Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 26.07.2011 Kanchanaburi og lidt til.
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2011 04:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Dagbogen 26.07.2011 Kanchanaburi og lidt til !!

Godmorgen Dagbog.

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4558.jpg

Vinden og støvet er mine rejsefæller. Verdens ende er mit hjem...........

Med det her digt i tankerne og en oplevertrang der var svær at styre, blev linsen på kameraet pudset, og styrthjelmen monteret. Jeg ville ud og se Khaoapoon Cave & Wat Tham Thong som jeg så skilte til sidste sidste år på en køretur, men aldrig besøgte.
Vejret som har skiftet meget de sidste dage og har gennemvandet blomsterne så meget at sumpdyr er begyndt at invadere potterne Grin, holdt i dag vejret så det var hamrende varmt. Men det kunne ikke holde mig tilbage selvom jeg blev opfordret stærkt til at holde mig hjemme i skyggen af Kat der mente at det var alt for varmt, hvis det er så varmt sagde jeg, hvorfor tager du så langærmet bluse og lange bukser på ??

Nå, men vi kom afsted og kørte ind mod byen hvor vi kørte over floden og kom væk fra den tunge trafik nu det var mandag morgen, og kørte lige pludselig på landet hvor storkene majestætisk fløj rundt. Pragtfulde billeder af marker med sukkerrør så flot grønt med bjergene som baggrund, var utrolig flotte at se på, men desværre drillede skyerne og gjorde det umuligt at fotografere, så det må i tænke jer til driller

Og kun 5 kilometer fra byen (Kanchanaburi) ligger Khaoapoon Cave på venstre hånd ved et tempel af samme navn, Wat Khaoapoon. Et lille samfund så det ud som med glade smilende mennesker, børn der legede i nogle grusbunker med en pind, venligtsindede hunde der lå og sov alle vegne, og gadesælgere selvfølgelig, der havde slået lejr her for at kunne sælge mad og drikke til turisterne som kommer hertil med tog, og bliver sat af nede ved floden. Et pragtfuldt sted at blive sat af, floden der bugter sig dovent gennem bjergene ligger 20 meter væk inden turen op af den stejle skrænt som går ad små stier op til det lille tempel der praler med en stor gylden Buddha der har front ud over floden.


i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4456.jpg


Her fik vi lige en sludder med Buddha som jeg syntes var meget svær med den smukke udsigt som ikke var så nem at løsrive sig fra, den ældre dame der solgte blomster og røgelsespinde snakkede gudskelov som et vandfald med Kat så jeg kunne få lidt ro til at tage billeder, men igen drillede skyerne og gav slet ikke de billeder jeg sagtens kunne forestille mig kunne komme i kassen her, kun et enkelt billede af fiskerne her nede på floden blev nogenlunde ved ikke

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4460.jpg




Khaoapoon Cave som jeg havde forestillet mig lå nede ved floden, lå i den stik modsatte retning næsten ude ved vejen hvor man kører ind på tempelområdet. Små utydelige og gamle skilte viser vejen og går forbi et lille bord hvor der skulle betales 20 Bht pr mand selvfølgelig, de blev betalt med glæde nu der ikke var nogen falangpris her, og vi gik af en lille sti forbi de her burmesere der var ved at bygge et nyt hus og meget behændigt sad på ‘stilladset’ og snakkede, hen mod grotten. Lidt papmache agtigt var det her ‘hus’ fyldt op med kister på højre hånd der ganske smart blev genbrugt, og et lille alter på venstre side. I kisterne var der smart nok blevet savet riller så man kunne putte penge ind af den sprække der repræsenterer dagen man er født på. Selvfølgelig skulle Kat donerer penge og opfordrede mig til at gøre det samme, men udover at jeg ikke kan huske hvad dag jeg er født på (jeg var jo meget ung må i huske på !!), syntes jeg det var lidt plat nu pengene fra samtlige riller havnede samme sted, så det afslog jeg Sad

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4481.jpgi657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4469.jpg

Og så gik det ellers ned af meget stejle trapper til grotten der ikke som forventet var kølig, men meget lummer og varm der fik sveden til at stå ud i stråler. Desværre var der ikke så meget lys der gjorde at min lille film blev meget ringe og ikke kan ses, så Skipper ma tørre øjnene og vente til en anden god gang griner

Men jeg fandt den her på You Tube :

