Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 14.02.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2010 02:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

14.02.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/17/knllo006.jpg

Så fik jeg trillet de sidst behagelige kilometer på biken, virkelig en god oplevelse er min mening om det.
Og jeg er nu igen degraderet til gå mode :-O Men det gør nu ikke noget, der er stadig de der fejlplacerede deller der skal gøres noget ved...

Men en actionpræget dag, allerede ud at køre klokken 8 hvor jeg i dagens anledning kørte op til en golfbane der ligger i bjergene. Tak skæbne nogle stejle veje her, og mange tak for at bremseforstærkeren virker. Jeg er sikker på at man ikke, har fulgt reglerne her om en maksimum stigning på 30 Grader, for det her var sindssygt stejlt, ekstremt stejlt endda !!!

Nå, men selvfølgelig klarede biken den smule forhindring uden at puste, og uden uheld?? For de var godt nok grundige da jeg afleverede biken retur. Selv en fugleklat blev bemærket på den ellers skinnende lak, men alt foregik i ro og orden, og jeg fik mit kørekort tilbage..





www.thai-dk.dk/penfoto/17//knllo014.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/17//knllo013.jpg

Og så ventede der mig jo noget af en oplevelse, flet matrosen havde jo anmeldt sin ankomst på broen og ville besigtige båden. Allerede starten fortalte lidt om dagens tur, for man kom jo anstigende i lange bukser, strømper, kasket og langærmet skjorte. Og det skulle jo helst ikke blive fugtigt, så jeg tonsede rundt ude i vandet for at få ankerne ind, så jeg kunne trække båden op på stranden.

Hold da op jeg masede, men missionen lykkedes da, og vi kom afsted. Med langsom fart kantede vi os ud mellem revet på styrbord side, og det lave og meget langstrakte rev på bagbord. Rorpinden skiftede hænder så han kunne prøve, men det var alt for tidligt??

Som jeg har skrevet før, skal man altså holde tungen MEGET lige i munden når man sejler sådan en båd. Og det tror jeg gik forholdsvis hurtigt op for den unge mand, at båden virkelig er så levende som jeg havde fortalt, og samtidig er tung at styre. Så jeg overtog pasningen af motoren igen, og vi sejlede langsomt mod stranden i Lamai. Vejret var okay, men der var nogle lange seje dønninger der irriterede lidt, men ellers dejligt friskt vejr.

www.thai-dk.dk/penfoto/17//knllo023.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/17//knllo033.jpg

Således overmandet af vovemod mente fletmatrosen at vi skulle lægge båden inde ved stranden, og fejre begivenhederne med en kølig (Dansk Vand, kedelig fætter :-O )

Men her gik det sgu galt, en ting er når jeg selv sejler båden, så ved jeg hvad jeg skal gøre, og hvornår jeg skal gøre det. Og det giver aldrig problemer, men at skulle landsætte en person der helst ikke vil være våd, og samarbejde for første gang, er noget af en udfordring?? For så tæt under land er bølgerne en anelse voldsomme, og er ikke de bedste forhold for en longtail båd. Så vi var glade for alle de mennesker der hjalp med at skubbe båden ud igen, den var tæt på at gå ned fordi den jo lå på tværs af bølgerne. Rælingen på sådan en model er ikke værd at snakke om, og er nærmest ikke eksisterende. Så

Men det kostede, jeg lagde så mange kræfter i at skubbe, at jeg fik en fibersprængning i venstre lår. Så nu humper jeg rundt med en ordentlig knude, for hulen det gør nas, men det gik til et godt formål, og det fjerner opmærksomheden på ryggen :-O Jeg må se om jeg måske skulle få lidt massage der kan hjælpe mig, om det hjælper ved jeg ikke, det har jeg ikke forstand på??

Vi må lige holde et par møder hvor vi får samarbejdet til at fungere lidt bedre, udover at det er farligt, er det osse hamrende irriterende når ting går galt som på Lamai stranden. Men nu var det første gang han fik adgang til båden, så det er forståeligt at han ikke reagerede som ønsket. Så det laver vi om på en dag, nu skal der andre boller i suppen :-O

Men en god tur var det, vi sejlede stille og roligt ind så vi kunne snakke om de ting vi gerne vil have ordnet på båden. Noget som er ret vigtigt er gassen, her bruger man et stykke tovværk til det projekt, og det knækkede selvfølgelig på udturen. Så det må stå øverst på listen :-O

Ellers var dagen rolig efter de dønninger fra dagen i forvejen !! Mine aftaler om at danse moderne blev aflyst på grund af benet, så en rolig aften alene blev det til. Og så havde jeg store planer om at starte tidligt med glasfiberen idag, skynde mig at skrive Dagbogen, og så slå igang.

