Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
rotter
morten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-04-2010 04:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 112
Tilmeldt: 14.04.10
 Status: Offline

hej

er det rigtig at folk spiser rotter i thailand ????

hvordan ser jeg at det er rottekød jeg får serveret ????

er det ikke usundt at spise den slags'' ????

er der nogen her på siden der har prøvet at spise det ????

hvordan smager det ????

hilsen morten
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-04-2010 09:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej morten

rotter er en stor delikatesse og spises med velbehag flere steder i østen

vi serverer ikke rotte kød i vores forretning
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Big-Viking
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-04-2010 09:53

Bruger

Antal indlæg: 86
Tilmeldt: 20.12.09
 Status: Offline

Kan da huske ar mine eks. svigerforældre satte fælder op i rismarken for at fange rotter. Så jo de spiser rotter, men ikke kloakrotter. Om en her har smagt det, må stå hen i det uvisse, men jeg lever da stadig..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-04-2010 14:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

De spiser markrotter, det er en hel anden art end husrotten.

Det smager som - ehh. kylling Grin

Du får ikke serveret markrotter andre steder end i de små landsbysamfund.

Og jeg tvivler endvidere på, at de kunne finde på at servere det for en farang.

Jeg var en del af en lokal husstand i 6 måneder, og blev betragtet som en del af husstanden.
Ingen specielle hensyn. Fair nok.

mvh
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-04-2010 15:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

foto,s af dejlig mad har ikke smagt rotte men mange siger det er en dejlig spise


www.yindee.dk/foto%202/pic283.jpg


www.yindee.dk/foto%202/246.jpg


du kan læse og se flere foto her http://www.pattay...s-eat-rat/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Big-Viking
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-04-2010 23:27

Bruger

Antal indlæg: 86
Tilmeldt: 20.12.09
 Status: Offline

Ligner noget jeg har spist i landsbyen hos mine eks. svigerforældre... Aroi mak mak..ølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-04-2010 09:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Sad Ja nogen Plejehjem i DK har også en del Rotter der bider de gamle ? så mon ikke det bliver en Ugentlig ret i DK også ? Shock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
morten
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-04-2010 13:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 112
Tilmeldt: 14.04.10
 Status: Offline

tak for gode indput jeg vil prøve tror jeg nok at spise lidt rotte kød når jeg skal til thailand til sommer
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-04-2010 22:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

morten.
Jeg vil anbefale dig at gå ind på en restaurang og bestille en god Beefsteak og nyde dit måltid.

Du bliver ikke mer thailænder af at æde rotter.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2010 06:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3451
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

skipper skrev:
morten.
Jeg vil anbefale dig at gå ind på en restaurang og bestille en god Beefsteak og nyde dit måltid.

Du bliver ikke mer thailænder af at æde rotter.


man bliver heller ikke kineser hvis man spiser ris prøv du bare lidt af hvert Beef steak kan du få overalt i verden
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2010 08:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Efter min mening er det uhumsk at spise rotter, men thai har måske smagt, siden han kan anbefale det?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2010 14:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Muslimer synes det er uhumsk at spise svinekød.

It`s all in the eyes of the beholder.

Markrotten er blot een af mange gnavere som der bliver spist rundt omkring i verden.

Marsvin i Peru.
Flodsvin i Venezuela
Bambusrotten over det meste af SE Asien.
etc.

Som sagt er markrotten en hel anden art end husrotten, som mange fejlagtigt opfatter den som.
Det er ofte de samme der tror at thailændere spiser kakerlakker.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2010 02:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 12
Tilmeldt: 19.01.10
 Status: Offline

hej helt rigtigt rinpoche...min kones familie spiser tit rotter,men de er købt på en rottefarm,de vil aldrig sætte tænderne i en husrotte,er blevet tilbudt at smage men takker pænt nej tak hver gang...de kakerlak ligende tingerster kalder thaierne for mangda i følge min kone vil de ikke spise kakerlakker da de er,ligesom husrotten,beskidte..velbekomme..god søndagskaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2010 07:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hej

har lige spurt fruen hvordan rottekød smager hun grinte bare og sagde det ved du godt

hvad tror du selv du spiser sammen med drengene når i drikker en flaske whisky og spiser lidt godt mad Grin

ok jeg spørge ikke fruen om hvad der er i maden fremover Grin
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-01-2012 08:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3451
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

rotterne kommer fra Cambodia music der er alt for lidt rotter i thailand, undskyld de 2 benende farang rotter er der nokGrin

Thailand Ranked 3rd in Asia When It Comes to Eating Rat Meat

Who would have thought? We've been hearing about the dog trade for weeks now. News of stray dogs being smuggled to neighboring countries. Today, we're met with even more shocking news. It turns out that Thailand is among several Asian countries which have a taste for rat meat. We're sure many of our readers are cringing at this very moment, but it certainly makes for interesting news.

Official numbers reveal that Thailand imports three tons of rat meat from Cambodia a day...yes, a day! This number does not include the amount of rats that are caught and eaten in vast farmlands across the north, northeast, and central parts of the country. The kingdom is ranked third behind Cambodia and Laos when it comes to consuming the meat of the small whiskered creatures.

For those of you wondering how Thais can stomach the dirty little animals, we must make it clear that when we say rat meat, we're not talking about sewer rats found in city areas. We're talking mostly of farm rats in the countryside which are believed to be much cleaner and toxic free.

Apparently, the practice has been a part of Indochina civilization for centuries. It is believed, although not proven, that the agricultural based countries of the region are more inclined to such delicacies. Farmers catch rodents to prevent them from damaging the crops. Said rodents end up on the supper table that evening. It has been reported that such tastes can be found in Thailand, Burma, Laos, Vietnam, and Cambodia.

The cultures of other ASEAN countries such as Singapore, Indonesia and the Philippines were highly influenced by the West and theoretically don't have such preferences.

Rat meat eating locals in Thailand are found mostly in the northeastern provinces. However, people in the north and central parts of the country are also found to have a taste for it. Provinces such as Udon Thani and Supanburi are widely known for the trade.

So how do Thais prefer their rat meat? Mostly, we like them grilled, crispy on the outside, moist on the inside. However, it is also widely found that rat meat is used in spicy Thai soups as well.

And make no mistake! The rat meat does not come cheap. Prices range from 180 to 250 baht per kilogram. So far, there is no known brand name for rat meat traders, but who knows, we could have a whole new business just waiting to be discovered.

Translated from www.manager.co.th

http://www.thaila...ID=1051930
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.32 sekunder | 100,282,857 Unikke besøg | jQ Blog