Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 21.07.2011 Kanchanaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2011 02:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

21.07.2011 Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Det%20nye%20hus/DSCF4433.jpg

Kun lyden fra den silende regn vi nu har haft i 2 døgn og som er meget velkommen på grund af alle de nyindkøbte planter, prøver forsigtigt at afbryde Kat og Pii Noo som sidder udenfor og snakker. Men det lykkes ikke rigtigt at stoppe den skvadder de to har gang i nu der ikke er så meget andet at lave, så Pii Noo sjosker hele vejen fra hendes hus 10 meter væk, og puster at anstrengelse mens hun sætter sig ned og begynder at pikke i den mad som Kat selvfølgelig har stillet derud, mere så de ikke keder sig Love

Temperaturen er på grund af regnen noget køligere, kun 26 grader, og den langærmede er fundet frem igen. Men det er sgu herligt med lidt kølig luft og en lille smule vind, så jeg klager bestemt ikke. Slet ikke når endnu en nabokone af ren og skær nysgerrighed kommer over og beundrer vores blomster og planter, og fortæller at hun der bor mellem to andre huse ingen vind har overhovedet, så jeg skal bestemt ikke klage hej

De sidste par dage er gået med at omplante og arrangere planterne, en større krukke manglede i billedet og fik Pii Noo til straks at tilbyde sig nu jeg havde hjulpet hende med at sætte et trådnet op omkring hendes lille fiskedam for at holde duerne væk. Så der kom hostende liv i den gamle pickup hvor Kat og jeg måtte sidde oven på hinanden, og en rundtur til de forskellige planteskoler begyndte. Car not strong sagde Pii Noo og holdt konsekvent speederen i bund og så langsomt filedede på koblingen, chookeren er selvfølgelig hevet helt ud der lægger et slør af uforbrændt benzin bag os og får nogle næsten folk til at lægge sig på asfalten i håb om at kunne indånde bare en smule ilt griner. Så det var en meget ‘spændende’ tur nu bilens manglende motorkraft blev mikset med hendes Thai free style kørsel, hendes arme som ellers ser stærke ud har store problemer med at dreje på rattet og gav store problemer når vi rundede et hjørne. De andre bilister blev skældt voldsomt ud nu de holdt korrekt der i deres side af vejen og blokerede for Pii Noo der mente at hun havde ret til at bruge den modsatte side til at komme rundt om hjørnet, så det var en ‘munter ‘ tur der endte ved udgangspunktet hvor jeg havde set en pæn krukke, men hvor damen ikke ville forhandle om prisen.

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Det%20nye%20hus/DSCF4432.jpgi657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Det%20nye%20hus/DSCF4424.jpg

8 Burmesere blev brugt som slaver der og en enkelt fik slag med en avis fordi han gik på en flise, de stakkels små mennesker af begge køn blev kostet rundt for at slæbe på alle krukkerne når kunderne ville se ordentlig på dem. En krukke som vi vel alle kan løfte, kostede 2 Burmesere alle deres kræfter i deres forsøg på at få den løftet ud på grusgangen hvor vi stod. Det havde jeg det ikke så godt med nu big boss stod og pillede næse og skyndte på dem, så jeg tog krukken ned, stillede den på jorden og lod som ingenting. Om det gjorde udslaget ved jeg ikke, men nu var damen villig nok til at forhandle, så den fik vi med hjem som eneste udbytte.

Nu har jeg så gået og kigget samtidig med at jeg forsøger at tænke kreativt mens jeg flytter rundt på krukkerne, og det kommer til at koste mig 3.000 Bht !! For der skal købes et lille bambus hus med et par bænke og et bord imellem, nærmere kan jeg ikke beskrive det, men jeg tror i ved hvad jeg snakker om, der skal stå ude på terrassen og være en oase music Dem ser man rundt omkring på vejene stablet op på en pickup der så holder og venter på kunder i vejkanten, og sådan en så vi på vores tur efter krukker. 3 Burmesere lå og sov på ‘møblet’ nu der ingen kunder var og er et sjovt motiv hvis man altså har husket kameraet ved ikke

