Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 17.11.2011 Kanchanaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2011 01:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

17.11.2011 Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/uploads/055_fhdr.jpg

Endnu et besøg sluttede inden det næste i December…… skaal

Dalton sluttede besøget af med at prøvesmage Kat’s mad herhjemme, han er jo madglad og spiser stærk og krydret Thaimad som mig, så jeg fortalte Kat hvad hun skulle lave for at udfordre ham hej

Han kom på den lejede knallert og overraskede Kat enormt ved at give hende en flot udført Anton Berg metal æske chokolade, hende der kun har smagt den ‘sædvanlige’ chokolade herude, var meget spændt på at smage det, men holdt sig i skindet og satte æsken ind i stuen mens jeg fik en god Dansk krimi Dalton ikke gad slæbe med hjem igen, dem kan man kun få for lidt af, så den glæder jeg mig til at læse.

Og så placerede jeg ellers Dalton på gulvet, han ville smage Thaimad og skulle så også spise den på Thai manér havde jeg besluttet. Sådan spiser vi i hverdagen og har rent faktisk ikke noget spisebord, kun det lille glasbord uden for kan bruges til den manøvre, så nu ved Dardi hvad der venter ham i næste måned griner

Vi havde købt store rejer på markedet som Kat grillede on location og havde lavet nam pik som når vi spiser det, er meget stækt. Udover at tørre sveden af panden spiste Dalton uden at kny, der kom heller ingen beklagelser da Moo Tod blev gnavet. Store ribben med masser af kød på også købt på markedet, og ikke hakket i småstykker som der ellers er glade for, grillede Kat og duften af Nam Hoy og hvidløg bredte sig der fik Indo til at flytte hjemmefra og lægge sig uden for porten i sikker forventning om at redde sig en godbid som hun selvfølgelig også fik Grin

Der røg også nogle tørrede fisk ned og Gang Dang som jeg personligt er helt fjollet med (rød karry og kylling med masser af kokosmælk) blevet rost. Så det var en stor aften for Kat der selvfølgelig selv deltog i festen ved at spise og spise, så jeg til sidste skammede mig over den børneportion jeg kunne klemme ned. Men jeg ved at hun hygger sig enormt ved at spise det hun ikke havde råd til at spise før, så tit og ofte bestiller jeg noget af det jeg ved hun har savnet for at være god ved hende godag

Sådan der helt ned på jorden rent bogstaveligt, brugte vi 3 timer inden mætheden og trætheden overmandede os, og Dalton og jeg sagde på gensyn. Han havde lige som jeg fundet freden og roen heroppe og mente helt bestemt at han kom tilbage en dag, så på gensyn min ven og tak for alt det du tog med herud til mig Farvelmusic

Især de røde pølser som jeg af en eller anden årsag savnede smagen af, skal du have stor ros for. Der blev købt kartofler på markedet som blev lavet til mos med lidt mælk og smør i, pølserne blev lagt i vandet hvor jeg havde lagt et løg i og hældt lidt eddike i, og så skulle jeg smage røde pølser for første gang i tre år, og Kat skulle smage dem for første gang. Nu var det Gøl pølser og ikke Langelændere som jo har sloganet: Kend dem på knækket, men det var hendes første kommentar, udover at hun faldt for smagen med det samme, sagde hun: jeg elsker lyden når skindet knækker music

Så vi åd og vi åd faktisk, 10 pølser forsvandt sammen med kartoffelmosen hun nu er helt fjollet med, og selv om klokken kun var 5 om eftermiddagen, fik vi begge ekstrem lyst til en morfar. Så meget næring er vi ikke vant til at få i maden, så der måtte kæmpes for at holde os vågne indtil klokken halv otte hvor jeg var ved at dratte omkuld, så et fantastisk nærende og dejligt primitivt måltid der inspirerede mig til at bestemme at den sidste pose, skal transformeres til Svensk pølse ret kat

www.thai-dk.dk/uploads/001.JPG


Chokoladen blev også smagt der fik hende til at ringe til søster og prale med at hun havde fået en stor fin æske, søster som altid er meget sulten blev straks misundelig og ville komme i morgen og blive en uge. Regeringen har opfordret alle de handlende der hvor hun har sin kaffevogn, til at indstille salget i en uge på grund af vand, så hun var af den overbevisning at familien kunne komme og sove på gulvet. Men så stort er huset altså heller ikke, og jeg vil have plads til at stå op om natten som jeg tit gør og gå rundt eller sætte mig, lægge mig eller hvad der nu skal til. Og det gav så lidt murren selvom Kat er meget bevist om min ryg, men det er jo almindeligt at familien kan sove på gulvet uanset hvor lille værelset måtte være, og hun havde det dårligt ved at sige nej til søster. Alt det er jeg klar over, men kan ikke ændre på det faktum at min ryg er big boss !!

