Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 09.07.2011 Kanchanaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-07-2011 04:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

09.07.2011 Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4342.jpg

En ny begyndelse

Kat hoppede op bag på biken her klokken 07.30 for at blive kørt til sit nye arbejde som hun glæder sig til, og vi kørte de små 4 kilometer ad små veje med hende som pilot selv om hun sider bag på rasende

Der bliver hevet, trykket og drejet på mit stakkels maveskind ,mens hun som Fru Hyacinth prøver at dirigere mig gennem den for hende farlige trafik, selv toget fra Bangkok kan hun skimte selv om det er 72 kilometer væk når vi krydser sporene, så det er muntert Græder

http://www.tripad...vince.html

Er stedet hvor hun for 180 Bht pr dag skal gøre rent, og ikke som jeg først fik at vide, lave mad. For den tilhørende restaurant laver primært falang food som Kat ikke mestrer. Men det rører hende nu ikke så meget, og udsigten til at tjene penge har gjort hende lidt stærkere. Og hun frygtede at hendes manglende skolegang ville være et minus, jeg prøvede selvfølgelig at berolige hende inden jeg kørte hende ud til job samtalen ved at sige at man ikke behøvede nogen eksamen for at lave mad eller gøre rent, du er jo den bedste kok jeg kender sagde jeg, og fik et lile klem for den fedter kat

Ejeren lagde meget vægt på at INGEN af hendes ansatte måtte tage kontakt til gæsterne og lave lidt lommepenge, og hun opfordrede mig til at læse om stedet på Internettet hvor hun var ked af at der var noget negativ omtale af stedet fordi 2 tidligere ansattte rengøringsdamer lavede lommepenge. Jeg kan dog ikke lige finde noget dårligt, så det må i selv lede efter !! Uniform bliver udleveret som er så stort at det ikke afslører noget af kroppen skal sikre at gæsterne ikke opfatter pigerne som løse på tråden. Og hun var meget glad over at Kat havde en falang og at hun ville tjene sine egne penge som det hele går ud på. Så Kat havde en super dejlig dag efter mødet og prøvede at forklare mig betingelserne, for dem er der selvfølgelig nogle af !!

Yindee måtte træde til så jeg kunne forstå hvad de så handlede om, og tusind tak for hjælpen godag

Kat er på prøve i en måned og har 2 fridage pr måned. Arbejdstiden er fra 8 morgen til 17 eftermiddag og hun skal selv betale maden og sine fridage. Klarer hun skærene bliver hun fastansat og stiger i løn og får efter 3 måneder betalt forsikring i tilfælde af sygdom, så jeg må prøve at få hende til at forstå at hun er nødt til at stramme op på hukommelsen som hun endda helt af egen vilje, indrømmede var hullet som en si ved ikke

Resten af dagen blev, mens vi kørte rundt på den nu fungerende knallert som først måtte slæbes på værksted fordi nogen havde stjålet benzinen oppe i Nonthaburi, brugt på at snakke og snakke. Kaburatoren var fyldt med skidt der sætter sig i dyssen og kan ikke starte. så i 36.5 graders varme vi havde i går, fik vi slæbt knallerten den lille kilometer hen til en lille biks hvor de fik liv i den igen og fik set efter olie nu vi var der alligevel. Mens vi sad der og snakkede på vores første dag i vores nye liv og pustede, hvor hun så godt hun nu kan, fortæller mig om hvad hun gør og tænker. Fik jeg pludselig en ide om de skulle tjekke olien selv om jeg havde betalt vagten oppe i condoen for at skifte den, og selvfølgelig havde han ikke skiftet den selv om jeg havde betalt ham, det blev Kat meget ked af, for han var en af dem hun troede hun kunne stole på ked

Men jeg er snart så vant til det og trak bare på skulderen, mai pen rai ved ikke

Vores første tur på knallerten gik til den lokale biks der handler med alt fra cykelslanger til vandhaner for at købe de sidste stumper så jeg kan få ordnet det der mangler. Og det var dælme en god ide, for manden jeg fik fat i gjorde alt hvad han kunne, og kunne endda snakke lidt Engelsk, og endelig fik jeg købt alt jeg manglede Thumb

