Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 17.07.2011 Kanchanaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2011 03:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

19.07.2011 Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/DSCF4362.jpg

Intet varer evigt !!

Og det betyder så at Kat atter er hjemme igen, efter en uge var ejeren på Apple & Noi nødt til at lufte sin utilfredshed med kvaliteten af rengøringen som ikke var god nok. Hvad og hvordan aner jeg selvfølgelig intet om nu hun ikke helt kan forklare mig det, så jeg trækker bare på skulderen og smiler.

Men jeg nåede da at have en pragtfuld stille uge hvor jeg slappede så meget af, at jeg var ved at gå helt i stå. De nyindkøbte blomster blev taget under kærlig behandling til fuglenes sang som eneste lyd, og hvilken fredelig oplevelse det var, faktisk så fredelig at jeg så godt som hver dag blev dysset i en tilstand af sløvhed der selvklart krævede en morfar nu jeg havde været så aktiv Grin

Mine store planer om at udforske området har jeg stadig uden at jeg dog har fået gjort noget ved dem, kun en 20 kilometer smuk tur ud for at købe blomster music er det blevet til. Pii Noo kom med et forskrækket skrig da hun hørte jeg selv havde købt de små firkantede kulørte plastik potter hun llers havde tilbudt mik at købe næste gang hun kørte i tempel, hun har ikke hørt om nogen før der kunne finde på at køre så langt på knallert som jeg, og var rystet Stres Men det har hun så nu selv om det er svært for hende at fordøje, og hun rystede kraftigt på hovedet da jeg luftede den tanke jeg fik på turen, at køre til Chang Mai, og sende knallerten tilbage med posten, falang ding dong rasende

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/DSCF4382.jpgi657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/DSCF4384.jpg

Nå den tur og så et besøg i den sædvanlige blomster biks, gør at jeg nu har de blomster og grønne ting jeg skal have, naboerne smiler til mig hver morgen og siger gennem Kat at de er meget glade for at vi er flyttet ind. Nu nyder de at se på alle blomsterne der osse pynter gevaldigt og som jeg nusser om hver morgen, og giver lidt mere privatliv mellem Pii Noo og os !! Så jeg prøver at huske alle tricksene hjemmefra hvor jeg også var glad for blomster og nussede ligeså meget om dem nu jeg alligevel lå ned og ikke kunne rejse mig. Så det er lykkedes mig at få lidt liv i de tre eneste planter der var udenfor da vi flyttede ind, og som stod og så døde ude, de begynder nu at sætte nye små blade, herligt, herligt musicmusic

Nå, nu er det jo ikke et Søren Ryge program det her kat

Vejret som er meget overskyet og konstant truer med regn er herligt svalende, de normale 36 grader er nu afløst af små 33 grader og en til tider kraftig vind, og giver kun sjældent vand i større mængder. Kun én dag gik der for alvor hul på skyerne, og selvfølgelig på en dag hvor jeg fik uventet besøg !!

Det var såmænd Jos_38 der mente at at han havde lyst til at køre en tur, og få afleveret den myregift Sank havde købt til mig i Pattaya, hold kaje jeg er glad og stolt over at have venner som jer der gør så meget for mig, i er sgu nogle pragtfulde mennesker godag

Så Jos_38 kørte hele den lange vej fra Bangkok til Kanchanaburi for at aflevere den gift, og trillede op foran huset i en ordentlig skylle. Desværre kom han så sent at vi kun fik et kvarter i huset, for klokken var 17 og Kat skulle hentes. Jeg skyndte mig at misbruge den mulighed at hente hende i bil nu der holdt sådan en ting udenfor, og vi trillede ud i trafikken for at hente hende. Nu jeg ikke holdt og ventede klokken 17 som jeg havde for vane nu jeg kender lidt til Thailandske Big Boss, blev hun selvfølgelig kostet rundt til klokken halv 6 som irriterede mig grænseløst, for hun får selvfølgelig ikke betaling for det ekstra arbejde. Hun styrtede rundt fordi hun kender min indstilling til hvad klokken 17 betyder for at berolige mig, og satte sig glad og meget smilende ind i bilen da hun endelig blev færdig. Sjældent har jeg set hende så glad og pjattet, og spurgte hende selvfølgelig om det skyldes at hun endelig havde fundet en anden !!!!

Men nej nej sgde hun og gloede olmt på mig. Hun var happy jai som hun sagde, tænk at du har venner der tænker så meget på dig og kører så langt. Det er meget stort og ikke noget Thaier kan finde på sagde hun og smilede stolt til ejeren af Apple & Noi der selvfølgelig var nysgerrig nu hun blev hentet i bil sarcasm

Jeg sponsorerede selvfølgelig et måltid mad til Jos_38 for hans besøg, og vi hyggede os på Jolly Frog der var fyldt godt op nu der kom meget vand. Det var dejligt igen at kunne snakke dansk og ikke være i tvivl om hvad der blev sagt, så det var en hyggelig time hvor vi snakkede om alt muligt og umuligt. Igen viste Jos_38 sin store gavmildhed og kørte os hjem selv om jeg havde sagt at vi tog en taxi, tusind tak for det Jos, og kom du endelig igen Thumb

