhånden forøg turene.

Og ikke for noget, men ryger du så kan du også tabe dig, dengang jeg stoppede med at ryge der tabte jeg over 30 kg bare fordi jeg også lavede min kost og motions vaner om.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-05-2009 12:44



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg må så sige at da jeg stoppede med at ryge så tog jeg rigtigt meget på, efter 1 år var jeg oppe på 116 kilo - og det tog 2 år at komme af med det meste af det...

Så at gå den anden vej, det må netop som du siger være motion og kostomlægning...

Jeg fik en ubændig trang til søde ting - og den har jeg stadig - jeg er helt VILD med khanom thai - der er sødt, klistret og aldeles ubestemmeligt sovset ind i sukker :p





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-05-2009 13:23

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej alle og dig også jos

Nu var det jo det downloading vi snakke om, men fik du den eller glemte du den ud i dit vægtproblem haha

Nå håber bare i alle har det godt, konene er lige kommet hjem, så vi vil hygge med en sprite classic og nu tager jeg mig sgu en singha. Er livet ikke bare dejligt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-05-2009 13:43



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

manse skrev:
Nu var det jo det downloading vi snakke om, men fik du den eller glemte du den ud i dit vægtproblem haha

Nå håber bare i alle har det godt, konene er lige kommet hjem, så vi vil hygge med en sprite classic og nu tager jeg mig sgu en singha. Er livet ikke bare dejligt


Nåååå - jeg troede blot at du havde løst problemet skaal

Mon ikke du stadig kan downloade java til din maskine, lukke chrome og hvad du ellers har af kørende applikationer, hvis chrome hænger er det muligt at en genstart af computeren er en god ide, så installere Java - så skulle chrome ikke kunne brokke sig - jeg benytter heller ikke chrome (og kender ikke andre der gør) - her i huset benytter vi firefox, IE (til bankerne) og Safari - så min viden om Chrome er kun : det jeg nu engang har hørt :)

Hav en god eftermiddag poolside med din isafkølede Singha - og jo her i BKK er livet dejligt :)





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
claus31130
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-05-2009 16:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

Til Firefox findes der et lille IE plugin, så er man fri for at åbne IE overhovedet
du finder den her : IE Tab

I det hele taget findes der mange smarte plugins til firefox,bruger nærmest kun den til browsning,
IE og Opera , har jeg så osse installeret til at tjekke sider for diverse fejl,ja altså sider jeg selv laver
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Pattaya's Darkside. What's it like? Fri debat: Pattaya 1 11-04-2024 13:29
Pattaya’s Holi Festival 2024 a Major Success Nyheder fra Pattaya 3 29-03-2024 11:29
Happy Holi Festival of Colours 2024 Returns on March 23rd to Pattaya Nyheder fra Pattaya 1 10-03-2024 05:33
Pattaya Police Seize 300 Bottles of Illicit Kratom Juice Nyheder fra Pattaya 1 07-03-2024 11:12
Discover Excellence at Regents International School Pattaya | Your Future Begins Here Amazing Pattaya 1 04-03-2024 10:55

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.52 sekunder | 99,110,553 Unikke besøg | jQ Blog