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4331.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4332.jpg

Og så kørte vi liiiiiige forbi en blomsterhandler hvor priserne var så forrygende billige, at der et par timer senerer trillede en lille hvid ladvogn op foran huset, og læssede en masse blomster og krukker af. Så vi fik travlt med at organisere og begynde at fjerne noget af det grus og affald der bliver kaldt for jord her, og det lille fuglebad til 350 Bht blev fyldt op, og Pii Noo blev opfordret til at give Kat 3 små farvestrålende fisk der nu er faldet til og er herlige at se på. Så huset er nu ved at ligne et hus igen, det indvendige er færdigt på nær en hylde eller et møbel til boksen og reciveren til Tv'et. Alt vand er tilsluttet eller skiftet ud, og det ser sgu godt ud driller

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4334.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4335.jpg

Nu har jeg 8 timer hver dag hvor jeg kan gøre hvad jeg vil, altså hvis man lige ser bort fra forbuddet om at kigge på damer, invitere Pii Noo indenfor, køre i Tesco Lotus, og så videre. Der er simpelthen så farligt ude på vejen at det er mig en gåde hvordan jeg kan undgå at se alle de døde mennesker der ifølge Kat's udlægning af kørslen her i byen, ligger som hundelorte alle vegne sarcasm

Husk at spis siger hun, og begynder at forklare mig hvordan jeg varmer maden, sov en time og slap af. Det handler kun om at hun helst ser at jeg bliver i huset hele dagen og ikke kører nogen steder, men den kommer hun nu ikke så langt med driller

Nå hun skulle hentes igen, og jeg trillede efter en meget arbejdssom dag hvor jeg som sagt blev færdig indvendig i huset og godt kunne mærke det, den vante vej, og fik ved et uheld købt et par planter til som igen blev leveret music

Og det var en meget glad Kat der satte sig op bag på knallerten og klemte luften ud af mig, nu skal man jo helst ikke vise nogen form for følelser, så kun på en strækning hvor der ingen trafik er, gik hun sgu til makronerne Love Hun havde savnet mig og havde da også ringet 2 gange, har du savnet mig spurgte hun og kunne ikke forstå jeg ikke svarede, men for hulen da, hun havde lige klemt alt ilt ud af mig, og jeg kæmpede med at få luft igen. Jo jo, sagde jeg efter lidt tid, selvfølgelig har jeg savnet dig og tænkte på den stille dag jeg havde haft, for første gang kunne jeg holde kaje og gå i mine egne tanker og var ikke nødt til at konstant sige nej tak til de utallige tilbud om mad, og nyde freden music

Hun tog nu revance og brugte over en time, både på turen hjem i pauserne hvor hun ikke lige var nødt til at advare mig om alt det farlige, og om jeg dog ikke havde set den bil !!!, på at fortælle om hendes dag. Den vil jeg ikke trætte jer med, og kun fortælle at hun var superglad, men træt. Der er siger hun, 45 værelser på stedet i forskellige størrelser og med helt op til 4 senge. 650 Bht siger hun det koster, og rynker lidt på næsen over den manglende Air, varmt vand og køleskab, samtidig med hun er benovet over standarden som er bedre end Noble Night. Puha jeg hørte om rengøring i lang tid, jeg var simpelthen nødt til at sætte mig ud på terrassen med en skaal for lige at få jordforbindelse igen mens jeg kiggede på de snart mange blomster og planter jeg har købt Grin

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4337.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4353.jpg

Bryluppet henne ad vejen som var meget larmende i går, og som skulle slutte i dag, var nu også slut så freden atter kunne sænke sig. Det benytttede fuglene sig af og gav en gratis koncert, alt åndede fred indtil Kat pludselig skeg i vilden sky. Hun stod og kiggede på de planter jeg havde købt som endnu ikke var kommet ud af potten, og havde fået øje på en snegl Stres

