Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 27.09.2011 Kanchanaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-09-2011 02:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

27.09.2011 Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7482.JPG

Den lille familie på tur !!

I dag er dagen hvor Kat for første gang i sit liv skal prøve at fiske, ansporet af vores tur ned til floden forleden, har hun nu fået blod på tanden og er lige nu i gang med at kokkerere noget spiseligt inden vi skal på tur. Altså tur og tur, alt er relativt nu vi skal køre 2 kilometer og der hvor vi skal prøve lykken, vrimler det med madvogne, så vi er langt fra billedet af os to alene i vildmarken, men jeg nænner ikke at ødelægge hendes humør og lader som ingenting Thumb

Det bliver en tur hvor jeg tager min teleskopstang med, som hun meget undrende i går så for første gang. Da vi havde aftalt at tage af sted i dag hentede jeg det lille hylster der indeholder de 3 meter glasfiber og begyndte så at hive det ene led efter det andet ud af hylstret. For pokker hvor er jeg glad for hende når hun som nu undersøgte stangen for at finde ud af hvordan i alverden de 3 meter glasfiber kan være derinde, og den blev jo så selvfølgelig undersøgt meget grundigt og rost fordi den næsten ikke vejer noget, så den skal hun fiske med. Jeg skal være opsynsmand og tager ikke en stang med, jeg skal lære hende at fiske og så ellers slappe af på fulde drøn driller

Efter en meget regnfuld aften i går hvor tanken bag huset nu er fyldt næsten til randen, sidder jeg nu med en værkende ryg, og en kun næsten fuld tank fordi jeg stoppede det slavearbejde jeg blev sat til da alle hendes kulørte plastikting blev fyldt utrolig hurtigt. Kat der mente at nu jeg alligevel ikke lavede noget, lige så godt kunne tømme alt det vand op i tanken, satte mig så i gang med arbejdet. Så i et regnvejr uden lige gik jeg i en times tid i gåsegang frem og tilbage til tanken og fik hældt jeg ved ikke hvor mange liter vand i tanken indtil jeg begyndte at mærke stilladset der ikke er så glad for det kolde vand der kommer ned fra oven og stoppede. Hun er spændt til bristepunktet ved tanken om alle de penge vi nu kan spare, men kunne her til morgen fortælle at hun nu havde drømt at tanken ikke kunne klare presset fra alt vandet og ville sprænge, så der blev udstedt forbud mod at opholde sig tæt på tanken uden opsyn fra hende music

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7498.JPG


Jeg morer mig selvfølgelig over hendes omsorg samtidig med at jeg har ondt af hende, for selv om hun lærer mange ting og lærer hurtigt, overvinder Thai logikken og troen fornuften. Så jeg lod som om jeg lyttede mens hun holdt foredrag om hvad det betyder at drømme for en Thai og sagde at jeg nok skulle kalde på hende når jeg mente jeg kom for tæt på den eksplosive tank Love

Og hendes opfattelse af tingene giver nogle gange små uvenskaber når hun IGEN i ren omsorg, siger at hun vil købe sanum pai (Tørrede planter !!) til min dårlige ryg. Der kommer min tålmodighed på en alvorlig prøve, for hvis de skide blade er så fantastisk helbredende forstår jeg ikke hvorfor i alverden der findes hospitaler og medicin. Så det giver os noget at skændes om, i dag da hun endnu en gang startede diskussionen, gik jeg hen til en plante da jeg ville have hende til at forstå hvad jeg mente, og begyndte at gnave et blad i mig og sige at nu var jeg helbredt, hold kaje hun blev gal Angry

Hendes rengøringsvanvid og trang til at vaske alt hver morgen og skælde og smælde over sneglene der flygter fra grunden bag ved huset og kravler op af væggene, fylder meget i de ellers stille omgivelser, svineri skælder hun, og børster og vasker alt hun kan. Kom og slå dem ihjel siger hun der ikke selv tør røre dem og ved godt at det gør jeg ikke, men hun forsøger alligevel som til sidst fik mig til at gøre noget dumt !!

