Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Er du fattig?
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-08-2010 05:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

300.000 danskere lever under fattigdomgrænsen - se om det gælder for din familie

Fattigdommen i Danmark har steget stødt de seneste mange år. De nyeste tal for Arbejdsbevægelsens Erhvervsråd, som netop er offentliggjort, viser, at der nu er rekordhøj stigning. Fratrækker man de 100.000 studerende, som ryger under fattigdomsgrænsen, når de er på SU, er der i dag hele 200.000 fattige danskere.

Fattigdomsgrænse ved forskellige familiestørrelser/disponibel indkomst: se her http://ekstrablad...389577.ece

jeg har kigget er ikke fattige men det er det danske samfund når dette kan ske

90-årig skulle vente fem måneder på bad

læs mere her http://politiken....035275.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-08-2010 10:26

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Hejsa, jeg er heller ikke fattige efter det link, selv om jeg tit synes penge er små fra tid til anden......

Ang de gammel, er her en fra mit liv:

Ja det er en skam, og vi danske (dem der styre det) skulle skamme os over hvordan vi behandler de gammel der har været med til at bygge dette land op....

Ved fra min egen bedstemor på 85 år, der bor et sted for ælder med fælles spise stue, og de betale MEGET for at bor der+folk til at se efter dem fra kommunen, hun havde også for tildelt hjælp til at gøre rent, men nej nej det kan du da selv klare sagde de på det center Sad

Så faldt hun og slog ryggen, og skulle holde sengen i 14 dage, og kunne ikke stå op, ud over at gå på wc også hurtige i seng igen, da fik hun at vide ang mad, hvis du er sulten nok, kommer du jo ned i spise rum, ellers er du ikke sulten nok, der måtte min far (hendes dreng) også råbe lidt af dem, for at forklare dem det, så kunne de da nemt komme med maden til hende, gøre ren osv osv...

Synes det er en skam, da jeg tro mange folk der er blevet gammel, ikke vil være til bøvl, ikke vil brokke sig....

Men forsat go´dag til jer alle sammen her inde.....
Mvh Per
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Tak er kun et fattig ord De fastboende 3 16-12-2011 11:16
Fattig eller hvad !! Nyheder på andre sprog 2 29-09-2011 03:43
Fra fattig til rig. De fastboende 6 24-03-2010 05:56

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 100,396,803 Unikke besøg | jQ Blog