Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
'Spiritualitet er hårdt arbejde'
JackD
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-08-2011 15:33

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Jeg vil gerne inkarnere i Tibet næste gang, de har sgu´ styr på sindet derude, ikke som os vestlige pylrehoveder!

»Man bliver ikke nødvendigvis skør af at isolere sig i ensomhed. Sammen med min lærer besøgte jeg en munk, der havde været i tilbagetrækning og levet isoleret i en hule i 17 år, og jeg der er vant til psykiatriske afdelinger, forventede at møde et psykotisk tilfælde. Men da vi bankede på og gik ind, så munken bare op og sagde »Hej. Hvad kan jeg gøre for jer? Vil I have te?« Vi spurgte, om vi forstyrrede, og han svarede: »Nej, nej, I kommer i min frokostpause!«

Hvorfor bliver de tibetanske munke ikke psykotiske, når de isolerer sig sådan, i huler?

»Jeg ved det ikke. Hos os er isolation og ensomhed nogle af de største risikofaktorer for psykisk sygdom. Men i tibetansk buddhisme er ensomhed og tilbagetrækning forudsætningerne for psykisk sundhed. Sådan er verden meget større end vi tror og det er det vigtigste budskab jeg og mine tibetanere har til den kliniske psykologi.«

http://www.inform....dk/274743
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-08-2011 21:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1743
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

frokostpause! hans dag er delt op, holder pauser så et eller andet laver han.Helt isoleret, næppe
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-08-2011 21:53

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Tak, jeg fik det svar jeg lige nøjagtigt havde regnet med fra en ultra-sekulariseret spirituel hjernetom typisk dansker!

Det er ikke kritik, kun en nøgtern konstatering af hvor galt det er fat i Vesten m.h.t. spiritualitet og åndelighed, det er jo desværre bajere det meste, skål!

skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-08-2011 09:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1743
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

JackD skrev:
Tak, jeg fik det svar jeg lige nøjagtigt havde regnet med fra en ultra-sekulariseret spirituel hjernetom typisk dansker!

Det er ikke kritik, kun en nøgtern konstatering af hvor galt det er fat i Vesten m.h.t. spiritualitet og åndelighed, det er jo desværre bajere det meste, skål!

skaal


er du ikke lidt langt ude lige nu hjernetom ,ikke totalt------ bajere der var en gang

du bevæger dig selv helt ude på venstre fløjen ,rent tankemæssig---så lang er vi ikke alle kommet i vores udvikling

tak for opsangen ,jo det mener jeg et 100

om ikke andet du fik mig op af stolen ,ud på nettet for at søge. Her er lidt af, hvad jeg fandt http://www.denint...o=Artikler

jeg googler videre Grin
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailandske myndigheder beder folk arbejde hjemmefra på grund af forurening Nyheder på dansk 1 15-02-2024 17:11
Indbyggere i Bangkok opfordres til at arbejde hjemme på grund af luftforurening Central Thailand 1 26-01-2023 13:12
Kører 200 kilometer for at komme på arbejde Nyheder på dansk 1 12-06-2019 08:00
Det skal betale sig at arbejde. Nyheder på dansk 4 05-01-2019 23:07
Det er hårdt at være gift med en thai Udenfor Thailand 1 29-12-2017 15:12

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 97,873,622 Unikke besøg | jQ Blog