Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
21.06.2011 Nonthaburi/ Kanchanaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2011 02:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

21.06.2011 Nonthaburi/ Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4285.jpg

Puha jeg er en travl mand !!!

Og alt det på grund af det hus i Kanchanaburi, pludselig og uden nogen form for advarsel begyndte tingene at gå i den forhåbentlige rigtige retning, For Pi Noo ringede og sagde at ejeren pludselig var kommet tilbage fra Bangkok og var begyndt at tømme huset for møbler så vi, hvis da ellers ejeren kunne lide os, kunne flytte ind. Og langt langt væk fra den procedure jeg ville have fulgt, nemlig at ringe Pi Noo og spørge hvad tid vi kunne snakke med ejeren og skrive under på kontrakten, begyndte forvirringen nu Kat er med i billedet ved ikke

Efter et par timer hvor hun havde ringet 4 gange til Pi Noo for at kunne besvare mit enkle spørgsmål, nemlig om hvad tid vi her Tirsdag skulle møde fætteren, endte det efter et heftigt skænderi over hendes svar som i første omgang gik på klokken 14, men samtidig at han ventede på os om morgenen, og mumlede noget om sen eftermiddag, begyndte mit i forvejen korte hår at lugte brændt mens det faldt af rasende

Altså havde jeg nu valgmuligheden at kunne slå plat og krone om de 3 forskellige muligheder jeg havde fået. I alt den her snak fik jeg selvfølgelig også den meget vigtige oplysning at Pi Noo ventede sin boyfriend, og at hun skulle til Bangkok den 28 for at en undersøgelse på hospitalet !!!

Så jeg var i vældigt humør over det klare svar fra den her forvirrede sjæl og fik endelig Kat til at ringe til Pi Noo igen som på dårligt Engelsk kunne forklare mig at vi skulle møde manden klokken 13 sarcasm

Puha en kamp for så lidt, og alt det fordi jeg vil vide hvad tid jeg skal tage bussen, og ikke som Thaier tager afsted dagen i forvejen, bare for at være sikker på at bussen ikke brænder sammen, maden der selvfølgelig er pakket i plastik ikke bliver dårlig, og alt det andet der kan gå galt. Klokken er 7 morgen mens jeg skriver og 2 timer til vi tager en taxi, Kat som jo er bange for at vejen er skvattet sammen, og huset ikke er til leje alligevel når vi på grund af alle de naturkatastrofer og bilkøer undervejs, ikke kommer frem til tiden med mindre vi tager afsted NU, har fået at vide hun skal holde kæft intet mindre, men jeg tror vi skal besøge en læge for at få undersøgt hendes ører, for den siver sgu ikke helt ind, og hun snakker nu om at den måske kommende regn muligvis vil oversvømme vejene sarcasm

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4289.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4288.jpg

Men det får i alt sammen at vide senere i når jeg kommer hjem igen i aften, og forhåbentlig stadig kan sidde op efter den hårde etape for mig det er at sidde i en Thaibus frem og tilbage til Kanchanaburi fra Bangkok, men det går til et godt formål og er okay. Om ikke andet har jeg så en undskyldning for at besøge en købmand og købe Ya Chang griner

Nå, bortset fra det går det godt hvis man altså lige ser bort fra den kendsgerning at jeg ikke fik nogen svar på mit spørgsmål om erfaringer med et flyttefima her i byen, så jeg ringede i går til et firma jeg fandt på nettet som kommer Torsdag og regner prisen ud, så det er jeg lidt spændt på. For selvfølgelig koster det penge, men hvor mange ???

Midt i alt det her der har gjort at vi ikke som jeg havde håbet på, kunne blive en nat på Noble Night i Kanchanaburi, får vi Onsdag morgen besøg af Kat's søster med familie, samt broderen hun ikke har set i 25 - 30 år. Jeg skriver som jeg gør fordi hun simpelthen ikke kan huske det lige som mange andre detaljer om hendes liv er forsvundet i glemslens mørke, en mere formateret harddisk skal man sgu lede længe efter Grin

Men minderne kommer langsomt til hende og gør hende ked af det når det sker, nu hun endelig har forstået at hun er blevet misbrugt, begynder hun langsomt at stykke sit liv sammen i den rigtige rækkefølge og har i øjeblikket en del tudeture. Og nej Skipper, hun har ikke glemt noget fordi hun prøver at snøre mig, hun har helt ærligt bare ikke forstanden til at samle puslespillet !! Så jeg væbner mig med tålmodighed og håber virkelig at jeg får lov at leje huset så jeg kan få noget privatliv, at lukke døren til soveværelset om morgenen og så ellers som på Samui, nyde morgenen i fred og ro musicThumb

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4298.jpg


Jeg vil stjæle lidt fra JackD og sige det samme som han, jeg går aldrig fra hende !!

