Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 23.09.2011 Kanchanaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2011 04:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

23.09.2011 Kanchanaburi


Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/3/DSCF5191.jpg

En blandet landhandel….

En urolig søvn og en total dårlig ryg fik mig til at stå op klokken 3 her til morgen, beskeden om min kommende nabo Big C irriterer mig grænseløst nu jeg er så glad for at bo her og jeg er ked af hvis jeg skal flytte igen og giver mig en dårlig søvn. Kat har selvfølgelig fortalt naboerne om min hurtige udmelding om at jeg ville flytte, og prøver tror jeg på den måde at presse mig til at blive boende. Men jeg giver mig ikke og afventer et endeligt svar om rigtigheden!!

Tempel turen var den sidste dag inden vi blev belemret med gråvejr og små byger der begrænser aktiviteten noget, og som om der er en aftale mellem regnen og ryggen fik jeg så i går en røvtur uden lige. Allerede fra morgenstunden hvor jeg aflyste motionsturen, kunne jeg mærke at den dag blev en af dem man kan rive ud af kalenderen. Og ganske rigtig gik det ned af bakke med ekspresfart, så meget at jeg måtte lægge mig allerede til middag i et par timer der fik lidt styr på skavankerne, spild af tid Angry

Kat som er ked af når den er helt gal, var ulykkelig over at der intet var at gøre fra hendes side og tussede stille rundt og holdt øje med om jeg dog ikke i det mindste havde en glemt madrest i mundvigen hun kunne fjerne eller andre små signaler om at jeg skulle under kyndig behandling af hende. Så det var sgu en dum dag der endte med at jeg satte en gammel film på, Trinity brødrene i Afrika som fik smilet frem hos os begge og løsnede den trykkede stemning lidt inden vi gik til køjs klokken 20 ked

Morgenen havde ellers været god med et møde ude på vejen med naboerne i nattøj hvor blomsterne blev diskuteret højlydt, en herlig oplevelse at se de mennesker uden hensyn til deres påklædning, traske rundt med en kop kaffe i hånden som gør mig glad. Langt væk fra den uskrevne lov om dresskodeks der som hjemme hvor man bestemt ikke kan gå uden for en dør uden at have mærkevare tøj på og opleve samme nærvær, har man slet ikke de tanker her. Titlerne de til dagligt benytter sig af som major, overbetjent og chef samt meget andet, forsvinder i det kulørte nattøj og gør mig glad at opleve music

Så jeg hygger mig selv om stilladset sgu knager noget. I ren medfølelse er Kat’s knækkede tand nu i gang med at give hende en smertende tandpine der nu endelig har fået hende til at overvinde hendes angst for at få hevet tanden ud, så i dag har jeg hårdt sagt til hende som er den eneste måde at få hende til at lystre på, at vi kører til klinikken og hører hvad manden siger. Hun har haft problemet i en måned eller mere nu men har nægtet at få det ordnet, i stedet går hun ud i køkkenskabet, hælder lidt fint salt ud i håndfladen og lægger det så ind på den smertende tand, Om det virker skal jeg ikke kunne sige, men det ser ud til at svide når hun gør det, og snakker så ikke mere om det Græder.

Kat er lige vågnet og sidder ude ved mig der skriver lidt på den lille Pc, og fortæller glad om fuglene der pipper, Indo der logrende står ude på den anden side af lågen i håbet om at redde sig noget spiseligt mens hønsene galer, og hun fortæller om naturen der vågner næsten som den eneste støj der ‘forstyrrer‘ morgenfreden. Gun Ba kommer sjoskende med et gevaldigt sovehår og i sin natkjole der helt bestemt må ha en fortid som køkkengardin og læner sig op af lågen og snakker, jeg prøver så godt jeg kan at følge med og forstår en del efterhånden, men da jeg hører at blomsterne endnu engang bliver diskuteret vælger jeg at lukke af og koncentrere mig om Dagbogen i stedet nørd

