Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Bo i Thai for grundbeløb?????
pirat
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-11-2010 05:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

kan man det bo herude for kr 5000 = ca 26000 baht

min mening
både og, det er lidt nok , nu er der jo intet der er umuligt så med en sparsomlig kone og hvis du ikke er helt vild med det de kalder barlivet

husleje ca 5000 baht
tv.strøm internet ca 2000 baht
mad til to ca 8000 baht

så er der ca 11.000 til opsparing og andet forbrug

er det nok hvad syntes du/i ????
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-11-2010 06:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

pirat skrev:
kan man det bo herude for kr 5000 = ca 26000 baht

min mening
både og, det er lidt nok , nu er der jo intet der er umuligt så med en sparsomlig kone og hvis du ikke er helt vild med det de kalder barlivet

husleje ca 5000 baht
tv.strøm internet ca 2000 baht
mad til to ca 8000 baht

så er der ca 11.000 til opsparing og andet forbrug

er det nok hvad syntes du/i ????


Da jeg boede i stor Pattaya, levede jeg selv og min ikke-thailandske samlever som dronning og konge for cirka 28.000 bath. Vi havde en dejlig lejlighed til leje, med tilhørende pool, den kostede 8.000 bath men vi betalte nok lidt for meget for den. Vi kørte meget ud i området på egen "knallert" spiste godt, hjemme. spiste max to gange pr md ude i byen. Jeg tog en pils med "kammeratrne" et par gange om ugen, med det var det. Vi kunne have levet for 20.000 bath. Fudusen er at spise og drikke hjemme, eller under billige forhold hvis man tager ud i byen. Og så skal "damen" være gratis. Hvis hendes familie skal have mellem 15.000 og 30.000 bath pr måned, kan man godt glemme et billigt liv i Thailand.

Nu hvor jeg er i Cambodia, er det meget nemt. Livet her er et andet, men jeg arbejder hver eneste dag, tager kun ud i byen for at spise og drikke, når jeg er på rejse. Jeg lever nu med en cambodjansk kvinde, og hende to halvstore drenge.

Der mangler intet.

Vi bor godt med egen for og baghave. Børnene får mælk hver dag, de får kød hver dag, osv osv,de går til engelsk undervisning én time dagligt efter normal skolegang, fatter får sine tre fire små dåseøl pr dag, og rejer hver lørdag, hvad siger i så?.

Vi har kabeltv med engelsk fodbold, film osv. Og Internetforbindelse, men ingen bil eller MC. Vi cykler, og det kan vi klare os med, meget fint endda, fordi byen vi bor i, er meget nem at komme rundt i.

Vores budget inkl a l t er 600 US dollars, 18.000 bath. For fire mennesker. Vi kunne gøre det, hvis vi skulle, jeg kunne droppe mine daglige øl, som et eksempel, vi kunne klare os her, stadig 4 mennesker, for 400 US dollars, 12.000 bath, hvis vi skulle.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-11-2010 06:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Ja selvfølgelig kan man bo i Thailand for pensionsens grundbeløb.

(Men det kræver lidt på bogen for at være nok til visum.)

Det meste handler jo om, hvad man forlanger af tilværelsen.

Og de fleste er vel gift/samboende med en Thai som måske også kan arbejde, ikke bare er til pynt.

Så skal vi ikke sige, at det er meget meget individuelt, hvad mennesker ønsker og forlanger.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-11-2010 09:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej piraten spiser du ude hver dag lav maden derhjemme selv og vupti du bruger under det halve music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-11-2010 12:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Grin Ja det er rigtigt yindee og derfor taber jeg mig ikke ved ikke men når vi spiser frokost ude i Spisehusene så ca. 120 baht for 2. I dag spiste vi dog stor buffet på et hotel med 1 øl til farmand og lidt drikkepenge 300 baht. ølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-11-2010 13:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Spørgsmålet er om man egentlig ikke lever bedre i thailand for de her latterlige beløb den danske stat nu en gang har fastsat for et livslangt arbejdsliv.

Jeg kan se de danske politikere regner deres aftrædelsesbeløb langt højere, men det er nok fordi de har arbejdet mere end vi andreked
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-11-2010 14:54

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Her alle sammen..

Det med at spise, er jo meget billiger i thailand, frem for selv at lave det, 25-40 bath pr måltid, alt efter hvad man ønsker det..

