Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 18.06.2011 Nonthaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-06-2011 04:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

18.06.2011 Nonthaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4272.jpg

Mine dage er talte.......

Altså her i Nonthaburi, for her til morgen blev Kat ringet op af Pi Noo i Kanchanaburi der glad kunne fortælle at hun endelig fik fat i ejeren til det hus jeg meget gerne vil bo i, så om 14 dage bliver huset tømt og vi kan flytte ind hvis vi vil altså hej

Men nu er jeg jo falang som gør at prisen er steget til 3.500 Bht pr måned som irriterer mig grænseløst, men det er der sagtens plads til i budgettet, så selvfølgelig flytter vi når tingene er faldet på plads og jeg har fundet et ordentligt flyttefirma som jeg kan se på nettet, der er mange af her i Bangkok. Men problemet hvis man kan kalde det for et problem, er at jeg ikke aner hvem af dem jeg skal hyre !!

For ryggens skyld bliver det et firma der skal komme og pakke møblerne ind i boble plast og så ellers klare resten som jeg har læst på nettet ikke skulle blive noget problem, Kat havde fortalt mig om nogen her i huset der engang flyttede på samme måde. En masse gutter dukkede op om morgenen og pakkede under opsyn af en formand som noterer alt, møblerne forsvarligt ind. Selv tøj og andet indbo tog de hånd om og man skal ikke røre en finger selv men blot nyde synet af de hårdt arbejdende folk mens de slæber tingene ned på en lastbil Thumb

Så hvis nogen af jer kan komme med en anbefaling ville jeg blive meget glad, har i selv haft gode eller dårlige erfaringer med flytning vil det hjælpe mig gevaldigt. Der findes den her side der reklamerer for en masse flytte firmaer her i byen http://www.bangko...s_p625.htm

Men vi kom hjem skal jeg love for, allerede da vi fra Thonburi hvor togturen ender, og tog en taxi gennem byen mod Nonthaburi med al trafikken og larmen, gik det op for mig hvilken stilheds narkoman jeg egentlig er. Turen var ulidelig lang og larmende igen med en chauffør der forsøgte alle kneb for at gøre os begge køresyge som næsten lykkedes, hårde opbremsninger konstant til trods for at han på lang afstand kunne se at bilerne foran ham holdt stille. Men hjem kom vi da uden skader til nogle meget nysgerrige mennesker der ikke kunne forstå vi ikke havde været hjemme i så lang tid så jeg kunne dele ud af min lotteri gevinst, selv Annie havde sponsoreret en kølig til en veninde for at spørge hende om hvor vi var, så vi var savnet sarcasm


Kat gik med det samme igang med en omfattende rengøring af hele hytten mens jeg gemte mig på altanen med min dårlige ryg der havde fået tæv på grund af træsæderne i toget, en skaal til pille nummer 3 den dag var købt nede i stuen hvor også min gevinst ventede mig. Så der sad jeg og fintænkte over livet og den oplevelse jeg lige havde haft mens jeg kiggede mig omkring, larmen fra gaden var ekstrem høj syntes jeg, men jeg blev enig med mig selv om at turen i de mere rolige omgivelser var årsagen. For det var jo hverdag med al trafikken og støjen alle vegne fra, og alt lignede sig selv alle vegne jeg kiggede. Synet af den unge gut der hver dag stiller sig op på taget og tager et håndklæde over hovedet for at suge den giftige damp fra lim eller hvad han nu har hældt i plastikposen så der ikke er nogen der kan se ham !!, er et kedeligt men almindeligt syn for mig. Folk uden toilet i lejligheden bruger stadig altanen eller terassen mens de skæver for at se om nogen opdager dem inden de skyller den netop overståede begivenhed ud i afløbet, og de sædvanlige mennesker sidder stadig på hug foran rullegitret ind til deres hybel og ryger vist nok ya ba ved ikke

Så jeg keder mig såmænd aldrig når jeg sidder derude, der er altid liv i gaden om ikke andet fra hundende ovre på pladsen foran Wat Kinnagon der ivrigt forsøger at bide alt og alle undtagen munkene altså godag