Solen titter frem for første gang i 4 dage mens naboen vi ikke snakker med er gået i gang med at kokkerere noget velduftende mad der får sgu maven til at rumle lidt i den pirrende duft, så når Kat har drukket sin kaffe er det nok tid til at jeg siger jeg er sulten. Og netop det har taget mig lang tid at gøre, for om hun ligger og sover eller har mistet begge ben i en ulykke, springer hun op og begynder straks at lave mad til mig selv om hun ikke selv er sulten. Den købte store pakke Mama Cup fra Tesco med 10 måltider i, blev købt af samme årsag fordi jeg ikke brød mig om at hun uden tanke på sig selv gik i gang med madlavningen når jeg var småsulten, men selv der får jeg ikke lov til at fuldfører åbningen af pakken før hun står og siger, lad mig gøre det sarcasm

Hun kigger hver dag i Engelsk bogen og snakker som et vandfald samtidig med at hun suger til sig når vi er på tur eller ser Tv, nysgerrigheden fejler bestemt ikke noget som også får hende til at komme med en masse sjove og søde spørgsmål godag

Vi sad ude en aften og kiggede op på flyene der højt oppe brummede og blinkede inden de forsvandt mod vest mod et ukendt bestemmelsessted, (som jeg nu jeg tænker mig om, vist nok kan ses et eller andet sted på nettet, jeg har glemt hvor men vil nu lede efter det), og det fik hende til at spørge hvorfor man hørte lyden forsinket og hvorfor de kunne flyve om natten og i uvejr, så der begyndte en lang forklaring om radar og elektronik på et lavt plan så hun forstod det, og ikke en teknisk indviklet forklaring der ville forvirre hende. Og hendes spørgsmål om hvor længe flyet holdt og ventede på os hvis vi tog på ferie i et andel land, fik mig til at smile over hendes uvidenhed. Jeg siger ikke hun er dum, overhovedet ikke, men det fortæller mig hvor hun er her i 2011 !!

Så hun får langsomt men sikkert styr på mange ting hun ikke vidste i forvejen, det gør hende stærkere for hver dag og ikke mindst mere modig som har været en kilde til irritation for mig når hun igen igen sagde, not have. Den kommer meget sjældent nu når hun ikke forstår, i stedet spørger hun hvorfor tingene er som de er, og hendes Engelsk bliver på den måde udvidet med nye ord og bedre i lyntempo Love


Så det går forrygende godt og har givet os begge et meget bedre liv uden de sædvanlige misforståelser og skænderier, jeg har lært at lukke af når hun bevæger sig på kanten af den mærkelige Thai logik jeg er uvenner med og som før fik mig op i det røde felt. Og jeg lukker af når hun på vores ture brokker sig over trafikken der for hende er farlig selv om jeg kører stille og roligt og følger loven som ikke ret mange andre gør her, og passer meget på nu jeg hver dag oplever de krumspring der gør det farligt at være uopmærksom. Af helt uforståelige årsager, respekterer Thaierne hverken i bil eller på knallert de hvide striber på vejen eller andre trafikregler, så når vi holder for rødt lys pænt bag stregen mens vi venter på det grønne lys, får jeg irriterede blikke fra Thaierne der selvfølgelig kører udenom os og placerer sig midt ude i krydset der får trafikken til at bryde sammen og får fodgængerne til at springe for livet nu fodgængerfeltet er blokeret Stres

På vores vej ind til byen passerer vi et politi skur hvor der som regel altid holder en betjent klar på sin bike i venten på dem der kører uden hjelm, men sjovt nok er det også det eneste de reagerer på. Om så folk vender bilen rundt og kører i den forkerte retning selv om de har rødt lys eller de gør det midt i en jernbaneoverskæring hvor bommene er på vej ned, kigger betjenten bare på dem et øjeblik og glemmer så alt om dem igen ved ikke

Jeg lever i Thailand og skal derfor indordne mig under de forhold der måtte gælde her og har ikke ret til at brokke mig, men derfor kan jeg jo godt tænke lidt over landets så godt som lovløse tilstand som for øvrigt blev kommenteret i The Nation senere på dagen, med samme tanke som jeg !! For når ordensmagten ikke selv overholder loven og færdselsreglerne eller stopper folk i deres komplet vanvittige og hasarderede kørsel, hvem pokker skal de så respektere ???

