Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 29.01.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-01-2010 23:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

29.01.2010

Godmorgen Dagbog.

Gud ved om jeg var med i skjult kamera i går??

Ledninger blev rullet ud, værktøj fundet frem, og det beskidte arbejdstøj trukket på. Den her fremgangsmåde blev brugt en 5 - 6 gange i går, det ene øjeblik så vejret okay ud, det næste, begyndte det at dryppe. Og jeg styrtede frem og tilbage med alt det her grej, og stillede mig et tørt sted, jeg ville jo gerne lave noget. Jeg er lidt forsigtig med vand og strøm, det har jeg læst ikke er en god kombination :-)

Men jeg tror, jeg blev 'færdig' med den ene side. Den mangler nu 'kun' en sidste gang spartel, og så lidt sliberi igen. Da jeg blev træt af den løben frem og tilbage, tænkte jeg på motoren. Men jeg har ikke fået købt den ruststopper jeg mangler, så den må vente lidt. Jeg kunne godt slibe, og så senere på dagen finde rust stopperen. Men selv et par timer i det vejr her, giver rustpletter, så spild af krudt.

Og en ulykke kommer sjældent alene, så mit Internet fik den ide, at lege blinklys ((12((

Så jeg tog et bad og kørte en tur i Tesco Lotus i Lamai, en kammerat hjemmefra der deler min interesse for Blues musik, havde fortalt mig om en skive jeg bare måtte eje. Men Thailand er ikke det bedste land at finde blues i, så selvfølgelig fandt jeg ikke noget. Men det startede da min tur rundt i Lamai, her er jo en del forretninger der sælger CD'er og DVD'er. Jeg brugte et par timer i de forskellige forretninger og stande, standende dukkede op da mørket faldt på!!

Imponerende. med de aktioner Thaierne er så glade for at udføre foran rullende kameraer. Alle kneb bliver brugt for at vise at man bekæmper pirat kopier af musik, spil, programmer, og film. Når så kameraerne er slukket igen, daffer man da ned på hjørnet, og køber den sidste nye Hollywood film driller

Det er imponerende, at så mange forretninger er bygget alene på at sælge pirat kopier af næsten alt. Selv min 7eleven her i Hua Thanon, sælger de sidste nye film. En uge efter premieren, dukker kopierne op inde i butikken, ingen røde ører her??

Sidste år i påsken, var jeg hjemme for en kort bemærkning. Jeg havde rigtig god tid til at snuse i de toldfrie forretninger inden flyet gik fra Bangkok. Og her fandt jeg sørme en Blues DVD jeg havde ledt efter, så den blev selvfølgelig konfiskeret af undertegnede. Den tænkte jeg så ikke mere over, men jeg blev meget venligt, i Kastrup Lufthavn, bedt om vise mine indkøb.

Og her var det sgu ved at gå galt, DVD'en jeg havde købt i Bangkok var en kopi!! Den var i en hard box, som ikke er så normalt at efterligne, pakket i folie, og glimtede i lyset når man drejede den. Men eftersom jeg havde købt den i en legal forretning, og kunne fremvise kvittering, blev jeg ikke afkrævet en bøde!! For hulen da, i lufthavnen???

Ups....godaggodag

Så missionen mislykkedes, dog fandt jeg en anden DVD som jeg kigger på i aften, og de koster her 200 Bht stykket. Og så satte jeg mig på trappen til Mac D til lyden af en kølig skaal

Og russerne er over os her på Samui, for hulen der er mange. Jeg stødte på de første da jeg spiste i eftermiddags på min stam restaurant. Her kunne et kvindfolk på størrelse med en mindre minestryger, ikke helt forstå at suppen hun bestilte, ikke stod på bordet da hun satte sig!! Så der blev underholdt på højrøstet russisk, ingen andre kunder var i tvivl om, at det var ganske forfærdeligt det, denne russiske bondekvinde blev udsat for?? Virkelig ubehøvlede folk. rasendeAngry

Store, grove og totalt ligeglad med omgivelserne, ødelægger de stemningen her. Er de samlet i flok, kan de lægge en by øde?? For hvis de har lyst, stopper de op midt ude på vejen. Og al forbindelse til omverdenen bliver kappet, og der bliver snakket højt og længe på russisk. En hel flok satte sig også på 'min' trappe (hvad fanden bilder de sig ind :-O) Og alt det papir, is og snacks er pakket ind i, blev da bare smidt hvor man sad!! Nej dem er jeg ikke stolte over.

