Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 11.01.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-01-2010 00:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

11.01.2010

Godmorgen Dagbog.



I skal ha mange tak for jeres venlige ord, og jeg vil med det samme sige at jeg ikke har tænkt mig at spørge hele tiden hvad i syntes. Men jeg er nødt til at finde ud af hvor grænserne går, og det til begge sider!!

Og mine spørgsmål er såmænd for at undgå mudderkastning, og fordi jeg er helt sikker på at jeg ville blive meget træt af Dagbogen, hvis de samme former for opgør begyndte her!!!

www.thai-dk.dk/penfoto/18/brnehave-015.jpg

Og pludselig huskede jeg Bamsens ord, bare skæld os ud Angry

Uden at nævne navne, tror jeg vi alle har læst på en Thai relateret side hvordan folk med holdninger/ oplevelser og indlæg som mine, bliver haglet ned. Både af herboende medlemmer på siden, men så sandelig også af folk hjemme der ikke mener at vi har fortjent et sådant luksusliv!!

Den diskussion kan vi tage en anden gang, men var jer, for jeg er så pissehamrende gal, skuffet og ked af over, at folk der som mig selv, der har knoklet som en lille pruhest siden jeg var en lille dreng på 11 år, til sidst er så slidt og ødelagt at vi ikke mere kan arbejde, skal behandles så dårligt af det danske samfund.

Okay, en lille hjerneblødning :-O

Er det okay??

HVAD FANDEN HAR VI GJORT GALT?????

Til folk med sådan en holdning, kan jeg kun sige. Fint nok kammerat, når det er din tur til at blive pensionist. Håber jeg sgu godt gal i skralden, over uretfærdigheden, at du får et chok over hvordan pensionister bliver betragtet og behandlet, og at du selvfølgelig får samme behandling som os andre!

For fremtiden skal du ikke vove at fortælle nogen at du har det godt, nej du planter røven i sofaen, glo ind i væggen resten af dit liv og hold kæft. Du kan lige vove at tage på en indkøbstur til Lübeck, for ser vi dig i så godt humør, og med et så godt helbred, skulle vi måske overveje at sluse dig ind på arbejdsmarkedet igen!!

Nå, det var en lille hjerneblødning som slutter her. Men jeg er bare så forbandet frustreret over at blive behandlet så skidt. Og INGEN kan nogensinde forklare mig grunden til det åbenbare had vi bliver udsat for.


He He…. Jeg er da blevet helt skrap til de hjerneblødninger :-O


Den support du giver mig Feja er kanon, den er jeg meget glad for. Og så skal du have så mange mange tak, fordi du mindede mig om den 2 DVD Boks jeg har inde i soveværelse.

Titlen er: Troels Kløvedal i Indonesien. Jeg havde totalt glemt at jeg havde dem med, så jeg har besluttet at sætte nummer 1 på i aften. Alt hvad den mand har lavet, har jeg læst, set og hørt så mange mange gange, at jeg husker bogen eller udsendelsen efter et par sekunder genkig, for hulen et pragtfuldt liv, og hvilken dygtig fortæller. (i mine øjne) !!

Kunne man tømme hans hjerne for informationer,oplevelser og billeder, som han helt sikkert har siddende på nethinden fra de mange år han har været på farten, ville det tage en menneskealder at se det igennem tror jeg!!

Måske skyldes det at jeg stak til søs som 13 åring i et par år og sejlede Østen med ØK, at interessen for hans værker er så stor.

www.thai-dk.dk/penfoto/18/asmara_1961_03.jpg

MS Asmara

Uanset hvad, elsker jeg hans lyrik og usandsynlige enorme viden om enhver Dansker der har gjort sig bemærket på søen, og ikke mindst hans kærlighed til naturen!!

Men selv han er jo hadet for sit ekstravagante liv, tankevækkende at Janteloven er så stærk!!


Jeg skal lige huske og spørge dig Sank, om du ikke har et billede af skuden?? Og nu må du ikke opfatte det personligt vel, men jeg snakker altså ikke om et billede af konen/kæresten music


Og hvor har du ret Bamse, usikkerheden vinder hver gang. Okay, nu er jeg her, men jeg har da som mange andre drømt om at finde mit eget paradis gennem mange år. Hvem har ikke dagdrømt om en tropisk ø og en sød pige?? (Freja, du er ikke med i en her formodning :-O)

www.thai-dk.dk/penfoto/18/DSCF0600.jpg

Men så har man en kæreste, kone eller et barn. Og så kommer man lige til at tænke alt for meget på det der KAN ske, og billedet man har finpudset i meget lang tid blive sgu en anelse sløret, og så sker der ikke mere ved det ved ikke

Hmm……Islander, du har nogle gode vinkler til dit nye liv herude. Men, du kan osse risikere at få en lille nedtur efter et par måneder når din hjerne er begyndt at flytte med dig!! Det er lidt svært at forklare, men der går lidt tid inden det går op for dig hvad du har gang i. Alt bliver jo konstant analyseret på førstesalen , og reaktionstiden kan være lidt langsom med alt det man uvilkårligt tænker på i forbindelse med flytningen, og ikke mindst alle de nye indtryk man får.

