Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Pensionering Visa,Non immigrant Visa “OA” (1 Year Visa)
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-04-2010 04:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

man kan nu søge og få direkte retirement-visa i Danmark, Non immigrant O-a.

se her på engelsk http://www.thai-d...icle_id=13

se her på dansk http://translate....amp;swap=1

..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-04-2010 11:48

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg mener stadig at man skal undgå denne kringlede måde.. Jeg mener, det er nemmere bare at søge om et Non emmigrant "O" multiple visa, og ligge dette til grund for et eventuelt retirement/marriage visa.

Det er faktisk meget enkelt, specielt efter man har fået alle disse kontorer placeret rundt om i Thailand i stedet for kun grænseovergange og turiststeder. Dette gjorde det mange mere besværligt, fordi de alle ville have et stykke af lagkagen.

Jeg har lige hjulpet en nødlidende ud i dette blanketudfyldnings tyranni, som Thailand jo kan være.

Han fik sit retirement visa på 20 min... i vores lille landsby, så nemmere kan det vel ikke gøres. Det kan også bemærkes at 90 dages rapportering tager den lange tid af mindre end 3. min.

Jeg har også lige en sjov en om legalisering af bryllup i Thailand. En af konens utallige såkaldte veninder, er nu blevet gift med en amerikaner. Disse Yankyes har jo check på alt, så han skulle da lige fortælle, nu skulle han til Bangkok og mange andre steder for at ende på Ampur her i landsbyen for at få det hele klaret, så han havde taget 5. ugers ferie for at klare alt dette.

Jeg fortalte ham så, nu var han jo ikke i Bangkok, Pattaya, Phuket eller andre steder hvor man prøver at vanskeliggøre alle farangs requester, så man ender med at rende det meste af Thailand rundt for små ting.

Jeg ringede til min bekendt/ven kommunaldirektøren og forelagde ham problemet.

Han sagde vi gør som før. Bare skilsmissepapirer og andet er på engelsk, verificere du og jeg rigtigheden af disse, og papirerne bliver lavet.

Okay det tog sgu godt nok det meste af en formiddag med alt dette nonsens, men konens veninde og nye mand var meget glade, for nu kunne de tage på en velfortjent bryllupsrejse uden tanker til alt dette papir arbejde..

Der er trods alt nogen herude i dette så dejlige land, som finder det positivt at samarbejde.

Jeg har igennem min tid herude i Thailand fundet ud af, at mange der vil et eller andet, retirement, giftes, starter med problemer fra starten, fordi man har det på indersiden, at sådan er det.

Det er ikke sådant, men det kan selvfølgelig godt blive sådan, hvis man høre til den alt vidende og påståelige type, ja så bliver der mange skridt der skal tages, inden man bliver færdig.

Thailand bliver ikke kaldt smilets land for sjov.....
music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-04-2010 02:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Jeg mener stadig at man skal undgå denne kringlede måde.. Jeg mener, det er nemmere bare at søge om et Non emmigrant "O" multiple visa, og ligge dette til grund for et eventuelt retirement/marriage visa.
''

jeg er enig med dig hvis man kender systemet herude er det nemmere

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand News Mar. 1: Recreational Cannabis to be banned by year end? Hele Thailand 1 01-03-2024 16:15
Thailands New Year Celebrations Hele Thailand 4 01-01-2024 08:58
Pattaya New Year's Countdown Coming Soon Amazing Pattaya 5 31-12-2023 20:56
Thailand's Hottest Fashion Event of the Year | BIFW 2023 at Siam Paragon Arrangementer 1 16-10-2023 12:18
After Living for 38 YEARS in THAILAND, 67 Year old Farang tells us how to be HAPPY De fastboende 1 13-05-2023 06:43

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.14 sekunder | 99,512,133 Unikke besøg | jQ Blog