Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 30.08.2011 Kanchanaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-09-2011 02:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

30.08.2011 Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/3/DSCF4885.jpg

Regnen kom og kom, og kom, og kom.............

Så vi stod i vand til over anklerne bag ved huset mens vi forsøgte at få vandet væk der kom som en flodbølge fra et manglende nedløbsrør, det sammen med vandet fra renden ude fra vejen gjorde at det lille afløb der leder vandet ud på den tomme grund bag ved huset, gjorde det meget besværligt. Så jeg fandt en slags prop der sammen med en sammenrullet gammel t – shirt stoppede vandet ude fra vejen i at løbe ind til mig, det er brugsvand fra 3 andre huse der ikke er specielt lækkert nu der er madrester og badevand i en ren pærevælling Sad

Målene er taget så jeg kan køre hen i den sædvanlige forretning hvor en af de ansatte snakker og forstår engelsk og købe et par meter af de blå pvc rør, ca 2 meter fra hvor vandet nu uhæmmet pisker ned på terrassen, står der en kæmpestor beholder som jeg har en plan med !!

I stedet for at lede vandet om på den tomme grund og på den måde undgå at det er et problem, vil jeg bruge beholderen til regnveand som vi så kan bruge til at vande blomster med. Du tænker smart sagde Kat fordi det jo betyder at vi sparer på vandregningen når vi vander blomster, hvorfor tænker Thaier ikke som falanger fortsatte hun og smilede ved tanken om ‘alle’ de sparede penge hej

Men alle de sparede penge er næsten brugt på forhånd, for jeg er blevet varm på et akvarie som jeg ikke kan leve uden. Samtidig køber jeg en bænk så jeg kan sidde og stirre på de fisk jeg propper i, men inden vi når så langt skal der lige males lidt så luder farven forsvinder. Mei mi sagde min ven henne i forretningen da jeg ville købe malingen, den er jeg nødt til at bestille fra Bangkok og kommer først i næste uge (denne uge !!). Så mens regnen der nu er kommet, siler langsomt ned, og nogle gange pisser ned ved ikke, går vi hvileløst rundt og venter og venter. Når tusmørket sætter ind, forsøger jeg selvfølgelig at tage nogle billeder af alle de farvestrålende frøer der er vågnet op, hvis ikke i tusindvis, så i hundredevis, hopper de her herlige væsner rundt simpelthen alle vegne. Så mange at jeg må opgive at forfølge dem for billedets skyld fordi jeg ellers ville udrydde bestanden med mine badesandaler, et fantastisk syn når der er så mange som her music

www.thai-dk.dk/penfoto/3/DSCF4904.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/3/DSCF4949.jpg

Kat har nu endelig lært at hun IKKE må slå dem ihjel selv om de er inde i huset, hun tager nu fejebakken og lemper dem forsigtigt udenfor nu de ikke selv kan finde ud af det til min store glæde. De gør jo ikke mig noget, og gør livet herligt når de er så aktive som den store frø der midt ude på vejen, som jeg desværre ikke nåede at tage et billede af fordi dens forventede og ønskede måltid, gjorde at jeg var lidt mere forsigtig end ellers, pustede sig op og var på størrelse med en mindre fodbold. For selv om den skorpion som i kan se på billedet ikke er så stor, manglede der bestemt ikke noget i dens forsøg på at undslippe den store aggresive frø, eller forsvare sig. Så den fes rundt med halen løftet til stik når den fandt et eller andet at angribe, sagde en lyd og forsøgte at ramme enten frøen eller mine fødder der var et åbenbart stort mål. Min overdrevne beskytter havde søgt tilflugt oppe på terrassen hvor hun med kommandoer og tilråb prøvede at få mig til at forstå hvor usandsynlig farlig den her ting var, jeg prøvede så godt jeg kunne at lukke lyden ude af mit hoved fordi jeg holdt mig en meter fra skorpionen og brugte linsen til at zoome ind i stedet for at gå tæt på, så ingen close up billeder desværre FotoGræder