Duerne som jeg ellers gør alt for at jage væk, drikker stadig løs af vandet i swimmingpoolen og skider lige så lystigt som de plejer under seancen. Totalt ulækkert, men desværre ikke noget der kan få beboerne i huset til at gøre noget ved det problem som det egentlig er med de hundredevis af duer der kommer på besøg hver dag. Et par dage før vi tog af sted blev poolen tømt af en eller anden grund til min store glæde, for duerne blev ved med at komme og stikke hovedet ned i vandet for at drikke. Afstanden ned til vandet på en meters penge fik dem til at se totalt dumme ud nu der ikke kom vand ind i næbbet som der plejer, men de gik i ren instinkt rundt om hele poolen og forsøgte at drikke, så det fik jeg en god griner over at se på i to dage griner

Men på trods af at alt det jeg ser hver dag og undres over, kommer jeg ikke til at savne det. Tanken om terassen på huset rumsterer mens tanken om den totale fred og alle de blomster jeg skal købe, og det andet grønne jeg selv vil prøve at plante, overdøver alle tanker om at sige nej til huset nu det er blevet dyrere og blive i lejligheden. Tanken om at kunne tage cyklen og trille rundt i nogenlunde sikkerhed i forhold til her og se, er en herlig tanke. Tanken om at trille ned til floden og smide snøren i vandet, og så ellers bare nyde det er lige så lokkende, så jeg glæder mig gør jeg hejmusic

Min store tillid til mine drømme om gode lottotal gjorde at jeg investerede lidt penge, men desværre var der sket en misforståelse !! For jeg havde satset alene på nummer 57 og ville hvis jeg vandt, havde vundet lidt over 300.000 Bht. Men af en eller anden grund faldt valget fra banditterne denne gang på nummer 56, tæt på men langt fra !!!

Længslen efter at sidde og fiske og drømmene om de stille morgener på terassen i det nye hus forstyrrer mine tanker, så Dagbogen bliver kort denne gang. Der er en masse praktiske ting der skal ordnes og falde på plads som jeg også tænker på og selv skal klare, for Kat aner ikke en dyt om det og snakker allerede sort ved ikke

Så det uoverskuelige forsøg på at få tingene til at gå i hak er begyndt, jeg tænker selvstændigt og holder Kat uden for alt hun kan fucke op, som er praktisk taget alt, så jeg er en travl mand der tager den med ro selv om vi lige har fået at vide at vi kan flytte hurtigere. Huslejen her er betalt for de næste 2 måneder via indskuddet, så ejeren skal bare have at vide at vi flytter. Jeg mangler 'kun' at finde en flyttebil som jeg håber i kan hjælpe mig med, så op på nørd

Tak fordi du hjalp med huset Buddha, og tak fordi du passer på os........... godag

www.thai-dk.dk/penfoto/4/DSCF4213.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-06-2011 05:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Mor'n Pen
Nu har jeg ikke rigtig haft tid til at læse din dagbog i et stykke tid, derfor spørger jeg om noget du måske har fortalt.
Men er det et hus på lejebasis incl. forbrug eller er det et køb.?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-06-2011 09:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Stres freja jeg er sikker på det er lejet ?? han flytter så tit så det undre mig at han ikke investere i en Camping vogn griner men han kommer sikkert med en god forklaring godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
BentBP
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-06-2011 11:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 163
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

Hej Pen.
Tillykke , og held og lykke med din flytning , til Kanchanaburi . Forsat god Søndag , alle her . DanmarkThaiGrin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-06-2011 11:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Æv, nu kan jeg ikke sige godmorgen Græder

Men jeg er jo underlagt Internettet finurligheder og må væbne mig med tålmodighedved ikke

Huset er til leje til nu 3.500 Bht pr måned + forbrug som ikke er nogen herregård, købe vil jeg ikke nu jeg er så mistroisk som jeg er, så måske er ideen om en campingvogn ikke så tosset griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-06-2011 12:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Pen skrev: så måske er ideen om en campingvogn ikke så tosset

Du kan nok få den lokale smed til at lave hængertræk til dit 125cc "rovdyr"griner
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Dansker død i Nonthaburi De fastboende 18 03-01-2018 17:23
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 99,119,848 Unikke besøg | jQ Blog