En rimelig stor liggende Buddha lå svagt oplyst i neonlys omkranset af mindre statuer af andre guder og var det centrale i grotten, stalakitterne omkransede rummet og var meget dramatiske at se på i det svage lys fra de få lystofrør. Langs væggene stod der et utal af små statuetter og figurer af forskellige dyr der gav et indtryk at en pyntet julegrotte, men fantastisk flot at se på og gå rundt i. Små stier gik rundt om den liggende Buddha hvor man næsten skulle kravle forbi de loft til gulv store stalakitter og mindede om små minegange, et par små rum mere dukkede frem af mørket da vi gik rundt og kiggede hvor flagermus susede om ørene på os. Jeg skriver gik rundt, men det skal tages med forbehold nu grotten vel var 15 meter i diameter og blev opdelt af stalakitterne, så det var hurtigt overstået. Men en herlig anderledes oplevelse og Kat’s første besøg inde i jorden som hun kalder det, der endte med at vi også her fik en snak med Buddha inden vi gik ud i dagslyset som man fjernt kunne skimte nede i hulen.

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4477.jpg


Vi gik langsomt hen mod knallerten der stod henne ved boderne, og fik her øje på nogle bure med dyr i. en stor flot påfugl blev holdt i et meget beskidt og lille bur og gjorde mig ked af det. Ved siden af var der et mindre bur der ved første øjekast var tomt, men bunden var fyldt med små møgbeskidte skildpadder der burde leve deres liv i floden i stedet for at være spærret inde her. Jeg vendte hurtigt ryggen til og fik de handlende til at kigge på mig fordi Kat uden held forsøgte at få mig til at tage billeder af hende ved burene som jeg nægtede, min afsky for den slags indespærring er simpelthen så stor at jeg ikke kan få mig til det ked

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4590.jpgi657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4494.jpg

Så jeg var glad for at kunne køre videre efter lidt koldt vand i skyggen af de store træer der står overalt her, næste mål var Wat Tham Thong som kun ligger et par kilometer fra hulen og som hurtigt var overstået. Og her skal i altså, hvis i kommer forbi, bruge et par timer på at gå rundt i den meget store velholdte park. Små stier går gennem små oaser med smukke blomster og flotte palmer hvor små figurer er placeret meget strategisk, små mini vandfald plasker lystigt her i stilheden hvor man falder helt igennem. Kanaler med grønt og nogenlunde rent vand bliver forceret via nogle maleriske broer igen med et flot arrangeret vekslende udbud af figurer og gamle redskaber, en forholdsvis stor sø ligger i nogenlunde centrum og er propfyldt med fisk som vi selvfølgelig skulle fodre. En lille burmesisk dreng stod for salget af fiskefoder (kulørte runde ting !!) og var rigelig tilfreds selv om Kat prøvede at forklare ham at hun kun havde 10 Bht med sig, og altså ikke de 20 Bht der stod på skiltet. Han pludrede løs og fik Kat til at smile mens de i fælleskab fodrede fiskene der var meget store og gav Kat en ide om hvor store hendes indkøbte fisk som iøvrigt er blevet decimeret med 3 afdøde fisk, kan blive ved ikke

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4498.jpgi657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4517.jpg

De her børn som er alle vegne og keder sig nu mor eller far arbejder, er meget åbne og smilende. Og selv om Kat og drengen ikke kunne snakke sammen, fik hun ham til at gå med os rundt. Han fes ind og ud mellem palmerne og var en rigtig krudtugle mens han snakkede og snakkede. Kom den her vej fik han vist os med hænderne og løb i forvejen hen af en sti på den anden side af søen, her dukkede der nu små betonfængsler op hvor der igen blev holdt skildpadder, fugle, krokodiller, og det sidste sørgelige syn, en bjørn der led i vamen og lå pustende i det lille bur uden mulighed for skygge. Den store flotte og velholdte park som koster en formue at vedligeholde, stikker i øjnene når man kigger på de beskidte og tilsyneladende glemte bure. Hvorfor pokker kan man ikke i det mindste rengøre burene, hvorfor kan man ikke gøre dem mere indbydende at se på og i det mindste give dyrene bedre betingelser, det er mig en gåde !!

