Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Næste bølge kan oversvømme bycentrum
pirat
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-10-2011 02:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

kan det blive værre Shock


Lørdag bliver en skæbnedag for Bangkok, når sæsonbestemt tidevand topper.

Mere end en milliard kubikmeter vand ventes lørdag at strømme gennem bydelene i det nordlige Bangkok med retning mod Den Thailandske Golf.

Myndighederne forsøger desperat at lede vandet udenom hovedstadens centrum. Den helt store udfordring finder derfor sted om ganske få timer, når det sæsonbestemte tidevand når sit højeste niveau i løbet af året.

Uforudsigelig situation
Byens hovedflod Chao Phraya er gået over sine breder på grund af monsunregnen tidligere på måneden, og det har i dagevis sendt flodvand ned langs gaderne fra byens Chinatown til det hvidkalkede kongelige hovedpalads.

Byen er beskyttet af dæmninger og diger, men de vil ifølge eksperter ikke være høje nok til at kapere den nuværende situation.

”Dæmningerne i den nordlige del af Bangkok er mellem 3 og 3,5 meter høje, og vandet forcerer alligevel disse barrierer,” siger Craig Steffensen, leder af den asiatiske udviklingsbank i Thailand, til tv-stationen CNN.

”Hvordan Bangkok ser ud om 24 til 48 timer er helt uforudsigeligt,” tilføjer han.

Tusindvis tvunget fra hus og hjem
7 af Bangkoks 50 bydistrikter er oversvømmet, og tusindvis af indbyggere er blevet evakueret. I otte andre bydele er der store oversvømmelser.

Desperate indbyggere har ligeledes hamstret fødevarer, så der nu er mangel på langtidsholdbare madvarer og drikkevand på flasker.

Herhjemme har udenrigsministeriet frarådet alle ikke-nødvendige rejser til Bangkok de næste fire dage frem. Passagerer til Bangkok kan ombooke deres flybillet eller få pengene tilbage.

Alligevel har foreløbig kun ganske få benyttet sig af tilbuddet, oplyser rejseselskaberne.

http://jp.dk/udla...ce[/quote]
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2011 11:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

I fare for at falde i unåde hos de nye ordstyrere her på siden, vil jeg alligevel vove at komme med en praktisk oplysning !!

Ifølge Tv er Sai Dai busstationen nu lukket som Moo Shiit og umuliggør al bustrafik ud af Bangkok, vejene ud af Bangkok syd og vest på er ligeledes oversvømmet. Bangkok Noi som er stationen der sender tog afsted herop mod Kanchanaburi er også berørt, ligesom nogle veje øst på nu er i begyndende vanskeligheder, så det er ikke så lyserødt som regeringen giver udtryk for.

Dagligvarer i Bangkok er en by i Rusland som pengesedlerne også er i ATM i Bangkok. Så panikken breder sig stille og roligt, selv heroppe langt væk fra vandet, har vi problemerne tæt inde på kroppen. Så godt som alt er udsolgt overalt inklusiv drikkevand og mad, og priserne stiger med raketfart fra time til time, og alle er frustrerede. Kanchanaburi som ikke er vant til den trafik flugten fra Bangkok har givet, er skvattet totalt sammen, og polititet aner selvfølgelig ikke hvad de skal gøre for at holde styr på løjerne, så det går vældigt !!

Lige til sidst en ophidset kommentar fra Kat, Tv har lige vist skjult kamera fra en af regeringens lagrer. Her er der stablet op i flere meters højde alt det folk har doneret til ofrene for oversvømmelserne, selvfølgelig mad og drikkevand. Men også, både, redningsveste, telte,tæpper, ja forestil jer selv resten, et sørgeligt syn der blev afbrudt af en unifomeret person der jagede fotografen væk, hvorfor fanden giver hun det ikke til Thaierne er Kat’s replik, og den vil jeg lade blive stående der !!!
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2011 12:16

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

TIT = This is Thailand!

Intet vil ændre på det, heller ikke denne katastrofe, de er uduelige, simpelthen...

Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2011 12:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

JackD skrev:
TIT = This is Thailand!

Intet vil ændre på det, heller ikke denne katastrofe, de er uduelige, simpelthen...

Angry


nej der er utrolig dygtige, slet ikke uduelige, de kan få hvad som helst til at forsvinde ned i deres egne lommer
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2011 14:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Jeg håber Jos_38 tilgiver mig for at stjæle denne information, men den relaterer til mit tidligere indlæg og er meget sigende !!


Don Muaeng fyldt med vand, men hvad værre er, da man fra regeringens side evakuerede og flyttede til PTTs hovedsæde i Chatujak, der "glemte" man at tage en masse indsamlet hjælp med...

Dette sammenholdt med rygter om at hjælpen der kom ud af Don Muaeng blev pakket i "Fra Thaksin" poser selvom de der havde givet ikke nødvendigvis var Thaksin tilhængere, viser et mere og mere ubehageligt billede af denne regering...

Der er bla. en masse robåde i stueetagen af Don Muaeng som bare ligger der... Hele 1. sal er fyldt op med hjælpeposer, men hvide anonyme poser ikke "fra Thaksin" poser, nu ligger de der og kommer ikke ud til folk der har behov...


Læst her : http://www.nielse...post_17934
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nnn
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2011 15:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 21.05.09
 Status: Offline

pensionisten skrev:
Jeg håber Jos_38 tilgiver mig for at stjæle denne information, men den relaterer til mit tidligere indlæg og er meget sigende !!


Don Muaeng fyldt med vand, men hvad værre er, da man fra regeringens side evakuerede og flyttede til PTTs hovedsæde i Chatujak, der "glemte" man at tage en masse indsamlet hjælp med...

Dette sammenholdt med rygter om at hjælpen der kom ud af Don Muaeng blev pakket i "Fra Thaksin" poser selvom de der havde givet ikke nødvendigvis var Thaksin tilhængere, viser et mere og mere ubehageligt billede af denne regering...

Der er bla. en masse robåde i stueetagen af Don Muaeng som bare ligger der... Hele 1. sal er fyldt op med hjælpeposer, men hvide anonyme poser ikke "fra Thaksin" poser, nu ligger de der og kommer ikke ud til folk der har behov...


Læst her : http://www.nielse...post_17934


Jeg kommer til at tænke på H.C.Andersen:

"Og det kom i avisen og det blev trykt og det er ganske vist: En lille fjer kan nok blive til fem høns!"

Fra nu af vil jeg, hver gang jeg ser indlæg fra [pensionisten] automatisk tænke, der er et indlæg fra Rygtesmeden.

nnn
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2011 15:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Fred være med dig nnn ved ikke
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nnn
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2011 16:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 21.05.09
 Status: Offline

Amen ! godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2011 17:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Det er rart , at vide man ikke er alene om ikke, at kunne lide den nye ordstyrergruppe. Men på et tidspunkt bliver de vel trætte af, at finde på noget at skrive , men bare de dog ville på andre sider med al deres gylle.godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2011 17:46

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Hvem var den gamle "ordstyrergruppe" Bette Mand?

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nnn
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2011 18:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 21.05.09
 Status: Offline

Og hvem er i den nye "ordstyrergruppe" ?

Fortæl, fortæl. nørd
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2011 18:55

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Nå, har bladret lidt, og fandt den her:

http://www.thai-d...post_18657

Jeg kan da egentlig godt forstå hvis du (mand ell. dame?) er noget bestyrtet over tonen af og til, du er jo heller ikke helt ung længere og har vel kun hovedrysten tilovers for os unge mennesker?

Men der bør være plads til alle: Pensionisten og hans velskrevne dagbog, selvom jeg synes han er et fjols både med det ene og det andet, og skipper, og nnn, og mig, ja, selv manse bør der vel være plads til, en skammel ovre i hjørnet måske?!

godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-10-2011 01:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Rygtesmed, Tjaa !!



