Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
på tide at vågne op
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2009 06:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Søren Pind: Vesten er blevet for slap - nogle gange er det nødvendigt at slå ihjel
- Det er tid at vise brutalitet. Hårdt, kontant og ubetinget, siger Søren Pind (V), der blæser til angreb på 'pirater, terrorister og andet pak'.


16. april 2009, 8:24
Opdateret den 16. april 2009, 15:43 Af Kenan Seeberg,



- Jeg synes ikke, det er en skam, at irakerne hængte Saddam Hussein eller at rumænerne henrettede Ceaucescu. Jeg græder tørre tårer.

Venstres provokatør Søren Pind går direkte til stålet på sin seneste blog. Her er han en hårsbredde fra at erklære sig som tilhænger af dødsstraf og erklærer stolt, at han ikke er humanist.

- Så godt et menneske er jeg simpelthen ikke, skriver Pind og fortsætter:

- I gamle dage har selv danske flåder bekæmpet pirateri. Og med pirater var det op under rånokken. Slut. ... Skal den vestlige verden overleve, er den vestlige verden nødt til at forsvare sig og sine... Det er tid til at vise brutalitet. Hårdt, kontant og ubetinget, slutter Søren Pind sin svada.

Sig det helt krystalklart, så det ikke er til at misforstå. Går du ind for dødsstraf eller ej?

- Nej, jeg går ikke 'ind for dødsstraf', men vi må indse, at det er nødvendigt at slå andre ihjel nogle gange. Særligt når man er i krig. Og jeg synes faktisk, amerikanerne gjorde det rigtige, da de skød piraterne.

Så det, du skriver, er, at man hellere skal pløkke dem ned end forhandle med dem?

- Nu lægger du mig ord i munden. Men det er rigtigt, at generelt går jeg ikke ind for at forhandle. Hverken med pirater eller terrorister. I den situation er det et valg mellem noget lort og noget rigtigt lort. Ideelt set skulle de jo have været for en dommer, men det er bare ikke muligt. Og vi kan ikke blive ved med at lade os trække rundt i manegen, siger Søren Pind, der benægter, at bloggen er en provokation.
kilde http://www.bt.dk/...704160019/


han har ret det er på tide at vesten vågner op og forsvarer os med alle midler selv de hårde



..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2009 07:57



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg må indrømme jeg synes på en måde han har ret, og for min skyld kunne vi godt indføre dødsstraf i de særlig hårde sager. I dag får de jo ingen straf, tvært imod bliver de belønnet og ofrene der bliver straffet.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2009 08:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs
Ja det er på tide at vi vågner op i danmark
Og jeg syntes også at i visse tilfælde så er dødstraf iorden

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2009 11:57

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

dødsstraf er nok ikke løsningen, men da interessant. Som vi sagde i 80erne om en af vores danske kolonier. Når du har begået et par mord, vil den danske stat sørge for at du får en universitets uddannelse, og sådan var det faktisk dengang, man tog hånd om mordere i det nordlige. Nå spøg til side. Det var ikke helt løgn.... Så ham pind skulle vi sgu sende til det nordlige og rydde opShockrasende
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2009 16:52



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Der er dødsstraf i mange amerikanske stater, samt i Thailand - det ser ikke udtil at afskrække nogen...

Jeg kan sagtens få den hævntanke at man f.eks. hænger pædofil op i klodserne og så ellers banker dem ihjel med en våd berlinger - men jeg tror bare ikke at det vil hjælpe mange børn der er ofre, eller deres familie, heller ikke den pædofiles familie vil være specielt godt hjulpet - så hvem hjælper det at slå forbryderen ihjel - alle andres retsfølelse - altså alle de der aldrig kunne finde på at gøre noget sådan, det er efter min mening en alt for lille gevinst for en alt for stor pris...

Men jeg fornemmer at dødsstraf er et emne hvor vandene skilles helt ned til grundfjeldet...



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2009 16:58



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Vedr. pirateri - der er krigsskibe til at ledsage handelsfartøjerne, disse krigsskibe skal naturligvis have mandat til at skyde for at forsvarer i internationalt farvand, arrestere i nationalt farvand, hvor de så må overgive piraterne til myndighederne...

Hvis de i nationalt farvand mødes med våben, så skal de igen naturligvis have internationalt mandat til at besvare ilden, det siger sig selv - ingen politimand i verden (og sådan ser jeg flådefartøjerne) ville acceptere at der blev skudt uden at besvare ild med ild...

