Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 23.06.2011 Nonthaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-06-2011 23:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

23.06.2011 Nonthaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF0883.jpg

Tju hej hvor det går..........

I skal alle være meget velkomne hvis jeres vej falder forbi, selv den af Web fredede Sank !!, til den nye domicil, hvor jeg glæder mig enormt til et stabilt Internet og de korte skridt ud på terrassen for at nyde morgenkaffen og fuglens sang uden den sædvanlige lyd af de 4.000 omdrejninger fra de gamle busser nede på gaden ked

Ja det er et spændende liv jeg har, to år på stranden på Koh Samui, og et halvt år i Bangkok, og nu flytning til Kanchanaburi. Som JackD skriver flyttede jeg fra Kamoy øen som er en meget rammende beskrivelse, men jeg klarede mig gennem skærene uden alt for mange skrammer udover en stjålet båd til 100.000 Bht altså ved ikke

Nå pyt med det, jeg har mit gode humør og viljen til at se fremad og samtidig glemme de tåber jeg har mødt på min vej, og møde nye mennesker som danskeren jeg mødte i Kanchanaburi. Flinker fyr indtil nu som jeg så en del til da vi var der, og endelig har jeg fundet en der deler min musiksmag, så herligt ad H til music

Og jeg glæder mig som et lille barn til at tage cyklen og trille ud på vejen hvor der er meget langt til den mængde biler vi har her, min vane med at trille langsomt og kigge, kan dér foregå uden at blive dyttet af konstant og tvunget ind til siden, altså stille og roligt Thumb

www.thai-dk.dk/penfoto/4/Billede075.jpg


Som IT skrev engang, tvivlede han på at jeg ville kunne lide Bangkok med min tid på Samui i bagagen, og hvor havde han ret. Der er mange ting at se på her hvis man kigger efter, og med alle de transport muligheder der er her, er det også nemt at komme rundt. Men for hulen hvor har jeg savnet at kunne gå stille og roligt, jeg har savnet mit hus på Koh Samui af den ene grund at jeg kunne gå ud af døren og sætte mig i haven og nyde det som det nye hus lokker med. Så jeg vil allerede nu advare mod de mange tåbelige lalleglade Dagbøger der kommer i fremtiden fordi jeg elsker så meget at køre rundt og kigge, og ikke mindst, fortælle jer hvor lykkelig jeg er over at opleve alt det herlige der findes her i livet music

Men den tid den sorg Græder

Efter mødet med sin bror Kat ikke havde set i 30 år, fik jeg at vide af broderen der snakkede lidt Engelsk, at har hun dog har fået lidt betænkeligheder over at flytte længere væk fra sin 'nye' gamle familie. Jeg trøstede hende med at sige at vi da bare tog bussen derned (Phuket), og at hun jo vidste at jeg elskede at se noget nyt og glædede mig hej

Men hurtigt tilbage til starten på mødet.

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4303.jpg

Allerede klokken 9 morgen kom søster, kæreste og broderen. Vi gik ned for at tage imod dem på gaden hvor jeg kunne fornemme på Kat at hun var rørt og nervøs på samme tid, og det blev bevist da bilen trillede ind foran huset, og broderen stod ud. Et stort knus inklusiv tårer fra dem begge var et dejligt rørende og varmende syn, du milde kineser Kat strålede som en sol og fortalte alle vi mødte på vores vej op til lejligheden, at hendes bror var kommet for at besøge hende, hun snakkede i ét væk hele vejen op og studerede broderen der lignede hende meget godt.

Jeg havde selvfølgelig allerede for lang tid siden da mødet blev aftalt, besluttet mig til at holde kæft og kun sige noget hvis jeg blev opfordret til det. Kat sagde at det forstod hun godt, men da jeg så sad der og ikke sagde noget, forstod hun det pludselig ikke og troede jeg kedede mig. Hold kaje sagde jeg til hende, din bror du ikke har set i 30 år er kommet for at besøge dig, så snak for fanden da så jeg kan få lidt fred i aften fordi du har ondt i halsen griner