Der er ikke så mange turister her i Lamai for tiden, og dem som er her, er par. Så alle de butikker og restauranter der satser på unge mennesker, har en hård tid. Mange jeg snakker med her, klager stadig over det lave antal turister. Desværre er de ikke så smarte, undskyld for det men!!

Amity Bungalows, som ligger i den fredelige ende af Lamai, har vel omkring 30 bungalows. De har som jeg før har fortalt om, ikke haft så mange kunder omkring jul som de plejer. For at prøve at komme tilbage, kunne man forestille sig at de satte priserne ned. Men nej, de rokker sig ikke en tomme på den front. Så afholder man et familiemøde hvor man diskutere krisen, og kommer frem til en løsning??

I stedet for at opdatere de efterhånden slidte bungalows der trænger gevaldigt til det, beslutter man at bygge nyt!! Familien her er meget stor, og de kan selvfølgelig ikke enes om at få så mange penge som muligt, så der er splid i familien. Så området Amity Bungalows ligger på, er delt mellem de stridende parter. Den 3 søster er ved at færdiggøre en boligblok med små rum, hun havde desværre ikke så meget plads, så denne her skrækkelig grimme boligblok ligger få meter fra søster nummer 2's hytter.
Sådan kunne jeg fortsætte, hvor er det synd at de er så traditionsbundne !!

Nå, jeg har en opgave der venter på mig. Klokken her er 4 om morgenen, og jeg er oppe??

Svenskeren jeg købte båden af, var så flink at sende mig en SMS i aftes.

Hello, try to pick up the boat ealy in the morning soon. You never know with the people in Chaweng. If they know i left the island, maybe they try to take the boat.. Hope you have a good time with the boat in Samui, Anders

IH mange tak...... Sikke dog en dejlig nattesøvn jeg fik på den konto, AngryAngry kvajhoved. Jeg har ikke lukket et øje på grund af den SMS. Så jeg sidder kun og venter på dagslyset, det skulle lysne omkring klokken 6 for tiden. Så kører jeg op til Shaweng og ser hvor langt jeg kan sejle den væk, vi har stadig meget blæst her, mellem 15 - 20 Sekund meter, så det er ikke lige det vejr jeg havde tænkt at sejle den hjem i.

Men flyttes det skal den, for de gutter deroppe, er som dem i så i de engelske udsendelser, Big Trouble In Turist Thailand. Ejet og betalt af en gruppe af hårde forretningsmænd, sejler de rundt dagen lang i stofmisbrug big time, lige som her i Lamai. Nogle af dem sover mellem udlejningsbådene på stranden, de har simpelthen ikke noget hjem.

Ikke det sundeste liv, i skulle høre og se når de vågner om morgenen. Efter en hård aften med venner, og området flyder med øl og whiskyflasker spredt rundt omkring dem. sidder de der, med meget små øjne under tæppet, som er det eneste de har til natten. Ikke det helt store morgenbade program her Grin

Nå, men det er dagens program. Jeg tager ikke kameraet med, bølgerne er for store til det sjov, så i må tænke jer til en stakkels pensionist, der står ved roret. Eller også sætter jeg mig ned på kassen så jeg ikke trimler udenbords grinergriner

Puh, jeg tror min fyraftens kølige, bliver rigtig god idag. For jeg er nødt til at tage tilbage til Shaweng for at hente biken, så det bliver en laaaaaaaaang dag, men humøret er højt selv om jeg er træt som et alderdomshjem Thumb
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-01-2010 14:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

sidste nyt pensionisten og båden befinder sig nu i sikker havn

tak for det ølkrus

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-01-2010 17:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

tak er kun et fattigt ord for dagbogensarcasm
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 99,976,997 Unikke besøg | jQ Blog