Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Billeder fra Thailand
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Få gratis lagerplads til dine feriefotos
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2010 06:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

er der styr på billederne. I Microsofts fotoprogram kan du nemt ordne og forbedre feriebillederne.

www.thai-dk.dk/uploads/newPic.jpg


Selv inkarnerede ordensmanikere kommer til kort, når sommerens feriebilleder skal ordnes.

Hvilket let resulterer i, at de mange billeder køres ud på et af harddiskens tilfældige sidespor og aldrig ses igen. Synd og skam.

Har du omvendt et godt program ved hånden til at sortere og forbedre de mange hundrede skud, er det derimod en helt anden sag at holde orden på den voksende fotosamling.

Trofaste læsere vil vide, at vi tidligere har taget os kærligt af et af de allerbedste gratisprogrammer til det formål – nemlig Googles Picasa.

LÆS GUIDE Genialt let at få styr på feriefotos http://politiken....feriefotos

Men nu har ærkekonkurrenten Microsoft endelig taget sig sammen og leveret en tjeneste, der giver det stadig bedre Picasa kamp til stregen.

Bag det lidt klumsede navn ”Windows Live Billedgalleri” gemmer sig nemlig et ganske kapabelt program, der gør det nemt at forbedre og overskue fotosamlingen. Ligeledes kan du let lægge billederne online i dine egne albums, invitere familie og venner til at se billederne og nøje kontrollere, hvem der i øvrigt kan få lov at se billederne.

God til backup
Derfor er tjenesten også er god at bruge som backup for det tilfælde, at din pc skulle bryde sammen eller blive stjålet. På stående fod er der nemlig hele 25 gigabyte onlineplads at boltre sig på, hvis du vælger at lægge dine billeder på de Microsoft-ejede servere.


Vælger du at lægge dine billeder online i fuld størrelse, svarer det til over 4.500 billeder fra et moderne, 12 megapixel digitalt spejlreflekskamera (eller mere end 10.000 billeder fra et 5 megapixel kamera).

På disse sider ser vi nærmere på, hvordan du sorterer og forbedrer dine billeder i Windows Live Billedgalleri. Men vi må rimeligvis huske at nævne, at det kræver en pc med Windows 7 eller Vista for at få glæde af alle funktionerne.

Det skyldes, at den softwaredel, du skal downloade, ikke fungerer med andre styresystemer.

Bruger du derimod Mac, Linux eller Windows XP, er du henvist til det aldeles glimrende Picasa eller nogle af rent onlinebaserede fototjenester, der i øvrigt byder sig til; heriblandt det ekstremt populære Flickr.

Disse muligheder kan du også læse mere om på disse sider. Læs mere i nedenstående artikler.

http://politiken....er-online-

http://politiken....eder-helt-
gratis-

http://politiken....ere-noget-
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2010 07:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

yindee skrev:
[center]er der styr på billederne. I Microsofts fotoprogram kan du nemt ordne og forbedre feriebillederne.-


Jeg har i flere år brugt googles PICASA, den aktuelle version hedder Picasa 3

Det er godt nok smart, til det meste.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
XP
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2010 10:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 253
Tilmeldt: 13.11.09
 Status: Offline

Picasa 3 kan bruges til alle styresystemer

Microsofts fotoprogram kan kun bruges i Windows 7 eller Vista

ellers er forskellen næsten ens lagerpladsen kan jeg altid bruge
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2010 11:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Jeg skyndte mig at få en konto hos Microsoft fordi de 25 GB tiltaler mig voldsomt, min konto hos Photobucket er snart brugt op, og jeg vil ikke betale for at dele mine billeder med jer.

Og det viste sig at man 'kun' kan uploade 5 billeder af gangen, desværre alt for tidskrævende for mig med den kløe i aftrækker fingeren jeg besidder griner

Hvis nogen af jer har kendskab til et andet sted helst med stor plads og en masse uploader tilknyttet må i meget gerne fortælle mig det inden jeg løber tør for plads på Photobucket.

Pen
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Advarsel: Du skal koge dine ris på en ny måde Thaimad 2 23-02-2024 08:49
IKC – Internationalt Kristent Center (Gratis dansk-undervisning i København) Alt det andet 1 07-01-2024 18:13
Toke giver russere gratis husly på sine hoteller Hele Thailand 6 08-04-2022 11:51
34.000 gratis billeder af søfolk og skibe Alt mellem himmel og jord 3 16-12-2019 14:56
Stor Windows-opdatering kan slette dine filer Computer 1 08-10-2018 15:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.27 sekunder | 97,902,769 Unikke besøg | jQ Blog