Det skaffede nogle tilskuere der bestod af de andre beboere på vejen der ikke forstod hvor al den larm kom fra, og som irriterede Kat gevaldigt nu jeg ikke lystrede, så en herlig underholdning jeg opdagede jeg var alene om at nyde da jeg kiggede på hende og så der kom røg ud af ørene på hende Stres

www.thai-dk.dk/penfoto/3/DSCF4923.jpg

På grund af regntiden var det et af de få højdepunkter på oplevelsessiden kun overhalet af endnu et dødsfald blandt Koi karperne. En af dem øvede sig i spring fra kummen hvor de går, tilfældigvis sad vi ude på terrassen da det skete. Jeg hørte et plump og kiggede selvfølgelig derhen og så en gispende fisk ligge på stenene, jeg fes så hurtigt jeg kunne ned og satte fisken tilbage lige så forsigtigt. Men den havde fået en på lampen og kunne ikke holde sig på ret køl, så jeg brugte lidt over en time indtil jeg var nødt til at gå til køjs, på at holde den forsigtigt inde i hånden for at give den tid til at komme sig uden held. Næste morgen lå den nede på bunden og gispede efter vejret og havde det skidt, men jeg kan altså ikke slå dyr ihjel (bortset fra duer !!) og brugte et par timer på at hjælpe den igen indtil jeg indså at der intet var at stille op. så det blev Kat’s opgave senere samme dag at tage den nu døde fisk op af vandet ked

Så nu er der kun 4 tilbage som klarer sig fint, et net er sat op rundt om kummen både for de gymnastiske øvelsers skyld, men også for at beskytte dem fra kattene som mener at de er et herligt måltid og forsøger at fange dem om natten, som så igen gjorde dem så bange at de stod og gemte bag potten med lotusen. Selv når jeg gav dem foder turde de ikke komme frem, først her 4 dage efter nettet er sat op, er de langsomt begyndt at komme frem fra deres skjul men er stadig nervøse.

Inaktiviteten passer meget godt ind med ryggens tilstand som i det her kølige og fugtige vejr ikke har det for smart, siden jeg henviste til i går, har givet nogle gode dokumentarer som hygger både mig og Kat der lærer en hel masse om alt muligt hun ikke anede noget om før. vi kigger på udsendelser om fly, byggeri af broer, højhuse og lystfiskeri. 19 udsendelser af den sidste slags har jeg hentet hvor den sidste vi så var fra Thailand hvor Kanchanaburi og Sanghlaburi blev besøgt, og den udsendelse sluttede med fangsten af en 200 – 300 kg stingray i en flod tæt på Bangkok, for hulen den var stor Stres

Og så blev jeg ellers udsat for et attentat !!

For efter at huset stod tomt inden jeg lejede det, har det været en daglig kamp at slippe af med duerne der som bz’ere havde indtaget huset. De kravler ind alle vegne fordi taget selvfølgelig ikke er lagt som det skal, så der er masser af smuthuller der selv om de er små i mine øjne i forhold til de fede og velnærede duer, bliver brugt som indgange til huset. Så vi har hørt på duer der vader rundt inde på de tynde plader der er lagt som loftbeklædning, hannernes brunstlyde og ungernes skrig. Derfor havde jeg klippet en masse små stykker trådnet jeg havde til overs og samlet dem i en rund bøjning så hullerne kunne lukkes, så da jeg endelig fik prisen ned på en 5 meter alu stige der kom til at koste 1.500 Bht, gik kampen ind Angry

www.thai-dk.dk/penfoto/3/DSCF4919.jpg


Så tidlig morgen mens Kat stadig sov, og for at slippe for tilråbende om alle farene der ventede mig nu jeg kravlede rundt oppe på taget, gjorde jeg mig klar. Og her skal jeg komme med en lile advarsel, for selv om stigerne ser ud som om de er stabile, er det modsatte tilfældet. Intet på den her stige holdt målene og gav sig som et gammelt skib da jeg begyndte at kravle op, jeg fortrød lidt på vejen op at Kat ikke var blevet hyret til at holde i den, men jeg kom da op selv om jeg ikke var helt tryg ved det. Starten på min plan om at proppe de små stykker net ind hvor duerne kunne komme ind, gik fint uden problemer og jeg nød at nære så højt oppe. For morgensolen som langsomt steg op over bjergene var utrolig flot, og nu jeg kunne se jorden hele vejen fra huset til bjergene nu muren ikke skæmmede synet, gjorde det til en god smuk oplevelse music