Jeg fortalte om dræbersneglene hjemme der kan dræbes ved at strø salt på dem og tænkte at man måske kunne gøre det samme her, det skulle prøves sagde hun og jeg fik udleveret en pose fint salt. Desværre har det samme virkning på sneglene som hjemme, de dør simpelthen som ikke er så rart at se på. Jeg frasagde derfor alt videre deltagelse i drabene og gik min vej ked af det, ked af det fordi Kat selvfølgelig nu drøner rundt og drysser salt på de stakler der ikke har gjort os noget, og ked af det fordi jeg nu får 1000 vis af lig på samvittigheden. Buddha forstår jeg ikke kan lide svineri siger hun mens hun snakker om planer om at drysse en lang bane på toppen af væggen ud mod den tomme grund for at holde dem væk til min store fortrydelse ked

Nå, vi fik pakket rygsækken med alt det uundværlige og selvfølgelig det lille rør med stangen indeni der næsten ikke kunne være i rygsækken på grund af al maden og vand og kom afsted, så meget havde hun pakket i den lille rygsæk der uden besvær kunne indeholde tøj og andet til en uge da jeg besøgte hende i Nonthaburi at der måtte hentes forstærkning af en plastikpose. Så hun var forberedt på alt det der kunne ske, og som selvfølgelig ikke skete Grin

Det blev en dejlig dag hvor vi startede nede ved floden med at købe en pose grønne selvlysende brødstumper til 20 Bht som fiskerne bruger her, og jeg viste hende hvordan man nulrede det og klemte det rundt om krogen. Værsgo sagde jeg da jeg havde vist hende det utroligt svære stunt med at sænke linen ned i vandet langt væk fra bundplanterne, nu er det din tur og jeg vil slappe af music

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7473.JPG

Sådan brugte vi et par timer hvor hun stirrede ned i vandet og hurtigt blev gal over de manglende bid, hun havde allerede dagen i forvejen ævlet om at hun ville soltørre fiskene og om hvor godt de smagte. Men de udeblev som gav hende en enorm lyst til at stoppe fiskeriet efter 20 minutter, men jeg fik forklaret hende at det var meget normalt ikke at fange noget og hun fortsatte. Slet ikke nu hvor strømmen i floden er meget stærk på grund af al regnen der får floden til at bruse voldsomt op, men det er gudskelov også det eneste vi mærker til regnen her i byen. Søster i Min Buri har det meget værre, så meget at hun ikke kan sælge kaffe nu vandet når op midt på lårene, og knallerten drukner i alt vandet fortæller hun hver dag nervøs over de daglige Tv dækninger af katastrofen der hærger landet, og ingen af søstrene forstår mine forklaringer om at floden i Kanchanaburi ikke er den samme som giver problemer længere nede, men snakker om at vi skal flytte vores ting i sikkerhed for vandet !!

For hulen da osse, vi har regnvejr en gang imellem ja, nogle gange voldsomt og nogle gange som en fin silende regn. Men ellers er her tørt og varmt, så det kan godt være irriterende når de ikke forstår mig Angry

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7490.JPG


Timerne gik nede ved floden hvor Kat fiskede og nu havde fundet ud af hvordan man gjorde der gjorde mig arbejdsløs, så jeg tussede rundt og hyggede mig med at kigge på livet dernede og fik taget et par billeder med det lille kamera. Rygsækken blev efterhånden tømt for mad og drikke i den bagende sol der fik os til at flytte hen i skyggen af et stort træ der med nogle kæmpestore grene der hænger ud over floden og giver skygge. Kat fangede stadig ikke noget som jeg heller ikke regnede med hun ville og begyndte at udvise tegn på at hun havde været tidligt oppe og stod næsten og sov, men det var for nemt syntes jeg og tog en beslutning om at køre hen ved stationen hvor der er 2 søer for at prøve lykken der.

Vi fandt et sted i skyggen hvor vi kunne sidde ned samtidig med at Kat kunne holde fast i stangen, vi sad der og hyggede os, mig nu med en kølig der nådigt var blev bevilget af fiskeren og livet var herligt. Mens vi sad der på en flise og snakkede blev vi overbegloet af alle der kørte forbi, Kat sagde det var fordi folk ikke var vant til at se en falang sidde på jorden og fiske som mig og sagde hun var glad for det, mærkelig verden Ikke SE

Nå, her sad vi så et par timer uden så meget som et lille bitte nyk i stangen til trods for at vi i hele søen kunne se fisk, meget mærkeligt syntes jeg nu vi fiskede med det selvlysende brød. Men jeg fik dog en ide om at tage fluestangen med næste gang som jeg tror er mere relevant at fiske med der, selv en pose brødskiver vi havde købt vi nu strøede gavmildt ud, rørte overhovedet ikke de fisk her i søen. Men vi hyggede os i et par timer med bare at sidde der inden vi kørte hjem igen, men vi havde i det mindste haft 4 gode timer ude i det fri som gjorde os noget sløve og som krævede en lille lur da vi kom hjem. Kat som selvfølgelig var ked at ikke at have fanget noget, har dog ikke tabt modet og snakker allerede om vores næste tur som hun ville have skulle være næste dag, men hun havde ‘glemt’ hendes aftale med tandlægen klokken tolv Stres