Hun bukker sig tit ned og tager et dyr i hånden, her siger hun og vil have mig til at åbne hånden for at det her farligt udseende dyr kan spadsere rundt i min hånd. Men en skide uskyldig og ufarlig snegl kan hun altså ikke ha, så dem må jeg tage af planterne og smide dem ind i haven ved siden af så vi kan få lidt ro igen Farvel

Desværre har jeg ikke kunne finde den myregift JD fortalte om, kun noget hvidt pulver som ikke er alt for effektivt har jeg fundet. Men så er det godt jeg har min udsendte Sank i Pattaya, for han ringede forleden og sagde at han nu havde fundet noget som de bruger med succes i deres lejlighed, det bliver så en dag hvor Jos_38 er i nærheden, leveret på adressen. Så det glæder jeg mig til, for her er utrolig mange myrer uanset hvor vi kigger. Kat kan ikke tåle biddende fra de små røde og får udslæt og store vabler når hun bliver bidt, så jeg glæder mig meget til medicinen, tusind tak for hjælpen godag

På vores vej til Kat's arbejde næste morgen, så vi da vi drejede om hjørnet, en nok 3 meter lang sort slange Stres der vred sig over vejen. Det er en cobra slange sagde Kat og troede hun havde direkte forbindelse med bremsepedalen da hun trykkede mig på maven for at stoppe knallerten, og nu jeg ikke har nogen udannelse i slanger, holdt jeg afstand indtil den her lange og tykke slange forsvandt ind i buskadset igen, for hulen et dyreliv vi har her. Turen ud til hendes arbejde er selv om den er triviel, meget smuk så tidligt på morgenen, små søer bliver passeret hvor vandet nu det er morgen, er spejlblankt og giver et flot billede af de grønne bjerge i baggrunden. Lige så smuk er floden vi passerer hvor et fantastisk flot billede jeg vil prøve at fange med kameraet, gør at jeg har lyst til at stoppe op og bruge et par timer bare på at nyde udsigten i den relative ro, altså bortset fra Mandag morgen !!

For her er der myldretid så det basker, trafiklysene bliver slukket, og betjente dirrigerer de tusindvis af skoleelever der starter i skole og gør turen noget spændende. For der bliver krydset ind mellem hinanden og imod kørselsretningen overalt, ikke særligt muntert nu jeg har en dirigent siddende bagpå rasende

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4351.jpg

Det går sådan lidt op og ned med vores uvenskab, hvor jeg har besluttet at holde kaje når hun gør noget tumpet som sker næsten hele tiden. I stedet for at skælde hende ud, lader jeg hende nu selv finde ud af at der vist er noget helt forkert. Men det er en lang proces at lade hende opdage hvad der er forkert, som når hun skal på arbejde !! Nu kører vi siger hun og står klar i døren, detaljen om at bagdøren ikke er lukket, lyset brænder så godt som alle vegne, vandet løber på toilettet fordi hun har glemt at slukke for det, er kun nogle af de ting jeg prøver at lade hende selv finde ud af hun har glemt. Men her på 4 dagen hvor hun igen skal på arbejde og siger nu kører vi, har hun stadig ikke husket hvad det lige var hun skulle gøre inden hun siger hun er klar, jeg sidder lige så tålmodigt og venter og får skrevet 31 afsnit af Dagbogen inden jeg på grund af tiden, er nødt til at fortælle hende om alt det hun har glemt inden vi kan køre ved ikke

Om de kan bruge hende som rengøringsdame ved jeg ikke, herhjemme og i Nonthaburi hvor hun gjorde rent i lejligheden, byttede hun om på regøringsmidlerne og brugte f.eks opvaskemiddel til at gøre toilettet rent med og så videre. Toiletbørsten brugte hun til at vaske gulv med selv om jeg i 5 måneder forsøgte at overbevise hende om at den gulvskrubbe jeg havde købt, var købt netop til det formål. Alle de mange ting samt dem jeg ikke har fortalt om er grunden til min frustration, i fortæller mig at jeg vist lige skal klappe hesten og tage det roligt. Men det er svært når jeg konstant skal tjekke og tjekke igen om der er styr på tingene ??

