Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
29.12.2010 I en bus et eller andet sted !!
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-12-2010 00:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

29.12.2010 I en Bus !!!

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/7/DSCF0701.jpg

Her er ikke sket så meget fordi vejret driller, en dag med solskin bliver afløst af regnbyger der varierer mellem 1 og 12 timer. Så jeg har brugt meget tid i haven hvor der ikke er så langt at løbe i ly når regnen kommer, men haven er nu så flot efter godt 4 dage med i snit 6 timer om dagen at Land Ladyen er begyndt at samle blade op morgen og aften kat

Desværre har jeg denne her brist med at jeg ikke kender grænsen for når nok er nok Angry

Så jeg har være flittig med pillerne og sjovt har det sgu ikke været, men jeg kan jo bare lade være ved ikke

Og nu beholdningen fra jeg var i Nonthaburi er hurtig på vej til nulpunktet, kom jeg på den her gode ide at tage den lange vej igen for at spare et par Bht driller

Så i morgen tidlig sidder jeg igen i bussen og kigger ud af ruden mens min dejlige Thaimusik som snart fylder 5 GB i min Ipod, distraherer mine eventuelle negative tanker og gør turen udholdelig musicgodag

Nå allerede den 25 var Peter klar til revanche fra hans hurtige forsvinden ud af ringen Juleaften, og en omkamp blev forlangt, af ham vel at mærke ved ikke Der blev talt om bedøvende midler i drinken og så videre, så alt det skrammel jeg havde samlet på stranden skulle brændes af, og ‘vi’ skulle hygge os !!

Som sagt så gjort, jeg gik lige en ekstra runde på stranden og i haven så det kunne blive et stort bål mens den sidste sol i et par dage gav den sidste varme i stilladset. Så jeg var i godt humør og sad senere og terpede Thai på terrassen, da Peter som igen havde tyvstartet den skurk, kom anstigende med øl og spurgte efter glas så jeg kunne dele med ham. Puha den træning så alvorlig ud tænkte jeg og fik mig til at drikke langsomt, og ganske rigtigt gik der ikke mange minutter før han spurgte om jeg havde nogle skaal

Men det har jeg normalt ikke af den simple grund at de smager herre godt skaal

Så i manglen af hans dame, rejste han sig og kom prustende hjem i køkkenet hvor en ny selvfølgelig stor Chang efterfølgende blev serveret og hurtigt drukket. Der, gik det op for mig at jeg igen ville vinde kampen, træningen havde ikke været ham nådig ked

Og ganske rigtig gik der kun en time denne gang, og selv om vi i mellemtiden havde lavet en aftale med Richard og han kone der selv tilbød at komme med en flaske, var Peter allerede langt væk i god tid inden de kom, og forsvandt med sin stol under armen uden at jeg opdagede det griner

www.thai-dk.dk/penfoto/7/S0130779.jpg


Men jeg fik da brændt affaldet af Thumb


Og så kom jeg til at tage et par billeder af månen som var utrolig smuk, orange og med en tydelig overflade som jeg dog ikke syntes kameraet har fanget så godt som jeg opfattede det !!

www.thai-dk.dk/penfoto/7/S0010707.jpg www.thai-dk.dk/penfoto/7/S0010712.jpg



Men bortset fra de par dage hvor vejret gudskelov var dejligt, er her stille og roligt. Der sker her ikke så meget, selv kameraet bliver ikke brugt på grund af det skumle lys vi har, selv om det kniber gevaldigt. Men det har så givet mig et par middage med Jannik i stedet hvor vi igen fik klaret alle de små irriterende ting der forstyrrer verdensfreden Grin Vi sidder ved vores stambord og snakker mens vi pr automatik kigger på trafikken på vejen som ligger kun 2 meter væk, Koh Samui er jo nu godt i gang med højsæsonen og gør at der normalt myldrer med turister. Men det ser sgu sløjt ud må jeg indrømme, selvfølgelig er her turister så godt som alle vegne ( især i Tesco Lotus i bar overkrop !! )