Som på Koh Samui har jeg også her haft det samme skøre tankeeksperiment, alle mine to hjerneceller leger tit med tanken om at lade 10 falang politi opholde sig bare en uge her i byen og give dem lov til at håndhæve loven og udskrive bøder. For hulen det ville lune godt i bødekassen og ikke i private lommer. De gamle vrag af biler med knækkede vanger der slæber sig pustende rundt på vejene med ladet fyldt op af flere tons tungt gods der tit får forhjulene til at lette og får en af de unge mænd der sidder på toppen af læsset til at sætte sig på kølerhjelmen (mens bilen selvfølgelig kører videre !!), og lastbilerne der har monteret kæmpestore stænklapper der selvfølgelig er monteret foran samtlige lygter så man ikke kan se hvad deres plan er, ville så også forsvinde fra vejene. Gaderne ville ligge øde hen og værkstederne ville få travlt, men ikke mindst ville sikkerheden blive øget gevaldigt, og som en sidegevinst kunne det måske lærer Thaierne at respektere loven og langsomt rette op på alle de skævheder der er her !!

Sådan er der så meget, men så længe man kan bestikke sig ud af ulovlighederne sker der ikke noget, og som aviserne skrev, er mere end 60 % af befolkningen indforstået med og accepterer bestikkelse hvis det er til deres fordel, selv børn ned til 8 år mente at det var okay, så der er lang vej endnu for Thailand.

Nå det var lidt tankespind nu jeg ikke kan lave så meget andet……

Men vi fik da set efter en klinik der kunne hive Kat’s tand ud, et par klinikker blev besøgt hvor det handlede mere om vedligeholdelse end reelt tandlæge arbejde hvor der sad mange og ventede, inden vi fandt en klinik der får besøg af en uddannet tandlæge i næste uge, der er dygtig nok til at hive tanden ud, der som Kat siger er dangerous Stres

Så hun får ikke fred før tanden er ude, som hun nu siger er meget farlig nu der kommer en tandlæge hele vejen fra Bangkok. Men sandheden er at den uddannede tandlæge kun er på klinikken én dag hver uge fortalte en sygeplejerske mig, men igen kan det ikke betale sig at rykke hendes opfattelse og emnet blev sprunget let og elefant over inden vi kørte videre ved ikke

Selv om Kat ville hjem igen men ikke på grund af smerter, men fordi hun er hjemmemenneske, kørte vi ned og kiggede på floden nu alle taler om alt det vand vi gudskelov ikke mærker så meget til her. Det kan lyde hårdt, ondt, brutalt og mandschauvinist når jeg lader som om jeg ikke tager hensyn til hende og gør hvad der passer mig. Men jeg kan stadig ikke, og tror sgu aldrig nogensinde jeg opnår at få hende til at tage en beslutning om hvad vi skal lave, derfor gør jeg rent faktisk hvad jeg har lyst til, dog stadig med hende i tankerne.



Og det var en god beslutning viste det sig, for vi kørte ned til Wat Chaichumpon Chanasongkhram der ligger på breden af floden, og hvor man kan fodre fiskene i floden til 10 Bht for en pose foder, og brugte en times tid på at sidde og studere de store fisk når de kom for at spise, og i det hele taget bare hygge os music.

Bagefter fandt vi et sted nede ved floden hvor nogle gutter fiskede under nogle store skyggefulde træer og hvor der var lidt stille. Her sad vi i 3 timer på vores flade og kiggede på floden og fiskerne, Sabai sagde Kat flere gange som jeg osse ville have sagt hvis jeg ellers kunne tage mig sammen nu jeg var så afslappet, og hun var meget nysgerrig for at se en fisk bide på en af de mange stænger der var i brug. Det oplevede vi dog ikke denne gang desværre, for hun kæmper stadig med sin tro og har det skidt over at fange fisk og kan ikke forstå at de ikke bløder når man fanger dem. Og jeg vil gerne vise hende at fisk ikke har smerter som mennesker når de har en krog i munden, for at fjerne den sidste rest af mistro om godag

