Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Kærligheden til Danmark.
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-11-2011 21:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ja den kan man aldrig løbe fra.
Jeg har været kloden rundt et par gange, og smukt er der mange steder, det første syn udenlands var det smukke Grønland.
Fjeldene var et syn jeg aldrig glemmer, set gennem et koøje på et skib fra Dansk-Fransk i morgensolen.

Senere blev det mere sofistikeret med palmer og solskin, Middelhavet, Det Indiske Ocean, ja alle verdenshavene faktisk.

Men en ting jeg savnede var de skiftende årstider hjemme fra den lille flueklat jeg troede var lille, og de mennesker jeg godt vidste var store, selv om alle troede de var små.

Senere indså jeg at det var skønt at rejse, men at den største nydelse var at komme hjem.

Jeg nyder at rejse hjem til Danmark, særligt om sommeren, og dem der bedst beskriver mine følelser er dem her:


Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2011 01:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej skipper

hvor har du ret, komme til danmark i april mdr opleve naturen det finder du ingen andre steder på jordren

så kan de kalde os hvad de vil, bare ikke tidligt op
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2011 01:44

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Ja, sikke en rigtig dejlig dansk musik med billeder....vi må håbe Danmark ser ligeså dansk ud om bare 10 år...især i Kbh, Århus, Odense, Ålborg, Esbjerg ...ja især alle de store byer...med danske kirker og dannebro flag.......Grin...det er dog en illution - desværre.....så lev med videoen fra de gode gamle dage......Græder

Jeg tror iøvrigt at disse danske timg vil blive forbudt senere på nettet osv...."det var jo løgn" vil der blive skrevet,,,sådan har Danmark aldrig set ud....Græder
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2011 01:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

music Det ligner det hus jeg forelskede mig i. Bøgestrømmen da jeg sejlede igennem første gang i 1951 og sagde til Skipper der vil jeg bo når jeg bliver gammel, og have en lille Jolle og 3 Ruser Grin kun jolle og Ruser blev til noget ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2011 17:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ja det kan jeg godt huske du sagde sankThumb
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2011 17:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

soi7 skrev:
Ja, sikke en rigtig dejlig dansk musik med billeder....vi må håbe Danmark ser ligeså dansk ud om bare 10 år...især i Kbh, Århus, Odense, Ålborg, Esbjerg ...ja især alle de store byer...med danske kirker og dannebro flag.......Grin...det er dog en illution - desværre.....så lev med videoen fra de gode gamle dage......Græder

Jeg tror iøvrigt at disse danske timg vil blive forbudt senere på nettet osv...."det var jo løgn" vil der blive skrevet,,,sådan har Danmark aldrig set ud....Græder


Jo tak, jeg kender typen, de hader udlændinge og så flytter de til Thailandgriner
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2011 01:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Eller sverige, hvordan var det Skipper ? var græsset grønnere hos naboen ????????

En god weekend til dig, hjemme i kulden. Vi sejler meget til Sverige, det er et dejligt land , der er bare for mange Svenskere. !!!!!

ha ha ha ha ha ha

Love
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2011 02:09

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

skipper skrev:
soi7 skrev:
Ja, sikke en rigtig dejlig dansk musik med billeder....vi må håbe Danmark ser ligeså dansk ud om bare 10 år...især i Kbh, Århus, Odense, Ålborg, Esbjerg ...ja især alle de store byer...med danske kirker og dannebro flag.......Grin...det er dog en illution - desværre.....så lev med videoen fra de gode gamle dage......Græder

Jeg tror iøvrigt at disse danske timg vil blive forbudt senere på nettet osv...."det var jo løgn" vil der blive skrevet,,,sådan har Danmark aldrig set ud....Græder


Jo tak, jeg kender typen, de hader udlændinge og så flytter de til Thailandgriner


Du må jo være gammel og fordrukken og kan ikke se og tænke - du er tilmed mega naiv og godtroende, men du må se sandheden i øjnene om nogle år...så kan du til den tid passende komme med undskyldninger over dig selv også.... ynkelige landsforræder...Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2011 03:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

lev med det om 100 år heder det ikke danmark, tyskland,thailand eller noget som helst andet
næ til den tid har vi et verdens samfund som er multi og blandet folk af alle racer bor alle steder

Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2011 03:38

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

IT skrev:
lev med det om 100 år heder det ikke danmark, tyskland,thailand eller noget som helst andet
næ til den tid har vi et verdens samfund som er multi og blandet folk af alle racer bor alle steder


Er det så det samfund du ønsker i Dk ?
Eller dine børnebørn ?
De kan så læse i historiebøgerne om hvordan Dk engang var..............og dine børnebørn skal leve med moskeer i alle byer og se på kvinder i burkaer osv......jeg er glad for jeg ikke er her til den tid.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2011 04:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

soi7 skrev:
IT skrev:
lev med det om 100 år heder det ikke danmark, tyskland,thailand eller noget som helst andet
næ til den tid har vi et verdens samfund som er multi og blandet folk af alle racer bor alle steder


Er det så det samfund du ønsker i Dk ?
Eller dine børnebørn ?
De kan så læse i historiebøgerne om hvordan Dk engang var..............og dine børnebørn skal leve med moskeer i alle byer og se på kvinder i burkaer osv......jeg er glad for jeg ikke er her til den tid.


