Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Her er turismen i Thailand påvirket.
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2011 10:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Her er turismen i Thailand påvirket

Vandet er nået til Bangkok og begyndt at true turismen i Thailand. Mindst 350 er omkommet.

Vandet er nået til Bangkok og begyndt at true turismen i Thailand. Mindst 350 er omkommet.

For få dage siden meddelte turistmyndighederne i Thailand, Tourism Authority of Thailand, at mens oversvømmelserne i landet påvirkede turismen, så var de mest populære destinationer og attraktioner i landet gået fri, herunder hovedstaden Bangkok.

Det har ændret sig siden da.

Tirsdag brød vandmasserne igennem digerne, der skulle beskytte en af landets lufthavne, Don Muang.

Det fik lavprisselskabet Nok Air til at aflyse alle indenrigsflyvninger pga. vand på landingsbanen.

"Hvis noget påvirker Bangkok, vil det kunne mærkes i hele landet," sagde guvernør Sukhumbhand Paribatra til nyhedsbureauet AP.

Premierministeren undskylder

Ayutthaya er indtil videre det eneste turistmål, der er hårdt plaget af oversvømmelserne, mens Lampang, Pattaya, Phuket og det sydlige Thailand er gået fri.

Trods myndighedernes oprindelige forsikringer om, at hovedstaden ville slippe, så er den nu ramt af vand. Ifølge eksperter vil det tage op til seks uger, før vandet har trukket sig tilbage, skriver Reuters.

Oversvømmelserne har allerede ramt centrale provinser og udkanten af Bangkok, hvor vandet når op på tre meter.

Landets premierminister, Yingluck Shinawatra, sagde, at man forsøgte at lede vandet ud i havet, men at det var besværligt.

"Jeg vil gerne undskylde til befolkningen, fordi det har været svært at komme med advarsler på forhånd omkring oversvømmelserne," sagde hun til Thai News Agency.

Oversvømmelserne fortsætter

Ifølge Bangkok Post vil oversvømmelserne fortsætte de næste fire-fem dage og muligvis ramme Thon Buri og Nakhon Pathom.

Verdenssundhedsorganisationen, WHO, advarer om vandbårne sygdomme som diaré og bindehindebetændelse.

Der er også risiko for at få slangebid og elektrisk stød.

Over 350 personer er omkommet i forbindelse med oversvømmelserne, som er et resultat af den seneste måneds monsunregn.

Cambodia, Laos og Vietnam er også ramt, og over otte millioner mennesker vurderes i alt at være berørt.

Den vigtige turisme

Turismen er en af Thailands vigtigste indtjeningskilder med rejsemålene Bangkok og øen Phuket som værende de mest besøgte.

Ifølge Sansern Ngaorungsi, leder af Tourism Authority of Thailand, har 25 pct. af dem, som har købt en rejse til landet, afbestilt den.

Organisationen for rejsearrangører i Thailand, The Association of Thai Travel Agents, meddeler, at nye bookinger til landet er faldet med 70 pct. sammenlignet med samme tidspunkt i fjor.

Det skriver International Business Times.

Læst på Jyllandsposten.dk http://jp.dk/rejs...586962.ece
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ida
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2011 13:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 153
Tilmeldt: 04.11.10
 Status: Offline

mærkeligt at en naturkatastrofe af sådan et omfang ikke har haft større mediedækning i Danmark, det er først de seneste dage de er begyndt at omtale det jævnligt i tv. Men nu er den gale diktator selvfølgeligogså død.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2011 15:59

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

Ida, oversvømmelserne i Thailand har ikke sælig stor mediebevågenhed, da der ikke er lig og blod nok på bordet.

Men efter sigende,så er det heller ikke nogen særlig stor naturkatestrofe.

Thailand er/har været udsat for oversvømmelser næsten hvert år i større eller mindre omfang i momsunperioden her om efteråret.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2011 16:44

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

ida skrev:
mærkeligt at en naturkatastrofe af sådan et omfang ikke har haft større mediedækning i Danmark, det er først de seneste dage de er begyndt at omtale det jævnligt i tv. Men nu er den gale diktator selvfølgeligogså død.


Død?

Jeg er her da endnu, i fyrig fin form...