Men der er forskel og det er i min verden at beskytte ikke dødsstraf, at en skydende forbryder bliver skudt er jo en erhvervsrisiko, ligesom det er for politimanden der bliver skudt på...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 05:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

om man er for eller imod dødsstraf er ligegyldigt i denne sag

her må vi sætte hårdt imod hårdt da fy fy skamme ikke rigtig hjælper i disse sager

her er vi i et miljø hvor kun vold og våben kan sætte en stopper for disse sager



..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 10:23

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Min kære yindee

Jeg har fuldt forståelse for, at hårdt skal sættes mod hårdt, men jeg har ikke forståelse for, at de danske skatteydere skal betale millioner for at transportere danske skibe igennem et farligt farvand. Alle ved det ,også de store redere, så hvorfor tager de ikke tyren ved hornene og gør noget ved dette. Det kunne være med bemandingen af skibene af professionelle gunmen.

Jeg kan ikke se, at det skal komme mig ved, at de har lyst til at sejle i dette område. De kan vel bare lade være. Den danske stat går vel heller ikke ind fordi en firmaejer derhjemme bliver truet med bål og brand, hvis han ikke betaler beskyttelses penge til nogle folk, hvis de truer med at brænde hans ejendom ned.

Undskyld mig.

Jeg syndes vi er kommet for langt ud, men det er måske fordi hr. fjog følger trop som altid.:@
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 11:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Manse skrev

Jeg kan ikke se, at det skal komme mig ved, at de har lyst til at sejle i dette område. De kan vel bare lade være. Den danske stat går vel heller ikke ind fordi en firmaejer derhjemme bliver truet med bål og brand, hvis han ikke betaler beskyttelses penge til nogle folk, hvis de truer med at brænde hans ejendom ned.


det kommer dig ved da du er skatteyder og en del af samfundet

jo Manse i dk er det politiet og den danske rets system der tager sig af dem der ikke vil følge loven

...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 11:28



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

manse skrev:
Jeg har fuldt forståelse for, at hårdt skal sættes mod hårdt, men jeg har ikke forståelse for, at de danske skatteydere skal betale millioner for at transportere danske skibe igennem et farligt farvand. Alle ved det ,også de store redere, så hvorfor tager de ikke tyren ved hornene og gør noget ved dette. Det kunne være med bemandingen af skibene af professionelle gunmen.


Kan være lidt problematisk med gunslingers eller lejemordere blot for at få udløst lidt triggerhappiness - det er nok meget godt at det er professionelle med en vis moral der tager sig af dette,altså udsendte fra en stat, gerne en demokratisk funderet stat...

manse skrev:
Jeg kan ikke se, at det skal komme mig ved, at de har lyst til at sejle i dette område. De kan vel bare lade være. Den danske stat går vel heller ikke ind fordi en firmaejer derhjemme bliver truet med bål og brand, hvis han ikke betaler beskyttelses penge til nogle folk, hvis de truer med at brænde hans ejendom ned.


Jeg tror nu de fleste ville sejle en anden vej, hvis ikke lige det var fordi det ikke er der kunden bor, eller modtageren af kundens varer - og at sejle hele vejen rundt om Afrika for at undgå pirater er sikkert for dyrt i forhold til risikoen for pirater - det ER jo ikke dem alle der bliver kapret, der sejler jo mange handelsskibe på den strækning - til eller fra Suez...



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 11:43

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Så er vi tilbage igen med de penge. Hvad pokker rager det mig som dansk skatteyder, at et dansk rederi ønsker at sejle en kortere vej med alt betalt. Jeg spørger bare. Der er da noget der helt galt, for hvis alle disse såkaldte skibe undgik dette farvand, ja så var der jo ingen pirater, men nu er det gjort til en verdens opgave. Fy fanden siger jeg bare og hvad rager det mig. Lad dog disse pengegriske rederier sejle deres egen sø, så det ikke belaster så mange landets økonomi. Det er bare min mening og måske skal jeg sige undskyld for dette......
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 11:53



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

manse skrev:
Så er vi tilbage igen med de penge. Hvad pokker rager det mig som dansk skatteyder, at et dansk rederi ønsker at sejle en kortere vej med alt betalt. Jeg spørger bare. Der er da noget der helt galt, for hvis alle disse såkaldte skibe undgik dette farvand, ja så var der jo ingen pirater, men nu er det gjort til en verdens opgave. Fy fanden siger jeg bare og hvad rager det mig. Lad dog disse pengegriske rederier sejle deres egen sø, så det ikke belaster så mange landets økonomi. Det er bare min mening og måske skal jeg sige undskyld for dette......


Tja altså - hvis de skal sejle en længere vej, så koster det flere penge - i mad, løn og transport - dette er der jo kun een til at betale - nemlig forbrugeren - så varene bliver for dyre og ingen køber dem, så betaler firmaet, og rederiet der sejler (de mister jo turen) mindre i skat, så er der færre penge til pensioner og hvad vi har...



