Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 03.03.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2010 02:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

03.03.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/16/nathon048-1.jpg

Jeg fik ret i min spådom i går??

Det gik bedre med ryggen som jeg antydede, måske er det pillerne der snyder ved ikke men jeg kører på..

Så jeg fik sat nye batterier i kameraet og fik kontrol over knallerten (ikke Bambi), og kørte ud i det blå music

Desværre gik projektet med reservedelene ikke så godt, sprogbarrieren er simpelthen for stor her, så jeg må vente på fletmatrosens hjemkomst fra fastlandet. Men pyt med det, der er jo tid nok!!

Eller også er der ikke, for jeg har i et stykke tid nu tænkt meget over en kommentar der henkastet blev slynget ud af fletmatrosen under en besigtning af båden. Vi snakkede om hvad der skulle laves, og vi diskuterede forskellige forbedringer og reparationer. Pludselig spørger han mig om jeg kunne tænke mig at skifte farve næste gang den skulle males??

Båden har nu en brunlig kedelig farve, og glad for farver som jeg er, sagde jeg at det ville pynte med en grøn farve som jeg syntes er dejlig frisk. Og nu kommer det, han spurgte om jeg kunne lide blåt?? Og det kan jeg tilfældigvis, koboltblå er min yndlingsfarve så det var jo heldigt. Men så siger han gudhjælpemig at han gerne ville have malet båden i den fesne lyseblå MÆRSK farve Angry

Jeg tror sgu han har fået storhedsvanvid den gode mand, eller også er Mærsk ved min hjælp ved at udvide flåden af lystfartøjer i østen. Men hvad gir i mig, er jeg ene om at få lidt kvalme ved tanken om min fine båd i de farver......

Jeg overvejer at flytte ham fra dækket ned til vogndækket som fejemand, for det går ikke med de skøre ideergriner

Ups.... godag

Nå, nu var jeg jo på tur igen som jeg havde savnet og var ivrig efter at se noget nyt. Men jeg tvang mig selv til noget morgenmad først, min vante restaurant på hovedgaden i Nathon blev leveranddør af den til 80 Bht inkl vand, og turen begyndte.

Med tankerne på den påstand, om at jeg ville fotografere og vise bagsiden gik ikke helt som forventet. For folk her i Nathon ville ikke have taget billeder, måske skyldes det at en stor del af de ulovlige Burmesere opholder sig i omegnen af Nathon, jeg ved det ikke, men respekteres skal det jo!!

www.thai-dk.dk/penfoto/16/nathon008-1.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/16/nathon005-1.jpg

Så jeg kørte ind i landet i stedet, de små veje er den eneste mulighed for mig når jeg er på eventyr, og en lille en blev valgt. Og det usle startede kun 20 meter fra hovedgaden i Nathon som i kan se, hvad slags folk der bor der ved jeg ikke, men penge har de ikke så mange af!!

Selv 'langt' fra byen inde mellem palmerne dukkede der sammentømrede blikskure op, et par billeder blev taget i farten her, men igen så folk lidt skævt til mig. Så det blev desværre ikke til så mange af den slags billeder jeg gerne ville have, men jeg har selvfølgelig taget nogle andre Grin

www.thai-dk.dk/penfoto/16/nathon018-1.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/16/nathon021-1.jpg

For vejen jeg kørte på gik op mod bjerget som danner baggrund for Nathon, og her oppe var udsigten fantastisk. Mellem palmerne kunne jeg skimte det grønne hav og synet af 2 store krydstogtskibe der lå for anker. Cikader og græshopper gjorde virkelig alt hvad de kunne for at ødelægge freden her, men en dejlig baggrundstøj til udsigten.

www.thai-dk.dk/penfoto/16/nathon052-1.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/16/nathon039-1.jpg

Nathon lå som en lille by for foden af bjerget og så herfra nydelig og stille ud, men nu kender jeg jo den stinkende larmende by, så jeg nød bare stilheden herfra. 5 Islands kunne man også svagt skimte her, men på grund af højden jeg var i blev udsynet forstyrret af lave skyer. En tynd film af dis gjorde udsynet lidt sløret, men fantastisk flot alligevel music

www.thai-dk.dk/penfoto/16/nathon046-1.jpg

Vejen gik op og op for til sidst at ende som grusvej, der var stadig skilte til noget dr hedder Woodland Restaurant som jeg opgav at finde. Men mere på grund af ryggen og knallertens dårlige egenskaber på grusvej, der slår Honda den med mange meter, både på grund af motorkraft, men også på grund af egenvægten som er lidt højere, men meget nemmere at styre.

