Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 05.07.2011 Kanchanaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-07-2011 04:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

05.07.2011 Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4329.jpg

Så gik alting op i en højere enhed.

Puh hvor vi maste med at pakke møblerne ind, samtidig skulle jeg have overstået mit 'Visarun' som udover taxituren frem og tilbage, tog 1 minut fordi papirene jo var maskinskrevet og alt var i orden. De mange falanger der sad og ventede, skævede sgu lidt olmt på mig fordi det gik så stærkt, men jeg lod som ingenting og ræsede hurtigt tilbage til lejligheden for at blive bare nogenlunde færdig.

En lille tur i tuk tuk skaffede mig det bobleplast jeg ville pakke møblerne ind i, og på den tur ringede Kat' søster og sagde de kom for at sige farvel Farvel. Så det var presset at sidde i lejligheden med alt det rod der var overalt, men det gik ok. Og for at det ikke skal være løgn, ringede min telefon midt i det hele og som viste sig at blive en stor overraskelse !!!

Det var Jos_38 jeg ikke havde hørt fra i lang tid der fortalte at han var på vej sammen med Sank og Lillemanden der var på lynvisit, de ville hilse på mig selv om de var ankommet om morgenen og selvfølgelig var trætte efter den lange tur. Det var med lidt rysten på hånden at jeg gik ned for at tage imod dem, for Sank har jo været efter mig i lang tid, og har truet med både det ene og det andet. Et par eksempler er, dunk i hovedet, og en kølig Singha driller

Så der var lige pludselig fyldt helt og godt op i lejligheden mens vi fik sat os ned hvor vi nu kunne, og delte et par bestikkelses skaal jeg havde skyndt mig at købe for ikke at løbe ind i øretæver Stres

Jeg tror også Sank ville sikre sig at jeg ikke spændte ben for ham, for han havde den onden lyneme købt 3 pakker Caminante til mig som han kaldte indflytningsgave og nægtede at tage imod betaling for dem. Tro mig Sank og Lillemand, i fik den varmeste tanke da jeg sent aften endelig kunne sætte mig ud på altanen til en skaal og en Cerut, tusind tusind tak godaggodagLove

Det var en super dejlig overraskelse at hilse på dem, vi har kun skrevet sammen på siden her samt et par mail, så det var jo helt fremmede mennesker jeg skulle møde og var selvfølgelig spændt på at se de mennesker der ville se mig på grund af Dagbogen. Men det gik ud over al forventning og vi sludrede som gamle venner indtil de skulle videre til en anden aftale. Kat's søster og kæreste var forduftet for længe siden, de var generte over at være sammen med så mange falanger og var de ikke helt stolte over situationen og listede hurtigt af. Og det var en lidt mærkelig følelse at pludselig stå der 'alene' da de alle var gået, tingene og snakken var foregået så stærkt at jeg først nu begyndte at bearbejde alt det der var sket. Jeg fintænkte over realiteten at helt fremmede folk har lyst til at besøge mig fordi jeg skriver om mit liv i Dagbogen, den tanke havde jeg slet ikke tænkt da jeg begyndte, og Sank og Lillemand er jo ikke de eneste jeg har mødt på grund af mit skriveri, men det er utroligt positivt og rart nu jeg bor herude uden kontakt med ret mange Danskere. Så jeg blev trist til mode nu jeg har alle de problemer med at få Kat til at forstå hvad jeg siger som gør min hverdag meget ensom, men i skal have tusind tak for besøget alle sammen, det varmer gevaldigt Lovegodag

Efter al den aktivitet blev aftenen ikke så lang inden vi væltede som træer i skoven, nu manglede vi kun at pakke sengen ind inden vi var klar til afgang næste morgen hvor jeg havde sagt til Kat, at da hun snakkede med flyttemanden, skulle sige at han skulle komme klokken 6. Det kan man ikke sagde Kat, der sover folk jo Ikke SE

Men gudhjælpemig om ikke gutten dukkede op klokken seks sammen med 4 mand, og slog i gang med det samme. Til stor overraskelse var de meget forsigtige når de bar tingene ud af lejligheden, og roste mig for at have pakket alt ind i film som gjorde det nemt for dem sagde de. Jeg havde købte 12 flasker vand og 10 M 150 for at holde dampen oppe og har sgu sjældent fået så meget tak for så lidt, you take good care sagde Kat og smilede selv om vi selvfølgelig var uenige over næsten alt. For hulen der er ikke meget gang i førstesalen, alt bliver tolv gange mere besværligt end nødvendigt er som gør mig tosset, tingene behøver sgu ikke være så indviklede som de bliver gjort til når jeg beder hende om noget. Taxien som jeg havde besluttet at tage til Kanchanaburi med mit Tv og hvad jeg ellers mente var værdifuldt, var en af opgaverne for hende. Vi havde dagen i forvejen aftalt en fast pris på 1.500 Bht for turen, og aftalte at hun skulle ringe når vi vidste hvad tid vi var klar. Den aftale fuckede hun selvfølgelig totalt op, og måtte ringe ialt 5 gange til gutten der var lige så forvirret som hende Ikke SE