Men kameraet som ikke er så glad for vand, hygger sig med at være indendørs i det vejr her, og bliver kun brugt til at tage billeder af de smukke blomster som så småt begynder at springe ud nu jorden er skiftet, og potten er blevet større. Så dem er der en del billeder af denne gang, og igen har jeg ‘leget’ lidt med dem for at pynte på dem, godt eller skidt, jeg ved det ikk Foto

De kan ses her: http://s657.photo...nye%20hus/

Kat som meget gerne vil have penge for den uge hun arbejdede, ringer forgæves hver dag og får hver dag nye forklaringer på hvorfor chefen ikke har tid til at udbetale hvad hun skylder hende. I mellemtiden er en rengøringsdame som har været der i 5 år, stoppet på grund af nærigheden fra chefens side. Kat som hver dag klagede over ondt i ryggen på grund af al det sengetøj der skulle håndvaskes nu vaskemaskinen er gået i stykker, klagede sin nød til chefen som selvfølgelig ‘kun’ ventede på at hendes bror skulle komme fra Bangkok med en ny maskine !! Den forklaring havde hun brugt i 5 måneder i ren nærighed, og forventning om at de ansatte gjorde hvad de fik besked på sarcasm

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Det%20nye%20hus/DSCF4421.jpgi657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Det%20nye%20hus/DSCF4426.jpg

Det kostede så pludselig mig der er helt uden for billedet 150 Bht, for dagen efter Kat stoppede og hun kokkererede for mig, blev hun pludselig helt stille der fik mig til at se hvad hulen hun lavede nu jeg var sulten griner Jeg må jo ikke blande mig i madlavningen som vil få ALLE damerne i kvarteret til at jagte mig nu Kat ikke kan tage ordentlig care, så jeg sad mageligt ude i min plastikstol med en pude i ryggen og hyggede mig med at kigge på alle de spirende planter og blomster. Men jeg måtte jo altså rejse mig for at se hvad hun lavede og stillede mig i døråbningen for ikke at blive anklaget for indblanding i madlavningen, og kigggede ud i køkkenet. Der stod hun med et forpint udtryk i ansigtet lænet op af køkkenbordet og havde store problemer med at snakke, kroppen var vredet i en mærkelig stilling og langt væk fra en anbefalet retstilling. Hun havde fået hold i ryggen og havde ondt ad h...... til ked

Nu jeg tit snakker med Dr. Chang der giver mig mange gode råd og overbeviste mig om at jeg vidste hvad jeg skulle gøre, gjordeat fik jeg langsomt ført hende hen til sofaen hvor det efter 20 minutter selv om der kun er et par meter, endelig lykkedes hende at få lagt sig ned med de mest forfærdelige og smertefulde udtryk i ansigtet hvor alle mine gode råd haglede ned over hende. Alle mine velmenende tilbud om at stille de forskelllige ting hun skulle bruge for at lave mad til mig hen til sofaen så hun kunne ligge ned og blive færdig, blev afslået blankt. Mit blink i øjet så hun slet ikke i sine pinsler, nu har Buddha hørt efter sagde hun, for jeg har bedt ham give mig dine smerter i ryggen. Hold nu kaje dit fjols sagde jeg, hvad fanden har Buddha med rent sengetøj at gøre og forsøgte at minde hende om hendes beklagelser hver dag over al den håndvask på Apple & Noi Græder

Nå, efter en hel dag hvor hun ikke ville gnave en af mine piller, men snakkede med Pii Noo om den selvsamme Kinesiske te jeg fik i Nakhon der udfører mirakler ved ikke fik jeg hende endelig til at sætte sig op bag på knallerten for at køre hende ned til en gang Thai massage, ja ja sagde damen, selvfølgelig kan jeg hjælpe dig, og Kat fik hjælp til at lægge sig ned på måtten hvor mishandlingen skulle finde sted. En time ville seancen tage som jeg ikke gad overvære nu de var startet med at snakke om hvor vi boede og hvor meget vi betalte i husleje, Kat ved det pisser mig af med al den her forbandede fortælling om alt fra toilet besøg, til hvor meget vi giver for ris, så jeg smuttede hen til Gun Ba for at nyde en skaal mens hun blev mishandlet. Og nu jungletrommerne havde lydt, vidste ALLE som en hvad der var sket, så der var en større forsamling af helt fremmede damer og et par mænd jeg aldrig havde set før. De diskuterede bekymret den alvorlige ulykke Kat havde været uden for, og kom alle med gode råd sarcasm