Men så var det jo lige at jeg som det jo altid er, manglede de sidste huller hvor det gik galt !! For jeg lå med overkroppen udover betonkanten og styrede med benene da jeg pludselig mærkede at noget var galt, en sviende smerte fra hovedbunden fik mig til at kigge rundt hvor jeg så at jeg havde forstyrret nogle bier, hvepse eller hvad det var. For fanden da det gjorde nas, 2 stik i hovedbunden og 1 i kinden kostede turen op på taget inden jeg fik klasket et par stykker og var lidt irriteret over at være så tæt på målet og fortsatte selvfølgelig. Men de sidste to huller jeg manglede blev ikke lavet så grundigt som alle de andre jeg havde lukket, for det gjorde sgu mere og mere nas, og jeg var sgu bange for at der ville komme et par hundrede af slagsen, så jeg fortrak hurtigt ned i sikkerheden hvor Kat nu stod bekymret sammen med naboen og kommenterede kampen Love

Men nu er de væk, duerne altså. En enkelt gik rundt inde på loftet og brokkede sig indtil den vel gav op og lagde sig til at dø, jeg lyder hård og kynisk, men tro mig når jeg siger at det bestemt ikke hygger mig. De sataner yngler som rotter der gør at jeg ikke kan vente til ungerne er fløjet fra reden med at lukke hullerne, for når det ene kuld unger er flyveklar ligger hunnen allerede og luner det næste hold unger i æggene, så jeg har været nødt til at være hård selv om det ikke er nemt ked

www.thai-dk.dk/penfoto/3/007.jpg

Bistikkene eller hvad det var, gav noget positiv opmærksomhed nu det var så farligt griner. Medicin fra naboen og kærlig omsorg fra Kat hele dagen + den manglende lyd fra duerne var et godt udbytte af min ekspedition op på taget, så det var ikke så slemt da det holdt op med at svide fra stikkene. Og nu Kat er Thai og opfatter mig som hendes ejendom, skulle der selvfølgelig gøres noget ved problemet, så de stakkels bier der har siddet bag huset siden vi flyttede ind, skulle fjernes. Alle min protester om at det ikke var dem der havde angrebet mig nu de opholdt sig 12 meter væk, prellede let og elefant af på hende. Så der blev (og uden min indblanding nu jeg ikke fatter en skid af Thailand som Kat siger !!) sat ild til pap og en gammel t shirt for at beskytte mig og så brugt til at rydde bistaderne Thumb .Jeg blandede mig helt udenfor den her tumult og fortsatte med at male på den anden side af huset og lod som ingenting.

For, og det er en ting jeg har lært !!! Når Kat begynder at fortælle at hun har været i Thailand i mange år og forstår alting, lukker jeg helt af og lader som ingenting. Selv da hun kom rundt om hjørnet i en helvedes fart iført natkjole ( den jeg lige havde købt ) og hættetrøje med en sværm af bier efter sig, lod jeg som ingenting og spugte om hun var okay griner

Det morer mig gevaldigt, alle de skøre ting hun forsøger at overbevise mig om at Thaier gør som er så kringleskøre og sjove og får mig til at sidde og grine. Lige det scorer jeg ikke på, men når jeg så smører tykt på og roser hende for hendes indsats og kommer igennem hendes panser af mistro, smiler hun bredt og spørger om jeg vil have en skaal

Så livet er blevet meget mere roligt nu vi ikke har de forbandede duer til at danse stepdans inde på loftet og lyden af de evigt brunstige hanner, og indkøbet af akvariet der myldrer af liv er en fantastisk afslappende terapi at kigge på. 3.200 Bht kostede akvariet der er på 180 liter, med fisk, planter, sten og de småting der hører til inklusiv rabat og selvfølgelig levering, så vi får ikke set så meget Tv for tiden nu vi kan sidde ude i ‘carporten’ og hygge os. Selv Gun pa den gamle nabokone kigger tilfældigvis forbi om aftenen for at se på fiskene, så vores liv er meget rolig for tiden.

Der er nye billeder her hvor Kat har taget samtlige blomster billeder FotoLove
http://s657.photo...nye%20hus/

www.thai-dk.dk/penfoto/3/DSCF4922.jpg


Desværre har jeg ikke billeder af en af de 3 gange hun styrtede ud af hængekøjen her, jeg grinede så jeg havde ondt i kæben fordi der selvfølgelig kom en forklaring om at der var en konstruktionsfejl fra hende griner

Det er min/vores tid gået med siden den sidste Dagbog, og så har jeg slet ikke fortalt om vores ture ud for at købe stort ind. For alting stiger nu i pris med raket fart, alt fra benzin til ris stiger dagligt og har fået mig til at hamstre lidt for at spare. Det er så galt at de ude i Tesco har sat nogle skilte op på de forskellige varer hvor de med tuschpen kan regulere prisen i stedet for en trykt pris, så der venter nok nogle strenge tider som aviserne også kan fortælle om dagligt.