Det lyder meget selvmodsigende som jeg har fået at vide jeg er, jeg tør godt sige at jeg elsker hende til trods for alle problemerne. Jeg elsker hende for hendes renhed og ikke som påstået af en klog mand, at hun kun var ude på at score en falang !! Jeg kan sagtens abstrahere fra det faktum at der selvfølgelig følger sex med i forholdet, men igen er det ikke derfor jeg har valgt hende. Jeg valgte hende fordi hun er den diementrale modsætning af det andre går efter, små kroppe og store bryster, sådan detaljer er jeg sgu ligeglad med, for mig er det vigtigere med et godt ærligt hjerte Love

Hendes forhold til datteren bliver langsomt bedre for hver dag der går, og endelig fik jeg en næsten sammenhængende forklaring om hvor datteren egentlig opholder sig. Faderen som forlangte forældremyndigheden da vi var nede i Nakhon, har selvfølgelig en ny dame og en unge. Udover det har han så Ohm og et andet pigebarn, som han nu har parkeret ude hos bedsteforældrene nu den nye dame ikke kan lide de to piger og vel ser dem som konkurenter i spillet om faderens opmærksomhed.

Det er Ohm ikke glad for og lyder ked i telefonen og får Kat til at græde fordi hun ikke kan hjælpe hende, det fik mig så endnu engang til at gøre det modsatte af hvad jeg har sagt, nemlig at købe en telefon til Datteren. En billig lille lyserød ting til 1.500 Bht samt et simkort blev sendt afsted med posten i går som Kat glædestrålende ringede og fortalte hende, for jeg havde ikke sagt noget om mine planer før jeg så telefonen, og hev pengene op af lommen og sagde til Kat at det nu var hendes opgave at få prisen på 1.700 Bht ned til de 1.500 Bht jeg på forhånd havde lagt i lommen. Og selvfølgelig lykkedes det hende efter lidt snak, og hendes forklaring til pigen om at jeg ikke havde flere penge Thumb

Men det er også det længste jeg vil strække mig, udover de lejlighedsvis 100 Bht til Ohm, er låget svejset fast på min pung. For familien skal ikke have så meget som en satang af mig som Kat godt forstår, men samtidig er hun jo ked af ikke at kunne ta sig af datteren. Jeg har sagt at hvis Ohm vil bo hos os, skal jeg nok tage mig af dem, betale for skole så hun ikke ender som moderen der godt kunne have brugt lidt mere tid der, og sørge for at hun kan få et bedre liv end Kat. Men Annie's magt er stor samtidig med at tøsen bliver hjernevasket med historierne om moderens tyveri af Annie's penge, så det må foregå langsomt så datteren forhåbentlig bliver træt af livet dernede !!!!

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4294.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4290.jpg

Nu er det okay med en masse sympati og medlidenhed til stakkels mig, for her klokken 20.00 kom vi tilbage fra vores tur til Kanchanaburi efter en lang dag der for mig startede 04.30. Jeg er brugt og træt som et alderdomshjem og måtte købe en Dr. Chang i 7 på vejen for at tage det værste af busturen frem og tilbage, som inden jeg glemmer det i min rus, gik godt Thumb

Vel fremme med bussen fra Bangkok til 99 Bht pr snude, kom vi til Kanchanaburi klokken 12 efter en 2 timers tur som var behagelig. Lidt frugt til Pi Noo blev købt inden vi hyrede en tuk tuk der kørte os ud til huset for 50 Bht og vi kunne puste ud i de fantastisk fredelige omgivelser inden mødet med ejeren. De skide fugle gjorde alt hvad de kunne for at forstyrre freden som den eneste støj vi kunne høre, så pisse irriterende at sidde der i så godt som total stilhed. Pi Noo bød på kaffe mens vi ventede ude på hendes terrasse, som jeg dog høfligt afslog nu jeg havde gang i en skaal på grund af busturen, mens jeg nød roen og alle hendes planter og blomster og glædede mig over den chance jeg havde fået.