Så jeg nyder utroligt meget at hun er begyndt at arbejde, jeg tusser rundt i fred og ro og gør lige nøjagtigt det jeg har lyst til, når jeg har lyst til det. Og jeg går i mit stille sind og håber at arbejdstiden måske bliver længere end nu, og at hun tør cykle selv. Men jeg tror det nu ikke, det er bare et spinkelt håb om at være alene noget længere og nyde det endnu mere musicmusic

Jeg mangler nu så lidt at få styr på i huset såsom potter og nogle kraftige bolte til min hængekøje, at det er på tide at jeg får set noget af omegnen. Jeg er langsomt begyndt at studere kortet for at se hvad her findes, og har ladet de genopladelige batterier til kameraet op. Så lur mig om jeg ikke kører mig en lang herlig tur når mine forbrændte skuldre er blevet lidt mindre røde, for solen banker ned og giver udover mere end 36 grader, mig en begyndende sort kulør som på Samui hvor jeg var meget mørk i huden, så her er meget varmt. ked



Buddha skal have en kæmpe tak for min tålmodighed som overrasker mig selv .....................godag

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4339.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-07-2011 08:09

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Til Pen & Kat samt andre der ude..

Husk at tegne den thai forsikring for jeres kvinde/kone samt voksen børn...
Det koster kun 150 baht, hvoraf government betale de 50 baht pr måned, hvis thai ikke arbejde...

Arbejder thai betaler der et beløb af thai, et beløb af arbejdsgiveren, samt government, det beløb kommer an på hvad thai tjener....

Der er en box man krydser af i til:
1000-3000, 3000-5000, 5000-6000 og 6000 og op..hvis jeg huske rigtige.....

For det er thai 100% dække ind med alt ang/til sygehus, tandlæge, medicin...

Hvis de starte på den forsikring tidlige nok (mener det er inden 45 år, men kan ikke huske det lige nu), udbetales der et engang beløb på deres 60 år dag, som en slags "pension"

Det er igennem "Thai national health security office" man tegne det og få sit bevis/tilknytte deres ID-kort der skal bruges hvis de blive syge. har brug for medicin eller tandlæge hjælp....

Bare en info, jeg giver videre, pga mange farang samt thai ikke kender til den forsikring, samt regelen for den forsikring førhen var at man skulle havde arbejde....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-07-2011 11:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Thumb Ja Pen nu er du lykkens pam julefis kat og må håbe der så falder ro over det lille hus på Preburie ? Ja jeg vil tro når jos har hvilet ud efter at have slæbt sine gamle forældre rundt i Bangkok og omegn trænger til en tur på landet griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-07-2011 11:34

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Hej badedyr.
Har du et link til den forsikring..

For vi har den men det er nogle helt andre priser og betingelser.

bla.
man skal have indbetalt i 18 år før den udløser pension, fra det fyldte 55. år
Ellers kan man få et engangs beløb.. nogle % af det indbetalte.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-07-2011 11:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej bade dyr

et eller andet er gået min næse forbi har aldrig hørt om en offentlig syge forsikring til 150 baht pr mdr som dækker alt som du selv skriver
100% dække ind med alt ang/til sygehus, tandlæge, medicin...


har du mulighed for at skanne en police ind og sætte den på siden , så vi har lidt at holde fast i
på forhånd tak
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
BentBP
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-07-2011 11:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 163
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

Hej Pen.
Det ser sku godt ud , har været inde og se dine billeder af huset , tak for din dagbogs beretning også . Forsat god dag til alle her .hej ThaiDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-07-2011 12:31

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Jeg har spurgt mere ind til det.
Medicin der ikke kan købes i thailand men skal importers, skal folk selv betale, samt X-Ray billeder, ved ikke lige hvorfor, men det fik jeg fortalt..

Samt moren har lige fået en operation for kraft i halsen, hvor alt er betalt, operation, hospital ophold med mad på en 4 mand(damer) stue, alle kontrol der kommer, og medicin hver 3 måned dag, samt kemo behandeling der skal begynde nu her...