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Det%20nye%20hus/DSCF4388.jpg


Og selvsamme aften plingede min emailboks, det var en mail fra mine venner i Japan. De ankommer den 6 i næste måned, og vil besøge mig igen og har aldrig besøgt Kanchanaburi selv om de er kommet i Thailand de sidste 10 år. Det er nu 3 gang de tager den lange vej for at besøge mig, de to andre gange kom de til Samui hvor jeg skaffede dem et hus til en fornuftig pris og blev en måned. Denne gang vil de hvis de hygger sig, blive i en uge, med option på længere tid. De korter deres besøg på Ko Tao af for at være sammen med mig, og er blevet begejstret for mine billeder fra Noble Night så meget, at jeg skal forhandle pris med dem kat

Nu skal Kat jo ikke hvile på lauerbærene og er godt klar over at hun skal finde noget at foretage sig, og det har hun selvfølgelig snakket med Pii Noo om. Så Pii Noo ringede og sagde at vi skulle køre ned og kigge på en restaurant der blev betegnet som en god forretning !! Men nu er jeg jo skeptisk og var i tvivl allerede da hun fortalte at de var 3 piger der hver skulle skyde 10.000 Bht ind i restauranten og så ellers dele overskuddet, og ikke skulle lave noget fysisk der passer Pii Noo vældig godt griner

Nå, men vi kørte hen og kiggede på restauranten hvor damen der ville stoppe, stod og ventede på os og bænkede os rundt om et bord og begyndte så at fortælle hvor fantastisk mange penge restauranten lavede. En ung pige der arbejder som servitrice, viste os hvor mange penge de omsatte for ved at vise os en slags dagsedler. Og ifølge dem var det en blomstrende god forretning, beløb fra 1.890 Bht og op til 6.945 Bht skulle overbevise pigerne om at de skulle springe til her og nu. De snakkede selvfølgelig længe som trættede mig og fik mig til at gå rundt og kigge, og tak skal du ha et chok jeg fik !!!

Fluer og andre insekter havde for længe siden invaderet køkkenet og gnavede lystigt i alle krukker og dåser, gulvet var fyldt med affald og var totalt ulækkert, gamle madrester samt plastik og smadrede glas gjorde sgu oplevelsen noget blandet. Rundt om hjørnet hvor jeg selvfølgelig også skulle lure, stod der opvask for et halvt år så det ud til, i kæmpe høje bjerge stod tallerkener og gryder og var sorte af møg, fy for helvede det var ulækkert €%&€% Jeg vinkede af Kat og fik hende til at komme og se på det her som jeg IKKE kan acceptere, og fortalte både hende og Pii Noo, at hvis jeg kom forbi som kunde og så det her Banghla Desh agtige billede, ville jeg bestemt ikke vælge at spise der med risiko for en alvorllig madforgiftning SadSad

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/Det%20nye%20hus/DSCF4390.jpg

Da Pii Noo spurgte hvorfor i alverden der var så beskidt, svarede damen gudhjælpe mig at der ikke havde været åbent i 16 dage fordi hun manglede penge at købe råvarer for !!! Det vil sige spurgte jeg Pii Noo, at opvasken og alt møget havde stået der så længe ?? Ja ja sagde damen og fattede ikke hun var gået i en fælde, den unge pige fra før og hendes kæreste boede i et værelse på stedet og passede på tingene, den unge fyr der havde lavet maden var blevet anholdt for ya ba misbrug. Altså havde de i 16 dage kigget på det svineri uden at tage hånden op af lommen, og de skulle fortsætte med at arbejde der. Så jeg sagde fra med det samme selv om vi fik fortalt at der næste dag ville blive gjort rent, hvorfor fanden har de ikke gjort det noget før sagde jeg til Pi Noo og lykønskede hende med det store arbejde som rengøringsdame hvis hun slog til.

Det og så et langt forsøg på at få hende til at forstå senere hjemme på terrassen, at jeg ikke kunne få tingene til at gå op i en højere enhed, fik endelig overbevist hende, og som fik hende til at sige at hun tænkte lige som mig og ikke gad gøre rent hver dag. Og hvis beløbende som jeg er sikker på var pyntede var korrekte, ville bare et gennemsnit på 3.000 Bht pr dag, give 90.000 i snit pr måned som er meget lavt sat med de tal vi så. De 3 ansatte skulle have 20.000 tilsammen, og huslejen er på 3.500 Bht. Så der ville være 66.500 Bht tilbage til at købe råvarer for, og det kunne hun ikke få til at løbe rundt !!

