Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 28.06.2011 Kanchanburi/Nonthaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-06-2011 01:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

28.06.2011 Kanchanburi/Nonthaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/uploads/DSC_0204.JPG

Dagens billeder er tyvstjålet fra Dardi der har købt nyt kamera, og for hulen nogle flotte billeder jeg er misundelig over Græder

Hold kaje hvor Thaier er dumme nogle gange !!

Rengøringen af huset kaldte, og vi tog en taxi klokken 6 morgen til Thonburi Noi som viste sig at være en god ide selv om det var næsten 2 timer før afgang. For turen som ellers plejer at være hurtigt overstået, tog nu godt og vel 1.5 time på grund af trafikken. Så vi kom til stationen kun en halv time før afgang og havde dårlig tid til at spise nu der også skulle købes billetter, så de kedelige pinde med kylling blev købt på grund af den dårlige mad der bliver tilbudt af sælgerne de går rundt i toget

Det blev en super dejlig tur på vej en ny oplevelse i mit/vores liv. Hurtigt blev husene, trafikken og larmen afløst af grønne rismarker og de sædvanlige palmer som jeg sgu aldrig bliver træt af at se på. De utallige storke der majestætisk svæver over rismarkerne er så flot et syn at det gipper i mig når jeg ser dem, og de millioner af hvide hejrer der er alle vegne er flotte med alt det grønne som baggrund. Så vi nød begge turen og faldt ned på jorden igen, faktisk så meget at da vi efter 2 1/2 time ankom til Kanchanburi, blev enige om at snuppe en morfar på Noble Night og så ellers tage den derfra music

Så vi høvlede lige 3 timer af dagen, men de var gået til et godt foremål, for nu var vi begge udhvilede efter at have været oppe siden 4 morgen og ryggen var i god form igen. Men man bliver jo sulten af at hvile sig, så vi gik selvfølgelig igen hen på Jolly Frog for at spise, personalet hilste på os som gamle venner, og Kat sludrer med pigerne der selvfølgelig er nysgerrige nu vi kommer der så tit, så der er hyggeligt at komme.

Efter maden blev en taxi hyret for at køre os ud til Tesco Lotus som ligger langt fra hvor vi bor, hele 100 Bht for 6 kilometer som Pi Duck også tog, er en ordentlig omvæltning med priserne her i Bangkok, så det gjorde sgu ondt da jeg betalte ågerprisen Angry Vi fik købt alt det vi skulle bruge til rengøringen selv om vi har det altsammen i lejligheden og fyldte indkøbsvognen godt op, men jeg gider ikke slæbe det frem og tilbage i toget, så det må koste lidt Thumb

Et par hvide plastik stole blev også købt så vi har noget at sidde på, og de gjorde så at vi måtte tage en Songthaew ud til huset som kostede 150 Bht. Pyt med det nu vi havde så mange store og lange ting der ville se sjove ud at køre med på knallert, og chaufføren som ikke kendte den adresse Kat gav ham, inviterede mig indenfor i den 60 år gamle pickup for at vise vej. Hold kaje noget gammelt bras, der var selvfølgelig ingen aircon, og vinduerne kunne ikke åbnes som jeg fandt ud af da jeg begyndt at dreje på håndtaget. Blæseren bankede en hed varm og fugtig luft ud, ruden faldt ud af det det nu sad i, og faldt halvt ned i rammen og satte sig på tværs, så det var en fornøjelse at sidde der grinerved ikke

Jeg fik afværgret alle hans forsøg på at tænke selvstændigt, nemlig at vende bilen og køre i den modsatte retning af huset, så det var fornøjeligt og hyggeligt da vi endelig efter et par snig forsøg på at irriterer mig ved at karte rundt inde på busstationen, endelig trillede op foran huset. Tingene blev stillet inden for døren, og vi kørte ned til Gun Ba shoppen for at fejre begivenheden med en skaal

Det var helt rart at vi kunne tage det så roligt, ingen stress og jag af nogen art gjorde at vi sad der et par timer hvor jeg fik snakket med den Amerikaner der lejlighedsvis bor hos damen. Den samtale udviklede sig i retning af Amerikansk indenrigs og udenrigspolitik og var til tider heftig på grund af hans arrogante holdning og patriotisme, især da jeg spurgte ham hvem fanden i luften havde givet USA ret til at bestemme og gøre lige hvad de havde lyst til rundt omkring i verden, blev det lystigt driller

Men no hard feelings selv om diskussionen bølgede op og ned og jeg svinede Amerikanerne godt og grundigt til de røvhuller, skiltes i som venner og vi snakkede igen uden problemer den følgende aften skaal