Fik hjælp til at finde 2 link der til, men det står på thai, alle link på siderene virker ikke under english her ved mig, så smider dem lige med her, måske det bare er her ved mig de ikke virker...

http://nhsofront....Index.aspx
http://www.sso.go.th/wpr/home.jsp

Der er en info folder på +30 sider, som jeg ikke lige har lyst til at begynde at scan ind :-)
Men smide lige call center nummer fra folderen som er 1330, og der kan man ringe ind og få den tilsendt/få at vide hvor det nærmeste kontor er.

Der er en A4 side med lidt info, som jeg scan ind, og prøve at se om jeg finde ud af at få med i min post her....

Håber det kan hjælpe jer lidt...


www.thai-dk.dk/uploads/Info 01.jpg







www.thai-dk.dk/uploads/Info 02.jpg

Nu må jeg se om de er poste, eller må en lige forklare mig det .-)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-07-2011 13:30

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

yes jeg kender deres hjemmeside og som skrevet før vi har den forsikring.

Sålænge de er i arbejde betaler de 5% af lønnen.

Efterfølgende uden arbejde koster den 400,- thb / mdr.
det betaler vi nu.

De største fordele ved den er nok.
barsels hjælp
pension hvis man har betalt min. 18 år, når man fylder 55 år.
man ikke skal hjem på det lokale sygehus
udbetaling ved død... til den som står som modtager.


har man ikke betalt 18 år, får man nogle % af det indbetalte når man fylder 55 år.
Er ikke helt sikker, men mener det er 30% af det indbetalte.

hvad den billige udgave som her nævnes dækker.. ved det ikke.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-07-2011 14:37

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Var med inde da der skulle betales, 100 baht pr måned for den her i nonthaburi, da government betaler 50 baht , total pris for en uden job = 150 baht pr måned, så de 400 baht ved jeg intet om, som Leif skriver om for n uden job altså...

En der har bestyret en it butik, betalte lidt over 400 baht pr måned for forsikring da han arbejde, men ved ikke hvad sådan en tjener total...
En fra gaden her ude...

Og kan oplyse at dem her ude omkring hvor jeg bor betale de også 100 baht pr måned, dem uden job (og det bliver der fukse lidt med kan jeg forstå på dem), da vi faldt i snak om det over en kop øl for et stykke tid siden.....

De fortalt også at det er først inden for de sidste årrække at den nu dækker alt, sådan var det ikke i starten, og fra starten af var det også kun for folk med job, så meget af sket siden Thaksin indførte det (kender ikke til hvem der indførte det, bare hvad folk siger her ude)...

Jeg har spurgt en del af dem jeg kender her nede i thailand som har thai dame på, og 95-99% af dem kender ikke til den her forsikring, hverken farang eller thai pigen.

Kun derfor jeg giver info videre, da jeg synes det er en god forsikring og billige at havde....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-07-2011 16:19

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Og kan oplyse at dem her ude omkring hvor jeg bor betale de også 100 baht pr måned, dem uden job (og det bliver der fukse lidt med kan jeg forstå på dem), da vi faldt i snak om det over en kop øl for et stykke tid siden.....


Ja der har du nok selv svaret på det..
Fusk og eller måske en øl for meget.


Eller der er tale om en hel anden slags forsikring, måske bare fra samme kontor.
Who knows. ?

citat..

Who is the insured person ?
The insured person is the employee who starts working at the age of not under fifteen and not over sixty years old in the enterprise with 1 or more employees.

citat slut.

der står meget mere om det her... på engelsk.

http://www.sso.go...kness.html

Så ja enten laves der noget fusk
Eller det er en hel anden forsikring du har fundet..


Og så lige en rettelse,
Det er ikke 18 år, men 180 mdr... = 15 år..
sorry, hulens bøvl at huske det hele..

