Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Fisk---Dambrug
lindyras
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-11-2011 09:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

http://www.tv2bor...wsID=57839

l.r.
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-11-2011 14:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Tja, måske en god nyhed, men for hvem ??

Har de masseproducerede fisk det bedre i deres korte liv, og kan vi smage forskel, næh det tror jeg ikke !!

But money talks..........................
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-11-2011 14:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Med alle de dambrug der i Thailand og dine syge fisk må det da være et plus.så behøver du ikke filter og alt det andet du putter i vandet...Og raske fisk smager bedre....

l.r
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2011 00:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

lindyras skrev:
Med alle de dambrug der i Thailand og dine syge fisk må det da være et plus.så behøver du ikke filter og alt det andet du putter i vandet...Og raske fisk smager bedre....

l.r


mindre forurening, billige mad til alle jo det er fremskridt, vi er nød til at producerer mad i store mængder , der bliver jo flere og flere mennesker på vores lille jord
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2011 00:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Problemet er vel at man ikke ved hvor meget eller hvor lidt 'gift' eller hvor mange væksthormoner middagen er fyldt med. Så på grund af din tråd, kørte vi ned og købte en Tap Tim til 85 Bht som slet ikke smagte af gift eller noget andet Grin

Jeg faldt lige over den her:

www.thai-dk.dk/uploads/NB_Zauo_308822e.jpg


Her skal du selv fange maden


Her skal du selv fange maden

På denne restaurant skal gæsterne selv i gang med fiskestangen, hvis de vil have noget at spise.

Det er i forvejen svært nok for nogle at bruge spisepinde, men nu går en restaurantkæde i Japan skridtet videre.

På Zauos restauranter får gæsterne udleveret en fiskestang og madding, når de ankommer.

Zauo betyder "sid ned og fisk", hvilket er præcis, hvad de sultne gæster skal gøre, hvis de vil have noget i maven.

Det skriver Dailytelegraph.com.au.

Et bord ved akvariet

Gæsterne bliver anvist et bord ved et af restauranternes store akvarier, og så er det ellers bare med at komme i gang.

Det store bassin er fyldt med flere forskellige slags fisk, og det varer typisk ikke længe, inden dagens menu bider på krogen.

Alligevel klapper personalet, når gæsterne får bid, og derefter får de dygtige fiskere lov til selv at vælge, hvordan fangsten skal tilberedes.

Friskt fra bassin

Kæden har restauranter flere forskellige steder i Japan, hvor den er populær blandt både turister og lokale.

Turister skal dog være opmærksomme på, at selv efter fisken er blevet tilberedt, kan den godt stadig give nogle små gib.

Noget der tilsyneladende ikke bekymrer japanerne.

http://jp.dk/rejs...615438.ece
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2011 02:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Grin Nå det er det du er igang med ? med dit Akvarier ? Vi sejler jævnligt en tur i Øresund og aftaler at vi ikke tager mad med vi fanger lige en fisk ? så persille fiskesennep og kartofler må være rigeligt Thumb men men det kan nogen gange tage hele dagen at fange et måltid ? men de dage hvor køl og frys er fyldt op ryger der hurtigt 100 sild og 5 torsk indenbords sarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
DKPete
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2011 13:12

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 07.11.11
 Status: Offline

Jeg har prøvet noget lign. i Hua Hin for år tilbage - fiskede tiger rejer i et bassin med stang & kyllinge hjerter som madding. Tog dog for lang tid til at det virkede ok, eller også var jeg bare en dårlig rejefisker - fangede 1 stor tigerreje på 1 time Shock, som jeg forærede til en sulten Thai :-)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-11-2011 08:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

DKPete skrev:
Jeg har prøvet noget lign. i Hua Hin for år tilbage - fiskede tiger rejer i et bassin med stang & kyllinge hjerter som madding. Tog dog for lang tid til at det virkede ok, eller også var jeg bare en dårlig rejefisker - fangede 1 stor tigerreje på 1 time Shock, som jeg forærede til en sulten Thai :-)


fedt nok du knokler fanger en enkel reje. som du giver til en thai. det er karma kommer 10 foldig igenThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
DKPete
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-11-2011 13:04

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 07.11.11
 Status: Offline

skaal nu er "knokle" måske så stort et ord igen - sad med en pind og drak en kølig music indehaveren sørgede for at sætte agn på. Jeg var iøvrigt eneste farang ibland 5 thaier - vældig hyggeligt Thumb En skam at stedet blev lukket. Til info lå det ved siden af "thai markedet" ved siden af Sao Paolo" hospitalet.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-11-2011 19:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

AK81 skrev:
DKPete skrev:
Jeg har prøvet noget lign. i Hua Hin for år tilbage - fiskede tiger rejer i et bassin med stang & kyllinge hjerter som madding. Tog dog for lang tid til at det virkede ok, eller også var jeg bare en dårlig rejefisker - fangede 1 stor tigerreje på 1 time Shock, som jeg forærede til en sulten Thai :-)


fedt nok du knokler fanger en enkel reje. som du giver til en thai. det er karma kommer 10 foldig igenThumb


Jeg ville ønske thailænderne også kendte lidt til Karma, så ville alle taxisvindlerne få deres overpriser i det næste liv, i stedet for i mit.godag
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Forskere finder 11 fisk, der potentielt kan færdes på land Nyheder på dansk 1 17-09-2020 16:42
Slaver fanger fisk i Thailand Skik og brug 11 04-01-2018 09:26
Bedårende gul boksformet fisk fundet i Thailand Syd Thailand 1 28-04-2017 09:01
Livet på Landet, Fisk# ja tak De fastboende 7 15-01-2016 10:15
Livet på Landet, Fisk fra vores sø De fastboende 2 17-09-2015 08:58

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 100,346,144 Unikke besøg | jQ Blog