www.thai-dk.dk/penfoto/3/DSCF5175.jpg


Mens vi sad der og sad under det store træ, mig med en kølig, og Kat med Nam Daeng, skulle en af de små slæbebåde ud på floden, den lå fortøjet ved en karaoke båd tæt på bredden og skulle manøvrerer sig ud gennem en smal åbning mellem andre slæbebåde for at komme ud på selve floden. Den viden brugte føreren af båden til at starte dens kæmpe motor op der selvfølgelig ikke har nogen udstødning til at dæmpe støjen med, så med et kæmpebrøl fra turboen der skræmte de alle steds nærværende duer ad helvede til, give fuld gas og så ellers lave ravage, startede løjerne. Alt det skrammel der lå på bunden af floden blev hvirvlet op fik overfladen til at glimte af olie og andre herligheder, og fik Kat til at sige og pege på en flydende toiletbygning der lå fortøjret 20 meter væk, toilet der, og fiskeri her !!!

www.thai-dk.dk/penfoto/3/DSCF1127.jpg

Nå men ham her formel 1 sejleren fik selvfølgelig rodet sig ud i noget gevaldigt rod, lystfiskerne der stod der, råbte til ham at han skulle klappe hesten så de kunne hive linerne op og begyndte at se anstrengte ud i de ellers fredelige ansigter. Ja ja råbte han tilbage og lod som om han havde styr på det mens han kæmpede en forgæves kamp i forsøget på at få magten over båden og det store rat nu speederen var helt i bund, og fik i kampens hede viklet en fiskeline om skrueakslen, det fik så stangen der ellers stod lige så fint lænet op af et træ, til at forsvinde ud i det nu meget mudrede vand i en helvedes fart til fiskernes store forundring. For den fløj som en raket direkte ud mod floden mens de måbende stod og så på, og ikke havde den helt store fantasi til at prøve at redde stangen selv om der egentlig var tid nok ved ikke

Føreren af båden var i alvorlige vanskeligheder nu han havde fucket alt godt og grundigt op, og forsvandt i hurtigt trav ud på en karaoke båd efter at have fortøjret båden hvor han startede fra, med en mumlende forklaring med hovedet vendt væk i skam, at båden var kaput som Kat udtrykte det. Ham så vi ikke mere af i den time vi blev siddende for at kigge på den videre udvikling mens tågen af udstødning der var kvælende og havde lagt sig som en tågebanke over området, langsomt forsvandt.

Kat som ikke forstod hvorfor fiskestangen fløj helt af sig selv ud i vandet, forstod heller ikke min forklaring om at linen var viklet ind i skruen og tænkte meget over det. Men en af fiskerne var ikke helt dum, han svømmede efter et stykke tid nu ingen anden gjorde det, ud i det lortebrune vand der dælme ikke så bakteriefrit ud med alle de spændende ting der drev rundt i overfladen omkring ham. Han baksede lidt med 2 forskellige liner som han fik fat i ved at bruge fødderne og dermed kunne undgå at få hovedet under vand, inden han fik fat i den rigtige og kunne endelig holde fiskestangen op i luften som et trofæ og svømmede ind igen til stor glæde for ejeren af stangen, en dreng på en 11 - 12 år der inden stangen forsvandt og derfor ikke forstod hvorfor den var væk da han kom tilbage, var gået over på den anden side af vejen for at købe vand skaal

Så en spændende dag der ellers startede vagt og ikke særligt muntert, min opfattelse er at bliver man siddende længe nok samme sted, sker der næsten altid noget skørt som det her ved ikke

Her Lørdag morgen blev morgenturen startet op igen efter et par fridage, klokken er kun 8 morgen og vi er stort set færdige med dagens sædvanlige dont der består i at se til haven når vi har gnavet de friturestegte dejklumper vi køber på markedet, se det er en fornuftig og sund morgenmad Grin

www.thai-dk.dk/penfoto/3/DSCF4432.jpg


Men i dag gir Kat den ekstra gas fordi der som på de andre Lørdage hvor beboerne der har fri, går på morgen sutsko tur herhen for at se om der er sket noget siden sidste Lørdag og gir et rend af mennesker. Så der ligger ikke mange mikroskopiske myrer og flyder på grunden, alt bliver endevendt, pudset, vasket og rengjort, selv væggene der har fået ny skinnende maling får en tur nu nogle snegle har taget sig den frihed at lave slæbespor og nogle steder har skidt og ligner sokkapok, bliver vasket. Hun er stolt som en pave og oversætter glædestrålende når hun får at vide hvilken flot have vi har, og hvor rent her er. Så jeg må fjerne alt hvad der hedder Randers Reb, hvis Big C bliver nabo for en sikkerheds skyld hvis jeg vil undgå en ulykke !!