Nå midt i alt det her havde jeg det projekt der hedder kørekort til knallert, damen ude på motorkontoret ville have en bopælsattest som hun sagde jeg kun kunne få ved at ejeren af huset gik med mig op på kommune kontoret for at bevidne at jeg bor hvor jeg bor. Totalt tumpet og noget som var meget nemt og anderledes på Koh Samui hvor jeg blot gik på Immigration og efter 5 minutter fik attesten, her i byen afviste selv Immigration at give mig attesten til trods for alle fotokopierne jeg havde med af alle relevante papirer. Det vil min boss ikke ha at vi giver sagde damen derude, den selvsamme rare og flinke dame der ekspederede mig lynhurtigt igennem processen med Retirement Visa, var nu ikke til at hugge eller stikke i, og sagde samstemmende med damen på motorkontoret, at ejeren af huset skulle med på kommunen Angry

Nå, men nu gir jeg mig jo ikke så let, så vi kørte ned på kommune kontoret og ramte selvfølgelig deres middagspause hvor jeg fik en god idé !! Du siger til damen, sagde jeg til Kat, at vi nu har ventet 2 måneder på ejeren fra Bangkok, men som ikke kan komme på grund af oversvømmelser, og at politiet hver dag giver os bøder. Hende som er så usikker på alt hun ikke har prøvet før og var helt lost derude i forhold til hvor vi skulle gå hen på det store område og i de utallige bygninger, kiggede skræmt på mig og rystede på hovedet, jeg kan da ikke lyve over for dem sagde hun ved ikke

Men jeg fik overtalt hende, og hun brugte den time vi sad og ventede, på at højlydt gennemgå den løgn hun skulle stikke og fnisede som en skolepige Love Og endelig efter at have siddet udenfor i de pragtfulde naturlige omgivelser der udgjorde de ansattes kantine, i skyggefulde oaser selvfølgelig omkranset af boder med alskens udbud af mad og drikke, sad der et farverigt hav af smukke piger og damer og hyggesludrede medens de spiste. Så jeg var faktisk ikke så ked af at sidde og vente music

Og så blev et endelig tid til generalprøven, vores nummer blev råbt op og afbrød mine intense studier af livet og de ansatte der irriterede Kat noget på grund af det smukke og store udvalg. Jeg blev selvfølgelig studeret nu jeg var den eneste falang på kontoret og solede mig lidt i det faktum, men vores nummer blev som sagt råbt op, og vi gik inde til en ung mand hvor jeg omgående blev tilbudt en stol mens Kat måtte stå op. Efter at have hørt på Kat der smurte tykt på kunne jeg høre, blev der parlamenteret blandt de ansatte der til sidst marcherede ind til den store boss for at være sikker, kom den unge mand tilbage og sagde ok, i do Thumb

Der skulle udfyldes en masse papirer der endte med at tage en time, i den tid sad jeg og hyggede mig over at løgnen var lykkedes og tænkte over hvor kringlet systemet er. For hvis jeg køber en knallert her som på Koh Samui hvor reglerne er meget lempelige og ikke giver problemer, skal jeg have ejeren af huset herop fra Bangkok for at bevidne at jeg bor i hans hus for at få den grønne bog man får når man køber knallert, det er sgu for indviklet for mig Shock

Så jeg blev ekstra glad for Kat og hendes hjælp selv om hun var rædselsslagen som hun fortalte hun var da vi gik tilbage til knallerten med det dyrebare stykke papir, behørigt underskrevet og stemplet. Den attest ligger nu i sikker forvaring i scanneren og bliver aldrig udleveret, nej jeg bruger scanner funktionen i stedet og undgår en masse problemer i fremtiden. Jeg venter nu på en fredsaftale med ryggen så jeg kan få kørekortet og slippe for at skulle holde øje med de razziaer politiet pligtskyldigt holder omkring den første i hver måned sarcasm

Og de dage hvor vi af gode grunde er meget hjemme, lærte Kat noget nyt !!