Og det med husleje på 5000 er jo helt hen i vejret, har lige været sammen med en pige fra Chaing Mai, der betalt med strøm og vand 2900 pr måned, så det er jo alt efter hvor meget man ønsker sig.....

Skal alt være tip top, og sidste nye, koster det jo, det gøre det jo også i dk. og VIL man ha 6 Mbit internet, alle tv pakker, osv osv osv koster det, det gøre det skam også der hjemme, og det tro jeg alle ved, det er jo intet nyt der, men men men skal ikke gøre mig klog, ved bare når man snakke med folk at de ønsker alt til ingen penge......

Som min gammel mor plejer at siger, man kan altså ikke både blæse og ha´ mel i munden......

Og holder helt med skipper, de få penge man har dur jo ikke til en skid DK, men kan række en del længer i thailand....

Bare man tænker sig om, og det gøre vi "jyder" jo !!!!!

Mvh Per
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-11-2010 20:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Det er vel et eller andet sted et spørgsmål om hvor langt ned man vil gå i levestandard.

Som yngre i Thailand havde jeg ikke noget problem med det, så det blot som en udfordring. Men ikke om jeg gad idag.
Såen er vi alle så forskellige :)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-11-2010 22:40

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Rin du går bare og bliver for sart på dine gamle dage driller skaal

Det er da klart bedst hvis man har start kapital til, bolig - transport middel - møbler osv.

Så de eneste faste udgifter bliver.
El - vand - mad - internet - visa - forsikring.

Har man det kan man leve meget fint af grundbeløbet. ølkrus

Og så betyder det også meget om man selv vil lave mad, om man vil bo på et af turist stederne, om man vil fare rundt og lege turist.

Eller man vil leve et liv svarende til hvad man gør i DK, bare i bedre klima.

Og helt klart dem som kan bo på landet lever billigst, fordi man bla selv kan produsere meget af maden. Og tjene til resten.
Når man går ud så koster det penge, det er ikke anderledes i thailand, på landet med lidt albuerum har man mange muligheder for at bruge tiden hjemme.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-11-2010 05:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Jeg mener der mangler et meget vigtig brik i spillet, om man kan bo her i Thailand på grundbeløb.

Den brik hedder en kone.

Og hvor mange gange herude har vi ikke set, at den brik skal tages alvorlig da grundbeløb ikke
bare giver ret til at bo i Thailand.

Så kan man egentlig leve af grundbeløbet i Thailand, ja ganske få, men ikke mange.

Og når vi ser hvor mange der kan klare en 14 dg. ferie hjemme i konens landsby så tror jeg ikke
de ville kunne bo der når de kom på grundbeløb som pensionister.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-11-2010 07:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

en nabo tysker ja det er ikke nemt at være fattigGrin

han er er thaigift de klarer sig for 29500 baht pr mdr

bor til leje for 4500 med strøm og tv
de sender 1500 til svigermor som er næsten 80 år
som han siger vi er ikke rige , men jeg hygger mig . konen vil ikke flytte på landet eller til tyskland



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-11-2010 08:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline


Man skulle være indvandrer eller flygtning i dk. så havde man fået i hoved og røv af den danske stat.Et engangs beløb plus pension. Man er som dansker helt til grin.Farvel

http://nyhederne....-hjem.html

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-11-2010 10:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

lindyras skrev:

Man skulle være indvandrer eller flygtning i dk. så havde man fået i hoved og røv af den danske stat.Et engangs beløb plus pension. Man er som dansker helt til grin.Farvel

http://nyhederne....-hjem.html

lindy


Hvornår er det vore Thailandske koner får i hoved og røv?

min har da aldrig fået en øre, selv om hun var indvandrer.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-11-2010 11:25

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Jeg mener der mangler et meget vigtig brik i spillet, om man kan bo her i Thailand på grundbeløb.

Den brik hedder en kone.


ja den brik + brikken der hedder familie..
Er et problem for mange.

Rigtig mange Thaier tager det som en selvfølge.. gift med farang = gå hjemme og tjen millioner.
Og mange farang lader nok konen gå hjemme, fordi det er så dejligt praktisk, hun skal jo klare alt der foregår på Thai.

