Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Fødder
Lindy
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-02-2011 17:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 90
Tilmeldt: 13.02.10
 Status: Offline

Har vi i Danmark en tradition for at gå i for små sko? Forstået på den måde at, i kraft af vores klima
er vi nødt til at gå med sko det meste af året. Først fik jeg et par "fine" laksko som barn, senere danseundervisning
på Grand Hotel, med dertil hørende spidse sorte sko, og videre til militæret hvor jeg mest brugte unifinform med spidse
sorte sko. Færdig med militæret startede jeg som sygehusportør, og det var heldigvis samtidig med at Ecco sko kom frem,
så begyndte vi at nærme os fodkomfort. Jeg har dog også været den stolte ejer af et par ørkenstøvler, som var revulitionerende
på daværende tidspunkt. NÅ det jeg egentligt ville frem til var, at når jeg ser på Thaifødder, så forekommer de mig at udvise tegn
på at de ikke har været indespærret 24/7 som det er tilfældet med falang. B.l.a. det at thaitær er mere spredte. eller vifteformet.
De fleste af os går jo nok barfodet om sommeren, men jeg ku forestille mig at gener også spiller en rolle, når man har gået
barfodet i generationer. Måske et mærkeligt emne? Det er som bare noget jeg lige kom til at tænke på, jeg er kanske ikke den eneste der har tænkt tanken?


V.h. Lindy
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-02-2011 04:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

hej lindey

i vore unge dage var der ikke noget der hed fodformede sko
det kom først meget senere
det bedste var som ung at løbe barfodet hele sommeren

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Lindy
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-02-2011 18:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 90
Tilmeldt: 13.02.10
 Status: Offline

Hej Pirat
Ja fornemmelsen af en varm kokasse
mellem tæerne vækker søde barndomsminder.

V.h. Lindy
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Warlock
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-03-2011 12:53

Bruger

Antal indlæg: 84
Tilmeldt: 17.09.10
 Status: Offline

Jeg har lagt mærke til, at de ofte ikke har hård hud på fødderne, specielt kvinderne, som her oppe i eroupa kat

Måske det kommer af at arbejde i rismarkerne, og så aligevel kan det ikke stemme, da jeg også kender nogle som ikke er ris bønder.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Små fødder Alt det andet 3 23-04-2012 14:36

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 99,851,255 Unikke besøg | jQ Blog