Hun fandt en dag en meget stor larve i en blomst og ville selvfølgelig slå den ihjel fordi den ufortrødent åd alt på dens vej, og allerede havde lavet stor skade på blomsten, nej nej sagde jeg, der er måske en sommerfugl inden i. Hun kiggede totalt firkantet på mig der fik mig ud i en forklaring om larver som hun var meget skeptisk over, så jeg fes selvfølgelig med det samme ind og kiggede hvad der var på nettet om sommerfugle, og fandt en DVD jeg downloadede og lagde og på en harddisk og som vi så på Tv’et. Og dér lærte hun for første gang og som 40 Åring eller der omkring, hvad en larve var. Hun slugte begærligt billederne af de smukke sommerfugle og deres udvikling fra larve til sommerfugl, og takkede mig for at have vist hende det, hvorfor fik vi ikke noget at vide i skolen spurgte hun, et spørgsmål jeg sprang let og elefant over, og satte filmen i gang igen på hendes opfordring.

En anden ting jeg bruger tid på nu, er at skræmme de forbandede duer væk med min nyindkøbte pistol. Endelig lykkedes det at finde en forretning med anstændige priser og et stort udvalg, efter hjælp fra min Danske ven der udenfor Tesco sagde han, lå en lille biks der handlede med pistolerne. Det måtte jo prøves nu jeg var så forbandet træt af de svingende priser, søforklaringer og bortforklaringer af ejeren af BB Gun konstant kom med, og ikke ved jeg er ved at brække mig over, gjorde at jeg var meget villig til at handle et andet sted og ikke havde travlt med at handle. Og jeg blev positivt overrasket da vi kørte derud, inde på en glashylde lå der 5 forskellige pistoler, alle med prismærker på og flot præsenteret. Priserne startede ved 3.590 Bht og op til 7.650 Bht for flot udførte pistoler alle i metal og pænt tunge og gasdrevne. Jeg spurgte selvfølgelig indtil forskellen i prisen men fik ikke noget klart svar, så jeg endte med at købe den til 3.590 Bht. Ikke fordi det var den billigste, men fordi jeg ikke fik svar på mine spørgsmål om forskellen.

Pistolen, 4000 plastik kugler, en flaske gas og en flot alu kuffert endte på 4000 Bht i det hele og som jeg var ivrig efter at afprøve hjemme. Og nej, den kan ikke slå dem ihjel, men den skræmmer dem fra vid og sans når de hvide plastikkugler farer omkring fjerene på dem, og har allerede her på førstedagen givet en herlig fred, selv den mavetunge og tvære nabo Pi Noo gav udtryk for glæden over mit nye legetøj der gudskelov ikke larmer så meget at det får hundene til at brokke sig. Selv Indo der ligger her ved siden af mig rører ikke på sig når gassen gir et lille drøn fra sig, så et herligt legetøj der forhåbentlig ender med at knap så mange duer holder hof hver dag på de omkringliggende tage rasende

Det må være det for denne gang, alle de meget lidt spændende fortællinger om min hverdag der et eller andet sted ligner dem derhjemme og ikke skiller sig så meget ud. Ikke noget vildt og hæsblæsende liv i de højere luftlag på barer og lignende, men et hjemmeliv jeg er glad forhej


Buddha skal have stor tak for at hjælpe i det her spøjse samfund, der giver nogle skæve oplevelser, og tak for livet..... godag

www.thai-dk.dk/uploads/003.JPG
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Dalton
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2011 02:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 12.04.11
 Status: Offline

Hej Pen
Ja mange tak til dig og Kat også for jeres utrolige gæstfrihed og hjælp med at guide os rundt i området.
Havde et fantastisk ophold og som du skriver er jeg sikker på at komme igen en anden gang.
Lige nu er det Koh Chang, bor på et hyggeligt resort på Kai Bae beach, det sidste for enden af stranden, for enden af en lang blind vej og her er virkeligt skønt. Roligt og stille og med udsigt fra balkonen over strand og palmer.
Kørte omkring 100 km på motorbike igår og fik set rigtig meget af øen. Der er rigtig mange smukke og helt uberørte steder, men også
her er det på retur. Men en rigtig dejlig tur.
Der er noget mere bid i solen hernede end i Kanchanaburi fand jeg ud af efter den køretur Shock
Turen over bjerget ved færgen er dog ikke noget jeg vil anbefale, der er det godnok med at holde tungen lige i mundenStres
Nå men stranden kalder, ha det rigtig godt Pen og Kat til vi ses igen
Dalton
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
FedeFinn
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2011 06:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 10.10.11
 Status: Offline

Dejlig læsning.