Jeg syntes det lyder som et perfekt samfund, ingen ævl og kævl fra sådanne som dig, alle har samme hudfarve så hvad skal du så gøre for at fremhæve din egen fortræffelighedGrin
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2011 04:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

IT skrev:
lev med det om 100 år heder det ikke danmark, tyskland,thailand eller noget som helst andet
næ til den tid har vi et verdens samfund som er multi og blandet folk af alle racer bor alle steder

soi7 skrev:
Er det så det samfund du ønsker i Dk ?
Eller dine børnebørn ?
De kan så læse i historiebøgerne om hvordan Dk engang var..............og dine børnebørn skal leve med moskeer i alle byer og se på kvinder i burkaer osv......jeg er glad for jeg ikke er her til den tid.


så er vi to
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2011 05:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Danmark har heldigvis udviklet sig gennem årene, jeg ville da nødig rende rundt med Beatles-hår, eller med Plusfours og ternede sokker, mens Verden overhalede mig på begge sider.

Det kan være svært at anerkende at der findes andet end kakkelborde og Pia Kjærsgaard, men sådan et det altså.

Så hvad skal vi gøre andet end at følge strømningerne, som vi altid har gjort?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2011 05:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

alting var bedre i gamle dage, er det nu også sandt eller svigter vores hukommelse

livet stopper ikke, på med Hanskerne og kom videre

Pia Kjærsgaard og kakkelbordret =??????? ja der var engang
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2011 08:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hov hov Skipper nu ikke grov , hvad har vores kakkelbord nu med det at gøre, du "landflygtige" . Du er bare misundelig fordi du ikke har et kakkelbord .


Hi hi hi

Man kunne da i sit stille sind håbe , at Yindee "glemmer" at lukke pøpelen ind igen.

stille håb.

Gringodag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2011 09:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej
der er smukt i danmark hele året rund, et pragt fuld land at leve I, selv om de regner sner eller blæser

har været mange steder i denne verden set mange smukke steder ,intet er dog så smukt som en bølgede kornmark eller når bøgen springer ud

vi har desvære nogle gæster, i vores land som ikke helt har forstået hvad det går ud på, måske bliver det anderledes med tiden

jeg vi bor herude i smiles land som også forandre sig, ikke altid til det bedre syntes vi

sådan er der så meget, vi ikke altid forstår, et lille håbThumb siger lillemanden så sødt og smukt, ja håbet har vi da lov til at have endnu
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2011 10:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

lillemanden skrev:
Hov hov Skipper nu ikke grov , hvad har vores kakkelbord nu med det at gøre, du "landflygtige" . Du er bare misundelig fordi du ikke har et kakkelbord .


Hi hi hi

Man kunne da i sit stille sind håbe , at Yindee "glemmer" at lukke pøpelen ind igen.

stille håb.

Gringodag


Tak for den med at være "landflygtig", det plejer der at være en grund til, hvilken tror du?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2011 10:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

@lillemanden.
Jeg vil gerne omformulere mit spørgsmål, hvorfor tror du jeg valgte Sverige frem for Danmark som det bedste sted for mine børn at vokse op i.?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2011 16:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

IT skrev:
lev med det om 100 år heder det ikke danmark, tyskland,thailand eller noget som helst andet
næ til den tid har vi et verdens samfund som er multi og blandet folk af alle racer bor alle steder


Kim Larsen har lavet en sang om det, selvfølgelig:

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
emil
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2011 20:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 169
Tilmeldt: 30.01.10
 Status: Offline

skipper skrev:
@lillemanden.
Jeg vil gerne omformulere mit spørgsmål, hvorfor tror du jeg valgte Sverige frem for Danmark som det bedste sted for mine børn at vokse op i.?


kort og godt Pia Kjærsgaard
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Vores gamle Danmark - film fra fortiden Film, bøger etc 4 04-03-2024 16:51
Danmark dejligt eller ??? Nyheder på dansk 1230 01-03-2024 11:52
AirAsia på vej til Danmark? Flyselskaber 1 24-02-2024 11:42
All Hells Angels Danmark 4 Wars - Compilation Film, bøger etc 1 18-02-2024 10:28
Adoptioner fra Thailand til Danmark stopper Nyheder på dansk 1 18-01-2024 12:28

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.79 sekunder | 100,382,842 Unikke besøg | jQ Blog