Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 30.04.2011 Nonthaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2011 04:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

30.04.2011 Nonthaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/5/007.jpg

Så sluttede strabadserne endelig Thumb

Ak ja, tilbage til de 'gamle' velkendte problemer med Internettet. Det virker som blinklyset på en bus og har sit eget liv, så jeg har måtte vente og vente på at kunne uploade billederne og Dagbogen FotoGræder

Så kom dagen med den tur jeg frygtede på grund af min dårlige mave med tilhørende toilet besøg, så jeg var sgu ikke så stolt da vi gik ned til toget. På vejen derned passerede vi et apotek hvor jeg sendte Kat ind for at købe Penicillin, et eller andet skulle jeg prøve nu den revolutionerende te ikke virkede på mig. Så en pakke med 500.000 enheder blev beslaglagt og jeg slugte en pille med det samme for en sikkerheds skyld.

Og igen var vi tidligt ude på grund af Kat's rædsel og uvidenhed, så vi sad en lille time i stegende hede inden toget endelig besluttede sig til at køre en tur. Vinduet i den 2 klasses vogn vi sad i blev skubbet ned, og den friske luft blandede sig med hørmen af alle de forskellige mad dufte folk havde bombarderet vognen med. Som var det en endeløs tur, havde folk virkelig hamstret mad i alle afskygninger som selvfølgelig blev prøvesmagt for en sikkerheds skyld efter 10 minutter griner

De 140 kilometer til Phun Phin i Suratthani blev tilbagelagt i et meget roligt tempo, faktisk så roligt at det tog 4 timer hvor vi kørte i et smukt landskab der vekslede fra jungle til rismarker. Og pillen jeg havde slugt uden for apoteket havde gjort underværker, jeg blev mere og mere frisk som tiden gik. Mine negative tanker forsvandt som dug for solen, og alt det vidunderlige jeg elsker at se, dukkede op lige uden for vinduet hej

www.thai-dk.dk/penfoto/5/013.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/5/019.jpg

Den fantastiske flotte blå himmel med et par små uldtotter af skyer gav en vidunderlig varme, og jeg faldt med et brag ned på jorden og sad igen med åben mund og polypper og slugte alt jeg så råt. Bønderne der smilende hilste, børnene der badede i floderne og havde det sjovt samt alle dem der gloede på den her lyshårede gut, er ting jeg elsker at være midt i. Glæden over igen at være på farten var så enorm stor at jeg følte mig evig heldig og lykkelig mens vi langsomt trillede forbi det ene syn mere fantastisk end det næste musicThumb

www.thai-dk.dk/penfoto/5/022.jpg

Og så gjorde det altså heller ikke tingene værre da Dardi sendte en SMS der fortalte at mine ting jeg i 2 år nu har prøvet at få herud, kommer i næste uge. Selv om der er forsvundet en harddisk med mine elskede musikvideoer, er jeg glad for at endelig få resten herud, så den SMS gjorde mig glad skaal

Der sad jeg med et stort lykkelig smil på læberne mens Thaierne i toget kiggede underligt på mig, for hvad var det dog for en kegle der osse fes rundt og tog billeder af alt muligt og umuligt. Men jeg lod som ingenting og fortsatte i mit lalleglade humør mens vi langsomt fortsatte turen, og der kom jeg til at tænke på en kommentar jeg har fået flere gange efterhånden !!!

Og jeg oplever en hel masse uanset hvor jeg er, og ALT er sandt godag

Jeg har ikke bestilt andet i de 28 år jeg arbejde på landevejen end at kigge på alt det jeg så, og det var den eneste adspredelse fra kedsomheden i de mange timer jeg kørte hver dag, så for mig er det den naturligste ting i verden at se store og små ting. Og jeg elsker det simpelthen og vil ikke undvære det selv om det til tider kan være lidt anstrengende forstået på den måde at hjernen kører på højtryk for at huske hvad jeg ser ked

Og så benytter jeg mig ikke at det oplagte turist transportmiddel, jeg gør alt for at komme væk fra den stressede form for transport som så giver mig mange oplevelser fordi jeg selv bestemmer farten. Så jeg kan kun anbefale jer hvis i vil have nogle skæve og sjove oplevelser at lade være med at fare fra A til B for at hurtigst muligt komme i pølen eller hvad der nu venter jer for enden af turen, prøv at find en alternativ rute hvor i får en på opleveren og kommer langt væk fra turistfælderne. Som en sidegevinst sparer i en masse penge fordi man ikke bliver pelset i samme omfang, selvfølgelig er der nogle der ikke lige kan styre sig og tror de kan tjene millioner.

Men ved lidt omtanke kan man hurtigt gennemskue de mennesker, så det er ikke så slemt Thumb

Sådan sad jeg og fintænkte over mit liv og mine oplevelser, langt langt væk fra den kedelige grå hverdag hjemme som jeg bestemt ikke savner mens lokomotivet i et pustende forsøg på at kommer op over et bjerg, fyldte vognen med en fed sort røg. Kat skældte mig ud hver gang jeg hang ud af vinduet for at tage billeder eller blot nyde at jeg var lige præcist der hvor jeg gerne ville være, her hængende ud af det åbne vindue i et tog der kører gennem junglen og giver mine øjne noget at lave, alt er jo farligt for hende og hun mener at det så osse er farligt for mig. Så jeg godtede mig lidt over hendes rædsel for at bagagen skulle forsvinde hvis hun gik sig en tur, for jeg elsker at gå ud og åbne døren og stille mig på trinbrættet og få vind i håret. Det fortalte jeg hende selvfølgelig ikke, for så havde jeg sgu nok reddet mig en stuearrest griner

www.thai-dk.dk/penfoto/5/053.jpg


www.thai-dk.dk/penfoto/5/045.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/5/063.jpg