Flere sideveje blev prøvet, med de har det med at ende i ingenting her på øen. Og det har snydt mig mange gange, flot vejbelægning lokker en til at køre på vejen og alt er herligt. Men efter en kilometer stopper alt, og det har undret mig mange gange hvorfor man egentlig startede på en vejbelægning??

Men alting har jo en ende, så jeg havnede nede i Nathon igen. Klokken var nu blevet halv 12 og det var på tide at tage en pille sammen med en kølig. Så atter en gang sad jeg og kiggede ud over havet og havnen her, stranden i selve Nathon er møgbeskidt og kan ikke anbefales som badestrand. Afløb efter afløb levere alt godt til havet her, så duften er ikke fra bageriet derhjemme Søndag morgen Sad

Men jeg elsker at sidde her og fintænke alligevel, for her er altid liv og glade dage. Færgerne udspyr den ene ladning turister efter den anden, stinkende, larmende og forurenede lastbiler drøner gennem byen og lægger et røgslør af ubehandlet diesel på deres vej. Men jeg elsker stadig stedet selv om det er så utroligt beskidt og forurenende, gud ved om jeg er blevet skør??

Medicinen virkede som den skulle, og jeg syntes det var alt for tidligt at vende snuden hjem. Så jeg kørte da lige den anden vej rundt igen :-O Havde jeg vendt snuden rundt og startet knallerten, havde der været 15 kilometer hjem. Men modig som jeg er kørte jeg 35 kilometer i stedet og nød turen, og selv om jeg kørte der i forgårs, så jeg hele tiden noget nyt.

Men i dag stoppede jeg ikke hos min ven i Shaweng, og typisk for mig og mit held da jeg luskede forbi shoppen, fik hun øje på mig og vinkede og smilede. Hmm.... jeg må finde en anden vej ((12((

Nej, jeg kørte hjem og skiftede tøjet ud med noget der kunne tåle at blive beskidt og var noget mindre. Og jeg traskede ned til båden og lagde mig for at tage noget sol og for at slappe af på båden, super varmt var træværket men godt for ryggen. Så jeg brugte et par timer på ryggen, den blå himmel og de bitte små skyer var min udsigt. Båden gyngede stille og roligt og var fantastisk god terapi for eventuelle dårlige tanker om kvinder og dårlige rygge music

Da solen forsvandt mellem palmerne, ryddede jeg op i den kasse der er på båden. Han er sgu et rodehovede ham svenskeren, for der manglede kun en gammel madpakke for at fuldende billedet. Nå, jeg blev stoppet nede på stranden af nogle 'nye' falanger der er flyttet til øen, de er langsomt ved at forstå hvordan falanger opfører sig herude, og er rystede over det. Marinella tror jeg navnet var på damen, omkring de 70 er hun og hendes ven Jack flyttet herud for at nyde de sidste år. Et værre snakkehoved er hun, men da rar og flink at snakke med((2((

Og så var der kun tilbage at tage et bad, finde noget tøj og spise noget aftensmad. Godt brugt efter at have været flittig med de små runde igen, var jeg træt. Så allerede klokken 8 vågnede jeg efter at have blinket alt for langsomt griner, men hvilken herlig dag........

Det vil sige indtil Patt som jeg besøgte for at snakke bike, fortalte mig at Bambi tager hjem for at se til sit kid på Fredag. Nu havde jeg ellers lige fjernet alle fælderne på stien så hun kunne løbe rundt uden at komme til skade og vente på storvildtsjægeren Islander ved ikke

Hvad skal jeg dog gøre?????
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2010 03:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Sad Ja ham den Lyseblå fejemand kan du godt sætte på plads ? det går ikke godt for det firma ? stort tab og det er forståeligt ? nu har 3 af hr. Møllers store Container skibe ligget for anker her uden for Pattaya i 2 md. Shock Så lyt ikke til ham ? du er jo også stor reder griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tiger
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2010 05:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 133
Tilmeldt: 05.09.09
 Status: Offline

Nu er jeg ikke den store sømand, men jeg kan da betjene en

mindre skude, vi sidder nogle stykker lige nu og snakker om

sådan en longtail båd, må man med de sikkerhedsregler der

er i Danmark mon søsætte en sådan båd herhjemme, her

tænker jeg selvfølgelig især på det lange udækkede piskeris.