Vi kunne jo af gode grunde ikke sige hvad tid vi var klar, flyttemændende knoklede som små pruheste og gjorde hvad de kunne, og vi manglede at tage et bad inden ejeren af lejligheden ville komme og se om der var skader eller andet galt når lejligheden var tom. Men de skal åbenbart snakke om alt og ingenting bare for at gøre forvirringen større, og fattede ikke at jeg ikke kunne give et tidspunkt rasende

Men endelig hentede flyttemændende klædeskabet som var det største og sidste i lejligheden, og lejligheden var tom. Så vi tog bad og gjorde os klar til mødet med ejeren, som kom hurtigt da Kat ringede og sagde vi var klar. Så endelig kunne vi med 3 rygsække, et 40" Tv, tage elevatoren ned til 2 sal hvor taxien ventede på os. Pakke bilen og så ellers forlade lejligheden og Nonthaburi for godt. Præcist klokken 08.52 kørte vi forbi flyttebilen der ventede på at klokken skulle blive 9 så de måtte køre igen, skrev under på at vi flyttede hos vagten, og kørte mod nye oplevelser musicmusic

Fordi vi var startet tidligt var ingen af de 'normale' piger vågne som ellers holder skarpt øje med hvad vi foretager os, kun en rengøringsdame så at vi flyttede, og så selvfølgelig vagten. Så ingen åndssvage kommentarer kom der kunne få Kat ned med nakken. Så vi forsvandt ud i intetheden som passer mig rigtig godt, jeg havde ingen 'venner' i bygningen eller i området, og Kat som de sædvanlige piger havde ondt i røven af, var glad for at kunne forsvinde. Og vi har begge fået nye telefonnumre som kun et par stykker kender uden for Bangkok, så vi forsvandt gjorde vi Farvel

Så vi er begge startet forfra, jeg har Danskeren heroppe som dog er hjemme i DK lige nu jeg snakker med, og Kat har nabokonen Pii Noo som de eneste bekendte her i Kanchanaburi, men de skal nok komme Thumb

Nå, vi kørte ud af Bangkok i stilhed. Det vil sige efter at chaufføren havde fortalt om sin hjemby, sit vasketøj, og hans mening om Thaksin Angry, og han holdt ikke kæft før Kat holdt op med at svare ham. Vi sad begge i stilhed og kiggede ud af vinduet og tænkte begge 2, Kat var og er utrolig glad for at være væk fra den overvågning hun rent faktisk befandt sig under, og jeg var glad for at komme ud af det larmende helvede som efter de sidste ture herop til stilheden, blev en negativ faktor når jeg vendte tilbage til Nonthaburi igen. Jeg tænkte meget over at have taget Kat med, for jeg kører på de sidste opstød hvad angår tålmodighed. Alle mine tilbud om at betale for en lejlighed til hende ude ved søsteren er blevet afslået selv om jeg har været ærlig over for hende og har sagt at det for min del har været slut længe, hun vil ikke give op siger hun og venter på jeg forstår hende !!

Men det sker nu aldrig, for det handler slet ikke om at jeg skal forstå hende, det handler i bund og grund om at hun ikke er særligt godt begavet. Jeg kan lige så godt snakke med en dør i stedet for hende, for intet fiser ind på lystavlen og alt bliver glemt. De mindste ting som burde være en selvfølge for hende, giver hende store problemer hun ikke kan overskue. At gå ud eller ind af en dør kun bevæbnet med en håndtaske ligner en Chaplin film uden at overdrive, små 5 minutter tager det for hende at åbne døren nu håndtasken står foran døren, skoede skal selvfølgelig også fjernes nu de er stillet så man ikke kan åbne døren, og helt galt går det hvis hun også har en plastikpose i hånden som da vi skulle ned til taxien. Rygsæk og en pose blev stillet foran døren så hun kunne bruge sit keycard til at åbne døren, men det tog så lang tid for hende at finde ud af hvordan man så skulle gøre, at den elektriske lås smækkede i igen. Altså skulle der startes forfra med den samme proces inden jeg sprang i luften over den dumhed, der gjorde Tv'et tungere og tungere at stå med sammen med de to rygsække jeg også slæbte på. Sådan er min hverdag desværre uden at lyve, og jeg kan simpelthen ikke finde mere tålmodighed jeg kan tære på Græder

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4317.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4327.jpg

Nå, frem til det nye liv kom vi klokken halv 12 med en pause undervejs for at spise, vandmåleren var igen installeret og den indelukkede lugt var væk efter vores rengøring. Flyttebilen var 25 kilometer væk og blev dirigeret det sidste stykke vej af Pii Noo som var glad for at få en sludre veninde music

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4310.jpg

Da flyttebilen klokken 12 trillede op foran huset var jeg en glad mand, jeg havde fundet en billigere løsning som var gået godt fordi jeg simpelthen er nærig og ikke tager skade af at lave noget. Og møblerne som jeg havde pakket ind i mit forsøg på at reducere skaderne, blev nu lige så forsigtigt båret ind og sat hvor jeg gerne ville have dem stående. Sølle 40 minutter tog det dem kun at tømme bilen, sætte bike og cykel ind i carporten og så ellers drikke en masse vand Thumb De rystede lidt på hovedet og spurgte Kat hvorfor vi flyttede herop nu der var så varmt og forstod det ikke griner