At mange ikke kender den.. jae men det er jo nok fordi de ikke har haft arbejde der berettiger til forsikringen..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-07-2011 17:45

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

he he per du skal ikke tro på alt du hører, slet ikke hvis det også er sprog forvirring.

så meget af sket siden Thaksin indførte det (kender ikke til hvem der indførte det, bare hvad folk siger her ude)...


vidste ik Thaksin sad ved roret i 1954. music

Nej kongen kom med foreslaget i 1954, men den daværende regering mente ikke thailand havde råd til det, derfor blev det først vedtaget i 1972 og fuldført i 1974.
Det Thaksin så lavede var sidste step i den ide.. sygesikrings kortet.. ( 30 thb kortet ) som det også kaldes.




Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-07-2011 02:39

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Det med fusk, var bare at folk skrive ingen job, selv om de arbejder et sted, hvor arbejdesgiveren ikke VIL betale/kan betale til den forsikring, , så for at få den, skriver de ingen job, som jo er "lidt" fusk, ikke ??

Ang hvem der starte den forsikring ved jeg som sagt ikke, ved bare de siger det var Thaksin der fik lavet det så god så det er blevet til, men igen, jeg ved intet om det, og kan sige her jeg bo er de ikke for Thaksin , så det er ikke bare for at snakke godt om ham :-)

Men skidt pyt, forsikring er der, og jeg synes den er kanon samt billiger...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-07-2011 09:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Ja det er godt med dig Sank, den stakkel fiser efter dig på din elektriske cykel. Sådan behandler man sgu ikke mennesker, og slet ikke Jos_38 som jeg håber kan hjælpe mig med et teknisk problem, skam dig Angry
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-07-2011 13:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej
jo ca 3 baht om dagen er da billigt for en forsikring men der er et stort men , den dækker ikke alt på syge huset , kun i tilfælde af ulykke dækker den med op til 20 000 pr gang

der er mange begrænsninger på den billige forsikring

jo mere du indbetaler jo bedre dækning men selv på den dyreste er der grænser

det er god at have have men husk den dækker ikke alt

mine oplysninger har jeg fra en student som har haft badedyres oplysninger med i skolen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-07-2011 14:18

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Skal ikke kunne sige hvad den dækker, ud over hvad de sige her ude.

Som beskrevet før alt vedr. kraft operation. og hvad der kommer der efter, kemo+medicin i alt fremtid.
Det samme for alt med hjerte....

En er kørt galt på mc, brækket ben..
En med blindtarm...

Ingen har betalt noget for hospital, indlæggelse, kontrol, medicin osv.

Ingen af dem betaler for tand pleje..

Dog skal de bruge de hospital/tand center som er beskrevet i den folder man får med...
Og til det område de er registeret/bopæl.


Edit:
Glemte lige at sige, at hvis det passe med de 20.000 baht pr uheld/ulykke, ville jeg bare tegne en ulykke-forsikring igennem med thai bank, 2.900 baht pr år, dækker så 100.000 baht pr ulykke, max 1.000.000 pr år, man kan betale mere for at den dækker mere...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mavesur
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-07-2011 16:02

Bruger

Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 13.07.11
 Status: Offline

Ja jeg er ny på siden og i thai forum, men det har interesseret mig længe nu alderdommen trænger sig langsomt på. Så jeg har læst gennem et stykke tid på de forskellige forum og kan altså ikke lade være med at komme med et opstød til en af jeres medlemmer der kalder sig badedyr. Som sagt har jeg nærløst samtlige sider der omhandler thailand og har bemærket den her person som gør sig specielt bemærket ved hans dumhed og bedrevidende.

På A nøglen fører han sig frem som thailands ekspert og giver med rund hånd gode råd til gud og hvermand til trods for at han som der bliver bemærket. kun har boet ii thailand i 6 måneder. Han fortæller at han ikke drikker øl og i samme åndedrag siger han at han sidder og drikker øl med naboen. Han har hørt om en forsikring som hans svigermor benytter sig af nu hun er syg og kommer med en halv historie der er totalt tåbelig og uforstående. og skrev i en anden historie samme sted. at NÅR han fandt en dame ??????