Gammel? Ja! Grim og beskidt i munden? Ja da!

Men jeg har skiftet avatar til "The Dude" - måske jeg kan fremtvinge noget "Peace & Make Love halløjsa"!

music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2011 16:47

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Turismen er truet?

Jeg ville da hellere bekymre mig om ca. 20.000 fabrikker der er lukket, og 1½ til 2 mio. arbejdsløse, samt et kæmpetab af anseelse, især overfor Japan o.a. der troede at Thailand havde tjek på infrastruktur etc.

Turisterne kommer sgu´ igen, ligesom mensaeb!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2011 17:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Jeg kunne personligt bedre li’ avartaren af den charmerende kvindebedårer, men smag og behag er jo heldigvis forskellig.

Men mon ikke det var den fuldstændig rablende sindssyge massemorder, Gaddafi, Ida mente.

Du har ret, turisterne kommer igen, er der vel allerede, taberne er de lokale, enig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2011 18:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

freja skrev:
Jeg kunne personligt bedre li’ avartaren af den charmerende kvindebedårer, men smag og behag er jo heldigvis forskellig.

Men mon ikke det var den fuldstændig rablende sindssyge massemorder, Gaddafi, Ida mente.

Du har ret, turisterne kommer igen, er der vel allerede, taberne er de lokale, enig.



Jeg kunne nu godt lì gamle Daffy, og hvis han ikke havde nationaliseret olien så de internationale nasserøve mistede enorme indtægter, så havde han siddet sikkert den dag i dag.

Om han er massemorder, sikkert ikke, men det var vel meningen han skulle myrdes inden en rettergang, så var den mund lukket.

Libyen har under hans styre fået Afrikas højeste levestandard, samtidig med islamisterne blev holdt i kort snor.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2011 18:15

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Enig med Kaptajn skipper!

Massemorder?

Næppe, og ja, han skulle aflives inden en rettergang, for skurken var da Anders Fogh/Nato/Vesten!

Hvornår er det blevet kutyme at NATO skal være en offensiv krigsmagt?

Hvilke NATO-lande var truet af ham?

Her en anden vinkel:



Nu skal der så indføres Sharia-styre dernede, velbekomme...

Ja, jeg ved det godt, trådskred as usual, but WTF?!

ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2011 18:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Trådskred eller ikke, vi kan jo ikke bare sidde her og kommentere alle de vandtråde folk starter efter forgodtbefindende.

Man svarer på det der bliver skrevet, og her var det altså en påstand om at Gadaffi var massemorder, godt nok aldrig dømt, men som i alle krige så er det sejrherren der bestemmer hvem der har begået forbrydelser.

Hvis man gerne vil finde udømte massemordere, så kan man jo vende blikket mod Israel og USA.

Og så har vi måske endda en dansk kandidat, ingen nævnt, ingen glemt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2011 19:25

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Skrid på det!

Jeg er gammel, sur og tvær, men jeg har min forstand, min forståelse af ret og vrang, af moral og etik, og når jeg ser den dobbeltmoral hvormed vesten fører krig på, så græmmes jeg sgu´!


Hvis Nato gik ind i Libyen for at redde liv, har de fejlet katastrofalt, skriver kommentator

"That has followed a two month-long siege and indiscriminate bombardment of a city of 100,000 which has been reduced to a Grozny-like state of destruction by newly triumphant rebel troops with Nato air and special-forces support.

And these massacre sites are only the latest of many such discoveries. Amnesty International has now produced compendious evidence of mass abduction and detention, beating and routine torture, killings and atrocities by the rebel militias Britain, France and the US have backed for the last eight months – supposedly to stop exactly those kind of crimes being committed by the Gaddafi regime."

http://www.inform....dk/283324

Det er da sygt og pilråddent...

Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2011 19:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det mest forbavsende er at befolkningerne ikke har gennemskuet manipulationen i medierne:

Dem onde, vi gode.

Det hele drejer sig om hvem der kan stjæle mest, demokratiet skider de på, men måske er der tegn på en ny forståelse med protesterne mod "Finanskrisen"?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2011 19:51

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Befolkningerne har travlt med at knokle løs, det er også meningen, de har dermed ikke mentalt overskud til at gennemskue lortet!