Efter bilen var kørt blev her meget stille, fuglene kvidrer i ét væk og frøerne som ligger i skjul, kvækkede lystigt, så det var svært at løsrive sig fra freden. Men dagen var jo ikke slut endnu, og jeg ville hen til 3B kontoret som ligger på vejen ud til Tesco og bestille Internet. Taxien trillede op foran huset, og den overvægtige handicappede pige/dame som vi kørte med sidst vi var her, hilste med et stort smil på os og sagde hun havde savnet os. Men nu er det altså ikke en taxi i den forstand, men en biketaxi som jeg nok skal tage et billede af på et tidspunkt. Mand og hende kørte os først ud til Tesco for at købe ind, en vandvarmer til 2.999 Bht og en fan blev købt og kød, grøntsager til de første måltider blev handlet, og vi skyndte os tilbage igen for at finde 3B butikken. Og her bestilte jeg en 9 Mb/1Mb forbindelse der koster mig 968 Bht pr måned, den står i Kat's navn for at slippe for at betale 1 år forud nu jeg er falang, så jeg betalte 1068 Bht og blev lovet at få forbindelse inden 7 dage ked

For hulen da, jeg næsten græd som pisket over den besked, selv et muntert forsøg på at sige på Thai at jeg gerne ville have forbindelsen i går kiksede, de holdt på sit. Græder

Og så begyndte ellers det store arbejde med at pakke tingene ud, først skar vi al plastikken af møblerne og måtte kun flytte på ét møbel før vi var tilfredse. Og så delte vi os ellers i to hold, Kat fyldte igen klædeskabet med tøj som var blevet flyttet i samlet tilstand, og jeg begyndte at fylde mine skabe og skuffer. Men det aller første jeg rent faktisk allerede gjorde da flyttebilen kørte, var at sætte de små højtalere og subwooferen til, for musik skal der til music

Og den ros skal Kat sgu ha selv om hun er en klaphat, hun går godt nok til stålet og gør det rigtig godt, så allerede klokken 20 da vi nærmest faldt om af træthed, var vi begge færdige med undtagelse af ophænget til Tv'et som skulle bores op, men jeg var sgu så brugt at jeg ikke magtede det. Den sidste uge var gået med hårdt arbejde for mig og ryggen, hvor mange piller jeg gnavede ved jeg ikke, men det var mange sammen med en hel del øl som desværre ikke gjorde den store forskel. Så det var næsten det eneste projekt næste dag der ventede mig, der var et par småting som at tætne karret med vand ude på toilettet og bore nogle huller til en hylde samt at køre ud og lede efter det vi manglede af møbler, primært til køkkenet, så kun småting.

Den fred der var næste morgen da jeg selvfølgelig vågnede kvart over kvalme, klokken 4, var så ubeskrivelig dejlig. Selvfølgelig var det mørkt, og området emmede af stilhed der langsomt blev brudt da solen langsomt brød frem. De flotte fugle som man ser herude der bliver holdt i bur, flyver frit her og synger så pragtfuldt at det er en stor oplevelse hver gang man hører dem. Hønsene i området der galer så snart det bliver bare en anelse lyst og alle insekterne der snakker højt, er et så skønt lydbillede at det næsten gør ondt, og en diamentral modsætning til mine morgener i Bangkok musicgodag

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4324.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4325.jpg

Men der var ikke tid til at fise husleje af alt for længe, der var jo stadig nogle småting der ventede mig inden jeg kunne slappe af og nyde det. Så jeg fik tætnet den utætte vandhane der var irriterende at høre på og som jeg ikke havde hørt før, jeg fik lidt samling på al den plastik som var blevet smidt ud af døren, og kom efterhånden i bund med opgaverne. Vi manglede stadig mange småting og ringede igen til vores taxi som glade kom og kørte os ind til markedet som ligger 2 kilometer væk. Her kommer lige en baglæns salto, for så langt nåede vi ikke !!

For lige som vi stod og låste døren, ringede pigen oppe fra 3B butikken og sagde at de var her om 2 minutter. Og det var ikke en svær beslutning at vælge mellem Internet, og Tesco Lutus. godag

På en time fik de 3 gutter trukket kabel oppe fra hovedvejen som ligger små 200 meter væk, et hul i muren blev selvfølgelig boret i den modsatte ende af huset ved ikke, og et skrigende gult telefonkabel blev så meget kunstfærdigt hamret fast. Ikke noget med at spilde tid på at følge hjørner og kanter her du, næh kablet blev trukket midt på væggen hvor det var muligt rasende

Det ser forfærdeligt ud, men nu fik jeg jo Internet mindre en et døgn efter jeg havde bestilt det, så jeg lader som ingenting og flytter kablet på et tidspunkt ved ikke Gutterne kørte igen og lovede mig at jeg ville have forbindelse i løbet af eftermiddagen som jeg var yderst tilfreds med, så skide være med det gule kabel griner