Og endelig kom de flinke mennesker der ejer huset, og de var selvfølgelig solgt som stanglakrids på stedet da de så den flotte falang der stod der kat, så godkendelsen som jeg havde frygtet lidt på grund af mine tegninger på armene, var overstået på et splitsekund. Vi gik lidt rundt og sludrede lidt gennem Kat, og jeg fik spurgt til mine små ideer der allerede rumsterede, og alle som en blev godkendt hej

Så det var kun en formalitet at få papirene udfyldt inden jeg betalte de obligatoriske 3 måneder, og nøglen var min godag


Tilfældigvis kom der nu en vældig byge der spærrede os 'inde' på terrassen, og der kom bevidstheden om den kommende ro susende i en vældig fart. Selv duerne holdt kaje, og der var fred og ro så det næsten gjorde ondt. Som filmen viser er der huse ved siden af og ovre på den anden side af den smalle soi, men de fleste af dem er ikke i brug som Pi Noo siger uden at komme nærmere ind på hvad hun mener, så her var musestille. Med hængekøjen fra Samui monteret og lidt god musik i ørene, kan jeg da godt få øje på at jeg har en fremtid der langt væk fra støj og uro, så den tunge regn der bankede på taget var en nydelse med de tanker music

Pi Noo som havde travlt med at komme ned til sin boyfriend, havde dårligt tid til at sige farvel der ligesom afsluttede vores besøg. Så et hurtigt hej med dig var afslutningen på det besøg, men hun havde sørget for at hendes søn ville køre os ind til busstationen som han også gjorde. Vi blev sat af tæt på stationen fordi jeg nu var blevet sulten og kunne huske at vi havde spist i nærheden et par gange, så der sad vi begge stille og vidste egentlig ikke hvad vi skulle sige nu ønsket om at komme væk fra både det ene og andet, nu var en realitet.

Så vi spiste i stilhed inden vi gik ned for at finde en bus hjem igen som ikke blev så nem som forventet, jeg herremand sarcasm lod som ingenting og jagede Kat afsted for at købe en billet mens jeg sad og hyggede mig med at kigge på livet i min nye by music

Selvfølgelig kom hun tilbage og sagde at det havde de ikke ????

Jeg var lidt på forkant med den kommentar og havde forventet den, for det er hendes måde at spørge og svare på. Bussen gik ikke NU og gav så det svar. Nå, nu var jeg jo i lidt godt humør og sagde bare at hun så måtte finde en anden at spørge og negligerede igen totalt hendes kommentarer om at det havde de ikke !!

Hele 5 gange måtte jeg jage hende afsted inden det lykkedes hende at købe en billet til en bus der kørte klokken 4, kom sagde hun, vi skal sætte os op i bussen siger manden. Der var klokken blevet 20 minutter over 3 og bussen så sgu varm ud, så det nægtede jeg selvfølgelig og blev siddende der fik søster æblekind til at blive rød i hovedet af arrigskab. Så der var en varm stemning på bænken hvor vi sad, lakken halvanden meter væk skallede af i varmen, og folk holdt sig for en sikkerheds skyld langt væk Stres

Endelig 10 minutter i 4 gik vi op i bussen hvor vi sad 2 minutter inden vi gik igen !!!

Musikken i anlægget var på højde med busturen med Pi Bao hvis nogen af jer kan huske den lille film jeg lagde op på Youtube, hjerterytmen steg eksplosivt og jeg var ved at sprænge i luften af al den larm og kunne ikke overskue at skulle sidde i den larm i flere timer. Så jeg hankede op i plastikposen med den kølige skaal jeg mente var et fornuftigt køb til turen hjem i de sæder der bestemt ikke er bygget til os falanger, og gik min vej. Kat halsede efter og var gal på mig, ikke godt for Thailand at du gør sådan sagde hun som helt sikkert ikke hjalp på pulsen, det vil jeg skide på fortalte jeg hende og satte mig tilbage på bænken hvor lakken nu lignede krøllede bøgeblade om efteråret og lå som aske på gulvet.

Så stemningen var ikke så god lige der hvor folk kiggede nygerrigt på den lyserøde falang med røg ud af ørene og den næsten hulkende Thai, og siddende der i det øjeblik, fortrød jeg min påstand om at jeg aldrig går fra hende, for hulen jeg håber hun pludselig får øje på prinsen på den hvide hest !!!

Nå,efter lidt pres hvor jeg havde sendt hende hen til det store informationskontor der ligger på selve stationen, og hvor jeg selvfølgelig som ventet fik at vide at kontoret havde lukket, selv om der sad personale indenfor ved ikke, fik hun endelig at vide hvor der gik en anden bus uden musik til storbyen som vi fandt hurtigt og kunne sætte os op og skumme begge to.

Nu mangler der 'kun' at komme styr på selve flytningen af møblerne og indboet før vi kan flytte ind, og jeg skal lige finde ud af hvornår vi tager op og gør rent i huset som ejeren ellers påstod at have gjort. Men det er ikke godt nok til mig, så der skal lige bruges et par timer på det inden møblerne bliver sat ind og jeg vil flytte ind.