Men i forhold til de 2 sidste år er her ingen mennesker !! Selv i højsæsonen lukker forretninger på stribe uanset hvad de lavede eller solgte, så det fik vi selvfølgelig snakket en del om mens nymferne fra Massage shoppen som ligger et par meter væk som nabo til Yindee’s restaurant, svansede rundt og var herlige at kigge på. Især én af dem syntes jeg ligger klart på førstepladsen hvad angår charme og skønhed. Hendes smukke ansigt og smil som jeg har kigget på i et år nu, er så forrygende forførisk at det gør ondt når hun skæver til mig velvidende at jeg kun kigger. Med 2 børn og en Thai kæreste ‘arbejder’ hun hver dag og må vel gøre det okay siden hun stadig er der !!

Men smuk det er hun sgu uanset hvilken baggrund hun har, og jeg lovede mig selv i dag da jeg så hende igen, at jeg ville tage nogle billeder af hende selvom i har set hende før Love

Vores Italienske tilflytter er endelig faldet til ro og opfører sig som man bør i et fremmed land, respektere skikkene og lovene som han ’glemte’ at gøre. Så her er nu ro på farmen og alle er glade og giver udtryk for det, som hygger mig music

www.thai-dk.dk/penfoto/7/DSCF0702.jpg www.thai-dk.dk/penfoto/7/DSCF0704.jpg

Gavin som går til AA møder og har brugt mange år på at drikke er kommet til fornuft og er blevet mere social end da han drak, så vi er ved at lære hinanden at kende efter 1 ½ år som naboer. Han har stadig den unge pige boende og er vældigt tilfreds, så det er lidt spændende hej

Så det er min jul og mit nytår her på Koh Samui, stille og roligt kun afbrudt af lidt uro på matriklen. Og til trods for mine eskapader med min Land Lady, er jeg af hende blevet udnævnt til talsmand. Jeg ved hundene på stranden er i løbetid og har det herligt, hannen springer på hunnen hvert tiende minut og ser brugt ud efterhånden. Men han er sgu sej selvom det mange gange tager dem et kvarter at blive skilt ad igen, den ros skal han ha. Kan jeg sammenligne ?? griner

Buddha stykkerne i Lamai templet forsvandt desværre inden jeg fik det at vide og fik taget billeder af transporten, og er nu ved at blive sat sammen et eller andet sted oppe i bjergene. Jeg håber jeg får at vide når den er færdig og ikke mindst hvor, for det aner jeg heller ikke noget om !!

Så jeg er nødt til at sige undskyld til Buddha for ikke at have gjort nok for at vide hvornår det ville ske, og at jeg håber at jeg får lov til at se det inden jeg flytter fra Paradise Hotel. Tak Buddha for den gode tid jeg har… godaggodag

www.thai-dk.dk/penfoto/7/DSCF0788.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-12-2010 06:03

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Hej Pen.

Rigtige godt nytår til dig og alle i andre også...ølkrus

arghhh, den strand får jo en til at ønske man ikke går her hjemme i minus 7 grader i dag. Græder

Savner de korte bukser . griner

Ha en rigtige dejlige dag alle sammen...

Mvh Per
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Danmark dejligt eller ??? Nyheder på dansk 1230 01-03-2024 11:52
Det her sted er så billigt, Er det nu også det Amazing Pattaya 1 07-04-2023 14:15
Chiang Mai er nok det mest luftforurenede sted på jordkloden lige nu Nord Thailand 3 04-04-2023 16:02
Hvis du opholder dig i Pattaya.Husk altid dit pas eller en fotokopi Nyheder fra Pattaya 3 23-11-2022 09:17
Boksesække fyldt med andet end sand Nyheder på dansk 1 29-12-2021 11:05

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 97,872,618 Unikke besøg | jQ Blog