Nå, vi fik igen ringet efter 'vores' taxi der selvfølgelig igen kom hurtigt, og afsted det gik.Taxi manden som jeg ikke har navn på, fik fortalt hvad jeg manglede, og hjalp virkelig meget fordi han forstod hvad mine tegnsprogs agtige håndbevægelser gik ud på i stedet for Kat's forsøg på at forstå Engelsk og overhovedet ikke forstod hvad jeg mente. Så vi fyldte den her klejne taxi med både mad igen købt i Tesco, samt alt det andet vi havde købt i de forskellige forretninger på vores vej. Så den var tungt lastet, konen som nok vejer omkring 100 kilo, Kat og jeg + alle varene fik knallerten til at puste noget på vejen, manden som kører fantastisk godt og tager hensyn til huller i vejen i modsætning til mange andre, valgte et lavere gear for ikke at overbelaste knallerten, så hjemturen blev lidt langsom men hyggelig music

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4326.jpg


Og endelig lykkedes det mig at få boret ophænget til Tv'et op, det er min anden gang med et sådant ophæng, og jeg blev positivt overrasket da jeg åbnede pakken der havde kostet mig 1.400 Bht for et ophæng op til 60", og så at der var indbygget et vatterpas i selve ophænget. Det havde jeg tænkt meget på fordi man ikke helt kan stole på mål herude. Så det gik faktisk hurtigt med det nyindkøbte bor, Tv'et blev hængt op mens jeg skældte Kat ud der selvfølgelig er overbevist om at det skvatter ned igen ved ikkeog vi kunne tænde det for første gang. Den reciver der var her blev tændt, og hele 114 kanaler dukkede op, Dtv hedder boksen og er 'gratis' når man har betalt for parabolen og reciveren som vist skulle koste knap 3.000 Bht. Men jeg fandt desværre kun én Engelsktalende kanal blandt alle de lalleglade Thai kanaler, men én er bedre end ingenting Thumb

Og sådan gik de næste par dage med småindkøb og småjusteringer, såsom et lille fuglebad med lotusblomster i 2 to farver og lidt potteplanter, men det foregår i et meget langsomt tempo fordi jeg er hårdt ramt af alt det mas. Jeg er tilbage til før jeg blev opereret og har den onden lyneme ondt, men jeg tror på at jeg når jeg er færdig med småtingene, kommer ind i kampen igen. Cyklen er blevet vasket og en pumpe er købt, så der skal cykles skal der hejmusic

Så alt det her er min tid gået med, jeg har i dag købt et par småting igen der skal sættes op/bores op, men jeg tager det meget roligt og slapper af og nyder varmen og stilheden som er ekstrem dejlig. Men der er en ting jeg ikke er skide stolt over, og det er alle de små myrer der har invaderet huset nu det har stået tomt. De er bitte små og mange, og så er de aggresive ad helvede til, og så bider eller stikke de uanset om man tror på Buddha eller ej Græder

Jeg giver en skaal hvis der sidder en kloge Åge derude i cyperspace og har et godt råd til mig der virker, for der er rigtig mange i huset som gør det til en pine. Jeg har prøvet at snakke med Kat om det, men hun siger not have igen !!! og fatter ikke en dyt. Så frem på tasterne drenge og piger og hjælp en stakkels pensionist der i forvejen kæmper med en høj husleje og levevilkår som selv velstillede mennesker har svært ved at klare, og har brug for hjælp Græder

Og jeg har brug for Buddha's hjælp til få Kat til at flytte, jeg magter simpelthen ikke konstant skulle flytte toiletpapiret fra køkkenskabet ud på toilettet, og kaffekopperne fra soveværelset ud i køkkenet. Bytte om på gulerødderne der er lagt i fryseren, og kødet der er lagt i grøntsagsskuffen. Tænde igen for den fan der konstant bliver slukket hvis jeg vender ryggen til et øjeblik, lede efter mit tøj der på mystisk vis forsvinder der hvor jeg nu har lagt det for at tage et bad, og ikke at skulle betale elektrikkeren der monterede vandvarmen 2 gange !! Jeg havde fortalt Kat at jeg havde betalt ham de 1.500 Bht han skulle have for at monterere den korrekt, og det forstod hun godt. Altså lige indtil han var færdig og var på vej ud af døren, der spurgte Kat mig om jeg havde nogle sedler i lommen nu jeg kun havde 1.000 Bht sedler i pungen så hun kunne betale ham rasendeved ikke

Undskyld for at udlevere hende som jeg gør, men hun ved godt jeg fortæller om vores kampe og ved altså forhåbentlig at jeg fortæller jer om det, men jeg er nødt til at få det ud inden jeg springer i luften og går ned med flaget. Nu ved jeg at der sidder en rigtig klog gut derude og læser min historie og siger jeg modsiger mig selv, og ja det gør jeg !!! Min hverdag er aldrig ens og livet ændrer sig konstant uanset om man vil eller ej, så det ændrer min skæbne konstant. Hvis din hverdag er ens og aldrig ændrer sig, har du godt nok et kedeligt liv jeg ikke kunne tænke mig at leve. Så min påstand om at jeg ikke smider hende ud er altså nu selvmodsagt, sådan er det
ved ikke


