Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 10.01.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2010 03:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

10.01.2010

Godmorgen Dagbog.

Dagens udgave af Dagbogen er meget anderledes en den plejer at være, men jeg har noget på hjertet!!

............................www.thai-dk.dk/penfoto/18/Lilleblomst.gif........................

Jeg håber det er okay at være en jubelidiot her på thai - Dk uden at man får røde prikker eller andre sygdomme Grin
Men jeg er simpelthen nødt til at fortælle hvor lykkelig jeg er!!

Efter en noget mærkelig og hektisk dag med bådkøb og bar besøg, vågnede jeg sgu med tømmermænd tror jeg nok det hedder SadØj det er længe siden jeg har prøvet det, men heldigvis kom der stille og rolig liv i mig igen efter jeg havde pillet batteriet ud af mit ur, hvorfor fanden fremstiller man disse her ure, hvor sekundviseren larmer som en jumbojet??

Puh hvor er jeg glad for at jeg normalt ikke går på værtshus, selv min elskede daglige morgenkaffe smagte lidt mærkeligt, og tasterne på den bærbare larmede usædvanligt meget i går syntes jeg :-O

Hvis i læste Dagbogen i går, ved i hvilket usandsynligt hårdt liv undertegnede har. De kræfter jeg kæmper imod er næsten uimodståelige, hver dag er en prøvelse og noget af det første jeg tænker på når jeg vågner. Klarer jeg mon dagen, eller må jeg bøje hovedet og følge med strømmen??

Tænk, at jeg med alle de fristelser der er her på Samui!!! kun tænker på hvornår jeg kan komme ud at fiske igenmusic Sanuk Mak Mak

Den er helt gal siger mange af mine venner til mig, men, og nu kommer jeg tilbage til det som indledningen til tråden antyder. Er det okay som mand, at være så forbandet glad for sit liv og lykkelig, og sige det højt??

Hvis jeg ikke fisker, går jeg næsten dagligt min tur på stranden, og når den er overstået er det hjem og læse nyheder. Så længe jeg kan huske har jeg været afhængig af nyheder, alt bliver læst hver dag med stor glæde og interesse til morgenkaffen. Men det har de sidste par måneder ikke været så interessant, for hulen da!!

Aviserne hjemme er fyldt med nyheder om ganske almindelige mennesker der deltager i et eller andet meningsløst underholdningsprogram den ene dag, for derefter at deltage i et af de mange talkshow, hvor de nu pludselig er så kloge at de kan kommentere politik og dagligdags hændelser!!

Hold op hvor er det gået op for mig her, hvor meningsløse alle disse 'nyheder' er!! Men nu skal jeg jo ikke gøre mig bedre end jeg er vel?? så jeg indrømmer gerne at jeg da har læst artikler om gud og hver mand da jeg boede hjemme. Men afstanden her gør at det bliver så sindssygt uinteressant, hvorfor er det interessant at læse om Stein Bagers gårdtur den 12 December??

En lidt underlig tanke, at jeg fjerner mig mere og mere fra Danmark og hvad det måtte indebære, for det er hvad der er ved at ske kan jeg mærke!! Inden jeg kom herud, havde jeg brugt 51 år på at være dansker med stort D. Jeg bor nu på Koh Samui, er dansk pensionist, 52 år og har ikke nogen forpligtigelser overhovedet, udover et fandens dyrt banklån Angry

De Thailandske kvinder tiltaler mig helt ærligt ikke, og jeg bruger ikke penge på fornøjelser!! :-O. Og kvinden i mit liv bor derhjemme!! Så hvorfor skulle nyheder fra DK interessere mig overhovedet?? Står det til mig er min næste tur hjem i en aflang æske, med mindre altså Thailand vil bruge mig som vågelys!!, med det kvantum spiritus jeg har inhaleret gennem årene, tror jeg uden at prale med det, at jeg kan ulme i omkring 40 år skaal Så det er en mærkelig følelse nu at næsten frasige min Danske oprindelse. Men omvendt har Danmark jo næsten smidt mig ud af landet fordi jeg har valgt at bo her!!

Så hvad gør en så skør fætter som mig så?? Jo, jeg køber da bare en båd, og gør det jeg har lyst til, og når jeg har lyst til det ikk?? Indrømmet ville jeg da være en anelse glad hvis der lå et tøsepigebarn ved siden af mig når jeg vågnede, men for at gøre en lang historie kort, vil jeg utrolig gerne kunne snakke med kvinden i mit liv!!

Og den mulighed er helt væk herude, og uden at være ked af det på nogen som helst måde, accepterer jeg det 100 %. Jeg er sær, det ved jeg, men jeg har sgu et så fedt og dejligt meningsfyldt liv nu, at der skal noget af et kvindfolk til at ændre min indstilling!!

Jeg har rigtig mange venner her og møder mange dejlige mennesker næsten hver dag, nogle af dem er 'gengangere' fra sidste år. Men rigtig mange er nybegyndere i Thailand, og der findes stadig gode ærlige menneske derude skulle jeg hilse at sige!!

Mange timer bliver brugt på at møde og snakke med disse ny 'venner', og med næsten de samme briller som jeg, der ser alt det smukke og den heldigvis stadig 'næsten' urørte nartur, og alt det fantastisk smukke man kan se i vandene her, har vi meget at snakke om.

