Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 11.02.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2010 02:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

11.02.2010

Godmorgen Dagbog.

Tak skal i have for god ro og orden??

Vejret var meget skiftende og ikke til at stole på, så al sliberi blev aflyst :-O

Det trængte jeg til, at vide at jeg IKKE kunne slibe selvom jeg er en anelse stresset over det, og gerne ville give den gas. Men jeg må se om det ikke er bedre i dag, den stærke vind der laver buler på vandet må gerne blive her, det kunne så være at lidt af varmen forsvinder. For det er MEGET varmt i øjeblikket, ikke under 37 grader på mit termometer, det er godt nok i skyggen, men det kan vel osse bruges musicmusic

Jeg kunne dog godt bruge, noget i stil med en vejrstation tror jeg det hedder hjemme. De elektroniske ting man kan købe herude er ikke i den bedste kvalitet, og termometre er noget mærkelige. Så jeg må ha fat i Islander inden han kommer glidende, hov hov.... på kælken :-O

Det minder mig om mit kontrolbesøg i går nede hos Pat, der manglede et par stykker af sildene, de var ude og gyde fik jeg at vide. Der er åbenbart andre sæsoner for gydende fisk her end hjemme?? griner

Men det blev et kort besøg, jeg syntes ikke at jeg var i humør. Og nu var det altså ikke så længe siden jeg havde været der, så det blev til en kølig, inden jeg gik hjem igen. Og puha hvor jeg går, i går blev det til 2 gange Downtown Lamai, ifølge skiltene skulle det være små 18 kilometer?? Trannen styrtpumper ud af kroppen, og jeg håber at tabe mig lidt med det her sindssyge gå flip jeg har ved ikke

Jeg går på min vej forbi en bikeshop der udlejer den nye Honda CMX, og jeg har jo lidt svært med at vente, så jeg tænkte at jeg da ville leje en i et par dage måske. Køre rundt på øen, og se hvordan den er til langture, og samtidig komme væk fra alt det arbejde der venter mig herhjemme. Men de er sgu nogle banditter er de??

Jeg faldt selvfølgelig i snak med en af de ansatte, en ung fyr der hurtigt fik problemer med mig ??

Han prøvede at forsvare prisen på først 400 Baht, og derefter hurtigt 350 Baht. Han lagde ud med at den nye model var en stor bike!!, okay, hvor stor er motoren spurgte jeg, 125 Cc sagde han. Aha....

Altså samme størrelse motor som den Honda Click der stod ved siden af til 200 Baht sagde jeg så, Hmm her knækkede kæden for den unge mand, for nu var det størrelsen på selve biken der var afgørende, og han rodede sig ud i nogle meget indviklede forklaringer hej

Men vi blev enige om 350 Baht for en dag, altså lige indtil han spurgte om jeg ikke ville leje den en uge. Nej tak sagde jeg, jeg havde tænkt mig at købe en selv, og var egentlig ude på at prøvekøre en!! Det skulle jeg aldrig have sagt, for nu sagde gutten sgu: Hvis du har råd til at købe en selv er prisen 400 Baht !!

Så gæt hvad jeg gjorde, jeg gik selvfølgelig min vej, det var lige groft nok syntes jeg. Og så brugte de den meget omdiskuterede metode med at kræve det originale pas som sikkerhed, ifølge det jeg har læst om grunden til at forlange passet er, at de egentlig får fri bane for at lave plat og svindel. Du har ikke en kinamands chance for at gøre noget, hvis det sker. Du er prisgivet uden dit pas, og du kan selvfølgelig ikke forlade landet eller øen med fly for den sags skyld, så giv aldrig dit pas fra dig !!

Så jeg må finde en mere reel udlejer, for prøves skal den :-O

Solen gør alt hvad den kan for at fylde mit hus med lys og varme her, klokken er 06.54 og som hver dag får jeg serveret solopgangen på et sølvfad. Det er nok at kigge ud af døren for at se den nye dag er på vej, hvilken Ubetalig luksus. Og jeg vil kigge lidt på stranden inden jeg sliber det sidste, det sidste inden finspartlen.