Med lyden af kvidrende fugle og gøende hunde og folk der vågner, Tv'et der kører i baggrunden på Asean kanalen på Engelsk, vil jeg slutte for denne gang. Det blev en lang historie denne gang om min flytning og mine problemer med Kat, og så har jeg ikke engang fortalt om turen med Pii Noo til et tempel 28 kilometer væk, om købet af planter til 40 Bht der på Samui koster 150 Bht, Pii Noo's ene hund der brækkede nakken på en sød lille kat og så videre. Men jeg kan lige nå at sige at Internettet kører som en drøm, de lovede 9Mb er 10Mb, og uploaden er også højere, hele 1.5 Mb har den kørt med, så jeg kan kun varmt anbefale 3B Thumb



Tak Buddha for din hjælp med flytningen og for din konstante tilstedeværelse, havde jeg ikke dig at snakke med, ville det ikke være nemt........ ked

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4313.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-07-2011 05:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

velkommen tilbage Thumb
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-07-2011 08:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Hej Pen
Jeg har senere på året en aftale i pak chong (Nakhon ratchasima) måske jeg skulle komme forbi.
Jeg kunne præsenterer mig som din Danske hustru, en frygtelig jaloux kvinde. Måske det kunne løse problemet?Grin

Uha da da ja du har sandelig hænder fulde i mere end en forstand. Held og lykke med projektet.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-07-2011 09:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3431
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

freja skrev:
Hej Pen
Jeg har senere på året en aftale i pak chong (Nakhon ratchasima) måske jeg skulle komme forbi.
Jeg kunne præsenterer mig som din Danske hustru, en frygtelig jaloux kvinde. Måske det kunne løse problemet?Grin

Uha da da ja du har sandelig hænder fulde i mere end en forstand. Held og lykke med projektet.


en god ide som vores alle samens Pen vil optage på video O hvilken herlig dag

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-07-2011 09:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej Pen

Vi har et telefonnummer til en der sender myreudrydder , vi har selv brugt det i 2 år og har ikke set en myre siden. så vi sender det til dig når vi lige har det ved hånden.
Tak for sidst det var hyggeligt.

skaalkat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-07-2011 09:27

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Pen skrev:

"Men der er en ting jeg ikke er skide stolt over, og det er alle de små myrer der har invaderet huset nu det har stået tomt. De er bitte små og mange, og så er de aggresive ad helvede til, og så bider eller stikke de uanset om man tror på Buddha eller ej.."

Gå i BigC og køb "Ars Ant Killer"!

Det er en lille gennemsigtig grøn plastikæske m/låg, hvori du placerer små gule "perler" (foder) til de små kræ.

Hele myre-hæren går nu igang med at slæbe foderet tilbage til deres baan-nok, men hvad de ikke ved er at lortet er hamrende giftigt, og de vil dø når de guffer løs, muhahahaha!!

Denne lille djævelske indretning er lavet af de myreflittige og fiffige Japanere.

ARINOSU KORORI - står der på æsken, hvorfor ikke "Banzai"?!


Pen skrev igen:

"Og jeg har brug for Buddha's hjælp til få Kat til at flytte"


Det er nok for sent, kære Pen, men her er nogle tips og ideer fra Marc Holt - en veteran udi Expat livet i LOS:

Breakin’ up ain’t hard to do

That little angel you picked up somewhere a while back has gradually grown horns and now breathes fire and brimstone. Time to get rid of her. But these girls are like flies around shit. They keep buzzing around. So what to do?

Are you ready for a move? Because that may be the only way to get rid of her. Here’s how you do it. You wait until she announces she’s going to visit her family, or she has to go on a trip somewhere for a couple of days. Thai girls are always going somewhere!

Then you pack up everything you own and move out and as far away as possible. You don’t want to be in the same neighborhood, or she’ll find you.

Change your mobile phone number, too. You don’t want her calling you to lay her guilt trips on you, or worse to scream down the phone and call you all the names you probably deserve.

That’s the easy way. There are other ways:

1. Bring your new girlfriend home one night and let the old one catch you in bed together. Of course, you may be in for a real good fight, but she will move out if you are lucky. Not always though. I’ve had a couple of girlfriends who actually loved me more after I tried it, so this method is not always guaranteed.

2. Announce that you have to move because you lost your job and you don’t have enough money to support her until you get back on your feet. Suggest she returns home to live with her family and you will call her. This worked very well for me once. The poor girl still calls me up occasionally asking when I will take her back; and we broke up ten years ago!

3. Start complaining about everything she does. If you go out, embarrass her by acting like a loudmouthed boor and make her lose face. She’ll soon get the hint and suggest that the time has come to part ways. Why would she stay with someone she can’t love any more?

It’s never easy breaking up with any woman, and Thais are no exception. But with a little creativity, you are sure to find a way that is probably better than anything I have suggested.

http://www.thaila...ter-1.html


Håber du falder til derude - med eller uden Kat...

kat


JackD
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-07-2011 11:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Tak, det er rart at være tilbage igen hej

Min første kommentar går til Freja som skal være meget velkommen selv om jeg skriver det modsatte !!