Broderen forstod hvad jeg sagde og takkede mig, så de fik snakket og snakket i 6 timer inden broderen skulle have bussen hjem til Phuket. De sad på gulvet og snakkede om deres barndom som broderen engang imellem fortalte mig om, han var 6 år da de mistede forældrene og fortalte hvor svært det havde været da de 4 søskende blev skilt. Puha der er mange hårde skæbner her i livet tænkte jeg mens jeg sad der og studerede de glade smil på deres ansigter når de kom i tanke om noget sjovt fra de var børn driller

Tiden gik selvfølgelig alt for stærkt for de her glade søskende der havde meget at snakke om, især for Kat der fik et sort hvidt billede af sin far som hun aldrig havde haft før som hun fik tårer i øjnene over at få, og det var tid for dem at køre til Sai Dai for at sætte broderen af Farvel

Inden vi gik ud af døren begyndte broderen at snakke til mig, han smilede over hele femøren og sagde til mig. Tak fordi du har bragt familien sammen og tak fordi du tager dig af Kat, tak fordi du tog hende væk fra Annie som han slet ikke var stolt over !! Jeg giver dig Kat sagde han, og jeg giver dig lov til at slå hende hvis hun er umulig eller gør noget mærkeligt, og ikke hører efter hvad du siger. Du er min familie nu som vi alle er meget glade for fortsatte han, og jeg har sagt til Kat at hun skal studere Engelsk mere end nu, så i som Kat fortæller mig, kan undgå at bliver uvenner fordi hun ikke taler Engelsk !!

Familien samlet for første gang i 30 år

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4302.jpg


Der var det sgu min tur til at blive rørt, jeg havde jo bare sagt ja til at broderen måtte komme og besøge hende, og tænkte ikke så meget mere over det. Jeg ville have at Kat så sin familie igen som hun var blevet nægtet af Annie, og var jo kun glad på hendes vegne. Så al den taknemmelighed tog sgu kegler på den gamle her, der stod nede og skulle sige farvel til Kat's nye familie som igen blev svær for de to ked

Kat var bange for fortalte hun mig senere at hun aldrig ville se broderen mere, så hun begyndte selvfølgelig at tude der midt i det hele. Hende og broderen havde det dælme svært og gav hinanden et kejtet knus inden broderen skyndte sig væk og satte sig ind i bilen, Kat kunne ikke rigtigt lade være at kigge på ham, der til sidst fik ham til at sige med grådkvalt stemme, gå Kat, gå Farvel

Jeg brugte min t shirt til at tørre alt det vand op som Kat spildte i småløb på vej op til lejligheden, hold kaje hun var ked af det Græder Jeg holdt mig lidt tilbage fordi der garanteret fes en masse gennem hendes overbelastede hjerne, og gav hende ro til at tænke. Den tilstand holdt resten af dagen hvor hun tankefuld sad og kiggede ud i luften og vel en 20 - 30 gange i timen snakkede om broderen, sprang bussen mon i luften sådan lige pludselig ?? Kort fortalt gentog hun nu alt det farlige der kunne ske på turen, så hun var liiiiige nødt til at ringe til ham for at høre om han var i live Grin

Sikke dog en herlig dag dér, der lige pludselig gjorde nogle mennesker glade, og sikke dog en herlig fornemmelse over at have gjort en god gerning. Kat gik i bedestilling og takkede mig som gjorde mig forlegen, og helt af egen vilje gik hun den ondenlyneme til købmand og købte 2 skaal

Men så var hun også færdig selv om det var tidligt og klokken kun var 19, hun lagde sig på sofaen og gik ud som et lys og snorkede så forfærdelig dejligt Love. Dagens oplevelser havde taget hårdt på den ikke så hurtige harddisk og var overbelastet, så for en gangs skyld kunne jeg sidde i fred og ro og se en film mens jeg nød de kølige skaalmusic

Tankernes kørte rundt i hovedet på mig, og det var svært at koncentrere sig om filmen. For den glade pige jeg til tider hader, gør mig samtidig så forbandet glad over det lidt der skal til for at gøre hende glad, og et enkelt blik på hendes lykkelige og glade ansigt gør mig sgu blød om hjertet. Så det er svært at være mig nogle gange, og i dag var ekstra svær syntes jeg med al den taknemmelighed de alle viste mig godag

Så komedien fortsætter med mange flere selvmodsigende Dagbøger griner

Nå i morgen tidlig (i dag for jer) tager vi toget op til Kanchanaburi og bliver der sgu et par dage eller 3, hvorfor ikke ???