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Det%20nye%20hus/DSCF4408.jpg

Det var sgu for meget, så jeg listede af og kørte i 7 i stedet for og fandt et fredeligt sted hvor jeg kunne sidde i fred og fintænke over alt det her indblanding og sladren som jeg ikke kan fordrage. Enhver potte og plante hjemme bliver prissat når de forskellige naboer kommer for at kigge på den her skøre falang der arbejder selv, og ikke betaler nogen for det. Selv den nye jord vi har købt nogle poser af, fortæller Kat hvad har kostet, helt fremmede mennesker ved nu hvor mange penge jeg har brugt på mit blomster flip. Og det irriterer mig nu jeg ved at de KUN tænker penge og ikke en skid andet, alle mine skidballer fiser ikke ind på lystavlen hos madammen som lystigt fortæller damen på planteskolen hvad jeg har givet for min sofa i Nonthaburi Angry

Jeg havde været så smart at jeg ikke havde taget telefonen med mig, og havde pengene i lommen. Så jeg fik den fred jeg havde behov for, og i mit eget tempo. Så da jeg hentede hende igen, hende nu nogenlunde oprejst, var jeg lidt mere rolig end før. Men intet varer jo evigt, så det tog hende kun et par sekunder at pille mig ned igen, og gå ind på Pharmasia for at købe de her kulørte piller. Jeg har et hav af dem jeg købte i Nonthaburi som hjælper lige nøjagtigt for det hun er ude i nu, men de er ikke gode nok eller ikke farverige nok ved ikke

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Det%20nye%20hus/DSCF4392.jpg


Munden bliver fyldt med vand inden hun kaster de her firkantede og farverige piller ind og sluger det hele, helt omvendt og underligt at se på for mig der lægger pillen ind først, og så drikker vand, og humper rundt og ser vingeskudt ud. Massagen hjalp hende meget kan jeg se og hun kan endelig lave mad som før gudskelov Love

Hun husker at læse hver dag i ordbogen og bruger nu hængekøjen til formålet og hygger sig, alle hendes dårlige undskyldninger for IKKE at læse i bogen perler af på mig, tværtimod fortæller jeg hende at det ikke er fordi jeg er træt af hende at jeg læse en bog som jeg gør i øjeblikket nu jeg er lidt handicappet, men opfordrer hende til at gøre det samme og hygge sig.

Vilde Svaner, Tre Døtre Af kina skrevet af Jung Chang som varmt kan anbefales hvis man er interesseret i historie, for hun skriver forrygende indgående om hendes families historie i det gamle Kina gennem 3 generationer. Hendes viden om landet før og nu er meget detaljeret og spændende fordi den samtidig fortæller om den hjernevask kommunismen med Mao i spidsen udførte, så har du en uges tid eller så kan bogen anbefales varmt til de våde sommerdage kat

Som den eneste ‘støj’, kvidrer fuglene oppe fra luftledningerne. Den melodiske lyd fra de mange uro der hænger rundt omkring sladrer om den svage vind der får dem til at ‘spille’ en melodi, den fjerne tuden fra det kommende tog og de her omgivelser med Kat liggende i hængekøjen meget koncentreret om indholdet i ordbogen, er en fantastisk stemning at læse så spændende en bog i, og tro mig når jeg siger at jeg nyder det big time musicmusic

En dame i en slags uniform dukker pludselig op ude på vejen der vækker de søvninge hunde der arrigt fortæller at det her er deres vej, og kigger op på elmasterne. Det er tid til at betale elregning som jeg er meget spændt på. For både Pii Noo og Kat har fortalt at man ikke betaler for strømmen her, men de kan ikke fortælle mig andet end det. Så da vi fik stukket den lille seddel i hånden af damen, beslaglagde jeg den straks inden Kat som hun har for vane, krøller seddelen sammen og smider den i skraldespanden som hun har gjort tit (selv huslejekontrakten i Nonthaburi røg samme vej, jeg troede det var affald var det eneste Kat sagde Ikke SE