Nu A.p Møller har et underskud på 5 milliarder, kunne man jo

give ham lidt konkurence, ((12((
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2010 06:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 141
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej Pensionist.
Ugler i mosen - slanger i paradis - Mærsk i farvandet og Bambi lige så stille listet ud af bagdøren, for at jeg ikke skal se hende - en svensker med Jackkat. Jeg overvejer kraftigt at droppe øen, og kun tage til CM for at overgive mig til en smuk/kærlig/følsom/forstående og blid kvindelig tandlæge i passende alder. ved ikke For nok er stien ryddet, men til hvad nytte Shock Har jeg gjort noget forkert i mit forrige liv- er det et kosmisk komplot ? Men vi skal jo være posetive, så pas nu på at det der er tilbage af Condom/Bikini Bar ikke smuldre mellem fingrene på diggriner Og jeg går ud fra at du har styr på vejret Grin.
Hilsen
islander DanmarkThumbThai
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2010 09:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

sarcasm tiger kan betjene en mindre skude ? er der ikke noget om at du kender freja griner med hensyn til en Longtailer i DK tror jeg ikke der er mange regler såfremt den er under 20 ton. der kan være krav om Bådføre bevis såfremt den kan sejle over en vis fart ? husker ikke. kat
music og islander det kan da være du må låne Patt ? den stakkels Pensionist trænger snart til lidt aflastning driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
hassel
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2010 10:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

kigger på det foto af en hytte der næsten er faldet sammen vasketøjet er på sin plads

kongen er der skam også blevet plads til de er meget kongetro selv om de måske er meget fattigeThai

et rigtig godt fotoThumb der siger meget om thaierne
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2010 10:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Uh da da da....

www.thai-dk.dk/penfoto/16/Pat063.jpg



Den faldt sgu ikke i god jord hos Islander, men vær du blot rolig min ven, jeg har
andre veltrimmede
dådyr på tapetet. Der render et meget tyndt eksemplar rundt som smiler vældigt, hun har ikke optaget den næring
i vinters som de andre, men hun er i god kondition og er glad for at bevæge sig til musik. Dog mest klassisk og Hinduistisk
indi pop. Men jeg næsten garanterer dig at Sank med det samme ville have godkendt de monterede lejer griner

Jeg har desværre ikke noget billede, hun stak ind i skoven inden jeg nåede det, så her er Bambi igenved ikke

Men det skulle ikke forbavse mig om Bambi ikke kommer afsted, godt nok er hun 25 år, men det der med aftaler og
overholdelse er ikke hendes stærke side kan jeg hilse og sige. Men måske er det det mest nådige, for hun er godt nok
en tikkende bombe( har jeg hørt godag )



www.thai-dk.dk/penfoto/16/Pat036.jpg

Og at du i det hele taget kan snakke om Mama Patt, ryster mig voldsomt. Kan du ikke lave din aftale med tandlægen om til
en tid hos øjenlægen Grin

Og med hensyn til fletmatrosen og hans visioner kan jeg kun give dig ret Sank, det er ikke et firma i fremgang mere. Så noget TV fra Singapore tror jeg det var, der skulle også ligge en del Mærsk skibe der??

Hov der var jeg ved at glemme Tiger skaal

Uden at kende til de danske sikkerhedsregler, tror jeg næsten 100% at et mordvåben som det her IKKE er tilladt hjemme. Man har jo så travlt med sikkerheden i alt der rører sig omkring både, men måske hvis man kan konstruere et stativ uden om propellen så man ikke kan røre den ved en fejltagelse??