Og nu vi snakker om ulykke !!

Langt væk i at finpudse Dagbogen og få den afsted, hørte jeg ikke efter hvad Kat sagde til mig da hun i hurtigt trav kom rundt om hjørnet. Hun havde lige åbnet døren bag huset for at få frisk luft til at fjerne den lumre luft inde i huset og kom nu hæsblæsende hen og trak mig op af stolen, hendes udmærkede Thai blev luftet og der gik et par sekunder inden jeg fik omstillet hjernen og forstod hende. Endnu en slange havde forvildet sig ind i gennem et af hullerne og kunne nu ikke komme ud igen, denne gang vil jeg se den tænkte jeg og skyndte mig derom. Kat sneg sig som agent 007 hen mod hjørnet med mig i hånden, den er væk sagde hun efter at have kigget rundt om hjørnet men stillede sig for en sikkerheds skyld op på en plastikskammel Stres. Men jeg ville se dyret og gik hen mod lidt af en rodebunke af plastikpotter, trådnet og grill, og der så jeg halen forsvinde ind i en hul cementflise og jagten begyndte hej

Men først greb jeg en gulvskrubbe så jeg kunne holde den på afstand og begyndte så forsigtigt at fjerne de forskellige ting, Kat der selv om hun var bange, stillede sig i sikkerhed og ledte slaget med både gode og kiksede forslag og snakkede som et vandfald der var irriterende fordi jeg gerne ville være klar hvis den her slange skulle finde på narrestreger. For at slippe for at komme alt for meget på arbejde prøvede jeg at skylle den ud med en spand vand som ikke lykkedes i første omgang, men efter 3 spande opgav den og flygtede nu hen mod den åbne bagdør jeg hurtigt fik skubbet i med gulvskrubben. En meget smuk og livlig kobraslange på omkring en halv meter og dobbelt så tyk som en cigaret, prøvede nu febrilsk at slippe væk mens den i irritation rejste hovedet når jeg kom for tæt på med gulvskrubben, utroligt flot syn. Jeg havde fjernet nettet fra det ene hul og håbede den ville smutte ud der og afslutte morgen stressen, men den valgte selvfølgelig at flygte om foran huset med mig efter den nu med en vandslange for at skylle den ud gennem det lille hul ud til renden med vand der løber uden for huset. Jeg kunne have afsluttet det hele ved at slå den ihjel, for ærligt mellem dig og mig, er jeg pisse bange uanset hvor lille den er, men den var så smuk og uskyldig at jeg ikke nænnede det, nød i stedet de flotte farve som jeg igen ikke fik taget billeder af på grund af tumulten, og bortset fra det betyder slanger jo held. Så efter lidt masen fordi den kravlede op og gemte sig i den oprullede haveslange der hænger på væggen, fik jeg den endelig uden for lågen hvor den forsvandt hurtigere end stærkt, og jeg kunne vende tilbage til den vanlige morgenfred og min kaffe, men først tog jeg mig sammen og gik i gang med at lave et forbedret net nu med meget små huller kun myrer kan forcere for at undgå gentagelser Thumb

Det skulle selvfølgelig med i Dagbogen, og jeg satte mig udenfor mens Kat helt uanfægtet spurgte om jeg var sulten Grin Så mens jeg sidder her og skriver det sidste, breder en herlig duft af næsten færdigkogte Jasmin ris sig og blander sig med de mange dufte fra de træer og buske vi har der til trods for regntiden har sat blomster. Så inden jeg bliver madet og derfor ikke kan skrive mere, vil jeg slutte for denne gang og håber i tilgiver den denne gang kedelige Dagbog. Der er jo en grund til at jeg får pension som jeg bliver mindet om næsten hver dag, nogle gange mere end andre som tager alvorligt fat, så undskyld min ’dovenskab’.