For at udnævne dig til kone vil nok være den for mig hurtigste genvej til en smertfuld død, hvor Kat med et grumt smil på læben og onde øjne, langsomt drejer kniven rundt i maven på mig over dit besøg. Så jeg tror af sikkerhedsmæssige årsager, det ville være mere sikkert for både dig og mig, at du kommer som ven. Hun har forstået, og er utrolig stolt over at i har lyst til at se mig på grund af det jeg skriver, så det ville ikke være noget problem Stresgriner

Og jeg har skam gennem lang tid fået tilbuddet om en smertefuld død hvis jeg vil have en ny dame, og som var grunden til mit hurtige svar om min 'kone' da jeg fik printet papirene ud til Immigration. For uanset hvor meget hun elsker mig som hun siger hun gør, tror jeg ikke hun ville tøve hvis jeg valgte en anden sild. Så jeg passer på mig selv og gør hvad jeg kan for at overleve så længe som muligt godag

Jeg ved godt at det lyder totalt mærkeligt når jeg siger at hun skal forsvinde og blive væk, uden at gøre mere ved det end ord. Men jeg er altså ikke den type der river en kvinde i håret og strider hende ud af døren, og bortset fra det er der jo en grund til at hun har været en del af mit liv siden November sidste år, og grunden til at jeg flyttede fra Samui. Jeg elsker hende den dumme kamel uanset hvor tumpet hun er, det fortæller jeg hende selvfølgelig ikke samtidig med at jeg lyver når jeg kigger hårdt på hende og siger at jeg mener at hun skal flytte ved ikke

Så jeg er ude i en svær balancegang hvor jeg på samme tid siger hun skal smutte, og håber at hun ikke gør det. For hun er som jeg fortæller jer, dum som et hul i jorden og gør min hverdag meget 'spændende'. Og det får min beskyttertrang frem i lyset som vil passe på hende og beskytte hende mod alle de skurke der findes uden for døren, og der som Annie vil udnytte hende totalt, og de modstridende følelser gør det sgu svært syntes jeg nu jeg er en mellem blød fætter, så bær over med min tågesnak Lovegodag

Men om ikke andet, er jeg ærlig !!!!

Og tak til JD for tipset, og tak til Lillemand for det kommende nummer. Af en eller anden årsag har jeg ikke set nogen Big C her i byen, så jeg vil prøve Tesco Lotus næste gang vi skal derud, for de små arrige sataner gir den godt nok gas. Det nyindkøbte skab til mad blev hurtigt opdaget af de her ihærdige myrer, og maden var sort af dem. Så jeg viste Kat hvordan man kunne undgå det ved at stille et fad ind i skabet, og så fylde lidt vand i og så stille maden/skålen der. Det er det eneste effektive jeg kender til indtil nu, og heldigvis er der plads til det Thumb

Dine råd JD er guld værd hvis man altså ikke lige er mig, jeg er lige flyttet hertil og nyder det gevaldigt, og har egentlig ikke planer om at flytte mig igen. Og den overvågning jeg lider under pt er for effektiv til at jeg kan stikke af med halen mellem benene i et forsøg på at slippe af med Kat, for hun er bange for at jeg smider hendes tøj udenfor og låser døren med den eneste nøgle vi har.

Selv et forsøg på at få hende afsted med Pii Noo til et tempel mislykkedes totalt, nej hun vil take care me !!!!!!!!!!!

For hulen da osse ........... skaal
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-07-2011 14:14

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

En halv plastic flaske vand under hvert ben på skabet, gør at de slet ikke kommer ind i skabet!godag
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-07-2011 14:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Grin Er der ikke et gammelt ordsprog der siger ? dem man reder ligger man på ?? øeee eller noget i den retning. Og selv om du indimellem er lidt Næbet ? så kan du nu se hvem dine Sanne Venner er ? freja og Os griner og jeg bliver sikker også nød til at have fat i ham Øboen ? han kommer af og til også med Næbetheder rasende Men nu er han jo advaret dig fik jeg fat i før du flygtede ud af Byen ? så han skal komme til at betale skal han ølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-07-2011 16:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Nah Pen det lyder måske en smule for risikabelt.Shock

Selvom jeg altid er villig og mit mellemnavn er spænding, må jeg nok tilstå, jeg havde en forventning om at komme helskindet hjem til Danmark igen.

Skulle du dog alligevel på et tidspunkt ændre mening, og ønsker at gøre brug af min tjeneste, så tror jeg, jeg kommer til at bede om et lille risikotillæg.Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tiger
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-07-2011 18:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 133
Tilmeldt: 05.09.09
 Status: Offline

Hva’ er det lige, du altid er villig til min snut? :0))
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-07-2011 19:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Øhh ikke forstået.??