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4527.jpgi657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4519.jpg

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4513.jpg


For de her mennesker der er nok så gode og tilbeder Buddha, kan vende sig om og sparke hunden, tage livet af en kat med rottegift og så videre. Den gamle dame der bor skråt over for os, er en af den slags mennesker. Hun er meget religiøs og tager tit afsted til et tempel flere dage af gangen for at rense sig som Kat forklarer mig, hendes gamle transistorradio drøner konstant med buddiske bønner mens hun mumlende i bøn tænder røgelsespinde og giver Buddha mad, vand og blomster i de to små ‘huse’ hun har uden for. En meget flink dame der smilende giver mig bananer fra hendes have ved siden af mit hus og hiver hendes besøgende tværs over vejen for at vise hvad den her falang gør ved haven og huset. Altså et tiltalende menneske, lige indtil man får æren af at opleve hendes afstraffelse af min nye ven, hendes gamle hunhund. Tillader den sig at ligge i vejen når hun går rundt, lammetæver hun den stakkels hund med kosteskaftet så da jeg første gang så det, sad med åben mund og polypper. For hunden er så bange at den ikke engang kan flytte sig eller stikke af fra de øretæver den tit får, den trykker sig ned i fliserne og kigger så bønligt op på tyranen der overhovedet ikke ser de bedende øjne Stres


Alle de tæv gør at hunden ikke er tryg ved Kat som ellers godt vil snakke med den, mig har den ingen problemer med efter en forsigtig start hvor jeg satte mig på hug og snakkede med den. Stille og roligt er vi nu kommet til, at den her gamle hund kommer styrtende når jeg kalder på den for at dele et par flæskesvær med den som belønning for venskabet. Vi er blevet så meget venner at da vi i går fik leveret vand og gas til forøvrigt 190 Bht for 100 liter vand, og bytning af den nu tomme 4 kilo gasflaske vi købte i Nonthaburi for meget lang tid siden, blev beskyttet og der blev passet godt på den farllige mand der kom med vandet. Et enkelt fløjt skulle der kun til før hunden satte sig logrende ned og holdt øje for en sikkerheds skyld kat

Ups, jeg kom vist lidt væk fra historien..... godag

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4531.jpgi657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4533.jpg

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4539.jpgi657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4541.jpg

Selv et par hjorte holdt man i bur her, de havde de samme betingelser som næsehornsfuglen der smuk og majestætisk sad og røvkedede sig på sin pind i det beskidte bur. De syn af dyrene trækker fra i den samlede opfattelse af stedet, fra de guld dekorerede Buddha statuetter smukt placeret langs de små stier, der giver en indtrykket af at gå i en subtropisk jungle med glimt at lysende grønne græsplæner til dyremishandlingen, er det simpelthen forfærdeligt at se den ringeagt man har over for dyr ked

Men det var samtidig en god oplevelse gående rundt her med selskabet af den lille damp aktive dreng der fik afløb for sine gymnastiske lyster og kravlede og sprang rundt som et forårskåd råkid, de grønne bjerge i baggrunden med sukkerrørene stående i geled så langt øjet rakte og de guld belagte statuer i forgrunden, er en så fantastisk smuk oplevelse der samtidig er godt for sjælen. Langt langt væk fra det ‘normale’ støjende liv jeg havde i Bangkok og som jeg ikke var så glad for, er min hverdag nu fyldt med grønne ting, palmer og marker så langt øjet rækker når jeg kører ud på vejen. Et herligt dyreliv alle vegne inklusiv indenfor, får Kat til at tælle til 15 når jeg hjælper en forvildet lille frø ud af døren. Den har jo ikke gjort mig noget, og skal derfor ikke straffes er min holdning. Selv den pænt store rotte der styrter ned i afløbet uden for huset er fredet så længe den holder sig derude, men kommer den på besøg er det straks en anden historie Stres

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4547.jpgi657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4550.jpg

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4559.jpgi657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4564.jpg

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4604.jpgi657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF4609.jpg

Så min første tur her blev en god oplevelse der sluttede omkring middagstid hvor jeg modigt tog en sidevej jeg aldrig havde prøvet før, og havnede pludselig 15 kilometer fra Kanchanaburi griner Jeg morede mig bare og lagrede vejen i hukommelsen mens Kat sad og skumlede fordi hun bliver skide nervøs når hun ikke kender vejen og siger: Not have ved ikke

Turen hjem gik forbi damen der laver flæskesvær som hjemme og et par poser til 20 Bht stykket blev beslaglagt og en ny ordre blev lagt, for der er ikke så mange der køber dem som jeg, og som gør at damen kun laver dem en gang imellem. Turen havde givet mig problemer selvfølgelig og turen gik forbi shoppen hvor lidt selvordineret medicin blev indtaget inden middagsluren hjemme kaldte. Mens vi sad der kom der en ældre udseende dame in for at købe lao kao, og Pii Noo som også var der begyndte at snakke med hende i en munter tone. Pii Noo’s arme blev aet og beundret af alkoholikeren fik jeg senere at vide hun var, hvorfor har jeg ikke lige så glat hud som dig beklagede hun sig i et tandløst smil og lavede sjov og ballade hejdriller

Hun var 40 år og lignede en på 60 år, gråt og uglet hår og i en beskidt sarong og slidte sandaler. Hver dag kommer hun i butikken og køber en stor flaske lao kao og er konstant beruset, hendes krop forfalder med raketfart på grund af det og hun kan ikke selv se det og stoppe i tide. Hvor hun får penge til sprutten fra hver dag kan jeg kun gætte mig til, for hendes ydre opfordrer ikke ligefrem til kontakt med falanger !!