Nå det blev så morgen igen hvor vi var klar til at tage afsted klokken 7 efter den oblikatoriske morgenkaffe fra 7 og lidt Khanom. Kat ringede til den nye taxi gut som kom og hentede os hurtigt, han skal kun have 60 Bht for turen som er en fair pris for den smule vej. Og Kat fik sig en sludder med hans kone som så vidt muligt kører med ham hele dagen, en meget overvægtig dame der er lam i venstre del af overkroppen og sidder pustende både på grund af overvægten, men også på grund af vamen bag på den hårdt prøvede knallert. Derfor har vi valgt netop den taxi, så pengene går til et godt foremål når vi kører rundt, og jeg giver gerne drikkepenge godag

Nå, vi blev sat af ved huset til områdets hunde store irritation nu der kom nogle de ikke kendte, så der var en frygtelig larm her tidlig morgen. Døren ind til huset og samtlige vinduer blev åbnet, og vi begyndte at kigge på hvor slemt det egentlig var, og hvor meget arbejde der ventede os. Men det kunne slet ikke skræmme os nu der ventede os noget nyt, så Kat begyndte at hælde sæbe i de spande jeg havde købt, og jeg gik ud for at åbne for vandet for at komme igang.

Og her gik det galt !!!!

For vandmåleren var pillet af, og rørene blændet. Det fattede jeg selvfølgelig ikke en dyt af, og fik endelig overbevist Kat og Pii Noo om efter at have snakket højt, at de skulle lette røven og se ved selvsyn hvad jeg åbenbart ikke kunne forklare dem. Hold da op Pii Noo kunne snakke højt og længe da hun forstod hvad jeg mente, for hendes søn var skrevet på kontrakten som garant og caretaker !!! Og at måleren var pillet ned, betød at der var en regning der ikke var betalt, så hun var ved at flyve til vejrs som en nytårs raket i arrigskab. Og selvfølgelig var det Lørdag og kontoret havde lukket i weekenden, så det var en skidt start ked

Men vi lånte nogle vandslanger af Pii Noo og en ældre dame der bor ovre på den anden side af vejen og kom igang med rengøringen mens jeg skumlede over den klaphat til kælling der ejer huset. Jeg havde lige givet hende 10.500 Bht, og nu havde hun så ikke betalt sin skide vandregning, hold op jeg var negativ. Men der var ikke en skid at gøre ved det nu det var weekend, og telefonen ikke blev taget da vi forsøgte at ringe til hende ved ikke så vi fortsatte selvfølgelig.

www.thai-dk.dk/uploads/DSC_0110.JPG


I 7 timer knoklede vi som små pruheste inden jeg måtte opgive, Pii Noo tilbød sig som samarit, og drønede afsted for at købe en kølig som skulle sluges med pillen, eller også er det omvendt ?? griner

Men vi havde gjort det godt og havde fået vasket alle vinduer, gitre og myggenet ned, og det hjalp gevaldigt på lyset ind i huset. Soveværelset blev gjort færdig og vi havde gjort rent udenfor og havde endda pillet ukrudt og fik skrubbet alle fliserne udenfor så de skinnede og duftede rene music

Aftenen blev brugt ovre hos Gun Ba igen efter en lille morfar hvor ryggen blev rettet lidt ud, hvor jeg fik en sludder med Danskeren jeg mødte heroppe sidste gang, vi delte 2 skaal og han var benovet over al den blues musik jeg har (200 Gb ) og mente at jeg kunne åbne en Blues Bar uden nogensinde at spille det samme nummer 2 gange, en herlig tanke skaal

Vi aftalte efter at han med savl ned til knæene havde kigget på min harddisk hvor musikken ligger på, at vi skulle mødes næste dag så han kunne kopiere det han ville have. Men så skete der noget muntert (for mig !), for da vi snakkede sammen næste morgen på tlf, spurgte jeg om han var okay. Nej gu er jeg ej sagde han, Finnair som han skulle flyve med havde sendt ham en mail hvor de gjorde ham opmærksom på at det var i dag han skulle flyve hjem, og ikke i morgen hvor han troede han skulle flyve ved ikke

Det kunne jeg ikke lade være med at more mig over, for det driller mange når afgang er over midnat her, og det er ikke første gang jeg snakker med en der får susende travlt griner

Næste dag blev brugt på samme ting, nemlig at gøre rent til den store guldmedalje selv om vi begge var mærket af sliddet dagen før. Vi vil gerne være færdige så vi kan flytte herop når jeg hører fra et af de mange flytte firmaer jeg har kontaktet både på telefon, og på mail ved ikke Kun et firma er dukket op indtil nu, og pigen der var her forstod ikke helt hvad jeg mente da jeg sagde at jeg selv ville pakke mine ting, og kun ville have at de skulle tage sig af at pakke møblerne forsvarligt ind, og så ellers slæbe. Udover det havde hun heller ikke helt styr på kubik, eller osse lod hun som om. For de par møbler jeg har sagde hun, fyldte mere end en 20" container og krævede en MEGET stor bil. Så prisen fortalte hun Kat, startede på 20.000 Bht og opefter, men jeg kunne få discount ved ikke