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 12:10

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære Jos

Som jeg læser det, må du være gammel sømand, for jeg kan stadig ikke forstå, hvad pokker det rager den enkelte skatteyder i Danmark, at et redderi ønsker at spare penge for at transportere vare for et andet land. Ja undskyld mig. Jeg tror jo ikke vi taler om danske vare eller har jeg misforstået det hele. Hvis du så vil tale om pensioner des lige, så skal vi vel også ind og se på, om disse såkaldte danske skibe er under det danske flag. Ja måske er ham Manse bare naiv, men jeg har da set forskellige flag på de såkaldte danske skibe, som vi nu bruger millioner på at beskytte..... Jeg er jo også bare en normal økonom uden forstand på skibsfart, men alligevel?????
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
claus31130
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 14:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

Ja nu har jeg da været ombord på et dansk skib,flere faktisk.....arbejde i en del år hos folmer der havde et skib kapret dernede.........
Transporten foregår jo både den ene og den anden vej....og om man skal den vej forbi,ja nogle gange skal man selv hvis man sejlede udenom afrika,de køber jo også lidt i de arabiske lande .....har flere gange været i området men det ligger jo da et par år tilbage

det er svært at komme ret meget længeree ud til havs i det område end de gør....

Nu Pima den danske coaster de forsøgte sig med her den anden dag sejler som regel med krudt og kugler,så det var sikkert derfor de havde sikkerheds vagter ombord.....

At stå oppe på broen og der kredser småbåde rundt om en er skutte en rar fornemmelse prøvede det for år tilbage netop i Aden bugten....nej vi kunne ikke sejle en anden vej da vi var på vej til dubai .......

Jamen pirater....de skal være jaget vildt,også i deres hjemlands farvand.....

Har været med til hvor der kom negerbasser ombord ovre på Haiti da vi lå til ankers,ja et par gange faktisk.......den ene gang nåede vi at få fat i den ene af deres to robåde og en mand......båden beholdt vi.....og tog med ind til havne myndighederne i Port Au Prince.....(hehe vi lå der faktisk i 30 dage,fordi de lige pludselig indførte nye "love" så der skulle betales import af de ting vi havde med)....negerbassen ja ham "lod vi smutte" , så han hoppede i vandet og svømmede over til hans makker i den anden robåd......
Vi havde vagter ombord fra land,men de lå ude på bakken og sov,så kunne tyveknægtene jo fint kravle ombord nede agter.....
Ikke altid specielt rare oplevelser man har rundt i de forskellige havne og havområder
Selvfølgelig skal der bruges det som det koster at beskytte skibe der er på farten......det er farligt nok at være sømand selv uden pirater

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 14:27



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ehm...

At skibet sejler under bekvemmeligheds flag har naturligvis at gøre med skat, så du har ret - skibet betaler sikkert ikke det store til kassen...

Men...

De varer der sejles med - de betaler jo for den omkostning der er ved at fragte dem til langbortistan...

Og skal man sejle 10.000 sm længere - så bruger man xxxx tons brændstof mere, man bruger xx dage mere = højere løn til søfolk, madudgifter og deslige - da varene jo ikke forøger deres værdi af at blive sejlet rundt (med mindre det er linieakvavit vi taler om) - sikkert tværtimod...

Varene er danske - produceret i Danmark - og skal sælges i langbortistan - hvis de ankommer via Suez så koster de 8 US$ / enh. at fragte - men sejler man syd om Afrika - så koster de 16 US$ / enh. pga. forøgede omkostninger ved fragten...

Lad os så sige at selve varen koster 10 US$ - så er foskellen altså fra 18 - 26 US$ / enh

Der er kun een til at betale denne pris, du køber jo ikke en guldbelagt putter til din golfrunde - hvis du kan få en der virker lige så godt - blot lavet i stål vel ??? Ergo kunderne vil ikke købe varene som nu er for dyre (26 US$ )...

Derved går fabrikken i Danmark glip af en indtægt på 10 US$ / enh... af denne indtægt skal der i Danmark betales skat - så børnene har et sted at opholde sig mens far og mor er på arbejde, eller olde har en plejehjemsplads...

Problemet er blot at der ikke er penge til det - da eksporten til udlandet er for dyr - man kan ikke komme igennem Suezkanalen...

Så olde skal passes hjemme, mor må hjem til kødgryden - så er der ikke overskud til børnepasning - men mor går jo alligevel hjemme - velfærdssamfundet kolapser - og vi er tilbage i de glade 50'ere...