Ellers går dagene med at forholde mig i ro og give ryggen en pause, jeg er ikke færdig med ‘haven’ endnu som piner mig noget. Men jeg tvinger mig selv til at tage det gevaldigt roligt, og tusser rundt og nusser om planterne og nyder livet sammen med Kat der er gået hardcore igang med ordbøgerne, og en gang imellem udtaler nogle ord hun ikke magtede før, så et godt fremskridt der forhåbentlig ender med at hun kan snakke Engelsk Love

Jeg bruger også tid på at fintænke over en metode til at komme af med alle de forbandede duer der i tiden huset stod tomt, okkuperede taget totalt og producerede unger der går rundt oppe på loftet og ikke kan finde ud igen og dør af sult. Lige i det tilfælde er jeg glad for myrene som gemmer sig deroppe og æder de døde unger, for det lugter helt ærligt ikke så godt, og jeg har ikke en kinamands chance for at fjerne dem. Og jeg må jo ikke skyde dem og er sgu lidt ærgelig over det, for de sidder og skider alle vegne der er noget forfærdeligt svineri og ulækkert. Har nogen af jer en god fidus jeg kan bruge ??

Dagens 158 billeder er her FotoGrin
http://s657.photo...6QQtppZZ20

Her på falderebet skal Buddha have en tak for at vise mig det han gør, og tak for at give mig den glæde der fylder mig over at kunne se denne smukke natur hver dag når jeg åbner min øjne. Han skal selvfølgelig også have tak for at passe på os begge og holde os ‘raske’, tak Buddha........godaggodag

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Khao%20Poon%20Cave%20and%20Wat%20Tham%20Thong/DSCF45942.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2011 08:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Thumb Fin tur i har haft kat Og Duer smager faktisk godt Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2011 07:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Tak skal du ha Sank, det var en pragtfuld tur ud i det blå som bliver gentaget, bare urolig griner

Jeg går i øjeblikket og overvejer IKKE at skrive positivt om de steder jeg besøger, for nu kommer Jannik sgu med en del af sin pukkelryggede familie og vil på rundtur med mig som guide til de selv samme steder jeg har fortalt om Græder

Med hensyn til at spise duerne kunne jeg ikke drømme om det, og Kat siger at de er sokka pok, altså beskidte, så den ryger hun ikke på driller
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2011 08:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Foto ha ha ja det kan jo være der kommer flere ? Så du må hellere lave en konto og sørg altid for rigeligt ølkrus i køleskabet og det kan også være du skal investere i en cykel som den jeg har i mit billede ? Vi er nogen der gerne vil vises rund i sådan en driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2011 09:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Grin Ja det var den af lillemandens jeg mente griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2011 11:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej sank
Pen har skam forbedredet sig han har i dag ud af eje,n lomme betalt for hotelværelser , vi/jeg glæder os til resten af turen

..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2011 18:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Thumb Fantastisk glæder mig til referat yindee Foto Ferie med alt betalt ? nu ved jeg hvor vi skal på Ferie music Jeg tager en æske Cerutter med hej så vil gerne høre om boligen Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-07-2011 03:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej Sank
boligen er nogenlunde ikke hvad vi er vandt til men nu hvor det er gratis må vi jo nøjes

www.thai-dk.dk/uploads/gal03.jpg www.thai-dk.dk/uploads/gal04.jpg


www.thai-dk.dk/uploads/gal01.jpg

http://noblenight...house.com/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-07-2011 08:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

ved ikke Tja du og Fruen er da bedre vandt men når det nu er gratis og i gør Pen. glad så må i jo ofre jer ? og i bliver vel hendet i Limo når i skal på besøg i den Botaniske have griner ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
egon
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-07-2011 14:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 200
Tilmeldt: 16.11.09
 Status: Offline

hej Pen
flæskesvær i thailand hvor,hvordan er det som dem vi køber kim,s flæskesvær i dk

http://www.kims.d...eskesvaer/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-07-2011 17:03

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Om der findes dårlige industri svær som i DK, ved jeg faktisk ikke.