Froc to investigate hoarding accusation.


Chamroen Yuttithamsakun, the PM's Office inspector-general in charge of approving the distribution of donated goods to flood victims, will be called to clarify suspicions over alleged hoarding of donated items by the the Flood Relief Operations Command.


Donated bottled drinking water, kept in Cargo Building 1 at Don Mueng airport despite the fact that a drinking water shortage has been reported in most flooded areas.

Froc director Pracha Promnok promised to immediately summon Mr Chamroen to clarify the issue after a video clip surfaced on the internet which showed a large number of donated items left unattended in Cargo Building 1 of Don Mueng Airport. Clothing, water bottles and other equipment, including boats and mobile toilets donated by the Japanese government, had been left there after Froc relocated to the Energy Complex of the Energy Ministry to escape flooding.

The video raised doubts among internet users about hoarding by Froc officials. They also slammed the agency for delaying the delivery of relief supplies while many flood victims are in dire need of help.

Mr Chamroen said he was assigned to oveersee the transport and distribution of donated relief items in the form of clothing, household utensils and relief bags only.


Large items such as floating toilets, boats and rafts provided by the private sector and charity organisations were under the supervision of the Department of Disaster Prevention and Mitigation (DPM), not him, he said.

He said the clothes shown in the video clip were waiting to be sent to Chulachomklao Royal Military Academy for laundering.


Toilets donated by the Japanese government are also kept in the building.

A source at Froc who declined to be named said it had been proposed earlier that all donated items should be marked with the "Froc" logo so that they could not be exploited by politicians.

However, the proposal was ignored, leaving room for some politicians to falsely claim the goods were provided by them, the source said without elaborating.

The source said some MPs were able to obtain the donated items freely, while Froc officials themselves had to go through red tape before they could remove the goods for delivery.

Prime Minister Yingluck Shinawatra said some of the donated items had been brought from Don Mueang Airport to the National Stadium.

Some flood victims at the old airport were insistent on remaining at the shelter there because their homes are in the Don Muang area.

She said the release of donated items was monitored by a committee which ensured the process was above board.

The prime minister maintained the government had not hoarded donations as accused.

PM's Office Minister Krissana Seehalak also said donated goods stored at Don Mueang Airport had been moved to the National Stadium. They are ready to be distributed to flood victims.

The transfer of the items was also confirmed by the Department of Disaster Prevention and Mitigation.

Department chief Pibul Sanguanpong said the donated items, including water pumps had been sent to flooded areas and that the department kept records of where donated boats had been distributed.

Læst her: http://www.bangko...accusation
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nnn
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-10-2011 02:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 21.05.09
 Status: Offline

pensionisten skrev:
Rygtesmed, Tjaa !!


Flere rygter fra Rygtesmeden ved ikke

Du vænner dig nok til navnet ! nørd

nnn
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-10-2011 05:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ignorer fjolset pens. Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-10-2011 05:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1751
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

helt ærligt skal vi nu skændes og være sure ,vi har ikke samme mening, vi får aldrig samme mening.

er pen er fjols måskeved ikke er jack d et fjols spørg han mor og han er en engelThumb

er der plads til manse, ja hvorfor ikke. Er manse et fjols nej det tror jeg ikke , han er måske lidt små skør nogle gange og hvad så

vi dig og mig er på en debat side hvor meninger og ord brydes ,nogle gange er vi oppe i det røde felt ,andre gange hygge vi bare

læser vi noget som vi ikke bryder os om, det kan være sproget eller meningen ,hvad gør vi så

jo vi tænker i dag er han et fjols tilgiver og kommer viderer livet er for kort, lad os nyde det mens vi kan

Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-10-2011 07:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Nej Jack du har ganske ret , jeg har faktisk " børnebørn " på din alder. Men husk lige , at fordi man har en del år på bagen , så behøver man ikke være gammel inden i.

Men om du er dum, syg, eller provakatør det ved jeg ikke, men dit had til alt og alle er temmeligt markant.