I og med at jeg holder rengøringen af stranden ved lige, er det faktisk nemt at holde den 'nede' Og det minder mig om Islanders spørgsmål omkring engangssprøjter. Om det er almindeligt ved jeg ikke, men det er almindelig kendt, at de unge fyre der udlejer jetski og lignende på stranden er narkomaner?? Prøv at kig i deres øjne, og du vil se hvad jeg mener, så forstår du måske hvorfor folk er bange for de her gutter, ja selv Thaierne!!

Alt det her vil jeg bruge min dag på inden bestyrelsesmødet senere på dagen, puha det bliver hårdt, for nu skal der andre boller i suppen griner

På min vej hjem i aftes, fik jeg den strålende ide at lave en foto serie der skal hedde, bagsiden!! Og det fordi skellet mellem den facade du som turist ser, er så langt fra den uhumske virkelighed der regerer bare 2 meter væk. Jeg vil prøve at se om de vil lade mig fotografere bagsiden, men mange af dem er jo illegale indvandrere og vil ikke fotograferes, men prøves skal det godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2010 03:07

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Jeg tror nu ikke du får de store problemer med at fotografere "bagsiden"! Jeg har mange billeder af netop den!
Er også blevet inviteret ind i disse usle skure de bor i, og budt på meget varme beer chang! Ikke noget jeg ynder at drikke!
Takker for dagbogen, læser den hverdag!Thumb
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2010 05:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 141
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej Pensionist.
Det glæder mig at du er ved at være oppe igenThumb Det er prisværdigt at du holder fanen højt, jeg tænker på bestyrelsesmøder, kontrolbesøg m.m. Det med bagsiden, jeg har prøvet det i Sct. Petersborg og Barcelona, og man kommer ofte ud i nogen moralske og fotoetiske overvejelser, og det er jo ingen skade til, men det er spændende. Det lader til at jeg ikke iser inde her på øen, selvom Dmi siger Ingen tegn på forårSad Teoretisk kunne jeg være ligeglad med afrejsedatoen indenfor synsvide og solen/varmen håndgribelig nær, men under læsning af et af de andre indlæg blev jeg noget ophidset, så at et kraftigt bid i piben knækkede en tand, så nu er situationen den - for kort tid til at få den lavet ( hvis den kan laves ) og forlang tid til Thailandrasende surt,surt show. Men jeg må se, hvad tandlægen siger i morgen. Men man må jo ta det som det kommerved ikke. Og det skal under ingen omstændigheder forhindre mig i at holde mit løfte.
hilsen
islanderThaiThumbDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bz
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2010 14:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

få tanden lavet her i thailand de er meget dygtige og billige
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2010 14:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

ja få lavet tanden i thailand,
det er billigere og bedre.
Hvis ikke den gør ondt så vent

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2010 15:09



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Nogle der ved hvis man skal have lavet et helt gebis, og have revet alle ens plykker ud hvad det koster og hvor lang tid det tager
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2010 15:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

((2(( Et gæt på hospital 25 - 30000. Men der er sikkert billigere på de små private ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2010 15:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

http://www.panmed...iew/46/95/

Det kan nok findes lidt billigreved ikke

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2010 15:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 141
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Takker for hjælpensarcasm Det drejer sig om, jeg skal have en enkelt stiftand. Da jeg er i Lamai i uge 10, kunne det være dejligt, hvis nogen kendte en god´tandlæge der, gerne dygtig (smertefri og fornuftig pris )- eller er C M et bedre sted for slige ting. Men det er sgu ekstra surt når det sker lige op til man skal afsted.rasende

Mange hilsner
islanderhejDanmarkThumbThai
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2010 15:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

lindyras skrev:
http://www.panmed...iew/46/95/

Det kan nok findes lidt billigreved ikke

lindy


http://www.avmint...iland.aspx
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2010 15:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 141
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Tak Lindy.
Lige i overkanten. da jeg stort set kun er efterlønner ,men takskaal
Hilsen
islanderDanmarkThumbThai
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2010 16:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Der findes mange gode steder i thailand,
de fleste tandlæger er dygtige.
Jeg har været hos flere og fået god behandling og godt arbejde

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2010 01:23

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Vil tro at C M er billigere end Lamai! Men skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men ved Hua Hin er billigere end Lamai, da jeg har fået lavet tænder begge steder!

Men krisen kradser, så pas på de ikke finder nogle dårlige ting i din mund som ikke er der! Dvs de bare vil lave ekstra arbejde, uden det er nødvendigt!Sad
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 99,976,303 Unikke besøg | jQ Blog