Og vi har på 21 dage brugt 85 Kw timer, computeren kører i døgndrift, køleskabet kører selvfølgelig også sammen med vandvarmeren når vi tager bad, og Tv’et bliver også flittigt brugt. Pii Noo som tilfældigt dumpede ind, kiggede på vores regning og sagde misundeligt, i skal ikke betale noget !!

Og ganske rigtigt manglede den stregkode forneden på regningen som 7 bruger når man betaler der, så jeg sagde hurtigt at de skulle spørge damen hvor grænsen til det gratis El gik nu Pii Noo havde fået en regning på 1.800 Bht. Alt er selvfølgelig med forbehold når jeg får noget at vide, så da jeg fik at vide at grænsen går ved 90 Kw og altså denne gang gratis for mig nu jeg kun havde brugt 85 Kw, var jeg glad og sponsorerede straks en skaal til mig selv nu jeg havde sparet penge Thumb

Sådan går mine dage lige nu, vejret driller og giver skiftevis kraftige byger, og til tider solskin. Så det er ikke lige vejr til at køre nogle vegne, i stedet nusser jeg det jeg kan i haven og læser videre i den fængslende bog jeg er i gang med. Et besøg på Noble Night for at bestille værelse til Adam gik ikke så godt, for det er højsæson næste måned, og fætter Finn var ikke til at hugge eller stikke i, 600 Bht nu det var mig og ikke mindre. Det sagde Adam nej til og roder nu på nettet for at finde noget andet sarcasm

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Det%20nye%20hus/DSCF4443.jpg

Nu vi har to store krukker skulle der selvfølgelig fisk i dem, så Kat kørte med Pii Noo ned på markedet og kom tilbage med 10 pænt store fisk til 20 Bht stykket, eller 5 for 100 Bht som i kan se på de her skøre billeder. Så det er en herlig underholdning at kigge ned i vandet nu og se de her fisk drøne rundt og hygge sig music

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Det%20nye%20hus/DSCF4437.jpgi657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Det%20nye%20hus/DSCF4440.jpg

Buddha som skulle takkes, blev belønnet med den cermonielle kylling nu vi var flyttet ind et nyt sted, lidt kage, en cigaret og lao kao som i kan se på billedet her hvor jeg længselsfuldt skævede til flasken uden det store held, blev holdt som lovet. Kyllingen som blev købt på markedet var sej som sålelæder selv om den blev kogt længe og var ingen fornøjelse, så naboens hund fik et godt måltid den dag selv om det tog noget tid at gnave det i sig. Men vi fik sagt undskyld til damen der boede her engang, undskyld for at have vækket hende med larmen fra boremaskinen da jeg satte et par hylder op, og undskyld for at vi i det hele taget bor her ved ikke

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Det%20nye%20hus/DSCF4397.jpgi657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Det%20nye%20hus/DSCF4403.jpg

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Det%20nye%20hus/DSCF4402.jpgi657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Det%20nye%20hus/DSCF4404.jpg

Så jeg håber Buddha ser venligt på os nu vi blev pint med den seje kylling, og udeblivelsen af den lille skarpe som jeg var blevet stillet i udsigt, udeblev. Tak buddha fordi du passer på os når vi modigt sætter os ind i Pii Noo’s bil, og tak fordi du passer på os i den farlige trafik som Kat kalder den.......godag

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Det%20nye%20hus/DSCF4441.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2011 04:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Du skylder mig en PB ..med hvad du gør ved dine fotos... du ved jeg er ved at dø af nysgerrighed ... snup en kølig på min regning... Caminante er på vej ... ølkrus
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2011 07:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

hej Der er så dejligt i Provinsen griner med lidt hygge sladder sarcasm Det er derfor jeg holder mig til storbyerne driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
FCK
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2011 11:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 2518
Tilmeldt: 17.10.10
 Status: Offline

fotoerne er blevet bedre hvilket program bruger du til at finpudse dem med eller har du fået nyt camera
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
BentBP
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2011 18:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 163
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