For fanden da hvor jeg savner at få en pris uden den forbandede indbyggede falangpris, der er 130 kilometer til Kanchanaburi herfra som tager 2 timer i bus inklusiv utallige stop. Så hvor de lige har hentet den pris fra ved jeg ikke, men de får ikke pengene af mig Angry

Så jeg venter og håber snart at høre noget fra de andre jeg har kontaktet, men mens jeg skriver Dagbogen nu, har jeg lige fået en mail fra Big Move der meget kort fortalte at en pickup med højt tag, koster 12.000 Bht. Også en pris jeg forkaster fordi den så skal køre mindst 2 gange, tålmodighed er en dyd !!!!!

Nå, jeg blev ikke færdig med de sidste dage deroppe nørd

Endelig var det blevet Mandag og vi kunne køre ned på kontoret og betale det der skyldtes for vandet, Pii Noo var så flink som god nabo, at køre os derned som iøvrigt ligger 400 meter fra Noble Night, men hvor skulle jeg vide det fra. Kat kigger ikke som jeg på skilte når vi gik rundt, men her forstår jeg ikke hvad de skriver på Thail, så hun var totalt overrasket og uden at skamme sig over ikke at have set den store bygning vi har passeret så mange gange ved ikke Og nu kommer det sjove hvis man kan kalde det for sjovt !!
For det beløb klaphatten ikke havde betalt, var helt oppe i 81.5 Bht rasendeShockved ikke

Men regningen blev på 381.5 Bht på grund af afmonteringen af måleren som koster 300 Bht. Et stort skilt i lokalet fortalte at 7 dage var smertegrænsen for vandværket inden de tog måleren, så der er nok mange der forsømmer fristen !! Så det beløb + benzinpenge til Pii No, som hun sagde nej til da jeg prøvede at give hende dem, bliver trukket fra når jeg skal betale husleje næste gang Angry

De ville montere måleren samme dag uden noget præcist tidspunkt som vi var lidt kede af, for badeværelset var det eneste og sidste der stod på programmet på vores sidste dag, og som krævede meget vand på grund af de stride kemikalier vi brugte. Men igen hev vi vandslanger gennem huset inde fra Pii Noo, og klarede opgaven flot efter et par års mangel på rengøring. Jeg skulle tage det roligt sagde Kat og havde til trods for forbuddet mod at sælge øl på grund af valget, købt nogle kølige til mig og mente at terassen kaldte på mig music

Det gav forøvrigt optræk til tumult aftenen før da vi efter en morfar efter endnu en hård dag, gik over i shoppen. For her klokken 18 kørte betjenten rundt og forbød butikker og barer at sælge øl eller alkohol, restauranter der havde kunder, og barer ligeså fik pludselig et stort problem nu folk sad og drak enten det ene eller andet. Gun Ba klarede det på sin egen måde ved at hive betjenten ind i baglokalet, hente en øl ude i butikken til ham, og så ellers bidrage til hans husleje tror jeg. For på forunderlig vis kom han ud og satte sig på bænken med sin øl, og Gun Ba blinkede med øjnene og sagde at det var okay at drikke en kølig så længe vi ikke sad og reklamerede med flasken, sådan kan man også gøre det griner

Så det var en dejlig afslappende afslutning på vores tur derop denne gang, huset er rent og mangler nu kun nogle møbler og gardiner så vi kan fise nøgne rundt og holde fest skaal

Men som sagt afhænger det af en fornuftig pris selv om jeg er falang, og det er komplet umuligt at få Kat til at forstå så meget at hun kan ringe og spørger om prisen på en flytning nu hun er Thai, så jeg venter og venter.

Det var hårdt at komme hjem denne gang, både fordi jeg var alvorligt brugt og havde AV, men også fordi vi havde brugt så mange timer ude i huset hvor støjen der her er en selvfølge, var totalt væk. Allerede klokken 4 morgen vækkede munken os igen ved at skrige ind i mikrofonen over i Wat Kinnagon som fik os til at vågne mod vores vilje og sidde med øjenlåg ned til albuerne af træthed, så dagen var lang og fyldt med opgaver. Jeg har mit Visarun i morgen ud til Immigration og blev bremset af printeren fra Samui der nu også er afgået ved døden på grund af den salte fugt derovre. Så jeg kunne ikke printe mit udfyldte TM 47 som jeg plejer og smed printeren ud til Kat's store fortrydelse, og måtte på jagt efter en shop. Og her blev det selvfølgelig også sjovt, for mens jeg stod og ventede på at gutten printede min ting da jeg fandt en biks, kom der pludselig en skønhed valsende ind af døren der ville sælge et eller andet kat