Om du er homo eller hvad ved jeg ikke og ønsker heller ikke at vide, men du har et underligt forhold til hunkøn ( hvis man læser dine indlæg ).

godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-10-2011 07:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Angry Kan vi få at vide om nnn er en af Annis Proselytter ??? det lyder sådan Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-10-2011 08:21

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Det er da bare fantastisk så mange superlativer, der pludselig flyder i overfladen.

Det er da dejligt med alt denne selverkendelse, måske skulle en selv havde gjort disse tanker for længe siden, men så er man vel ikke den man er, hvis man pludselig skal til at tækkes, også alle de andre originaler der findes i disse universer.

Jeg tror ikke Lillemanden.... at JackD har alle de dyder, du så venligt pålægger hans person, men jeg vil jo nok tro, at han er syg, som jeg og mange andre, og skulle skamme sig over i hjørnet på denne lille klapstol.

Det må vel være op til webmoster Yiendeeee om han har lyst til at fortsætte den linje, som nu er startet.

Han har jo den mulighed, at han kan udelukke alle han ikke kan lide på siden, og den har du og jeg jo ikke lillemanden, for så var der jo nok ikke meget at snakke om mere på siden her...

Hvis dette er den almene mening på siden her, så slet da alle de overtagere af siden, så i kan komme tilbage på hygge sporet. Dette ville jeg da gøre som webmoster af siden, specielt med den ulmen der nu er på siden..

Hyggen er glemt med alle de fjolser som jeg, JackD og andre, der har en selvstændig mening...

Nej lad os nu komme tilbage til det virkelig liv med Pensionisten som ordstyrer og Jeg som forloren fortæller om virkeligheden på landet, så kunne der sgu blive noget af en debat, altså positiv debat og ikke som de nye ordstyrers overtagen af siden... NEGATIV DEBAT..

I skamme krogen med jer allezusammen, så jeg ikke skal sidde der alene....

Nå dagen i dag blev alligevel dejlig... Ingen vand..... Bare støv og støv, så man tror sgu man er i Sahara...

Så var det sgu sjovere med alt det vand....Farvel
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-10-2011 08:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej Manse

Ja du har da sikkert ret , tiden er måske løbet fra nogen af os. Når det er sagt , så spørger jeg bare " er det nødvendigt med alle de ukvems ord og ned gøren af alt og alle , Jack kommer aldrig med noget positivt.

vi er da forskellige ja, men man behøver vel ikke være grov. Det er rigtigt , jeg er ikke nogen ung pige, men jeg har ikke set nogen steder, hvor der står , at det kun er for "de unge på fyrre" . Man kan godt være uenige på en ordentlig måde.

Så har jeg da vist aldrig, anklaget dig for at være grov. Nej Manse du bliver lidt sentimental ind imellem og det er iorden, disse "unge mennesker " som de kalder sig. skriver kun for at få udløb for alle de uartige ord de har lærd i børnehaven , men de har glemt, at der er de ikke mere.

Du gik ud herfra af egen fri vilje, måske blev hyggen for belastende, det skal jeg lade være usagt.

Hvis du læser mit indlæg igen så er det ikke ting jeg tillægger Jack, men ting jeg er faldet over bliver ved med at fosse ud af hans indlæg.

Men undskyld Manse hvis jeg har trådt dig for nær , jeg er sikker på , at Jack kan komme med de ukvemsord han kan find.


Men ha´en god dag med eller uden vand

FarvelgodagGræder
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Mand redder hjortekid fra at blive pytonslanges næste måltid. Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 03-06-2020 13:41
Bestille næste tur til Thailand Flybilletter 1 20-04-2020 01:04
Næste Pandora-fabrik kan blive uden for Thailand Nyheder på dansk 5 14-05-2019 10:07
Finnair åbner nye ruteflyvninger til Phuket og Krabi næste vinter Flyselskaber 1 08-04-2014 12:50
Se hvor din næste rejse skal gå hen **Baren** 18 24-03-2011 14:18

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 99,650,332 Unikke besøg | jQ Blog