Nåh arh altså der skulle selvfølgelig have stået, villig til en vennetjeneste.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2011 04:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

ak ja fortvil ikke min gode ven Pen vores alle samens ven Taksin kommer hjem til os igen og så er alle vores problemet med et løst

jeg har sagt det til dig ,mange gange men du vil ikke forstå det ,hold dig væk fra Kvinder

ok nu er skaden jo sket igen igen, så her kommer ikke min, men Yindee,s skideballe til til dig

efter det store eventyr hvor prinsen befriende askepot fra den onde stedmor og kødgryderne ,er det nu blevet hverdag, ja det er blevet mandag

jeres/dit problem er kulturen eller rettere sagt kulturforskellen Thai contra DK , du forventer at kat skal give dig modstand og gøre tingene af sig selv

problemet er jo bare at kat er thaier og vil så gerne være en god kone for dig , så hun kan ikke drømme om at gøre noget uden din tilladelse . for du er jo hendes mand/mester og herre

du Pen tog hende væk fra de vante omgivelser, hvor hun var tryg og til tider glad , at hun blev snydt af heksen anni betyder mindre hun hade tros alt et sted hvor hun gjorde nytte

alt dette forsvandt da du kom ind i billedet hun fik adgang til ny stort fjernsyn, flot leglighed og penge var/er ikke noget problem dem er der nok af , alt sammen nyt for hende

og nu 6 mdr senere er du træt af at lege lærer , nej Pen det er en ommer, intet kommer af intet , du på-tog dig en kæmpe opgave den dag du befriede kat, bare klø på det lykkes en dag

husk det er Yindee,s balle til dig , jeg er kun budbringeren
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2011 07:32

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Vise ord, yindee!

Det vi betragter som "herre / slave" forhold blandt de lokale, er mere udbredt end vi aner...

Der er udnyttelse, men også tryghed for den udnyttede, der måske ikke lige er den skarpeste kniv, til at få et nogenlunde udholdeligt liv.

Så Ajarn Pen, du fortsætter bare med pensum, vi skal nok give dig gode råd undervejs, vi har nemlig selv gået vejen, og bliver på den til den bitter-søde ende!

kat

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2011 08:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 141
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Har man sagt A skal man så også sige B ? Yindee og JackD rører jo ved noget etisk. Så Pen du skulle måske få dig dyb snak med Buddha. Jeg tror det koster, når trækker tæppet væk under et andet menneske. Og - for dum, dur ikke - vi taler vel ikke om en ansættelseskontrakt eller en jobansøgning ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2011 11:36

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Må melde mig i revserkoret!
Du "pen" har selv lavet banen, så må du også spille!
Yindee´s udlægning kan jeg fuldt ud bistå, du mangler at
lærer om Thai-kultur, også selvom du føler dig hjemme!

Og som JackD siger, så har du ikke fundet den skarpeste kniv
i skuffen, men en kvinde der følger sine traditioner og prøver at være dig en god kone!
Og det rammer dig på din traditionelle danske tankegang, men i Thailand er I ikke lige!

Du er manden, og det er dit ansvar, set med hendes øjne!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nnn
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2011 12:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 21.05.09
 Status: Offline

yindee skrev:
ak ja fortvil ikke min gode ven Pen vores alle samens ven Taksin kommer hjem til os igen og så er alle vores problemet med et løst

jeg har sagt det til dig ,mange gange men du vil ikke forstå det ,hold dig væk fra Kvinder

ok nu er skaden jo sket igen igen, så her kommer ikke min, men Yindee,s skideballe til til dig

efter det store eventyr hvor prinsen befriende askepot fra den onde stedmor og kødgryderne ,er det nu blevet hverdag, ja det er blevet mandag

jeres/dit problem er kulturen eller rettere sagt kulturforskellen Thai contra DK , du forventer at kat skal give dig modstand og gøre tingene af sig selv

problemet er jo bare at kat er thaier og vil så gerne være en god kone for dig , så hun kan ikke drømme om at gøre noget uden din tilladelse . for du er jo hendes mand/mester og herre

du Pen tog hende væk fra de vante omgivelser, hvor hun var tryg og til tider glad , at hun blev snydt af heksen anni betyder mindre hun hade tros alt et sted hvor hun gjorde nytte

alt dette forsvandt da du kom ind i billedet hun fik adgang til ny stort fjernsyn, flot leglighed og penge var/er ikke noget problem dem er der nok af , alt sammen nyt for hende

og nu 6 mdr senere er du træt af at lege lærer , nej Pen det er en ommer, intet kommer af intet , du på-tog dig en kæmpe opgave den dag du befriede kat, bare klø på det lykkes en dag

husk det er Yindee,s balle til dig , jeg er kun budbringeren


Et rigtig godt indlæg, yindee !

nnn

P.S. og også rigtig gode indlæg fra JackD, islander og jesperfrb !
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2011 13:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Jo jeg vil holde på mit, hun er sgu dum når jeg er gal og vil have lov til at sige det, ligesom i ikke er specielt blege for at kalde hinanden noget meget mindre flatterende når i skændes Angrygriner

Og selvfølgelig er jeg klar over hvad jeg har gjort som jeg også har skrevet mange gange, og det er jo en del af det der giver mig skrupler ved at smide hende ud. En stor del af problemet er den hjernevask hun har været udsat for i tiden med Annie, den har taget ALT sevlstændig tankegang fra hende !!