For hulen hun var nydelig den lille sag der snakkede som et vandfald, hun kiggede på mig uden at have set Kat der sad i en højrygget stol og sagde, neeeeej hvor er du flot og handsom music. Hvor hastigheden jeg tænkte med kom fra, ved jeg ikke. Måske var det fordi Kat sad med en økse og gjorde spidsen på parapyen mere skarp mens hun kiggede med halvt lukkede øjne på mig, men jeg fik slynget ud at min kone mente det samme og pegede samtidig på Kat. Hold da op de to udvekslede blikke der fik temperaturen i lokalet til at falde et par grader mens gutten der printede for mig, fik sig en gevaldig griner fordi han forstod hvad der var gang i, så ham stak jeg 10 Bht ekstra da vi gik for hans gode humør og forståelse Thumb

Og det blev ikke den eneste gode og sjove oplevelse den dag, for Kat blev stoppet af en hun kender fra før nede ved elevatoren. Det er samme dame som har lejet Sukhomvitt 2 ud til Annie forøvrigt som jeg kalder hendes nye 'restaurant', hvad laver du, hvorfor arbejder du ikke mere og så videre, og kunne du ikke tænke dig at arbejde for mig !!!

Næh sagde Kat, for før da jeg arbejde for Annie kiggede du på mig som skidt, så hvorfor skulle jeg det ?? Sandheden bag snakken kom nu da hun sagde at Anni's nye shop ikke gik så godt, ingen er endnu faldet for fristelsen til at arbejde for hende. Så ingen kok, men kun nogle inviterede mennesker sidder i biksen og drikker hver aften. Huslejen kan hun heller ikke betale som var vand på Kat's mølle da hun fik det at vide, som na na sagde hun og strålede som en sol. Buddha straffer hende nu for det hun har gjort før og det har hun godt af sarcasm

Puha der er meget at se til i øjeblikket, Visarun i morgen og et besøg på Ambassaden for at få et kørekort til bike samt et besøg på Mayo hospitalet for at købe nogle piller. Pakke stille og roligt og bruge mange timer på nettet for at finde nogle der gider lette røven til en rimelig pris og flytte mine ting venter mig, + en masse mail jeg simpelthen ikke har tid til at bevare på grund af de få timer en dag består af, giver mig dårlig samvittighed. Så bær over med mig jer der venter på svar, jeg gør hvad jeg kan samtidig med at ryggen driller gevaldigt i øjeblikket.

Breaking news


Sidste nye i flytningen skete i aftes hvor Kat's søster fandt en gut med en stor bil, han, bilen og 5 mand skal have 8.000 Bht alt inklusive, så nu går der nok lidt tid inden i hører fra mig igen. For vi flytter på Fredag, og flytter til et hus uden Internet Græder

Men alligevel skal Buddha have tak for mine dage her i den tumultagtige verden vi lever i.... godag

www.thai-dk.dk/uploads/DSC_0216.JPG
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
BentBP
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-06-2011 10:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 163
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

Hej Pen.
Tak for din beretning , og held og lykke med din flytning på Fredag , håber det går fint , på Fredag flyver fruen og jeg , fra Kastrup Kl.!4.25 med Thai Airways , til Bangkok , og holder en lille måneds ferie dernede , det bliver dejligt . Forsat god dag til jer dernede . DanmarkThai Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
FCK
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2011 12:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 2518
Tilmeldt: 17.10.10
 Status: Offline

Kat sad med en økse og gjorde spidsen på parapyen mere skarp mens hun kiggede med halvt lukkede øjne på mig, men jeg fik slynget ud at min kone mente det samme og pegede samtidig på Kat. Hold da op de to udvekslede blikke der fik temperaturen i lokalet til at falde et par grader mens gutten der printede for mig, fik sig en gevaldig griner fordi han forstod hvad der var gang i, så ham stak jeg 10 Bht ekstra da vi gik for hans gode humør og forståelse


Stort Tillykke hvornår bliv i gift Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-07-2011 03:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/DSC_0204.JPG

en rose til det nye par tillykke sarcasm
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-07-2011 06:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Hov hov IT ... ikke misbruge MIT billede (det skulle jeg selv have brugt !!!!) .. he he Foto
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-07-2011 13:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

kat Foto Thumb rosen er køn
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Dansker død i Nonthaburi De fastboende 18 03-01-2018 17:23
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.25 sekunder | 99,553,626 Unikke besøg | jQ Blog