Og jeg har taget en beslutning om IKKE at tage computeren eller kamera med denne gang som fik Kat til at glo forvirret på mig da hun begyndte at pakke Grin. Jeg tog den beslutning fordi jeg vil have styr på huset, jeg vil have styr på det der skal ændres og købes og slappe lidt af med det. Og jeg vil gøre det med al min fokus rettet kun på huset så det er klart til indflyning, så for en gangs skyld får i fred for mig. Ingen irriterende film eller billeder i denne omgang, kun en opfølgning når jeg kommer tilbage igen nørd

Men jeg skulle jo lige klippes inden vi tager afsted, så da flyttefirmaet havde været der og tage mål, og søsteren lige kom forbi med en gut der skulle godkende biken, kunne vi endelig gå ned ad gaden. Den sædvanlige barber til 60 Bht blev kasseret og Kat sagde hun kendte et godt sted, hvor hun lige havde det fra ved jeg ikke !! For hver gang vi gik forbi en shop, kiggede hun på priserne og de ansatte inden hun hev mig i armen og gik videre. Men endelig hev hun mig ind i en for mig noget hippet salon og sagde sæt dig ned, og lydig som jeg er især når personalet ser godt ud, adlød jeg selvfølgelig med et smil og kiggede diskret nu jeg havde bodygaurd på Stres

Puha siger jeg bare, og jeg er overbevist om at Kat begår massemord hvis hun en dag tager de briller på jeg har købt til hende og vi går derhen igen, for det lignede godtnok noget man skulle tro var løgn !! Den ene pige efter den anden, smukke som en i helvede, tog sig af kunderne i den ikke så store butik og var meget charmerende. Så jeg blev faktisk negativ da jeg kun fik lov at sidde et par minutter før det var min tur, og jeg var nødt til at rejse mig, dårlig karma music

Hele 4 gange fik jeg vasket hår af en ung pige der kunne tjene utrolige summer hvis hun brugte fingrene på samme måde som da hun vaskede mit hår i et andet erhverv !!. Du milde kineser en flot behandling jeg fik, hun sukkede endda dybt mens hun lod fingrene glide igennem mine lyse lokker og jeg havde det herligt godag

Men som sagt havde jeg min bodyguard med, der senere fortalte mig at hun ALDRIG satte sine ben i dén forretning igen, pigerne havde snakket indbyrdes om det bløde hår der gjorde hende noget gal i skralden og forlangte at jeg købte en ring Angry Men jeg var yderst tilfreds med at sidde der mens de unge piger vimsede omkring og var noget nydelige, men jeg kunne jo ikke tillade mig at kigge direkte, så jeg brugte mit indbyggede fiskeøje optik, altså bare for at få tiden til at gå music

For hulen det var svært at gå ud af døren uden at skæve lidt, men Kat havde paraplyen med den spidse plastik spids som jeg overgav mig til, og kom mirakuløst ud af butikken i live inden vi gik hen og købte nogle ordbøger som en biks har på tilbud til 29 Bht stykket. Så det havde været en nogenlunde travl dag med flere aftaler der selvfølgelig nu vi er i Thailand, ikke skete på de aftalte tidspunkter, mai pen rai kan jeg kun sige !!

Sådan slutter jeg denne gang med en masse tanker om huset og fremtiden i tankerne der ødelægger den ellers normale ro, men jeg har oplevet meget mere som jeg nok skal fortælle om en anden dag nørd

Buddha bliver aldrig glemt, det bliver han heller ikke i dag. En stor tak skal han have for det han giver mig, han giver mig viljen til at fortsætte selv om jeg nogle gange har mere lyst til at sidde oppe på en sky og ikke mærke eller føle noget, og ærgre mig over jeg ikke kan skrive Dagbogen................. godag

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF0428.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-06-2011 09:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

driller Web har skam ikke fredet mig ? men han har en forståelse for ældre flinke og noble mænd der skal behandles efter fortjeneste godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Dansker død i Nonthaburi De fastboende 18 03-01-2018 17:23
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 97,869,643 Unikke besøg | jQ Blog