Læs bare om en 25 % prisstigning på ris.

http://www.bangko...next-month

Buddha skal have tak for at jeg nu så småt er frisk igen, tak fordi han passer på os i dagligdagen og et stort tak for fremgangen her i huset........ godaggodag

www.thai-dk.dk/penfoto/3/DSCF4943.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-09-2011 08:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

sarcasm Ja og så får du 1 milion myre trampene rundt for at udrydde det lig du har efterladt på loftet driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-09-2011 05:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hej Pen
du maler,planter blomster, forbedre huset. Vil du bo der resten af livetmusic
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-09-2011 17:03

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Hæ!

Han flytter sgu´ snart, især hvis han begynder at plaffe fugle ned i kvarteret, det er den sikre vej til ballade med alt og alle.

Hvilket vel ikke er ukendt for ham, Samui, Nonthaburi osv.

Max. 6 mdr. - så er han væk..

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-09-2011 01:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

JackD skrev:
Hæ!

Han flytter sgu´ snart, især hvis han begynder at plaffe fugle ned i kvarteret, det er den sikre vej til ballade med alt og alle.

Hvilket vel ikke er ukendt for ham, Samui, Nonthaburi osv.

Max. 6 mdr. - så er han væk..



så kom det frem jack d er en ballademager og kan kun opholde sig i thailand i max 6 mdr. der efter må han flygte hjem til den jyske hede

jack d den jyske tranlampe
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-09-2011 13:29

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Den tager jeg som en kompliment, tak for det!

driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-09-2011 14:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

JackD skrev:
Den tager jeg som en kompliment, tak for det!

driller

jeg elsker også dig driller
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-09-2011 13:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

IT skrev:
hej Pen
du maler,planter blomster, forbedre huset. Vil du bo der resten af livetmusic


hej hej pen hej intet svar ved ikke ked
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-09-2011 22:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Det må du undskylde IT godag

Men dit spørgsmål satte faktisk gang i en hele masse hjerneaktivitet, for det gik op for mig at jeg slet ikke havde haft de overvejelser endnu. Men jeg kunne godt blive her for evigt er jeg nået frem til, som den lille filmstump viser, har vi som en gæst også i dag sagde til mig, fundet en lille oase !!



Jeg nyder utroligt meget at være her, omgivelserne og på nær én nabo er med i den konklusion. Her er stille og langt fra støjen og larmen fra byen og vejene og et herligt dyreliv lige fra rotter til kobraslanger. Blomsterne og planterne vi har købt kræver at blive passet sammen med fiskene der skal fodres. Og der er faktisk så meget at lave at jeg helt ‘glemmer’ både Dagbogen og at svare mine venner der skriver til mig og ikke forstår de ikke hører fra mig Angry

Så ja, her vil jeg gerne ende music
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-09-2011 08:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej Pen

Tak for kikket ind i jeres hjem, det ser jo noget anderledes ud, end det vi så i northaburi. ( der stod alt jo pakket til afgang ).

Det ser rigtigt dejligt ud. Ja jeg tror på I vil kunne blive der. Det vil vi glæde os til at se på nærmere hånd når vi når til thailand igen.

stor hilsen til jer begge
kat skaal Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-09-2011 15:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

I skal være meget velkomne begge to, Kat har ikke glemt jeres sidste besøg i Nonthaburi og snakker tit om at hun savner jer !!

Hvad det så lige betyder skal jeg ikke kunne sige da hun jo ikke kunne snakke så meget Engelsk dengang og vist sad og ikke lige vidste hvad så, men kom endelig så jeg også kan få en alvorlig snak med Sank den gamle skurk driller, og Kat kan lave mad til jer som hun snakker meget om selv om Sank bestemt ikke så ud som om han er gået i seng uden aftensmad de sidste 20 år sarcasm

P.S. Giv mig lige et vink om hvornår i havde tænkt jer at komme så jeg kan nå at købe nogle kunstige blomster hvis årstiden ikke lige passer griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-09-2011 16:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

kat Kat vil da gerne hilse på en nydelig ældre herre igen ? så hun kan se en rigtig mand i øjnene driller Og sørg du hellere for et par Singha på køl sarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
River Kwai Bridge Week @Kanchanaburi 28 November-7 December Arrangementer 2 14-11-2014 09:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.26 sekunder | 99,610,496 Unikke besøg | jQ Blog