Nationaløkonomi for begyndere - eller let øvede da vi inddrager udlandshandel også - i næste lektion kan vi så tage hul på værdipapir :LOL



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 14:54

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Det kunne da være et interessant emne Jos, men jeg kan stadig ikke se, at denne så lille nationaløkonomiske ting som skibsfart skal tilføres så mange ressourcer, men lad det nu være. Det er din og Clauses mening, og den har i lov at have, men kalder du det ved navn som 50erne med kødgryderne m.v., ja så kan jeg ikke se det nationaløkonomiske i dette. Hvis du kalder det begynder viden, ja så fred være med det, men i bund og grund er denne lille fart omkring disse farvande vel ikke med til, at man nu skal tvinge den kære mor i gryderne igen,

Nu har jeg tilfældigvis et lille kendskab til den kære Møllers største indtjeninger, og de ligger bestemt ikke i de rørte vande som nævnt.

Jeg acceptere bare ikke den danske skatteyders penge skal bruges til, at lave profit for andre, som i det store hele ligger i promille grænsen. Så forklar venligst hvad du mener med min nationaløkonomiske forståen.

Jeg hader at blive belært af andre, som åbenbart har en forkærlighed for nævnte emne, uden de måske har sat sig ind i det nationaløkonomiske.

Jeg gider ikke bruge mere tid på dette emne, så lad os fremkomme med nogle nye og mere interessante, hvis det er muligt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 15:07



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Undskyld jeg blander mig, men de fleste af mærsks skibe sejler slet ikke på danmark. Men det er sjovt at høre ( en sømand? ) tale om nationaløkonomi.

I må have en god dag.

bulder:D
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
claus31130
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 15:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

Her er lidt fra 2003 godt nok ang. indtjening...

http://www.busine...101150604/


Dansk søfart slår alle rekorder

Senest opdateret Onsdag den 26. februar 2003, 10:28

Danske rederiers internationale succes har givet dansk økonomi en voldsom saltvandsindsprøjtning, skriver Børsen.

Nye tal fra Danmarks Rederiforening viser, at halvdelen af overskuddet på betalingsbalancen sidste år, nemlig 15 mia. kr., stammer fra søfarten.

Rederiforeningens nye beregninger, gør den blot en måned gamle prognose om 40 pct.'s vækst i valutaindtjeningen til skamme. Nu forventes en fremgang på 60 pct. fra 1999 - til mere end 80 mia. kr. for hele 2000.

Opjusteringen og beregningen af nettoeffekten sker på baggrund af tal for de første 10 måneder af 2000.

- De viser den største valutaindsejling nogensinde. Derfor opjusterer vi vores skøn for valutaindtjeningen, da vi også forventer fremgang i november og december. Nettobeløbet forventes at nå op på omkring 15 mia. kr., hvilket er en fremgang på 50 pct. fra året før, siger underdirektør Hans Fritz Hansen, Danmarks Rdderiforening, til Børsen.

Fremgangen skyldes bl.a. vækst i flåden og bedre fragtrater./ritzau/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 18:57



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

bulder skrev:
Undskyld jeg blander mig, men de fleste af mærsks skibe sejler slet ikke på danmark. Men det er sjovt at høre ( en sømand? ) tale om nationaløkonomi.

I må have en god dag.

bulder:D


Nej... ikke tidligere sømand - nørd, sygeplejerske med en HD i økonomi fra Københavns handelsskole Niels Brock - og jo jeg har da ejet en sejlbåd engang - men sådan rigtig langfart bliver det jo ikke med Kullen og Sjællands odde...

Det kunne dog være rart med argumenter som viser at jeg (og Claus) IKKE har ret i at det samfundsøkonomisk er en rigtig god ide at sætte flåden til at beskytte handelsflådens indgang til Suez...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 19:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Nu hjælper det jo lidt på nationaløkonomien der sidste år bliv indsejlet omk.140 mia.
Med hensyn til de negerbasser der driver selvtægt omkring Somalia kan det kun løses ved at man samarbejder med de klaner der er modstander af pirateri i forhold hvad rederier betaler i bestikkelse rundt om i verden er det kun småpenge
Et skib som M/S PUMA som blev forsøgt taget for par dage siden betaler ca. 100.000 dk.kr.og en helvedes bunke marlbore til toldere,agenter ,lodser,havnemyndiheder og andre tyveknægte for at passere suezrasende og gør man ikke det kan man få lov til liggr der i flere mdr. det er vel også en form for pirateri

lindy

http://nyhederne....26079.html

http://www.mariti...k/?Id=4439
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Så er det vist på tide! Alt mellem himmel og jord 12 20-10-2012 13:04
det var på tide Nyheder på dansk 1 11-05-2009 06:30

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.41 sekunder | 97,907,388 Unikke besøg | jQ Blog