Men lige nu venter vi på besøg fra familien der kommer om et par timer, så jeg vil hælde sprit i halsen og vand i håret driller

Tak fordi du hjalp med huset Buddha....... godag

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4274.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2011 05:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser
Det ser edderfløjtene godt ud til den pris.så kan du snart ha overnattende gæster også hehehe

til lykke med det.....skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
BentBP
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2011 11:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 163
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

Hej Pen .
Tillykke til dig og Kat , med huset , det ser godt ud , håber i vil få mange gode timer sammen der , og at du vil nyde stilheden , også tak for endnu en spænende beretning , fra din dagbog . Forsat god dag til alle . DanmarkThai Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2011 14:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Mange tak for det alle 2 griner

Jeg glæder mig også til at flytte og er også selv overbevist om at det er en god handel, det bliver sgu billigere og billigere når jeg tænker på de 10.000 Bht jeg gav på Samui, så endnu en positiv ting i mit liv hej
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2011 15:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Ja Pen, det ender med at man får råd til at leve som man gørhej. Stort tillykke.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2011 15:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

lever i over evne drikker i for mange af de kolde så gør lige som Pen vind 10.000 i lotto driller
nydelig hyttegriner tillykke med den Thumb er du sikker på du ikke vil male den blå Grin
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2011 15:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Tillykke med dit nye domicil, Pensionist.
Ser top-nice ud!

Jeg skriver som jeg gør fordi hun simpelthen ikke kan huske det lige som mange andre detaljer om hendes liv er forsvundet i glemslens mørke, en mere formateret harddisk skal man sgu lede længe efter


Jeg håber ikke, at du har copyright på den vending, for den er for god til, at kun du bruger den skaal

mvh
rinpoche
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2011 17:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

kat Ja tillykke med slottet og som bamsen skriver så kan det jo være vi kommer forbi griner jeg syntes dog det er en kujon agtig flugt ? jeg har lige bestilt bilet til Nonthanburi for at indrive min Singha Græder så du kan vende dig kan du rasende det bliver mindst 2 driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2011 19:40

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Et tillykke skal der lyde her fra 16. etage, det er friskt sådan at flytte fra Kamoy-paradiset Samui til Nonthaburi, og derefter helt ud vest på!

Sørg for at få ryddet huset for skorpioner og cobraslanger, og Kat vil vel også ha´ renset for div. Pii?

Husk også hvis du installerer en vandvarmer at få den jordforbundet, vi vil nødigt læse om flere el-ulykker i det her infantile amatør Disneyland ved navn LOS...

Held og lykke!

Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-06-2011 02:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Ja, helt galt kan det vel ikke gå med de priser music

Farven som der er blevet snakket om, er en af de første ting der skal laves om på. Den er sgu lige lovlig bordel agtig for mig til Kat's ærgelse Græder, så vi tager toget derop i morgen og får renset hytten og får en ny farve monteret. Og gudskelov er der en mur omkring huset så slangerne ikke har så nemt ved at komme ind, for området myldrer med slanger har jeg set på mine besøg, men det fortalte jeg først Kat i går der trak benene op under sig selv om hun sad her i Nonthaburi Stres

Nu er jeg jo ikke flyttet endnu Sank, så du kommer bare med de kølige du skylder mig driller

Og alt i Dagbogen må bruges, bare det ikke er imod mig der så kan give mig en årsag til at gå til Dr Chang og klage min nød skaal

Mange tak for jeres venlige hilsner der luner gevaldigt her i min enlige tosomhed !!

Helt væk og langt fra tråden kommer her lige en advarsel !!!

Tv 3 har lige fortalt at E coli nu er kommet til Isaan hvor en Englænder døde i går, og de embedsmænd og i øvrigt nysgerrige mennesker der rodede i hans ting uden at vaske hænder, nu ligger på sygehuset med tyndskid. Så tænk på det i der oppe, og vel egentlig alle andre steder med det hygiejne niveu der hersker her i LOS = Lad Os Sumpe landet griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-06-2011 02:55

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Tillykke med husetmusic, kommer forbi en dag, men ikke lige nu! Må lige udskyde opholdet i Thailand lidt, har fået arbejdeFarvel!
Det ser pænt og rart ud til prisenhej
Håber du får mange gode stunder på terrassenskaal
Held og lykke til dig, og håber at "Kat" forbedre sig, for som jeg læser det kan det vel ikke blive meget dårligereked
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-06-2011 15:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Angry Ja jeg skal prøve at finde dig ? men du sider vel inde i en port med en kat foran griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dansker død i Nonthaburi De fastboende 18 03-01-2018 17:23
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
River Kwai Bridge Week @Kanchanaburi 28 November-7 December Arrangementer 2 14-11-2014 09:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 1.00 sekunder | 99,491,507 Unikke besøg | jQ Blog