Kun os på sidelinien, - "The Fringe Dwellers" - er ved at fatte at den er gal, helt, helt gal..

Samtidig er flere generationer af unge mennesker verden over ved at blive hægtet af, der er ingen jobs, intet, kun frustrationer, og hvis du kigger lidt på Occupy folkene, så er det et sammenrend af alle mulige typer, men der er også mange velformulerede, veluddannede unge, som sgu´ ikke gider det her mere!

http://www.inform....dk/283341
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2011 20:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Shock Nu er der jo flere penge i bomber end i vand så sikkert derfor man har hørt mest om bomber ? og man kan da sikkert sige meget dårligt om Gadaffi ? men han har da været en sparsommelig mand og sparet sammen til sine folk ca. 100000 til hver person hej det burde Lars have lært lidt af da han afgik sarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2011 20:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jo men hvorfor så støtte dem på den hjemlige front, VK-regeringen har jo kørt deres Cirkus i mange år?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2011 20:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Gaddafi var en rendyrket psykopatisk massemorder, så kan I sige, hvad I vil.

Selvfølgelig var hans død da en lettelse for vesten, en rettergang ville nok have udløst ikke mindre end en politisk krise for vesten.

Med hans død, kan vi jo kun gisne om, hvori samarbejdet mellem de forskellige efterretningstjenester og Gaddafi bestod.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2011 20:08

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Jeg vil meget gerne disputere med dig Fru Frej, men først når du når til menopausen!

Nogle bitches bliver lidt mere vise af den hedetur, men ikke mange, desværre...

Eller måske heldigvis, det er så sjovt med en Karen Thisted der laver ravage i menings-butikken!

kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2011 20:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

sank skrev:
Shock Nu er der jo flere penge i bomber end i vand så sikkert derfor man har hørt mest om bomber ? og man kan da sikkert sige meget dårligt om Gadaffi ? men han har da været en sparsommelig mand og sparet sammen til sine folk ca. 100000 til hver person hej det burde Lars have lært lidt af da han afgik sarcasm


Det har du ret i sank, bare Lars havde gjort det samme, men han gav skattelettelser istedet, og nu er pengene gået til nye badeværelser osv., bygget af polske arbejdere der ikke betaler skat.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2011 20:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

freja skrev:
Gaddafi var en rendyrket psykopatisk massemorder, så kan I sige, hvad I vil.

Selvfølgelig var hans død da en lettelse for vesten, en rettergang ville nok have udløst ikke mindre end en politisk krise for vesten.

Med hans død, kan vi jo kun gisne om, hvori samarbejdet mellem de forskellige efterretningstjenester og Gaddafi bestod.



Jamen det var da betryggende med en læges udtalelser om en patients tilstand hun ikke engang kender, det kendetegner forhåbentlig ikke den danske lægestand?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2011 20:22

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Hvis fruen er cand. med. - d.v.s. almindelig kødsnedker, pillekaster og receptudskriver, så aner hun ikke en skid om psykologi og burde lukke helt i!

Lægestuderende får vel 14 dages overfladisk kursus i samtale og psykologi, ud af 7 års studier, det er sat´me skræmmende er det!

Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2011 20:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

JackD skrev:
Jeg vil meget gerne disputere med dig Fru Frej, men først når du når til menopausen!

Nogle bitches bliver lidt mere vise af den hedetur, men ikke mange, desværre...

Eller måske heldigvis, det er så sjovt med en Karen Thisted der laver ravage i menings-butikken!

kat


Det er så ok, jeg har jo masser af tid, du derimod, er nok både død og borte af alderdom.ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Voldsom varme i Thailand: Oppe på 30 dødsfald Hele Thailand 2 27-04-2024 11:08
Smag på Thailand Hele Thailand 99 26-04-2024 15:09
Før du rejser på ferie til Thailand se med her Hele Thailand 4 26-04-2024 14:42
Thailand Buddha Hill Pattaya er en skjult perle videoer Fra Pattaya 4 26-04-2024 07:28
7 Populære områder at bo i Thailand som dansker Amazing Pattaya 1 22-04-2024 07:47

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 99,634,951 Unikke besøg | jQ Blog