Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 02.02.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-02-2010 04:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

02.02.2010

Godmorgen Dagbog.

Sikke en aktiv dag jeg fik i går??
www.thai-dk.dk/penfoto/17/Closeupoffengineinthenewboat033-1.jpg

Da jeg manglede det flydende stads til glasfiberen, var jeg nødt til at køre til Nathon igen. Lidt surt når jeg var der i går. Men forretningen var jeg handler, har lukket en dag i ugen, og det er Søndag.

Men af sted det gik, altså mig og fart ikk music Nej jeg var nødt til at tage mig lidt sammen, vejen var fyldt til bristepunktet med turister på bikes. Men det er okay, jeg hygger mig jo, og simulere over det jeg ser, og det jeg oplever. Jeps jeg er en lallerøv, men jeg hygger mig, gør du osse???

Lige uden for Hua Thanon, var vejen mere eller mindre spærret. En begravelse fandt jeg ud af, berettigede alle de mærkelige parkeringer. Og det er altså meget langt fra vores verden når folk dør, jeg skal stadig vænne mig til glade og smilende folk. Og i går var jeg så heldig, at jeg fik set da begravelsen endte med den sidste køretur. Det foregik på ladet af en pickup, med de nærmeste omkring boksen!!

På afstand lignede det en kiste der stod der, meget stor og meget lang. Men da jeg kom lidt nærmere, fik jeg øje på de ledninger og manometre der kunne anes under noget stof. Så jeg går ud fra at den her unge fyr i uniform, havde været død et stykke tid, men interessant var det.

Og nej, jeg havde ikke taget kameraet med mig. Det kamera som Canti låner, er meget mindre en det store jeg har, og det kan jeg godt savne lidt nu. For som i har set, tager det også super gode billeder i 10,2 Mp. Også fordi jeg kunne have vist jer billeder af meget kede falanger der var blevet stoppet i dagens razzia i Nathon, det er første gang jeg har set så mange blive stoppet her, og et meget 'sjovt' syn. En lidt ældre af slagsen havde overhalet mig på vej ind i Nathon, med en meget ung Thai lady bag på, han kørte som en sindssyg rent ud sagt. Så det hyggede mig lidt at se ham prøve at slippe væk ved at køre imod færdselsretningen, men en årvågen betjent fik øje på dem og fik dem stoppet :-O

Nå, jeg fik handlet mine ting, og vendte snuden hjem efter en billig frokost på den sædvanlige restaurant. Et hurtigt stop hvor jeg stillede mine varer, for at køre til min sædvanlige papir shop. Og jeg får altså sommerfugle i maven over de tøser der godagDet er så sjovt og muntert, 15 lysår væk fra personalet i trælasten hjemme, hvor du næsten skal kende stregkoden på de varer du mangler, så du ikke behøver forstyrre personalet.

Vi brugte en halv time på at finde noget primer der samtidig er ruststopper, og tro mig når jeg siger at i ville få ondt i maven af grin. De er så søde og ærlige og prøver at hjælpe alt de kan, men det engelske kniber det gevaldigt med. Hende her i går, sagde mens hun smilede voldsomt, at jeg skulle komme hver dag, så hun kunne lære engelsk Grin

Og vel hjemme igen, gik jeg igen med at finslibe lidt på båden. Egentlig uden den helt store iver!! begyndte jeg så at blande noget spartelmasse, og blev så godt som færdig med det den ene side, her mangler hvis jeg er heldig, kun lidt finslibning og måske lidt spartelmasse til de små huller er selvfølgelig er i glasfiber.

Men jeg opgav efter et par timer, varmen fik spartelmassen til at hærde næsten inden jeg nåede hen til båden. Så begynder den at klumpe, og er noget værre l... at arbejde med. Sad

Men jeg havde stadig en opgave, jeg var blevet bedt om at tage nærbilleder af motoren, nærmere bestemt udstødningen.
www.thai-dk.dk/penfoto/17/Closeupoffengineinthenewboat002-1.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/17/Closeupoffengineinthenewboat004-1.jpg

Så afsted til købmand for at købe nye batterier til kameraet, og så ud i freden på båden.

Nå ja fred og fred, den her knægt her, brugte skibet til at hoppe i vandet fra.
www.thai-dk.dk/penfoto/17/Closeupoffengineinthenewboat027-1.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/17/Closeupoffengineinthenewboat024-1.jpg

Småpludrende, hvor det eneste ord jeg forstod var nam (vand), fes den her fyr op og ned i båden konstant, pigen som var meget mindre end ham, kunne ikke komme op i båden, så hun skreg som en vanvittig fordi hun også ville være med.
www.thai-dk.dk/penfoto/17/Closeupoffengineinthenewboat050.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/17/Closeupoffengineinthenewboat052.jpg

Så det var hyggeligt at være der, og jeg tænkte faktisk over forskellen mellem DK og Thailand ??

www.thai-dk.dk/penfoto/17/Closeupoffengineinthenewboat042-1.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/17/Closeupoffengineinthenewboat046.jpg

Havde jeg haft en båd hjemme, er jeg næsten sikker på at jeg ville springe i luften af arrigskab hvis nogen brugte min båd som badebro, men her, trækker jeg bare på skulderen og smiler lidt. Hvorfor er det så forskelligt?? er det fordi jeg er mere afslappet her end derhjemme, eller hvad er forklaringen??