Men min erfaring er.. hun og parforholdet har meget bedre af hun går på arbi.
Plus det selvfølgelig giver lidt penge i kassen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-11-2010 14:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

leif skrev:

ja den brik + brikken der hedder familie..
Er et problem for mange.

Rigtig mange Thaier tager det som en selvfølge.. gift med farang = gå hjemme og tjen millioner.
Og mange farang lader nok konen gå hjemme, fordi det er så dejligt praktisk, hun skal jo klare alt der foregår på Thai.

Men min erfaring er.. hun og parforholdet har meget bedre af hun går på arbi.
Plus det selvfølgelig giver lidt penge i kassen.


Gennem årene har jeg mødt utroligt mange danskere i Thailand. Og fordi jeg har været her ude så længe, har jeg også kunne følge årelange forløb. Fra hvor folk kommer her ud, betaler sig til en samlever, begynder at drømme om at flytte her ud, og så gør alvor af det.

Når drømmerne endelig flytter her ud, går det, set fra min balkon, næsten altid i lort.

Thai familien kommer tættere på, det samme gør den danske mands drukkammerater, det er så trist og trivielt, at det burde gøre ondt at se på.

Som jeg har set det, fungerer thai- danske kombinationer bedst, når de bliver i DK.

Har jeg ret i det, eller...?
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Brandt
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-11-2010 16:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 12.03.09
 Status: Offline

aaby skrev:
leif skrev:

ja den brik + brikken der hedder familie..
Er et problem for mange.

Rigtig mange Thaier tager det som en selvfølge.. gift med farang = gå hjemme og tjen millioner.
Og mange farang lader nok konen gå hjemme, fordi det er så dejligt praktisk, hun skal jo klare alt der foregår på Thai.

Men min erfaring er.. hun og parforholdet har meget bedre af hun går på arbi.
Plus det selvfølgelig giver lidt penge i kassen.


Gennem årene har jeg mødt utroligt mange danskere i Thailand. Og fordi jeg har været her ude så længe, har jeg også kunne følge årelange forløb. Fra hvor folk kommer her ud, betaler sig til en samlever, begynder at drømme om at flytte her ud, og så gør alvor af det.

Når drømmerne endelig flytter her ud, går det, set fra min balkon, næsten altid i lort.

Thai familien kommer tættere på, det samme gør den danske mands drukkammerater, det er så trist og trivielt, at det burde gøre ondt at se på.

Som jeg har set det, fungerer thai- danske kombinationer bedst, når de bliver i DK.

Har jeg ret i det, eller...?


Har nu også selv oplevet det her i DK... samt for nogle qandre DK/Thai par hvor det var gået i lort... men det var nu hovedsageligt pga. dårlige veninder, kortspil ect... så jeg tror såmænd det kan ske ligeså godt her i DK som i Thailand kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-11-2010 19:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

En ting der er lidt ens er, at kommer en Thaier til Danmark, skal hun
holde manden ud i 7 år ellers er det retur.

Når en Dansker kommer til Thailand skal han holde konen ud, ellers er det retur,
hvis ikke lige der er 800.000 på bogen.

Ellers er det visarun.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2010 04:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

hej aaby

skal der spilles kort og drikkes (druk)? bliver økonomien hurtig ødelagt

et forhold der omhandler de to ting vil ikke overleve hverken i thailand eller danmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2010 13:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1751
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

pirat skrev:
hej aaby

skal der spilles kort og drikkes (druk)? bliver økonomien hurtig ødelagt

et forhold der omhandler de to ting vil ikke overleve hverken i thailand eller danmark



så sandt som det er skrevetnørd
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Thaihans
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-04-2012 14:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 449
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hej
nu har vi, jeg boet i Ubon Ratchathani i 7 mdr vi klares os fint for 6200 danske kroner om måneden
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thai Police Search House of Deputy National Police Chief Alt det andet 6 25-04-2024 13:17
Fighting flares at Myanmar-Thai border Nyheder på andre sprog 1 21-04-2024 11:49
THAI AIR ændre flyrute som følge af Iran Israel krisen. Flyselskaber 1 16-04-2024 15:10
Inside a Thai prison... and more stories Discover Thainess 9 28-03-2024 09:47
Thai man survives black bear attack during ant egg hunt Nordøst Thailand 1 13-03-2024 14:14

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 3.89 sekunder | 99,721,060 Unikke besøg | jQ Blog