Hold din kæft badedyr, dine forvirrende indlæg med noget scannet thai pis er fuldstændigt uforståeligt i en større sammenhæng for størstedelen af de danskere der bor derude. du kan ikke engang svare på de spørgsmål der bliver stillet. Har du givet noget navn på firmaet der tilbyder den forsikring, har du noget overblik over hvad de tilbyder. du starter med at fortælle hvor god forsikringen er og siger så i deit sidste indlæg at du ikke ved hvad forsikringen dækker !
kolbøtte.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-07-2011 17:15

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

så så mavesur snup en skaal

jamen det kan da være forvirende med diverse oplysninger der postes.

Det er en forsikring lavet for at folk der arbejder havde en mulighed for at forbedre deres vilkår ved sygdom, barsel, død og arbejdsløshed.

Altså man skal have arbejde for at få forsikringen.

Man kan så mod betaling beholde forsikringen selvom man ikke arbejder længere.

Her kommer spørgsmålet så om det mdr gebyr på tale.
Jeg ved vi betaler 400,- thb / mdr for det.

Bruger man linket jeg postede tidligere, kan man læse om hvad de dækker og hvor meget. ok på engelsk.

De ting badedyr giver som eksempel er dækket for alle Thaier af den såkaldte 30 thb kort.
Så der er forsikringen total værdiløs.

Om der findes flere mdr satser på betaling.. jeg ved det ikke. Så meget har jeg ikke læst på det endnu.

Spørge Thaier hvad og hvorfor.
Det er sgu håbløst... de ved præcis hvad der sker her og nu, selv min kone som har den forsikring ved meget mindre om hvad den dækker end jeg gør.

Der er kun 1 gylden regel.. lær Thai og find selv ud af det.
ellers får vi en masse teorier der intet har med virkeligheden at gøre.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ATM
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-07-2011 03:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 204
Tilmeldt: 23.09.10
 Status: Offline

mavesur tag lidt soda det hjælperGrin

du brokker dig, bade dyret forsøger at kommer med nye oplysninger, er han gift har han en pige drikker han en øl
hvad rager det os. nej tag 2 soda du har brug for det Love

kom igen badedyr Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-07-2011 04:36

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Ja ja. er her skam endnu..

At jeg ikke drikker hver dag, betyder skam ikke at har jeg lyst til øl. ja så drikker jeg skam, men kan da nemt leve uden øl hver dag/hver uge/hver måned..

Har skam aldrig påstået jeg er thailands ekspert, fortæller skam bare hvad jeg oplever, hvad jeg gøre, at det så ikke passer med hvad andre gøre, hvad andre synes, kan jeg vil ikke gøre for.

Vi ny skal vil selv gøre/opleve thailand på vores måde...og et debat forum er vil for at vi skal kunne havde en god debat, dele det vi høre om, spørge om råd, eller hvad ??

Og læg mærke til at jeg altid skriver jeg er ny i thailand, så igen forstå jeg dig skam ikke...men jeg er jo også ny ;-)

Nu er den her forsikring ikke tiltænkt DIG Hr. Mavesur (ved jo ikke om du er thai) Men for thai only, og det var et forslag til Pen at tegne den som en ekstra sikkerhed til Kat, men igen kan du ikke se det, så kan jeg jo ikke gøre for det...

Jeg ved kun hvad thai siger, ved kun at de thai damer til de danske mænd jeg kender i thailand nu efter jeg har nævnt det for dem, selv ringet til kontor og flere af dem tegne nu den forsikring, pga det er godt at havde, hvis nu en dag der er brug for hjælp...men igen det er jo helt op til den enkel hvad de vil...

Når nu yindee siger at havde undersøgt det igennem nogle studenter hvad den dækker, og det ikke stemmer overens med det jeg har hørt, så er det altså ikke så svært at få den thai person der er tiltænkt den forsikring, at tage ud på det nærmeste konto/ringe, og undersøge det selv, det må du da også kunne forstå....