Men et godt råd, og et som jeg selv har opfundet og brugt med succes, går ud på så vidt muligt IKKE at gøre tingene som du plejer. Det er helt ned til at rejse dig for at sætte kaffe over. Vi går/opfører os altid på samme måde hvis du lægger mærke til det, også når vi skal sætte kaffe over. Vi rejser os i samme tempo, og med den baggrund vi har, her mener jeg at vi alle kommer fra et stresset samfund, kan det være meget hurtigt. Sådan opdagede jeg hvor hurtigt jeg egentlig gik og rejste mig, stresset fra DK holdt ved.

Men så jeg begyndte helt bevidst at tænke over det, og satte hastigheden ned på alt hvad jeg foretog mig, hvorfor hulen skal vi halvløbe, eller i det mindste gå stærkt?? Og jeg begyndte at tænke over IKKE at gøre tingene på samme måde, eller som jeg plejede at gøre.

Vi har jo ikke travlt mere :-O

Når du kommer til Lamai, skal du sætte dig på stranden en dag, så tror jeg du kommer til at tænke og more dig gevaldigt. Om ikke andet kan du jo sponsorere en kølig til en underbetalt blog skriver :-O

Vi kan alle lide at gå i vandkanten og soppe lidt ikke?? Og det gælder også alle turisterne.

Så prøv og se hvordan turisterne med store skridt går som om de skal på arbejde. Konen /kæresten halser bagefter godt forpustet, og de ligner nogle der skal nå i Bilka inden de lukker, og det gav mig ideen til mit forslag til dig!!!

Slap dog for pokker af menneske, Vi har jo ikke travlt mere :-O …..

Nå ikke mere alvor nørd For nu svarer jeg på spørgsmålet om økonomien.

Hvis, og det er det store spørgsmål med mig!! Hvis jeg ikke laver for mange krumspring som med bådene, og ikke går på fancy restauranter, kan jeg inklusiv husleje, og de faste regninger i forbindelse med at bo her, snildt leve for det beløb jeg gav alene for min lejlighed hjemme!! Det ved i selvfølgelig ikke hvad er, men det var 4.500 Dkr pr måned!!

Jeg gør det op sådan her.

Husleje 10.000Bht
Mad :-( 9.000 Bht
Faste udg. 1.400 Bht
---------------------------------------
Total : 20.400 Bht

Og så er resten af pengene meget svævende og svære at sætte navn på. Jeg køber jo net og ruser, reservedele til båden, og alt det andet mekaniske jeg ejer. Og så hygger jeg mig :-O Den her skulle forestille et varmt smil, for der ryger nogle Baht når jeg 'hygger mig'.

Ikke som man umiddelbart skulle tro!! Hyggen jeg snakker om er når jeg drøner rundt på Samui og nyder :-), benzin, mad og glem for guds skyld ikke den kølige vel :-)

Men, jeg har flere penge til rådighed nu, efter at have røget mellem 40 - 60 Cigaretter om dagen, som jeg brugte mange penge på, stoppede jeg jo med at ryge, så jeg har flere penge mellem hænderne nu end før.

Jeg nævner fancy restauranter, måske en gang om måneden, savner jeg altså kartofler....... Sorry

Så jeg kører hen til en tysk restaurant der hedder Kokimoko (åndssvagt navn!!) og får en Wienersnitsel med grøntsager og kartoffelmos. Og nu bliver jeg meget ærlig, jeg elsker kartoffelmos og en god sovs, men for hulen maven er ikke enig.

Tesco Lotus, sender mig sgu takkekort fordi jeg er den person i hele Lamai der køber mest lokumspapir Grin

Ha Ha tænker du/i, men det er jo ikke din r.. der forbruger den mængde papir vel?? Og prøv at forestille dig den energi der bliver udøvet i disciplinen. Av siger jeg bare, og takker Buddha for at jeg ikke behøver køre til Chaweng mere for at handle 'stort' ind griner

For hulen da, det var jo sådan ilden blev opdaget :-O

Inden Tesco åbnede i Lamai, var jeg nødt til at stå op på biken, når jeg kørte til Shaweng, øj der var langt...


Og nu du skal til at spare så mange penge, er jeg sikker på du har råd til et par ridsefrie briller Islander!!

For ikke at udlevere min ven for meget hvis du forstår?? Viser jeg dig ikke det andet billede af hende her som jeg er sikker på du har set på Photo bucket. Men det er hende i pink, lyserødt (jeg er sgu temmelig farveblind) meget kropsnær ting. Hende i en sort ting er Bambi, puha, jeg kom lige til at tænke på at hun da ser meget sød ud :-O


Nå, jeg fik noget at spise inden jeg suste hjem og så Troels Kløvedal. Noget af dagen i dag, er sat af til et sygehusbesøg, en herboende dansker har tilbudt sin hjælp til måske at løse mit medicinproblem. Denne dansker vil jeg fortælle jer om i morgen !!

