Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hvorfor får de ingen straf herhjemme?
Big-Viking
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2010 01:34

Bruger

Antal indlæg: 86
Tilmeldt: 20.12.09
 Status: Offline

Uden at have læst hele tråden.. Så vil jeg sige at det Danske retssystem er for blødsødent. Dødsstraf i dette tilfælde...........NEJ............ Livsverigt.............. JA................
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2010 07:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Big-Viking skrev:
Uden at have læst hele tråden.. Så vil jeg sige at det Danske retssystem er for blødsødent. Dødsstraf i dette tilfælde...........NEJ............ Livsverigt.............. JA................


Med blødsødent tænker du på hvad Brixtofte har fået af straf?

Og tænk at en historie i Ekstrabladet kan opfattes som en sandhed,Shock

mangler der ikke noget viden før man dømmer.ved ikke

Vi husker vel alle historien fra Herning, hvor den uskyldige var dømt af medierne og
dermed også af en meget stor del af befolkningen. ((1(
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2010 08:22



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Tænk sig at nogle kan forsvare sådan en mand????? Manden har tilstået og det har stået flere steder ikke kun i ekstra bladet føj siger jeg bare.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2010 09:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Tænk sig at nogle kan forsvare sådan en mand????? Manden har tilstået og det har stået flere steder ikke kun i ekstra bladet føj siger jeg bare.



jsh, hvem forsvarer den mand? jeg har ikke set nogen.

Men bryder du dig ikke om debat om retssystemet så er det da op til dig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2010 09:34



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

dkth skrev:
Big-Viking skrev:
Uden at have læst hele tråden.. Så vil jeg sige at det Danske retssystem er for blødsødent. Dødsstraf i dette tilfælde...........NEJ............ Livsverigt.............. JA................


Med blødsødent tænker du på hvad Brixtofte har fået af straf?

Og tænk at en historie i Ekstrabladet kan opfattes som en sandhed,Shock

mangler der ikke noget viden før man dømmer.ved ikke

Vi husker vel alle historien fra Herning, hvor den uskyldige var dømt af medierne og
dermed også af en meget stor del af befolkningen. ((1(



Hvad kalder du så det her svar og det lyser også fra dine andre svar du næsten forsvare manden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2010 09:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

jsh71 skrev:
dkth skrev:
Big-Viking skrev:
Uden at have læst hele tråden.. Så vil jeg sige at det Danske retssystem er for blødsødent. Dødsstraf i dette tilfælde...........NEJ............ Livsverigt.............. JA................


Med blødsødent tænker du på hvad Brixtofte har fået af straf?

Og tænk at en historie i Ekstrabladet kan opfattes som en sandhed,Shock

mangler der ikke noget viden før man dømmer.ved ikke

Vi husker vel alle historien fra Herning, hvor den uskyldige var dømt af medierne og
dermed også af en meget stor del af befolkningen. ((1(



Hvad kalder du så det her svar og det lyser også fra dine andre svar du næsten forsvare manden.




Hold da kæft hvor latterlig, jeg har forsvaret vores retssystem, sku da ikke en spritbilist der har forvoldt en mands død.

Men du må jo være tilhænger af dødsstraf, når du ikke har skrevet andet.

Jeg mener altid en sag har to sider, og den kan vi aldrig vente på, hvis vi kan korsfæste en forbryder , inden dommen er faldet.


Jeg har en bekendt der har samme navn som en af de tiltalte i Tøndersagen,

han har nu skiftet både for og efternavn, og er flyttet til en anden del af landet.

Så glem alt om at jeg beskytter en forbryder, men jeg vil til enhver tid kæmpe for at manden har ret til et forsvar.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2010 10:02



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ha ha ha vores retssystem og min bare r..

Jeg kan ikke give en skid for vores retssystem så længe vi slipper forbrydere løs efter afhøring.

Men ja du har ret i enkelte tilfælde går jeg ind for dødsstraf, så var der også mere plads i fængslerne. Men det jo en anden ting, her er det en mand der har tilstået og hvad får han i straf, måske en hård straf efter vores retssystem 8 år, men jeg tvivler han får så meget, efter min mening skulle han aldrig ud af et fængsel igen han kan jo finde på at gøre det igen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2010 10:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Ha ha ha vores retssystem og min bare r..

Jeg kan ikke give en skid for vores retssystem så længe vi slipper forbrydere løs efter afhøring.

Men ja du har ret i enkelte tilfælde går jeg ind for dødsstraf, så var der også mere plads i fængslerne. Men det jo en anden ting, her er det en mand der har tilstået og hvad får han i straf, måske en hård straf efter vores retssystem 8 år, men jeg tvivler han får så meget, efter min mening skulle han aldrig ud af et fængsel igen han kan jo finde på at gøre det igen.


Ja men det er jo så en hel anden debat, at du ikke godkender vores 3 deling af magten,

lovgivende ( folketinget ) udøvende ( politi ) dømmende ( retssystemet/dommerne ).

Hvad ville du sætte i stedet?

Og jeg vil til enhver tid foretrække vores humane, eller hvad vi skal kalde det retssystem,

end f.eks. der hvor man hugger hænderne af tyve.