Hvis jeg nu ikke havde skrevet om den forsikring ved "Thai national health security office" som jeg også skrev i første indlæg, hvis du nu overså det. Hr. Mavesur
Så ville vi ikke få denne debat op, få undersøgt hvad den dækker, også kan folk selv vælge ud fra det, om de synes det er en hjælp eller ej, hvor svært kan det være....

Personlige synes jeg det er godt at havde.

01: den lille ting der følger med et gyldig thai id kort. (man tager thai id kort med til ministry of health og underskrive nogle papir.)

02: den her forsikring fra "Thai national health security office" skriver det lige igen, hvis du overser det igen, så du nu ved , hvem du skal kontakte, PS: prøve call center nummer som jeg også har skrevet, eller gå ind på de link..

03: tegn en ulykke forsikring igennem din bank til thai damen (og en til dig selv)

Eller du kan helt droppe det, er jo helt op til den enkel, jeg dele bare ud af det jeg høre her nede, hvad andre gøre....

Lige til sidst en gang mere, det her er ikke for andre ind thai med id kort.....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mavesur
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-07-2011 06:47

Bruger

Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 13.07.11
 Status: Offline

Det er så himmelråbende åndssvagt at anbefale noget som helst når man ikke er klar over hvad det anbefalede indeholder eller ved noet om. det gøt mig tosset at læse den gang sludder baderingen kommer med.Oplægget var en klar anbefaling af en forsikring til ægteviven eller kæresten der dækker 'alt' til en angivet pris som kunne tegnes på noget der i danske øjne lyder som et kommunekontor, fint nok og tak for det på alles vegne hvis altså det tåler en granskning ?

Men det gør det jo ikke, der bliver snakket om hvad du har hørt henne om hjørnet og hvad du tror som dine indlæg om visa på a noeglen hvor fremgangsmåden er identisk med dit indlæg her (snotforvirrrede) og hvad damen fortæller dig og bliver i dit næste indlæg til at man nu skal betale for x ray og importeret medicin (jeg nyder at læse om din hurtige tilvænning til sproget. røntgenbilleder bliver til x ray og selv dit fødeland kalder du denmark, og kun for thaier bliver til for thai only. flot ) Leif gør hurtigt og dygtigt opmærksom på at det vist er forkert det meste af det. prisen var forkert. dækningen var forkert. alderen var forkert og sådan kunne jeg blive ved. Jeg sætter pris på at du deler ud af dine mange måneders erfaring og din grundige læsning om thailands historie der tydeligt fortæller hvor seriøst du forsøger at sætte di ind i landets historie så du kan rådgive nyflyttere. Undersøg tingene inden du braser ud med dagens tilbud som viser at være et flop som jordbær i Fakta,

Citat:
Når nu yindee siger at havde undersøgt det igennem nogle studenter hvad den dækker, og det ikke stemmer overens med det jeg har hørt, så er det altså ikke så svært at få den thai person der er tiltænkt den forsikring, at tage ud på det nærmeste konto/ringe, og undersøge det selv, det må du da også kunne forstå....

Altså du fortæller nu til trods for dit vidende og kloge indlæg om forsikring, at folk nu selv skal finde ud af hvad det drejer sig om. tror du ikke de vidste det på forhånd ?

Citat:
Hvis jeg nu ikke havde skrevet om den forsikring ved "Thai national health security office" som jeg også skrev i første indlæg, hvis du nu overså det. Hr. Mavesur
Så ville vi ikke få denne debat op, få undersøgt hvad den dækker, også kan folk selv vælge ud fra det, om de synes det er en hjælp eller ej, hvor svært kan det være....

Hvorfor undersøge noget som helst. du startede jo med at fortælle at du vidste alt om den her forrygende forsikring der dækkede alt,
Du pladrer som en kusse i en spand vand (udtrykket hørt på bodegaen hvor jeg ikke drikker soda)
Katten vil have mad, farvel
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
River Kwai Bridge Week @Kanchanaburi 28 November-7 December Arrangementer 2 14-11-2014 09:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 97,880,674 Unikke besøg | jQ Blog