Det er heldigvis noget andet end den syge stodders parodi.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2011 12:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Jannik snakkede meget begejstret om Kho Chang da han tog derned med familien, ham som bor Koh Samui og er vant til det røveri der sker i dagslys, var glad for de rimelige priser. Naturen var han også glad for, der som han fortalte, virkede så godt som uberørt og var fantastisk, så der må jeg ned en dag. Men tak for dine ord Dalton og fortsat rigtig god ferie med dine solskoldninger og på forhåbentlig gensyn Farvel

Fede Finn, jeg er meget glad for din glæde ved at læse Dagbogen som du har kommenteret fra første dag du meldte dig ind på siden. Jeg skriver om hverdagen som den er, alt det gode og alt det dårlige der selvfølgelig også er en del af min hverdag nu jeg er falang. Jeg prøver ikke at sælge noget som helst, eller snakke negativt heller, næh du, sandheden er sgu bedst i det lange løb !!

Dine og mine bemærkninger er ved på et bål der ikke kan stoppes så længe ytringsfriheden eksisterer, du har din mening og jeg har min ligesom alle andre. Det skal der være plads til i min verden, uden at jeg dog har den den store lyst til at deltage i legen. Som du nok er bevidst om bliver dine kommentarer analyseret og kommenteret andre steder på internettet, men lad det ligge der. Jeg ønsker fred for Kat og mig i vores liv her og nu, og vil derfor ikke skrive noget negativt der kan starte en krig på ord som er det nemmeste i verden.

Men igen tak for dine rosende ord når jeg tager mig sammen og skriver i Dagbogen kat
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
FedeFinn
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2011 18:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 10.10.11
 Status: Offline

pen - du har ordet i din magt og skriver på et let forståelig dansk og med dit store ordforråd er det en fornøjelse at læse dine dagbøger i og omkring livet i Thailand.

Ja jeg ved godt alt bliver læst og fordøjet, men det bringer mig stor glæde at læse indlæg som dine.

Diverse thaisider er desværre gennemsyret af alt for megen personfnidder fnadder og alt muligt andet gejl.Senest en lettere alternativ begavet fjols, der bilder alt og alle ind han bor i Viby, men jeg ved nu bedre, og er bare blevet for træt af fjolset livlige fantasi og løgne skabt i et sygt sinds sygelige og ondskabsfulde fantasi.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2011 19:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

FedeFinn skrev:
pen - du har ordet i din magt og skriver på et let forståelig dansk og med dit store ordforråd er det en fornøjelse at læse dine dagbøger i og omkring livet i Thailand.

Ja jeg ved godt alt bliver læst og fordøjet, men det bringer mig stor glæde at læse indlæg som dine.

Diverse thaisider er desværre gennemsyret af alt for megen personfnidder fnadder og alt muligt andet gejl.Senest en lettere alternativ begavet fjols, der bilder alt og alle ind han bor i Viby, men jeg ved nu bedre, og er bare blevet for træt af fjolset livlige fantasi og løgne skabt i et sygt sinds sygelige og ondskabsfulde fantasi.


Fede Finn.
Det du selv skriver er også personfnidder, nu skal du ikke overdrive, så fatter folk mistanke.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
FedeFinn
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2011 19:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 10.10.11
 Status: Offline

skipper blot for at undgå eventuelle misforståelser, så gider jeg ikke kommenterer dine indlæg, da du er udenfor rækkevidde.
Dette var så undtagelsen, der bekræftede reglen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2011 19:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvad er det du ikke kan forstå.
Dine skriverier om personfnidder begynder at blive mistænkelige når du selv høvler løs.

Hvem er du Fede FinnGrin
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
River Kwai Bridge Week @Kanchanaburi 28 November-7 December Arrangementer 2 14-11-2014 09:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.35 sekunder | 99,477,798 Unikke besøg | jQ Blog