Men helt overordnet mener jeg vi er alt for hurtige til at dømme folk uden at have den rette viden og indsigt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2010 10:35



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hvad er der galt med det du foreslår hæ hæ, nej selvfølgelig skal vi ikke have de love, men det kan heller ikke være meningen at når man har lavet noget så slemt som han nu har gjort så bliver han løsladt. Nu det ikke kun ham men hvor mange gange læser man ikke de bliver løsladt efter endt afhøring, bare fordi der er sprit i blodet så det måske ok at slå andre ihjel. Og lige i det her tilfælde som ham her han har været anholdt før og fået en for mig alt alt for mild dom. Hvordan tror du ikke de efterladte har det når de gang på gang læser de er blevet løsladt, efter de har kørt nogle ned i spiritus tilstand.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2010 11:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

jsh, nu er der kæmpe stor forskel på hvad der er juridisk og hvad der er menneskeligt rigtig og forkert.

Hvordan familie og venner mener er selvfølgelig ikke ment med hjernen men med hjertet,

men jura er kold og kynisk her gælder det kun paragraffer.

Og ser vi på spritbilister er der mange der skal afsone f.eks. 30 dage, og de kører selvfølgelig i bil til det åbne fængsel, da de jo for længst har generhvervet kortet, men afsoningen var der 3 til 4 års ventetid på.

Og skal vi sige at det ikke er retsvæsenet eller forbrydernes skyld at vi ikke har plads i vore fængsler.

Noget der forarger mig er mere at se f.eks. voldtægtsforbrydere blive løsladt efter endt afhøring, og nærmest kan følges med offeret ud fra politistationen,

så jo der er mange mangler, men de fleste er mangel på politisk vilje til forandring, eller mange politikere er bange for at miste taburetten.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2010 13:06



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hvad er forskellen på at køre spritkørsel og slå andre ihjel også på voldtægt?

Ja du må meget undskylde men jeg forstår ikke du kan forsvare sådan en mand som lige har slået en 83 årig ihjel, men du har din mening og jeg har min.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
elmer
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2010 14:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 12.10.09
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Hvad er forskellen på at køre spritkørsel og slå andre ihjel også på voldtægt?

Ja du må meget undskylde men jeg forstår ikke du kan forsvare sådan en mand som lige har slået en 83 årig ihjel, men du har din mening og jeg har min.


der er ingen forskel de skader andre mennesker bevist og skal straffes hårdt uanset hvad dkth mener Angry
www.thai-dk.dk/images/smiley/cool.gif
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2010 14:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Hvad er forskellen på at køre spritkørsel og slå andre ihjel også på voldtægt?

Ja du må meget undskylde men jeg forstår ikke du kan forsvare sådan en mand som lige har slået en 83 årig ihjel, men du har din mening og jeg har min.


Hvor er det lige du ser, at jeg forsvarer en spritbilist?

At du fortolker mine indlæg om strafferetssystemet i Danmark som om jeg forsvarer forbrydere,

ja det er sku sørgeligt.

Hvad er grunden til, at du ikke vil se hvad jeg skriver?

Og jeg mener det er meget lavt at påstå jeg forsvarer forbrydere, jeg forsvarer vores ytringsfrihed og vores demokrati og
mener det er godt vi lever i den frie verden, hvor selvbestaltede ønsker selvtægt ind i straffeloven.

Om det er så forfærdelig i Danmark har jeg meget svært ved at få øje på, men kan sagtens finde steder hvor du vil kunne finde meget højere straffe, hvis danmark ikke lever op til din standard.

Jeg har ikke lavet lovene og jeg er ikke advokat, men ønsker retfærdighed for alle, og der er dødsstraf helt udelukket,
da jeg ikke ønsker mord annerkendt som et middel for statsmagten.


Men der er nogle der går ind for selvtægt, så ikke underligt at ham der myrdede den Somaliske dreng der havde set på hans 4 hjulede chopper, nærmest blev en helt i visse kredse.

Men vil man have de tilstande, hvor uskyldige både skal skifte navn og gemme sig for selvbestaltede politi og dommere.

Men det mest sørgelige er næsten at du jsh ikke vil godtage når andre har en menig der ikke passer ind i din.

Og jeg har aldrig forsvaret manden der med hans bil dræbte en 83 årig på Retortvej i Valby.

Håber den sidste linie er forståelig ellers kan jeg godt gentage, at det var retssystemet og ikke ulykken jeg forsvarede.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2010 14:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

elmer skrev:
jsh71 skrev:
Hvad er forskellen på at køre spritkørsel og slå andre ihjel også på voldtægt?

Ja du må meget undskylde men jeg forstår ikke du kan forsvare sådan en mand som lige har slået en 83 årig ihjel, men du har din mening og jeg har min.


der er ingen forskel de skader andre mennesker bevist og skal straffes hårdt uanset hvad dkth mener Angry


Elmer mener du ikke vi skal overholde den danske lovgivning?

og det uanset hvad jsh mener?

Og ellers kan du jo lige forklare hvad en hård straf er i dine øjne?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Nationalbanken afviser: Ingen kontanter Nyheder på dansk 2 11-06-2023 11:39
Hvorfor Rejser Danske Mænd til Pattaya? DERFOR Fri debat: Pattaya 11 03-06-2023 12:20
Aber går amok: Ingen turister til at fodre dem Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 15-03-2020 10:29
Fik du ikke besøg af julemanden i år, SE her hvorfor **Baren** 2 25-12-2019 19:28
Hvorfor dit og hvorfor dat. Udenfor Thailand 1 11-11-2019 17:41

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 100,737,184 Unikke besøg | jQ Blog