Men rigtig gode flæskesvær har jeg set og købt på mange lokale markedspladser.

kan man ikke finde dem er de nemme selv at lave.

Køb 1 kg ... nang moo = flæsk
Eller 1 kg man moo = svær / flommer uden spæk
egentlig betyder det vel... fedt gris,,, men det er navnet jeg kender på varen music

Skær sværen i passende stykker.
Steg dem indtil de klister sammen og i køleskabet med dem.
De skal køle helt af.
der efter skiller man dem ad og steger dem 1 gang til, indtil de har den konsistens man ønsker.
Pas på det går pludselig meget hurtig.

resultat... rigtig gammeldags flæskevær, tilpas sprøde.

har man en kødhakker, kan man med fordel skære spæk fra og hakke det sammen med kød.
Købe fars, er ikke værd at spise.. ca 80 % fedt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2011 01:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Det er lidt ærgeligt at i begyndte at snakke om hotel, for jeg ville ikke sige noget før hele den pukkelryggede ankom. Alt er næsten udsolgt her i byen, og det eneste jeg kunne få fat på var værelser på Jolly Frog til 70 Bht pr nat, et pænt stykke fra Noble Night, men bedre end at sove på gaden driller

Så han kan vente sig kan han griner

Og Leif svarede på spørgsmålet om flæskesvær, kap moo som de kaldes kan købes mange steder, og som gode fede flæskesvær hjemme fra slagteren. Men der findes også mange dårlige afskygninger har jeg fundet ud af, og jeg ved ikke om man kan gå ud fra at de lyse flæskesvær er langt at foretrække frem for de mørke der er meget tørre !!!

Sank har sendt mig det her billede af Jannik's vogn, han får godt nok travlt den unge mand nu vi er 7 mennesker griner

www.thai-dk.dk/uploads/IMGP0410.JPG

Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2011 07:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Angry Det kan du ikke byde gæster der kommer langvejs fra ? men du må jo overlade din dobbeltseng til gæsterne Thumb Og den Cykel er til dig så du kan vise os Gæster der kommer på besøg rundt i området ? og når du har trænet lidt vil vi gerne op til Erwan griner og jeg troede du var dygtigere til billeder end jeg driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2011 09:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Til ERAWAN???

Er du rigtig klog mand, der er 63 kilometer og langt mellem drinks oaserne, nul putte driller

Jeg ved ikke hvorfor billederne fra både mig og Jannik ikke vises, så skriv til web, han har ikke andet at lave griner

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/IMGP0410.jpg


Det er programmet til upload af billeder her fra siden der ikke virker, nu lagde jeg billedet op på Photo Bucket og har
ingen problemer !!
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2011 14:13

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

de lyse flæskesvær er langt at foretrække frem for de mørke der er meget tørre


For høj temperatur eller for lang tids stegning gør dem mørkere og mere tørre.
Plus fedtet ikke kan bruges til madlavning efterfølgende.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2011 16:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Grin Jeg skrev når du var kommet lidt i form ? og det vare nogle md. før vi kommer sarcasm og en rygsæk med is og ølkrus burde være en overkommelig service griner Jeg tror flere af de kommende gæster vil give mig ret ??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-07-2011 12:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Nu det er dig Sank min aller bedste ven, vil jeg strække mig så langt til at betale for busbilletten selv om den er svimlende høj !!

Hele 35 Bht forlanger de for en luksus tur gennem det Thailandske landskab i en 'åben' bus, og 'kun' 2 timer tager de 63 kilometer, så en let tur griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fluen
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-07-2011 13:22

Bruger

Antal indlæg: 54
Tilmeldt: 16.08.10
 Status: Offline

skal vi ikke snart have en ny dagbog, rygterne går, her i Min Buri
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tinner
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-07-2011 13:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 79
Tilmeldt: 04.06.11
 Status: Offline

Fluen skrev:
skal vi ikke snart have en ny dagbog, rygterne går, her i Min Buri


og hvad så
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-08-2011 02:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

tinner skrev:
Fluen skrev:
skal vi ikke snart have en ny dagbog, rygterne går, her i Min Buri


og hvad så



hvem hvad hvor hvilke rygter eller er det bare flueknepperivgriner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Lidt nostalgisk til gamle søfolk se med Alt mellem himmel og jord 1 25-01-2024 11:32
*Værnepligtige* som er lidt anderledes Skik og brug 5 23-10-2023 11:09
Jeg begynder at blive lidt nysgerrig. Alt det andet 1 13-10-2023 11:54
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Lidt til husarerne. **Baren** 6 16-02-2023 16:33

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 97,876,069 Unikke besøg | jQ Blog