Buddha giver mig en masse, og i dag har jeg skånet livet på et dyr som tak. Tak for det alt sammen Buddha …..godag

www.thai-dk.dk/penfoto/3/DSCF4927.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2011 08:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Tak for endnu en sjov og velskrevet Dagbog, der sker mange underlige ting i Thailand som man kan gå og smågrine af.

min opfattelse er at bliver man siddende længe nok samme sted, sker der næsten altid noget skørt som det her

Det har du ret i, jeg husker da jeg boede i Chiang Mai, der havde jeg et sted jeg kunne sidde i timevis.

Det var er thaisted der lå på hjørnet af et gadekryds med tæt trafik.

Hvad man kunne skue der var næsten utroligt, efterhånden som Singhaerne gjorde deres magiske virkning, begyndte thaierne at undre hvorfor farangen sad der med et diabolsk smil og betraktede skuespillet.

Herlig underholdning, de kunne bare ikke selv se det, det var jo helt almindeligt.Grin

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2011 09:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

kat NÅ er du begyndt at spærre beundreinderne inde ? så de ikke stikker af ? driller www.flightradar24...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2011 00:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Ja der er sgu mange sjove oplevelser herude, til tider minder det om halløj på badehotellet griner

Det mest interessante syntes jeg, er at de samme mennesker der laver den samme 'fejl' igen og igen, ikke lærer eller ændrer på noget som helst. Det syntes jeg er tankevækkende at de ikke gør, for så ville deres problemer jo være løst og gøre alting nemmere for alle !!

Som Kat der når vi har været ude at handle, tager nøglerne og åbner døren. Går hele vejen igennem huset for at lægge nøglerne på deres faste plads, går hele vejen tilbage ud til knallerten for at tage poserne hun i første omgang overhovedet ikke spekulerede på skulle tømmes for indhold, eller skulle ind i huset for den sags skyld. Hun 'glemmer' dem hver gang som undrer mig, for hun der er Thai og dermed imod unødvendige fysiske anstrengelser, skal jo så gå den samme vej flere gange der bliver benyttet til at klage over hvor varmt der erved ikke

Nå, tak for linket Sank, og Kata som sendte en PB med samme. Men af en eller anden grund er der ikke vist et eneste fly i Thailand uanset hvad jeg prøver, gør jeg noget galt eller kan i heller ikke se nogle fly herude ???
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2011 04:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Der er ikke airflight dækning derude....
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2011 15:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Tak til min gode ven Dardi for at endelig at kunne tryne Sank, at have den frækhed at linke til noget der ikke dur, koster en kølig Hr Sank driller
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kata
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2011 16:54

Bruger

Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 30.04.09
 Status: Offline

Pen. - næste gang vejen kommer forbil River Kwai - gi'r jeg også en kølig skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2011 23:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Thumb Det link virker upoklageligt driller Jeg er jo i DK din co2 gris griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-09-2011 06:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

@Sank
Ja .. URL linket virker da .. men der vises ikke fly over Thailand .. da der ikke er air dækning i det område. Det er det Pens og jeg skriver om. Tag brillerne på og sæt fig tæt på skærmen og nærlæs !! driller Hvis du er i DK .. kan vi da få en pils sammen ølkrus ... bare send PB .. så snakker vi om det !!!
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-09-2011 09:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

kat Ja dardi men nu skal du ikke begynde at give Pen ret i for meget ?? han kan ikke tåle det sarcasm Ja det med en ølkrus lyder godt ? men jeg er gået over til EL Cykel og den kan ikke nå så langt syd på Græder
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-09-2011 05:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

pen skrev
Hun har haft problemet i en måned eller mere nu men har nægtet at få det ordnet, i stedet går hun ud i køkkenskabet, hælder lidt fint salt ud i håndfladen og lægger det så ind på den smertende tand, Om det virker skal jeg ikke kunne sige, men det ser ud til at svide når hun gør det, og snakker så ikke mere om det


vis dig nu som et mandfolk og få den stakkels pige til tandlægen, eller koster det for meget din næ-rige hund Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-09-2011 09:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

sarcasm Ja vis dig som en mand griner ligesom din Mor driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
River Kwai Bridge Week @Kanchanaburi 28 November-7 December Arrangementer 2 14-11-2014 09:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.36 sekunder | 99,554,320 Unikke besøg | jQ Blog