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7494.JPGwww.thai-dk.dk/uploads/DSCF7495.JPG

Og den aftale blev overholdt, vi kørte derhen til aftalt tid hvor Kat fik at vide at vi skulle vente på tandlægen der ikke var kommet endnu. Kør du bare sagde hun og gav mig 25 Bht til en kølig nede ved floden hvor hun ved jeg elsker at sidde og kigge, det kunne jeg selvfølgelig ikke sige nej til og glædede mig til at komme væk fra den forbandede aircondition jeg hader som pesten og kørte med en formaning om at høre efter når hun ringede efter mig. Men jeg fik såmænd ikke lov til at sidde der i særlig lang tid før hun ringede og ville hentes, én sølle time tog det tandlægen at først komme til klinikken, tage røntgenbillede og derefter hive 2 tænder ud der var viklet ind i hinanden. 800 Bht kostede det inklusiv den lille pose medicin hun fik med sig som er en okay pris med priserne fra DK rumsterende i hovedet. !!

Kat var stærk og tog det pænt, de 3 bedøvelser hun havde fået gav hende lidt fred på vejen hjem og de næste par timer, hvor hun fortalte at hun var blevet syet med 7 sting også der skal fjernes i næste uge. Så jeg nød freden lidt nu hun ikke kan snakke så meget og får set lidt Tv mens hun ligger i sengen og ømmer sig nu bedøvelsen aftager Græder

Det gav mig så osse fred til at kigge lidt på nettet for at se om der skulle være noget interessant, og dælme om ikke idioten John fra Koh Samui der stadig skylder mig penge fra de ting han fik stjålet jeg havde lånt ham, nu kalder sig Wolf og fører sig frem over på a nøglen. Han er nu på Filipinerne fortæller han, og kommer endda med en fortælling om hvor præcist han bor, så det burde ikke være svært at finde ham for at kræve de sidste penge betalt han stak af fra !! Yindee ligger inde med et underskrevet forlig der gør at hvis han kommer til Thailand, kan jeg kræve ham fængslet. For han må ikke rejse ud af landet så længe han ikke har betalt det skyldte beløb, tænk at stikke af fra en regning på sølle 10.000 Bht og nu fortælle gud og hvermand hvad han betaler i husleje som han kalder billigt ved ikke

Pas du hellere på ikke at rode dig ud i noget derovre, der bliver betalt ved kasse ét med det samme og der kan du ikke stikke af som fra Samui. Men du er da kommet videre i dit liv ser det ud til nu du har fundet ud af melde dig ind på en hjemmeside, har du også lært hvordan man hæver penge i en ATM som Jannik måtte hjælpe dig med på Koh Samui ??

Normalt holder jeg mig fra at snakke dårligt om de Danskere jeg har mødt herude ved navns nævnelse, men han er ét af de dårligste mennesker jeg har nogensinde har mødt og en person man skal holde sig langt væk fra fandt jeg ud af, så derfor den her afstikker godag

Ellers har jeg næsten kun mødt ‘gode’ mennesker som min nye ven her i byen, vi holder nogle hyggelige møder ude i carporten og får snakket musik som vi begge er glade for mens en kølig langsomt ryger ned i ventetiden på at de nye film og koncerter jeg har hentet til ham, bliver lagt over på hans computer. For et par dage siden ringede han til mig og vi aftalte endnu et møde, denne gang havde han købt en herlig velsmagende ba nim til 80 Bht som Kat stegte på grillen. For hulen et herligt liv, at sidde og sludre i varmen og forny vores viden om musik kan sgu ikke erstattes godag

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7486.JPG

Her til sidst mens Kat klipper mine negle der gør det besværligt at skrive, Ipoden der er sat til højtalerne inde i huset spiller Thaimusik og en dejlig sval brise gør morgenen dejlig, læser jeg Dagbogen igennem. Og her så at jeg helt har glemt at fortælle om mit møde med politimanden der havde den frækhed at stoppe mig fordi jeg kørte i den forkerte retning og uden styrthjelm på min vej hjem fra købmanden 100 meter fra huset music

Han havde parkeret sin knallert ud for et lille værksted nu her tæt på den første hvor regningerne skal betales, han diskuterede med ejeren og pegede ophidset på nogle knallerter der stod parkeret som fik ejerens kone til at komme ud med en pengepung da han fik øje på mig. Jeg blev vinket ind til siden og nogle penge skiftede ejermand inden han vendte sig om mod mig og på godt Engelsk fortalte mig at jeg havde forbrudt mig mod Thailandske love Stres

