Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 03.02.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-02-2010 01:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

03.02.2010

Godmorgen Dagbog.

Puha her er varmt, 31 grader var vandet her i går, og det var et stykke ude. Til trods for det, føltes vandet køligt i forhold til luften. Og solen fik godt og grundigt øje på mig, så jeg nu vil blive afkrævet visa hvis jeg flyver hjem hej

Selv om jeg havde monteret en langærmet skjorte da jeg rensede strand, har jeg fået en ordentlig omgang sol. Måske hjalp det også på sagerne, at jeg kom til at sejle en tur music

Vejret ligner bestemt ikke regntid i øjeblikket, så da jeg var færdig med stranden og fik spist morgenmad (kl 12.00) var jeg simpelthen nødt til komme ud. Så jeg traskede hen til båden og fik startet den op, og så vendte jeg snuden mod Hinta Hin Yai et smut. Hvor er det skønt at komme ud igen.

Jeg håber jeg en dag kan komme tæt nok på en af slagsen herude, de driller mig ved at svæve så højt at mit kamera ikke kan følge med
www.thai-dk.dk/penfoto/17/Billede0062.jpg

Lange seje dønninger var den eneste bevægelse i vandet, klarheden var ekstrem god, omkring 3 meter kunne man se ned. Motoren gik som en drøm, og flaget vajede forsigtigt i den næsten ikke eksisterende vind

For hulen hvor jeg hører til derude på det turkisgrønne vand godag

Så meget at jeg sejlede båden hen foran hoveddøren og fik net og krabbegarn ombord, jeg kunne ikke liiiiige få øje på det fornuftige i at slibe på båden nu Sad

Så jeg stak af igen, denne gang ud for at sætte nettene. Jeg gjorde nu ikke så meget ud af det med ankre og bøjer. Jeg ville se hvordan det var at fiske fra båden.

I forhold til den lille båd jeg har , står man her 'højt' over vandet. Jeg Har fjernet 'dækket' på den lille af samme årsag. For de her modeller, er utrolig levende. Så snart du bevæger dig, kan du med det samme mærke det på båden. Det samme gør sig gældende på denne her båd, men meget meget mindre end i den lille, for den her er mere bred. Jeg skal nok prøve at huske at tage målene, men jeg tror den er et par meter bred.

Nå, men jeg satte nettene, og lod dem drive fra båden. Og så satte jeg mig bare ned, og kiggede ud over havet og Samui i et par timer music

Og så fik jeg testet den Fishfinder Peter (nabo) gav mig efter sit julebesøg hjemme i Polen. Og her fik jeg for alvor set hvordan penge kan ændre folk?? Den her lille fætter kunne med det samme vise og fortælle mig, at der lige under båden, gik nogle ordentlige bamser. Og da jeg har kørt for en fiskeeksportør, begyndte jeg straks at tænke stort. griner

Den bippede og viste mig sgu fiskene den her tingest, så jeg ventede spændt på at se hvor mange jeg havde fanget da jeg hev nettene ind.

Ingenting overhovedet :-O Så jeg må indrømme at min tiltro til elektronikken dalede betydeligt, men jeg havde det sjovt derude.

Den blide vuggen og det næsten skarpe turkisgrønne vand, gav mig nogle fantastiske timer. Mine øjne fandt hurtigt det synlige liv i vandet igen, småfisk der springer i overfladen, og større fisk der jager dem. Jeg kan kun anbefale jer der lever i det stressede jag at prøve det, i behøver ikke fiske eller gøre noget. Bare lade den ro der hersker herude sive langsomt ind i kroppen, og nyde det!!!

Men alting har jo en ende, så jeg var nødt til at sejle ind igen. Båden blev lagt næsten uden for døren, så tæt på, at det tager mig 2 minutter at gå hen til den. Vel hjemme igen, var jeg nødt til at falde ned på jorden igen. Her er alt firkantet og langt væk fra livet ude på vandet, så for at dulme nerverne og for at slappe af, tog jeg min plastik stol med mig ned på stranden og satte mig og simulerede over livet.

Tilfældigvis og meget uventet, så jeg da jeg drak noget koldt vand, gudhjælpemig en kølig på den øverste hylde i køleskabet godag

Den blev straks konfiskeret og blev slæbt med på stranden, her sad jeg så en times tid og nød livet skaal

Og nu er jeg altså nødt til at få skrevet den kontakt annonce nørd

Jeg må have en kvinde må jeg, der er ikke timer nok i døgnet til alle de ting jeg foretager mig. Så jeg måtte bide i det sure æble og begynde rengøringen. Jeg havde kun 1 kaffekop tilbage, og vasken var godt proppet. Men inden jeg begyndte, kørte jeg ind til Lamai for at spise. På hjemvejen besøgte jeg min lokale Chang pusher, og der er altså et eller andet galt her!!.

Om det er bevidst fra bryggeriet eller om der er tale om leveringssvigt, skal jeg ikke gøre mig klog på. Men man kan KUN købe Chang Light for tiden ?? Alle hylder i de butikker jeg har besøgt er gabende tomme hvor min øl plejer at stå, meget mystisk, og pisse irriterende. Angryrasende

www.thai-dk.dk/penfoto/17/Beer_Chang.jpg

Jeg reddede dog dagen ved at køre ud til en lille shop der ligger i Hua Thanon hvor jeg bor, her var der 2 store Chang tilbage. Selv om jeg 'aldrig' køber store øl, følte jeg mig tvunget til det i dagens anledning, og rengøringen ventede jo også på mig.

Og sådan sluttede dagen, lidt negativ over at måtte gøre alting selv fik jeg klaret rengøringen, den svage musik gjorde det lidt nemmere at komme igennem det, men det var en grim oplevelse griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-02-2010 05:52

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Hey pensionisten

Dejlige at kommer forbi her hver dag, og læse lidt om livet, set fra pensionisten øje :-)

Skal selv til Thailand for først gange senere i år, og jeg tænker da nu og da, skal jeg mon fremskynde min ferie, især når man læser ting som
Puha her er varmt, 31 grader var vandet her i går

-3 grader her i Skive, og ca 10-15 cm sne.... rasende

Ha en rigtige god dag..
MvH Per
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
hassel
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-02-2010 05:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

man hygger sig dejligt pas nu på pigerneGrin
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-02-2010 06:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

JA det er de farligste sild
derude de piger.
Pensionist prøv at drikke sodaaaa,det er godt og billigtShock

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
hassel
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-02-2010 13:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

bamsen skrev:
JA det er de farligste sild
derude de piger.
Pensionist prøv at drikke sodaaaa,det er godt og billigtShock

bamsen



Thumb ThumbThumb og vi slutter lige af med en fælles skaal
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 99,965,565 Unikke besøg | jQ Blog