Men så kom jeg til at kigge på den pose øl, der har stået ude i køkkenet i snart en uge. En af mine venner tabte et tåbeligt væddemål, og skylder nu 24 Chang. Det halve af dem var blevet stillet udenfor da jeg ikke havde været hjemme, og de kommer væltende klokken 12 med resten af det skyldige. Så desværre endnu en dag uden at der bliver produceret noget :-O

Og Islander, jeg mener efter at have kendt Patt så længe nu, at der må findes noget kønnere at vågne op til. Men jeg giver dig ret i at pigerne er kønnere uden alt det skrammel de putter i ansigtet, men jeg vil fastholde at det i Patt's tilfælde ikke er korrekt, og ikke kan ændres :-O :-O

Men nu er der ikke så længe til du kommer, så kan du jo ved selvsyn bedømme om mit kamera pynter på tingene. Det siger fletmatrosen at det gør!! Han syntes båden så meget mindre ud end på billederne, og følte sig en anelse ført bag lyset :-O Så meget fint kamera.

www.thai-dk.dk/penfoto/17//knllo018.jpg

Undskyld at jeg ikke har fået svaret dig Manse, men mange mange tak for linket. Jeg har ikke kunne se DK tv i snart 6 måneder, så det bliver stort :-O
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2010 03:16

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

Hej Pensionist.

Er der noget jeg har overset? Kan ingen steder se hvad pris du endte
med at skulle betale for din nye Honda?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2010 03:46

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Ja, læs dagbogen fra den 12 febGrin
Den var lejet!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2010 05:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 141
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej Pensionist.
Jeg må med skam indrømme, at jeg kun havde set billederne på siden, da jeg skrevved ikke. Men det er dog utroligt, at man beskylder et camera for at fordreje virkeligheden.Sad Ligesom man ikke kan benægte rigtigheden i - Et er søkort at forstå. et andet skib at føre. Og det lyder meget lusket, når man møder op i lange bukser og strømper, man kan jo kun gætte hvorforkat For det var vel ikke kaptajnskasket Shock.Her på øen mere sne Shock
Hilsen
islanderDanmarkThumbThai
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2010 05:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Tak for hjælpen jesperfrb Thumb

Nu skal jeg have fundet nogle seriøse butikker i Surat hvor jeg også kan finde priser på ekstraudstyr, og så handler jeg skaal

Med hensyn til Patt, er jeg sikker på du giver mig ret i min påstand om, at hun har set bedre dage griner

Men hun glemmer det nogle gange har jeg set, underligt nok kommer der stadig nogle der syns hun er helt fin ved ikke

Med hensyn til anpartshaveren kan jeg kun give dig ret, men jeg tror han havde planlagt at sætte sig i restauranten den skurk griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2010 05:39

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Hej alle sammen...

Minus 6 grader idag, he he et par dage siden jeg har givet Pensionisten en update :-)

Du skrive "men alt foregik i ro og orden, og jeg fik mit kørekort tilbage" er det normalt man køre uden kørekort ??
Hvad nu hvis du bliver stoppet af politi, hvis de da har sådan nogle..driller

Ønsker alle en god dag...
/hygge

MvH Per
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2010 05:51

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

jesperfrb skrev:
Ja, læs dagbogen fra den 12 febGrin
Den var lejet!


Havde "fanget", at Hondaen på billederne var lejet.

Men det udelukker vel ikke, at Pensionisten efter prøvekørsel, havde bestilt en Honda' hos forhandleren,
til senere levering.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2010 06:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

nu skulle jeg jo ud og sejle vandet griner derfor min påklædning

såfremt jeg skal i vandet var jeg blevet hjemme og hade taget et brusebad

vand er noget man sejler :P det kan dog til nød og i mangel af bedre bruges til at vaske sig i Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2010 06:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

oppe i korat koster den 70.000 baht

så mon ikke prisen ligger deromkring

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2010 12:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Jeg stemmer for at Badedyret bliver smidt ud herfra,gåsehud er fandme urent trav du Angry
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 99,976,343 Unikke besøg | jQ Blog