Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
marked i thailand
bamsen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2009 14:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline



bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2009 14:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline




bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2009 04:35



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg henter lige en rigtig gammel tråd herover (jeg har spurgt forfatteren skaal

Klokken er 6 og vi er på vej ud af døren, på sin vis er jeg jo selv skyld i det, for det er mig der har "forlangt" at vi tager toget...

Jeg er gjort opmærksom på toget via Youtube, jeg husker ikke hvordan jeg kom ind på det spor <høhø> men pludseligt så jeg en video - der hed noget lignende - tog gennem marked i Thailand...

Og jeg er jo en nysgerrig sjæl så jeg viser det til kæresten, og spørger - ved du hvor det er ???

Her begår hun umiddelbart en taktisk brøler - for hun siger uden tøven - ja... det er lige udenfor Bangkok - ikke langt væk, på vej til phuumilamnao (byen hvor man er registreret som indbygger - sjældent der hvor man bor )...

Så får jeg jo blod på tanden Næste gang vi skal besøge mor, så tager vi toget... siger jeg med fast stemme, fyldt med overbevisning - og så skulle den side af sagen jo være overstået...

Men... et af de mest anvendte udtryk herhjemme er "farang baa" ("skøre skid" er vel det der bedst oversætter dette udtryk - i sammenhængen (det betyder gale udlænding)) - og den kom jo som skidt ud af en kanin - tage toget !!!???!!! er du blevet vanvittig ????

Næææææ - det mener jeg jo ikke at jeg er - men toget ??? Det tager laaaaaaaaaang tid - INGEN tager toget i Thailand...

Nåååå - men det er lige som i Danmark så, der kan man heller ikke tage toget (faktisk er min erfaring at toget er noget mere rettidig i Thailand, end i Danmark men det er en anden hstorie) - men næste gang vi skal hjem til mor... der tager vi toget...

Ikke eet eneste lidende blik, eet eneste "det mener du bare ikke" hjælper her - jeg er fast besluttet...

Klokken er 6 - og vi stiger ind i en taxi - for at køre mod Wongwien Yai station - som ligger (viser det sig) inde i en gyde - nær en tæt befærdet vej...

Vi skulle, ifølge planen, være ankommet tidsnok til at nå toget 8:35 - men vi er fremme allerede klokken 7:25 og kan derfor nå toget klokken 7:40 det er jo en god begyndelse (tror jeg)...

Wongwien Yai togstation :
http://maps.googl...h&z=15


www.hammershoi.net/nettet/MaeKlong/slides/IMG_3374.JPG

Inden toget kører er der lige tid til at proviantere lidt...

Så går det ellers i alstadigt tempo gennem Bangkoks sydlige bydele, og efter en times tid er man 30 km fra udgangspunktet - her er toget ankommet til markedet i bydelen Mahachai - og det er helt bogstavligt toget har endestation inde midt i markedet...

www.hammershoi.net/nettet/MaeKlong/slides/IMG_3417.JPG

Mahachai station :
http://maps.googl...h&z=15

Man stiger ud af toget - går gennem markedet - går til højre ned af markedsgaden, til man når en lille haveagtig ting - her drejer man til venstre ned mod floden, og stiger ombord på færgen...

Og så... venter man...

Færgen sejler når der er passagerer nok, og det er der ikke i os 2 - så vi venter...

Så kommer der en motorcykel, og een til og endelig er passagerantallet højt nok til at færgen sejler - og det gør den... over på den anden side - det tager vel 3 minutter at krydse floden, og man er fremme i Banlaem - her er et lille marked, med en togstation - og her kan man vente på toget - for toget på denne side passer med toget 8:35 fra Bangkok - men vi har jo taget 7:40 - godt nok har vi ventet i færgen, men alligevel - der er en rum tid til toget går, og så kan man jo benytte lejligheden til at se på templet, samt livet på stationen...

www.hammershoi.net/nettet/MaeKlong/slides/IMG_3434.JPG

Banlaem station :
http://maps.googl...h&z=16

Klokken lidt i 10 er vi således klar til sidste del af vores rejse, turen til Mae Klong...

Selve togturen er ret uinteressant - man kan se saltmarkerne på begge sider af sporet - men ellers er det lidt ensformigt - og den time det tager at køre de 30 kilometer - kan med fordel anvendes til at indhente morgenens søvnunderskud...

www.hammershoi.net/nettet/MaeKlong/slides/IMG_3452.JPG

kort inden Mae Klong der tuder togets fløjte, og så er det med at kigge ud af vinduet - ikke for langt for så slår man skallen - men lige kigge lidt ud - mens toget passerer igennem et sammenklappeligt marked...

Mae Klong marked :
http://maps.googl...h&z=16

Jeps - markedspladserne kan klappes sammen, når toget kommer - så trykker stadeholdere og kunder sig tæt ind mod siden af sporet - mens toget forsigtigt passerer - og i samme sekund toget har passeret - så klappes maver, stader og kunder ud igen...

www.hammershoi.net/nettet/MaeKlong/slides/IMG_3463.JPG

Samme gentager sig så ca. 15 minutter senere når toget kører tilbage til Banlaem...

Har "man" lidt god tid - og synes at det kunne være et morsomt indslag i ferien, så er herved givet videre... billetten for tog, færge og tog 10 + 10 + 10 Baht, hertil kommer forplejning - vand, stegte bananer og mad på Banlaem beløb sig til under 100 Baht for 2 personer...

I Mae Klong (eller ikke fjernt derfra) er det flydende marked - et besøg værd - samt Rama den 2.s have, også et besøg værd (hvis man er til Thailandske haver)...

www.hammershoi.net/nettet/MaeKlong/slides/IMG_0748.JPG





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand vil stramme sin cannabis-lovgivning Hele Thailand 5 18-04-2024 16:03
Thailand Is No Longer Cheap.. Hele Thailand 1 09-04-2024 12:57
Smag på Thailand Hele Thailand 95 08-04-2024 17:14
Snart kan homoseksuelle blive gift i Thailand Nyheder på dansk 1 29-03-2024 11:01
Interview med den danske ambassadør i Thailand De fastboende 1 18-03-2024 12:23

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.46 sekunder | 99,076,431 Unikke besøg | jQ Blog