Kat havde jeg ikke de store problemer med at sige fra, hun havde jo som mig set køkkenet efter og kan ikke have sådan et svineri, så mødet i den svindende dag med vores duftende jasminblomster i næsen ude på terrassen, sluttede med at Pii Noo ringede og sagde pænt nej tak til tilbuddet og luskede ind til sig selv igen lidt ærgelig over ikke at få fortalt sandheden. En €%&€%& som var meget tiltrængt afsluttede dagen mens Kat sad tankefuld og tænkte hvad så ved ikke

Hun finder nok på noget og det er fint nok for mig, for ryggen er så øm i øjeblikket at den end ikke optræder på nogen skala for hvor galt det er. Så hun kan lige tage sig af mig som det er nu, samtidig med at hun kan læse meget mere i ordbogen end før, og som hun flittigt nu læser i og endda tog med på arbejdet for at læse når hun havde pause Love

Jeg er begyndt at arbejde lidt med billederne nu jeg er mere eller mindre inmobil og håber i kan se forskel, for det kan jeg, og er begyndt at være mere tilfreds med dem, så vent jer når jeg springer op på jernhesten med kameraet og tager på tur Foto

Indtil da vil jeg lave en lille film til Skippers store glæde, og vise jer mine blomster som for hver dag sætter flere og flere blomster, for hulen det er en fryd hver morgen at nusse rundt og nyde at jeg i det mindste kan gå lidt ved ikke

Buddha skal have en stor tak for mine venner der tager sig så godt af mig, pas på de mennesker og giv dem et godt liv......... godaggodag

i657.photobucket.com/albums/uu300/Pensionisten/Kanchanaburi/DSCF4372.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2011 07:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Sad Ja når man ser på opvasken i Gadekøkner ? en spand sulfo vand holder en hel dag og så luft tørring Ikke SE nogen har dog 2 spande sarcasm Mit indtryg er at Thaier er meget renlige med sig selv ? med omgivelserne Sad Ja du kan se at vi finder dig ? selvom du forsøger med falsk adresse driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2011 11:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej pen
du regner A.H.T

en omsætning på 90.000 pr mdr giver en brutto fortjeneste på 52.000

løn 3 personer 18.000 husleje 3500 el 5000 gas 3000 opvaskemiddel og andre småting 3000 i alt 32.500
overskud pr mdr 19.500

det er da til at leve af for

at du ikke vil købe samen med 2 andre thaier godt for det er ikke smart med 2 thaiparter , de vil løbe med omsætningen og du vil komme til at betale alle vare indkøb

..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2011 12:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Det har du helt ret i Sank, og det er modbydeligt at se på. Det her jeg fortalte om, er jeg ked af jeg ikke tog billeder af, for det kan lyde som én stor overdrivelse, men det var det altså ikke SadSad

Og, ja ja Yiendee. Jeg aner ikke en hylende fis om hvordan man driver en restaurant, og et eller andet sted er jeg fløjtende ligeglad. For det ville ikke røre mig at give Kat 10.000 Bht for at få noget at lave, hun har behov for det som jeg, så mai pen rai !!

Jeg ved jo du har mere styr på de daglige omkostningerne i en restaurant end jeg, men derfor kunne jeg jo godt lege kloge Åge et øjeblik som jeg faktisk syntes gik rigtigt godt !! Jeg er godt klar over at der kommer en masse omkostninger til den daglige drift, og udelod det fordi jeg ikke kunne sætte beløb på. Men da jeg så dagsedlerne der svingede fra 9 til 2 tusinde og fik behandlet de indtryk jeg fik af stedet, begyndte alarmklokkerne at kime lige så svagt.

Iøvrigt har de to tøser snakket et par gange i løbet af dagen om restauranten, over hækken, over muren. og midt i madlavningen skriger de til hinanden for at få sat tingene på plads som jeg langsomt, for forståelsens skyld, fortæller Kat, at det gør man altså ikke i falang land griner. Men de er begge to glade for beslutningen, og siger at jeg tænker smart sarcasm

Men jeg tænker såmænd kun på dem og deres penge som bliver pumpet ind i projektet, og intet andet. Det var bestemt ikke min mening at give flere penge end de 10.000 Bht. Kat som ikke har fået penge af mig siden vi besøgte hendes søster første gang for 5 måneder siden og har en noget slatten pengebeholdning og derfor ikke har nogle penge, skal sgu da have en chance for at lave penge til forever som hun kalder det, jeg tror hun mener alderdommen ??

Men tak for beløbende som jeg når jeg kan slide hende væk fra sin stol ude på den lille terrasse, vil fortælle hende og tro på at de ting jeg fortæller hende, bliver siddende i hukommelsen så hun forhåbentlig på et tidspunkt kan skimme det sure fra fløden !!
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2011 13:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

For det ville ikke røre mig at give Kat 10.000 Bht for at få noget at lave, hun har behov for det som jeg, så mai pen rai !!


du mener da 100.000 grinermed en forventet omsætning på 1 milion kommer hun ingensteder med 10.000 music alene varelager vil løbe op i ca 30.000
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tiny
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2011 14:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 133
Tilmeldt: 29.06.10
 Status: Offline

hej pen
har kat fået løn for den uge hvor hun arbejdede, eller var hun ansat på prøve
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2011 15:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

thai style de arbejder en uge og så er det ud af klappen uden lønShock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
River Kwai Bridge Week @Kanchanaburi 28 November-7 December Arrangementer 2 14-11-2014 09:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 99,101,913 Unikke besøg | jQ Blog