Jeg ved godt jeg ikke har fortalt så meget om dagen i går, men den er gået med at rense stranden møde, og snakke med nogle nye mennesker på stranden. Det at jeg gør rent på stranden, har givet mange sjove oplevelser, og rygterne om mit rengøringsvanvid, nåede sidste år helt til Shaweng.

Et engelsk par som lever der, ville se giraffen (mig). De tog hele vejen for at donere en kølig skaal

VÆLDIGT FLINKE FOLK :-O

Nå men, et hurtigt besøg hos min sandpapir pusher blev det også til, for at se om mit slibepapir var kommet, og selvfølgelig var det ikke det, men jeg fik da lavet noget fis med pigerne. Og det vil jeg altså gerne have lov at fortælle om, jeg mener det humør de mennesker har!!

De er som udgangspunkt meget smilende og glade i den butik jeg handler i. Og nu, hvor jeg efterhånden har fået mit eget vandglas fordi jeg savner mit slibepapir så meget, og kommer hver dag :-O , kender pigerne mig efterhånden ret godt. Så jeg blev spottet mens jeg kom kørende på biken, og da jeg fik øjenkontakt vidste pigen jo godt hvorfor jeg var kommet. Straks så hun bedrøvet ud og rystede på hovedet, æv tænkte jeg, det går ikke.

Så da jeg drejede ind i deres indkørsel, hvor de ikke kan se mig, tog jeg min vandflaske og pjaskede vand i ansigtet som om jeg var ked af det og grædked Hold kaje det var sjovt, de her tøser er så utrolig søde og naturlige, og kan grine som små børn, de tager sig til maven og klukker ubehersket, en af pigerne kunne ikke klare presset, og sagde som det mest naturlige i verden, i go toilet, puh hvor jeg dog godt kan lide det her griner

Til jer som ikke er helt klar over hvilke piger jeg snakker om!! Foregår det nogenlunde sådan her når man som her handler i en stor tømmerhandel.

Der er ansat et antal piger der så snart i sætter foden i butikken, følger i jeres fodspor for at bære/slæbe varerne for jer. Forvent ikke den helt store viden, eller sprog kundskaber fra dem kat

Her kan man også lave sjov med dem, for nogle af dem går så irriterende tæt på, hvilket kan være utroligt forstyrrende. I stedet for at prøve at forklare dem at man er 100 % sikker på hvad man skal have, og iøvrigt ved hvor varerne er, og i stedet for at blive irriteret på dem, stopper man simpelthen bare op så de er ved at støde ind i en.

Med en lille smule viden om deres skræk for kropskontakt, er det her den bedste metode er jeg kommet frem til.

Da jeg startede på båden, havde jeg brug for en spand. Jeg kunne ikke få øje på nogen, og spurgte så pigen hvor de var. Meeeeen, det var altså et alt for svært spørgsmål for pigen. Efter at hun havde vist mig forskellige små plastæsker, man normalt bruger til el arbejde, opgav jeg.ved ikke

Men på vej ud af indkørslen så jeg sørme en 2 til 300 spande stå i et hjørne, det kunne jeg jo ikke stå for griner Så vi lavede lige lidt sjov ud af det også, men lige så meget for at hun kunne lære hvad ordet Bucket på engelsk betyder.

Hvorfor hulen skal det være så surt??

Sure falanger er der sgu rigeligt af her, der står altid en herresur falang og puster sig op, og igen. Vi kan da for pokker ikke forvente at en forretning i Thailand, på nogen som helst måde ligner noget vi kender. Bruger man førstesalen lidt og tænker over afstanden fra ens hjemland, kan man egentlig ikke tillade sig at være negativ vel??

Og så handler det vel egentlig 'bare' om at integrere sig ikke??Thai

Og så havde jeg så meget krudt i r…., at jeg havde energi til at slibe lidt på båden, jeg har kun, eller jeg havde kun nogle få stykker papir tilbage, men troen flytter bjerge siger man, så de kom til at holde rigtig længe, men jeg måtte opgive efter et par timer.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-01-2010 05:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Prøv lige at spørge om hvem der glæder sig som et lille barn til at komme på ferie, jeps mig nemlig, især når jeg ser et så dejligt billede som det af din båd på det azur blå hav. wow((12((
Nå vi kunne da sikkert ellers godt finde et par emner at tale om, på en lille idyllisk tropisk ø.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-01-2010 06:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Uha da da.......

Med de indlæg jeg har læst, skrevet af dig Freja, er jeg altså ikke helt afklaret med om det rent sikkerhedsmæssigt, ville være fornuftigt eller forsvarligt at opholde mig i din nærhed ved ikke

Mangen en skribent hist og her, har virkelig fået læst teksten af dig, og jeg er overbevist om at de stadig dukker sig, og kigger nervøst over skulderen. Hold da op, nogle uvejr der har drevet over diverse forums gennem tiden griner

Men jeg er glad for at du kan lide de billeder jeg tager og bruger her music
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-01-2010 06:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Grin Altså nu lever jeg af at holde liv i folk Grin, og jeg har endnu ikke taget livet af nogen, ikke at jeg ikke har haft lyst til tider, men tanker er jo da heldigvis toldfrie. ((12((
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.51 sekunder | 100,024,784 Unikke besøg | jQ Blog