Og vejret her er pragtfuldt, grundet ekstrem velstand nu pensionen er gået ind på kontoen, har jeg tilbragt 4 timer på stranden i dag. Og her er ikke køligt music
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2010 13:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 141
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej Pensionist.
Skæbnen kan være hård og nådesløs, men mine buddhistiske tendenser, har ofte hjulpet når mindre depressioner indfandt siggodag. Og hos det andet køn har jeg immer og altid kun lagt vægt på den INDRE skønhed, nemlig :P
Hilsen
islanderThaiThumbDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2010 13:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Øj.... Det lyder til at blive en festlig uge sammen med digskaal
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2010 14:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 141
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej Pensionist.
Det håber jeg på trods af Bambis evt. fravær, men det kun fordi hun er med til at gøre verden smukkeremusic
Hilsen
islander ThaiThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tiger
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2010 16:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 133
Tilmeldt: 05.09.09
 Status: Offline

Sank Jeg forstår godt din skude metaforik ha ha og rigtigt jeg kender Freja og kan godt fortælle dig at hun er en egenrådig stærk

og til tider( besværlig) , men sofistikeret lille størrelse, god til at bryde alle kulturelle normer og konventioner, hendes meninger er

hun i stand til, på en særdeles præcis måde at transformere videre, som en håndsretning til vi mænd, der endnu ikke har set lyset.

Godt hun er i Thailand lige nu, ellers faldt der brænde ned. Nej kasketten af for denne, efter min mening karismatiske kvinde, der

ikke bryder sig om at tabe en debat og som rationelt står ved sine meningers mod, ( mon ikke jeg lige nåede at redde den på målstregen)griner

Ja det var også med hensyn til piskeriset jeg havde mine tvivl, man kunne måske godt pakke den ind, men så mister båden jo sin

charme. Men ja farlig er den jo, det kan man ikke komme udenom.


Men kunne nu være herre sejt at futte rundt i de danske farvande i en sådan.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-03-2010 16:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Hmrffrf Tiger du har overhovedet ikke reddet noget som helst, jeg er tilbage i bedre form end nogennsinde.Grin Vær du glad for, jeg er sådan et tolerant lille pus.
Naturligvis står jeg ved mine meningers mod, jeg er vel ikke kvinde for ingenting. Men hvor var din hjælp, da jeg havde brug for den?, jeg måtte egenhændig slæbe 4 TASKER ombord, den lille steward mente nu godt nok jeg havde mere end de tilladte kilo i min håndbagage,( som han forøvrigt mente hørte under katagorien kufferter),mens han fortvivlet forsøgte at overbevise mig om at det havde været bedre at sende dem som gods, måske havde han ret, men efter en del baksen frem og tilbage ja så lykkedes det at få dem placeret, hvilket jeg også stolt viste ham, han kvitterede endda med at smile og sige yes madam you're right you don't need more help, but perpaps more space, men nej jeg havde en rigtig flink sidemand, som gerne ville dele sin plads med mig. Forøvrigt en rigtig flink italiener,som sandelig gerne ville se København by night sammen med mig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-03-2010 10:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

((12(( Ja Tiger jeg tror så men godt du må sejle rundt i DK med sådan et uhyre ? nogen vil sikkert beklage støjen.
Og med hensyn til din lille tolerant rygende skofetist der nu også flirter med Italienere Sad nu har hun også problemer med billeder ? Men hun er stærk kan jeg læse ? griner godt jeg stadig er i Thai. og hun kan ikke kende mig på Cykel griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-03-2010 11:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

skofetist((12(( indrømmet jeg er glad for sko, men finder også stor fornøjelse i at handle andre ting. Jeg må sige at i Bangkok fik jeg min "sult" stillet, uha jeg havde ondt i fødderne de sidste dage jeg var der. Nu var det italieneren og ikke mig, der ville se København, han var såmænd flink nok, men utrolig selvoptaget, jeg bryder mig ikke specielt om en fyr der studerer sig selv, i alt der er blankt, næ jeg holder mig til den gode Danske mand.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-03-2010 11:26



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Vi er ogsaa de bedste freja ja bort set fra sank selvfoelgelig driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-03-2010 11:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

hej Ja ja freja det er ikke så slemt ment ? ja kan godt lide en kvinde der kan svare for sig ? jeg har skam været gift med sådan en hy Pige i flere år Grin og ham jsh skal du ikke høre på ? han er lidt misundelig efter at have mødt mig griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-03-2010 12:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Nåh det er derfor han er efter dig, han er misundeligGrin Jeg er glad for at se du har cykelhjelm på, og du er da en steg, at dømme ud fra dit lille billede.((12((
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 99,880,104 Unikke besøg | jQ Blog