Det er den jeg kalder dum og ikke hende i den forstand, jeg har før fortalt at jeg nærmest skal fortælle hende hvornår hun skal gå i bad, sådan er det også med alt det andet hun foretager sig. For når hun ikke får besked på at gøre dit eller dat som hun er hjernevasket til at tro er den eneste rigtige måde, gør hun rent faktisk ingen ting Ikke SE

Rent sengetøj en gang om ugen er et must for mig, det har hun stadig ikke lært efter snart 6 måneder med mig, som rene håndklæder en gang om ugen. Ja jeg kunne blive ved at fortælle om alle de ting jeg igen og igen må fortælle hende hver dag, og desværre er hun ikke kommet ret meget videre. For hun husker ikke når jeg siger til hende hvornår de forskellige ting skal gøres, alt bliver glemt uden undtagelse og irriterere mig grænseløst ved ikke

For i min verden og med det liv jeg kommer fra er det sgu svært at skulle behandle en pige på 38 år som et lille barn, nu sidder der nok nogle og tænker, 38 år ?? før var hun 40...

Hendes bror kunne da han besøgte os, fortælle at hun var 38 år og ikke 40 som hun troede. Hun blev overrasket, og jeg blev ked af det da han fortalte det, for det var endnu et bevis på at hun ikke aner hvad hun laver den stakkel ked Men nu har vi efter en voldsom krise hvor jeg smed hende ud i går totalt opgivende og træt af det hele efter en lang træls dag med ryggen der fik mig til at tage på hospitalet for at købe piller, og hvor hun tog sine ting med ind til Pii Noo og sov derinde, endelig kommet lidt tættere på målet, nemlig at leve et godt liv. Med Pii Noo som snakker godt og grundigt BAR Engelsk ølkrus som tolk, fik jeg efter lang tid i morges forklaret hvad jeg mener. Men det tog altså lang tid, for så stærk i Engelsk er hun altså heller ikke nabo konen griner

Så vi brugte et par timer i morges på at få snakket gennem hende, et af mine hårdeste krav om at hun skulle finde sig et arbejde så jeg kan få nogle timer alene har været et stort problem, hun tror at jeg så vil tage rundt og 'hygge' mig med andre damer og sagde cha cha når jeg mindede hende om det, og fik nye ting på bordet !! Hun har overhovedet ikke forstået mig når jeg sagde jeg havde behov for at foretage mig noget alene, om det er at fiske, læse en bog, eller køre en tur og tage billeder, snuppe en lur i hængekøjen er underordnet, jeg har behov for at være alene nogle gange, og min oplevertrang i mig der skal tilfredsstilles, og den blive kun udfriet når jeg er alene !!

Og så er der lige det med at læse i ordbøgerne, jeg har nu købt 7 forskellige til hende som hun ikke bruger så forfærdelig meget tid på at læse i. Jeg kæmper alt det jeg kan med at lære Thai men har det svært nu jeg flytter rundt, for dialekterne skal jeg lære at forstå igen.

Hun HAR aftalt at snakke med en restaurant i morgen, men har på grund af mine alvorlige problemer med ryggen ikke sagt noget. Igen en misforståelse, eller hendes ønske om at vise mig hensyn der er herre irriterende når jeg ikke forstår den vel at mærke. Hun havde aftalt med Gun Ba at de skulle sammen ud i dag og snakke med ejeren. Men hun ville som sagt vente til jeg var okay og havde fået pumpet knallerten, mine forsøg på at sige at ryggen sgu var lige meget, bare hun kunne få et arbejde sev ikke ind, så der halter vi stadig ked

Og som en krølle fik jeg at vide hvorfor jeg har ondt i ryggen kat

Og tænk jer, til trods for de to nye røntgenbilleder der blev taget i går til 300 Bht i øvrigt, og viser at det ene beslag sidder skævt, er nu blevet meget mindre betydende !! For grunden til at vi er uvenner og at jeg har ondt er selvfølgelig fordi vi glemte at snakke med, og takke Buddha uden for huset den dag vi flyttede ind Stres Long long time ago fortalte Kat, boede der en gammel dame på grunden i et lille spinkelt hus, der var ikke det samme hus som i dag. Grunden var fuld af træer (palmer) og er altså lang tid siden, hende havde vi glemt at snakke med for at formidle hende nu jeg havde den frækhed at bore mit Tv op der larmede ved ikke

Så vi skal ud i noget offer ting hvor vi skal købe en kylling, lao kao, og noget som grape siger hun !! Da jeg hørte ordet lao kao var jeg hurtig og spurgte om vi ikke kunne gøre et et par gang om ugen, men den scorede jeg sgu ikke på griner

Og ja i har alle ret i at hun prøver at være en god traditionel Thaikone for mig, så dum er jeg heller ikke. Men med mit behov for at formidle mine tanker og følelser som i nok har bemærket er stor !!! Er det altså svært at leve med en person 24 timer i døgnet der har et minimalt ordforråd og som jeg ikke kan dele alt det med som jeg har kørende konstant i tankerne. Det er den største bremse i vores forhold, kærligheden fejler sgu ikke noget, men et eller andet sted kan jeg lige så godt være alene !!

Jeg lærer hele tiden, og jeg tager alle jeres råd og indlæg til efterretning, så dem skal i have stort tak for godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2011 14:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

kat Ja du opdrager på Kat ? Og vi kæmper og prøver at opdrage på dig driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
River Kwai Bridge Week @Kanchanaburi 28 November-7 December Arrangementer 2 14-11-2014 09:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.86 sekunder | 99,066,741 Unikke besøg | jQ Blog