Hej pen.
Tak for dagbogsberetningen , og de MEGET flotte blomster billeder , de er godt nok flotte , forsat god vind til dig og kat . ThaiDanmark Thumb Kan lige fortælle at det også har regnet her i Bangkok i dag , se billed.[img]http://www.facebook.com/photo.php?fbid=2265270228861&set=a.2265269148834.2136572.1161662903&type=1&theater[/img]

korrekt visse foto fra-via facebook er ikke muligt
hilsen AD
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
BentBP
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2011 18:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 163
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

Undskyld men det virkede ikke mit link med mit billed . Forsat god dag til alle her .Angry

Kan lige fortælle at det også har regnet her i Bangkok i dag foto taget af Paveraya hilsen ADThumb

www.thai-dk.dk/foto1/207853_2265270228861_1161662903_32819935_6273019_n.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2011 01:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Næh jeg har ikke fået nyt kamera, jeg er såmænd begyndt at bruge Windows Live Foto til at skrue lidt op for kontrasten som kameraet åbenbart ikke kan finde ud af. Programmet følger med Windows 7 og er nemt at arbejde med, tryk på rediger og træk så lidt i skyderen til kontrasten, og den er hjemme Thumb

De snakker sgu lige så meget i storbyerne Sank, det HAR jeg prøvet, så den går ikke du Angry
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
BentBP
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2011 04:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 163
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

Hej.
Tusind tak til AD , for hjælpen med billed , og okay med at man ikke kan bruge link til billed på Facebook , man skal lære hver dag , forsat god dag til alle her . ThaiDanmark Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2011 05:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Hej Pens.
Dit kamera kan sagtens finde ud af det med "pang" i farverne. Du skal læse/lære lidt mere om dine indstillinger af kameraet, såsom hvid-linje balance, D-lightning of styring med blænde preference ( du kan køre med 1-2 f-stop underbelyst) ... så bliver du igen helt glad for dit Kamera.... for det kan godt. Men nu har jeg jo tilsendt dig manualen ... så tag du dig et par kølige og læs den grundig igennem. Søg også på nettet om der ikke er en fotograf der har skrevet et kursus i netop dit kamera... hilsen Dardi
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2011 08:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

driller Nu findes der jo små Landsbyer i Bangkok også griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2011 09:49

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Det kan jeg kun give dig ret, altså det med landsbyer i BKK.
Derfor flytter jeg igen, nu bliver det Samut Prakhan, igen!
Der følte jeg mig bedre tilpas!
Til Pen, endnu engang for at give mig god læsning, og flotte billeder!

Må det gå jer godt, og buddha passe på jer!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2011 14:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Godt at se dig tilbage Jesper, lang tid siden Thumb

Du skulle flytte på landet sku du, der er betydeligt bedre
at bo end Bangkok med alle de små primitive landsbyer der ifølge Sank skulle være der. Jeg tror han tager fejl af de små drinks oaser han har kredit hos og afstanden imellem dem griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2011 15:42

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Pen hvornår skal du til at bygge havedam

For de fine små fisk du har anskaffet, bliver temmelig store.

Eller det er måske for at redusere kost budgettet, music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2011 04:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Ja det er sgu et godt spørgsmål Leif, for de her koi karper bliver alt for store til de krukker de går i, så jeg overvejer at se lidt på et glasfiber kar der skal graves ned i den smule jord jeg har !!

Her til morgen fandt jeg en død fisk, så der nu er 9 tilbage hvoraf den hvide nu er væk selv om jeg så den for en time siden ved ikke
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2011 08:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

kat Husk ligesåvel som du skal snakke med dine planter skal du også klappe og kæle for dine fisk griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
River Kwai Bridge Week @Kanchanaburi 28 November-7 December Arrangementer 2 14-11-2014 09:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 99,530,545 Unikke besøg | jQ Blog