Samtidig vrimlede det med Thaier på knallert selvfølgelig uden hjelm der fræsende rundt på vejen og fortovet ved siden af hvor vi stod, men de var ikke så vigtige nu der var gået en falang i nettet. Han spurgte hvorfor jeg kørte imod færdslen og ville samtidig se kørekortet som jeg ikke har fået taget mig sammen til at tage endnu, lynhurtigt besluttede jeg mig til at baghjulet manglede luft og brugte det i mit forsvar. Kørekortet havde jeg glemt hjemme og fortalte hvor jeg boede. Jeg forvirrede ham samtidigt ved at spørge en af de unge gutter på værkstedet om de kunne hjælpe mig med luft, han kiggede underligt på mig da han fandt ud af det bestemt ikke manglede luft, men hev knallerten op på støttefoden og begyndte at mase med ventilen. Det fik betjenten til at opgive sit forsøg på at pelse mig og til at køre mens jeg meget interesseret kiggede på gutten der stadig ‘arbejdede’ på ventilen, hold kaje hvor vi alle grinede da han var kørt. For de forstod sgu ganske udmærket hvad jeg lavede for at slippe for at betale og morede sig, jeg havde sparet en masse penge og stak 2 unge fyre 20 Bht hver som tak for hjælpen og kørte grinende hjem griner

Så nu har jeg nye venner der hilser og smiler fra øre til øre når vi kører forbi værkstedet hej

Så Buddha skal have en ekstra stor tak i dag, han tog sig godt af Kat og han hjalp mig da jeg var i problemer… godag

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7493.JPG
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2011 04:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Pen skrevMen jeg fik såmænd ikke lov til at sidde der i særlig lang tid før hun ringede og ville hentes, én sølle time tog det tandlægen at først komme til klinikken, tage røntgenbillede og derefter hive 2 tænder ud der var viklet ind i hinanden. 800 Bht kostede det inklusiv den lille pose medicin hun fik med sig som er en okay pris med priserne fra DK rumsterende i hovedet. !!


det er billigt selv om det er dyrt 4-5 dages løn ca. Hvad koster det ikke i Danmark ved ikke
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
alene
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2011 13:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 201
Tilmeldt: 06.07.10
 Status: Offline

Thumb smukt at fiske er livet,du glemmer alt omkring dig det har jeg brug for
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2011 14:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

katDet er jo derfor at nærigrøven forsøger at lære den stakkels Pige at fiske ?? så skal hun garanteret op kl. 04 og på markedet og sælge fisk Angry så hun selv kan tjene til sine Bisser og sin BISSE driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2011 14:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvordan går det ellers med den storartede idè med at hun skulle begynde at arbejdeGrin

Ikke for at blande mig, men bare tanken om at en thaipige der bor sammen med en farang skulle arbejde, er komisk, hvorfor skulle hun ellers bo sammen med ham?

Tag det nu i den ånd det er skrevet pens., Jeg har boet mange år i Thailand, og forstår godt det er et spørgsmål om at tabe ansigt.
danse
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2011 15:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Jo det går såmænd udmærket med at lede, og tag det roligt, jeg misforstår dig ikkeGrin

Men ærligt må jeg erkende at det er mig der ikke har særligt travlt med at få hende ud af døren hver dag, stilladset er sgu noget møg og har været det længe nu, så jeg er kun glad for at hun tager sig af mig Love

Men vi har lur på en lille biks hun måske kan leje for 2.000 Bht meget tæt på huset hvor hun så vil lave mad som hun savner, er jeg heldig husker Thaierne der skal tage stilling til det måske inden jeg bliver alt for gammel og brugt, og giver os et svar ved ikke

Og jeg lover at jeg æder min musemåtte den dag hun eller jeg fanger en fisk, der er stor nok til at sælge og rive mig ud af sengen midt om natten Angry

Igen må jeg give dig ret alene, at sidde time efter time i dybe overvejelser om måske at sætte krog på linen er en fantastisk oplevelse music
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2011 15:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg har altid elsket at fiske, men nu ved jeg sgu snart ikke.
Måske er jeg ved at nå det stadie i livet hvor man ikke længere vil dræbe.
Inden rejste jeg og sønnike ned og fiskede i Øresund, men helt ærligt, det var sgu da synd for fiskene de skulle lade livet for at jeg kunne bryste mig af at have fanget dem.

Hvad med at sætte en kapsel på krogen?, resultatet bliver nok det samme alligevelgriner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
farang
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-10-2011 06:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 457
Tilmeldt: 28.05.11
 Status: Offline

her kan der fanges fisk
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
River Kwai Bridge Week @Kanchanaburi 28 November-7 December Arrangementer 2 14-11-2014 09:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 99,510,163 Unikke besøg | jQ Blog