Desværre blev farten sat drastisk op efter Surat i et forsøg på at overholde tidsplanen, solen gik langsomt ned og var rigtig flot med de mørke bjerge i baggrunden. Folk begyndte at falde til ro i det tiltagende mørke der sneg sig langsomt ind i vognen og begyndte at kræve sine ofre, det var så signalet til gutten der reder sengene, og alt var kaos inden han var færdig og folk forsvandt bag gardinerne. Igen havde Kat ikke fået pladser og køjer til os i samme side, så igen fik vi begge en overkøje hvor det var en fornøjelse at lægge sig ned. Langt væk fra permafrosten inde i Aircon vognen hvor ruderne var dugget helt til, lå jeg nu her i en dejlig varme der dog ikke var så dejlig når toget holdt stille. Men for hulen en fornøjelse at kunne ligge der i almindeligt tøj og ikke fryse som sædvanligt, de 580 Bht pr næse var givet godt ud syntes jeg og var vældig tilfreds inden den rolige dunken fra hjulene fik dysset mig i en dejlig søvn oven på den herlige tur der havde givet mig så meget glæde godagmusic

Men alting har jo en ende og vi trillede 45 minutter forsinket ind på Bang Sue stationen i et gevaldigt regnvejr klokken 05.00 der dog var herligt kølende, en taxi blev hyret til 71 Bht for den hidtil billigste tur hjem derfra på grund af den ringe trafik, og vi kunne tage elevatoren op til et tiltrængt bad. Mirakel pillen havde indtil nu holdt alle angreb på afstand og jeg var glad for at det endelig var overstået her 4 kilo lettere music

Og efter vi er kommet hjem slog Kat en kolbøtte ??

Væk var den pige der fra turens start havde været helt anderledes end hun plejer, rent ud sagt pisse irriterende og nervøs, bange og i tvivl om alt og som fik mig til at tænke som sædvanligt Stres

For så snart vi var kommet ind i lejligheden blomstrede hun og var super glad, sange blev sunget mens hun gjorde hele hytten ren og vaskede tøj inden hun kokkererede et eller andet efter vi var kommet hjem. Væk var den usikkerhed og angst som var så tydelig, nu var hun et sted hvor hun kendte alting og følte sig tryg. Så jeg prøvede at snakke med hende om den uvenskab vi havde haft, jeg forklarede hende igen på en måde jeg denne gang håber hun forstår, at når vi tager nogen steder, skal hun holde kaje.

www.thai-dk.dk/penfoto/5/009.jpg

For jeg har informationer om alt inden jeg tager afsted, fly, tog og bus uanset hvordan jeg skal frem og tilbage. Så jeg er aldrig i tvivl om noget, kun aflysninger slår mig ud af kurs selvom det kun er et øjeblik. Så jeg blev sgu sur og gal fordi hun gik i panik og prøvede at sabotere min plan. Selv da vi kom til Nakhon Si Thammarat hvor hotellet som sagt lå så godt som på stationen som jeg vidste på forhånd, nåede jeg at blive godt gal i skralden fordi hun ville ha en taxi og allerede lå i forhandlinger med en gut lige da hun trådte ud af toget uden at kende navnet på hotellet, og hun prøvede gud hjælpe mig efter jeg havde sagt vi ikke skulle ha en taxi, at hyre endnu en taxi Ikke SE

Så nu har vi en aftale der går ud på at hun holder kaje og lader mig om resten, jeg tror hun forstod hvad jeg mente da jeg gav hende en eneste mulighed som gik ud på at hun ellers kunne blive hjemme alene !!!

Jeg ved det er ren og skær uvidenhed og har det skidt med at snakke til hende på den hårde måde, men jeg har fundet ud af at det er den eneste måde at få hende til at forstå. Begynder jeg først at forklare, går det helt galt og går op i hat og briller på ægte Thai manér og hun fatter ikke en meter ved ikke

Og så fik jeg købt den boks der kan afspille alle de formater jeg henter på Internettet, A.C.Ryan hedder mærket og er sgu noget af det mest smarte og funktionelle jeg længe har oplevet. Og nu har jeg har efterhånden fået lagt al min musik samt koncerter og film samt alle de film og diverse Badedyret har været så venlig at hente over på en ekstern harddisk som jeg så tilslutter via USB, og via den Danske menu i boksen kan jeg vælge lige præcist det jeg vil høre eller se endda i ægte HD, den kan også tilsluttes Internet så man kan streame film hvis man har en tålelig hastighed. Endda en 3.5# harddisk er der plads til inde i boksen, så en rigtig god handel til 5.500 Bht i Phantip Thumb

Læs mere her hvis du er nysgerrig på den Danske hjemmeside http://www.playon...


Denne gang skal Buddha have en ekstra stor tak, både for at få mig helskindet gennem madforgiftningen, men også for at give mig fred og ro fra den ellers hårdt plagede ryg...... godaggodag

www.thai-dk.dk/penfoto/5/085.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2011 04:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

langt om længe fis den ind på lystavlen, thai Q skal holde mund og høre efter hvad der bliver sagt

mandenskal ikke forklare noget , han er chefen ,hun bliver glad når hun kan passe hjemmet
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-05-2011 01:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Så så IT, rolig nu ked

Du har desværre ret i det du skriver, og det har jeg vidst længe. Men det har taget tid for mig at være så hård uden at ha det skidt samtidig, men det har faktisk hjulpet på hendes humør at blive 'sat' på plads som hun selv indrømmer hun er glad for !!
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-05-2011 17:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

JA it du har da fundet ud af det sarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Dansker død i Nonthaburi De fastboende 18 03-01-2018 17:23
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 100,013,847 Unikke besøg | jQ Blog