Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Khanom...
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-04-2009 07:43



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Det er muligvis DET mest brugte ord herhjemme... khanom - thai khanom - sødt, klistret og bestående af frugt og sukker, kokosmel og mælk, palmer m.m. men fælles for det er at det er hvinende sødt, og ekstremt klistret...

Men damn - det smawer...

Og nogen gange så trænger man jo, så aftales med en kær veninde jeg har "Ann" at vi - hun og jeg - eller vi hun, Si og jeg - tager på khanomrov, og der er altså kun eet sted at gøre det, rigtigt (har jeg forstået på Ann) og det er ved Wat Donwai, i Nakhon Pathom, så det foregår som regl ved at vi mødes og finder en taxi der gider befordre os de ca. 55 km til Nakhon Pathom, det er sjældent et problem :D

Når vi ankommer så går vi shopamok, og kommer gerne hjem med meget mere end vi planlagde - men sjovt det er det, og er "man" til thai khanom, så lad mig anbefale Wat Donwai i Nakhon Pathom Thumb

pictures.hammershoi.net/DonWai/slides/IMG_5096.JPG

Fra templet er der så også mulighed for at få rigtig mad, og det smager jo også fantastisk med en fisk, når man nu opholder sig næsten lige på Tha Chin floden, og der er mulighed for (til en ganske rimelig pris også (under 100 THB)) at få en lille bådtur op af floden, og tilbage igen, undervejs kan man se på thaihuse, i traditionel stil...

pictures.hammershoi.net/DonWai/slides/IMG_5137.JPG

samt folk der arbejder i "marken"...

pictures.hammershoi.net/DonWai/slides/IMG_5177.JPG

Og børn der benytter floden som legeplads er vel muligt at se til alle tider også :D

pictures.hammershoi.net/DonWai/slides/IMG_5148.JPG

Fra city centrum (victory monument) vil jeg anbefale en taxi, det koster knapt 300 Baht hver vej, hvis nogen er virkelig interesseret så har vi kontakt til en taxichauffør vi anvender til heldagsture, han koster så 1.500,- THB for en dag + benzin (og vi plejer at byde ham vand og et måltid mad også) - så kan turen i Nakhon Pathom jo udbygges med rosenhave, flydende marked, Phra Pathom Chedien og Sanam Chan Palads...

Under alle omstændigheder - nyd en dag i det smukke Nakhon Pathum også...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.25 sekunder | 99,129,766 Unikke besøg | jQ Blog