Forskellen på mit liv i DK og Koh Samui er så ekstrem at det næsten gør ondt. Jer pensionister, ved hvor små pengene er hjemme selv om man sparer alt man kan!! Så her er jeg lidt mere velhavende end hjemme og udnytter det må jeg indrømme :-O

Så købet af den 3 båd, hold kaje jeg er dum griner er finansieret af mig selv!!. Ingen penge er spildt på barer eller til damer. Okay jeg er lidt presset nu fordi jeg skal betale husleje for det næste halve år 1 Februar. Og jeg har også et visarun til Burma i næste uge som heller ikke bliver helt billigt, fordi jeg holder en lille ferie ved Khao sok på vejen til Ranong. Men jeg håber og tror på at det nok skal gå alligevel!! (Det plejer det jo :-))

Og den tur bliver spændende, forstået på den måde at der ifølge vejrudsigten er lovet regn hele ugen!!

Selv om jeg nu sidder og hælder lidt vand ud af ørerne, skal i ikke lade jer snyde vel??

For jeg er så utrolig glad for livet her, den glæde jeg har ved at bare være her er så ekstrem og lidt vanedannende!!

Og jeg håber virkelig at DU er lige så glad og lykkelig herude, det ville være unfair hvis det kun var mig der nyder livet og alle de muligheder vi har her.

ØHH..... Var det et åndssvagt indlæg syntes i ??((2((

Men hvad skal jeg dog gøre, med al den glæde og tilfredshed der bobler inden i mig, jeg er nødt til at lukke noget af det ud, hvis jeg ikke skal eksplodere af lykke.........music
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2010 05:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

ØHH..... Var det et åndssvagt indlæg syntes i ?


du siger tingene lige ud vi andre holder kæft men det boble og syder vi har det godt her ude i vores paradisThai
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2010 05:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Mor'n
Lyder til du har et dejligt liv, bliv da endelig ved med at nyde de små glæder i livet, og hvorfor skulle du da ikke have lov til at delagtiggøre vi andre i det? Du lyder som en mand der lever efter mit motto, jeg siger hvad jeg gør, og gør hvad jeg siger. Den dag vi ikke har mere at glædes over eller se frem til, er den dag, vi nærmer os enden af et langt liv, for som gode gamleTroels Kløvedal siger
"Drømme er livets krydderi!"

Tag da din drømme kvinde med til din dejlige ø.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2010 06:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser
Hvor er det dog en dejlig morgen,
at kunne vågne op til at læse dagbgen,og høre din mening
Der er sgu mange som vil misunde dig ,som du lever derude.
Men de flest tør ikke gøre det,tage skridtet,alt ikke på en pige,griner og sige farvel til det trygge liv her i dk, mig selv inclusive.
Så fortsæt din dagbog som du har lyst,også selv om du skulle ha lyst til at skælde os ud.GrinAngry
det er godt at høre folk mening,uden at være personlig,og være led overfor folk.

bamsen

Ps hvis der kommer en syndflod
så er du tilgivet ikke at tage motobiken.driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2010 08:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Thumb Ja her er dejligt her ude men vi nøjes med ½ - ½ jeg vil hjem til DK nå bladene grønnes og det bliver lysere og lysere music det vil jeg ikke undvære ? og så skal jeg jo hjem til Skuden Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2010 09:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 141
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej Pensionist
Tillykke med båden, det lyder rigtig godt. Hende du kalder en gammel kran er det kvinden i den sorte kjole ? Det længste jeg har opholdt mig udenfor DK er 2 måneder. Når man så kommer hjem og finder ud af, hvad der har været oppe i medierne, for man stillet skarpt på begreber som ligegyldighed,smålighed,navlepilleri osv .Og jeg tror faktisk, det er nemmere i Thailand, at vågne op og sige " Det skal blive en god dag " Det der holder mange tilbage, tror jeg er spørgsmålet om økonomien. Vil du gi et slag på tasken . om hvad det koster dig på års bassis, med det liv du fører,som jo ikke lyder til at kedeligt eller ekstravagant.
Hilsen
islander.ThaiThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2010 10:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

sank skrev:
Thumb Ja her er dejligt her ude men vi nøjes med ½ - ½ jeg vil hjem til DK nå bladene grønnes og det bliver lysere og lysere music det vil jeg ikke undvære ? og så skal jeg jo hjem til Skuden Grin






davser Sank

er du ikke bange for din båd nu når alt iser til her i dk

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2010 10:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

islander skrev:
Hej Pensionist
Tillykke med båden, det lyder rigtig godt. Hende du kalder en gammel kran er det kvinden i den sorte kjole ? Det længste jeg har opholdt mig udenfor DK er 2 måneder. Når man så kommer hjem og finder ud af, hvad der har været oppe i medierne, for man stillet skarpt på begreber som ligegyldighed,smålighed,navlepilleri osv .Og jeg tror faktisk, det er nemmere i Thailand, at vågne op og sige " Det skal blive en god dag " Det der holder mange tilbage, tror jeg er spørgsmålet om økonomien. Vil du gi et slag på tasken . om hvad det koster dig på års bassis, med det liv du fører,som jo ikke lyder til at kedeligt eller ekstravagant.
Hilsen
islander.ThaiThumb





Davser Islander

ja det er også økonomi
jeg tænker på
når de tager så meget af ens pension,
så er der sgutte meget at leve af.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2010 12:37

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Pensionist, kan du ikke få retirementvisa, du er ihvertfald gammel nok? Læs om retirementvisa på denne website, jeg har retirementvisa og har ikke været udenfor Thailand siden 2005, så der er sparet mange penge til visarun.
Dem har jeg skaal
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2010 12:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

((12(( Nej nej bamse jeg har kølvands udløb fra kraftværket i havnen ? så der kommer næsten aldrig is. Thumb og så mange Venner der holder øje music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 100,024,646 Unikke besøg | jQ Blog