Her er den skyldige, og derfor jeg fik vabler på turen hjem.
www.thai-dk.dk/penfoto/17/Closeupoffengineinthenewboat021-1.jpg

Og så fik jeg en hjælpende hånd angående motoren i går, og den kom i form af en PB. Jeg spurgte så vedkommende, om han ville have noget imod at jeg indsatte hans hjælp i Dagbogen. Og denne venlige sjæl gav lov til det, så her er hjælpen :

hej pensionisten,først tak for god og interesant læsning,...hvis det er det glas "halløj" du spørger om,er jeg ret sikker på det er en vandudskiller,det bør tømmes engang imellem normaltvis er der en fjeder påvirkert "knap" i bunden af glasset man kan trykke op så vandet kan løbe ud,man kan tydelig se om der er vand i dieslen og vandet vil samle sig i bunden af glasset så så tømmer man til vandet er væk og det er ren diesel der kommer ud,tømmer man hele glasset skal man fylde det op med diesel igen inden start......håber du kan bruge det til noget...god dag

mvh per ,udon thani

Det ser ud som om det skal skifes, eller renses??
www.thai-dk.dk/penfoto/17/Closeupoffengineinthenewboat022-1.jpg www.thai-dk.dk/penfoto/17/Closeupoffengineinthenewboat023-1.jpg

Mange tak for det Per, jeg har også tilladt mig at indsætte dit svar her godag

hej XXXXX det er da ok hvis du vil indsætte mit svar i dagbogen,også gerne med navn...jeg har lidt erfaring med ældre diesel motore da jeg tidligere har haft 2 både i dk,så kan jeg hjælpe gør jeg gerne det...god dag
mvh per

En skam du bor så langt væk fra Koh Samui Per, for jeg tror du ville hygge dig med at få lidt olie under neglene Thumb
www.thai-dk.dk/penfoto/17/Closeupoffengineinthenewboat016-1.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/17/Closeupoffengineinthenewboat005-1.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/17/Closeupoffengineinthenewboat030.jpg

Nå, men dagen gået godt, kun en lille hjerneblødning blev det til??

Og nu snakker jeg om min trofaste følgesvend igen, ryggen?? Når den er irriterende, som den for det meste er :-O giver det problemer når jeg kører bike. Så jeg har tænkt og overvejet, om jeg skal købe en anden bike, hvor man sidder mere behageligt. Og sådan en af slagsen er der begyndt at komme flere og flere af på vejene.

Det er en Honda PCX www.thai-dk.dk/penfoto/17/pcx1.jpg


Men her hersker der også rod og uorden i priserne, hvorfor helvede (undskyld) skal jeg betale falangpris i en officiel Honda forretning?? Jeg er hamrende pisse gal over sådan noget, salgsprisen som Honda selv oplyser, er 70.000 Bht. Men den her forretning i Nathon, forlangte efter lidt indbyrdes snak 76.800 Bht for samme model. Det kan godt være jeg er meget omgængelig og flink, men når sådan noget her sker, brister der nogle blodkar i hovedet, og denne gang gør jeg noget ved det!!Angrynørd

Jeg er i gang med en email til hovedkontorene herude, i USA og Europa hvor jeg truer de knaldhætter med negativ reklame i min Dagbog på grund af falang priserne, ja jeg er gal. Og jeg vil blæse på det faktum, at jeg har flere penge end Thaiere.

Men hvor længe varer det når jeg bliver pelset, bare jeg køber en æske tændstikker AngryrasendeSad

Måske ikke den helt vilde trussel, men i er efterhånden mange der læser Dagbogen, og lidt har også ret !!

Dagbogen er meget sen i dag, Indernettet er meget langsomt, og af en eller anden grund gik Firefox ned da jeg trykkede på gem!!
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-02-2010 02:35

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

Hej med dig!

Og tak for underholdende læsning. Som hjælp til din smædekampagne
mod den lokale Honda forhandler, kan jeg oplyse dig om, at den nye
Honda motorbike, som standardudgave, her koster 72.000 bht.

Men, vær opmærksom på at prisen stiger, hvis der er alu fælge, tyverialarm m.m på den du har kig på.

Iøvrigt har jeg fravalgt den, af den simple grund, at min pige ikke ville sidde bagpå.

Sædet er så højt og bredt, at der skal "skræves"en del og det bryder pigerne sig ikke om. Sad

Nok en overvejelse værd!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-02-2010 04:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Tak skal du ha DKThumb

Kunne jeg få at vide hvor 'her' er ????

Men det er da noget billigere end her på øen, jeg gør et andet besøg næste gang jeg kører til Nathon. For der ligger 2
Honda forretninger i byen, det kunne da være muntert hvis jeg fik en anden pris herGrin

Og du har helt ret omkring sædet, jeg så det med det samme. Ikke så velegnet til passagerer, men omvendt gør det
meget mere behageligt at sidde på for føreren. Og du har jo nok læst, at det ikke bliver det store problem for mig med
passagerer godag

Har du prøvekørt en, og hvis du har, hvad er så dit indtryk ??
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-02-2010 06:12

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

Har sendt dig PB.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 99,977,082 Unikke besøg | jQ Blog