Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 06.01.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2010 02:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

06.01.2010

Godmorgen Dagbog

SIDSTE DEL AF STATISTIKKEN

www.thai-dk.dk/penfoto/18/101037.jpg

Jeg skal ellers love for at vejret er frisk, de sidste par dage er det blæst mere og mere op. Så der bliver da ikke noget med glasfiber arbejde i dag, alt for meget snavs bliver hvirvlet op og mikset med fiberen.

Mit nye gardin står næsten vandret på grund af blæsten og det er dejligt køligt så tidligt.
Men så kan jeg fortsætte med motordelene, jeg sliber, grunder og maler til den store guldmedalje, og det går hurtigt fremad nu. Osse på tide med alle de planer jeg har, men jeg bliver ikke færdig før min tur til Ranong. der mangler stadig det indvendige som jeg først kan gå i gang med når båden bliver vendt om igen.

Og så har Dagbogen fra i går givet nogle kommentarer omkring antallet af kunder, og jeg giver jer ret i at det lyder voldsomt. Som det bliver nævnt burde pigerne i Pattaya komme til Samui, det er bare en anelse for sent, for mange af pigerne er her allerede!! Der bliver snakket om priser ned til 200 til 300 Bht for en hyggestund med pigerne i Pattaya på grund af det store antal piger der, derfor er mange flygtet fra byen og har sat kursen mod Hua Hin og Samui.

Så 'vi' har igennem længere tid kunne få tilbudt diverse ydelser på gaden, og det er forklaringen på alle de mange piger som er kommet til øen. I Nathon er det værre, her bliver du ikke tilbudt massage når du bliver antastet på gaden, nej de spørger dig direkte om du vil fucke dem. Det tager meget af charmen når det er så direkte, men krisen kradser blandt pigerne.

I følge min ven Pat, laver nogle af hendes piger en masse penge. En af dem har de sidste 2 måneder IKKE været under 200.000 Bht, og mange af pengene kommer fra 'hurtige' kunder siger hun. Og hun er ikke noget særligt, forstå mig ret. Hun ligner alle de andre piger her, men kan åbenbart et eller andet!!

Det minder mig om at jeg skal have taget de billeder til jer..

Ellers sker her ikke så meget, arbejdet på motor og båd tager sgu alt for meget tid :-O

Jeg venter stadig på papiret fra Bangkok, kørte lige over og tjekkede da jeg var i Tesco. Men de griner sgu stadig af mig tøserne, men nu kan jeg ta det, men de siger stadig 1 uge !!!

Så jeg kører nok Til Nathon i dag, biken behøver et eftersyn som jeg får lavet på Honda placeret lige på hjørnet ved Immigration. Jeg får skiftet filtre og olie og får den tjekket, og selv om det er Honda er priserne meget rimelige. Sidste år fik den samme tur inklusive montering af en kurv og et nyt fordæk, det kunne ikke presses over 750 Bht selv om jeg gjorde hvad jeg kunne :-)
Men så er biken klar til turen, jeg mangler bare at købe en rygsæk før jeg er klar. Og det er jo lidt smart når jeg alligevel er i Nathon, her er det billigst på Samui at købe sådan noget. Og det er også det billigste sted at købe krabber, hernede ved vandet er der et lille fiskemarked hvor de muslimske kvinder står og sælger mandens nattens fangst. Hvis priserne er de samme som de var hele sidste år, er prisen 180 Bht for 1 kilo super friske og velsmagende krabber.

Det kunne være jeg skulle tage et par billeder nu jeg er der alligevel, nu er Nathon ikke nogen attraktiv summende storby, men en sølle færgeby. Så der sker ikke så meget spændende her, forretninger er (for mig) hurtigt overstået, højdepunktet for mig i Nathon er livet på molerne. Her kommer fiskerne ind hver morgen for at losse fangsten, og er man heldig :-) kan man se en masse illegale arbejdere der i deres forskellige farvestrålende tøj, sidder og bøder garn. Det kan jeg ikke vise billeder af, for man er nødt til at være der tidligt for at se det.

Men som noget 'sjovt' kan man se bådene lægge fra kaj når alle de her illegale arbejdere er kommet om bord. Skipper lægger båden væk fra kajen så politiet ikke kan gøre noget, udover at stå og vente, som de sædvanligvis aldrig gør. For de har et problem med alle de illegale arbejdere som opholder sig på Samui, myndighederne anslår at 10.000 mennesker opholder sig illegalt her på Samui.

Og nu det sjove, de har store problemer med at finde dem!!!

Det har jeg sgu grinet meget afgrinergriner 10.000 mennesker leger skjul med politiet som ikke ved hvad de skal gøre!! Nu de har så store problemer med at se alle de pickup og lastbiler der hver morgen, middag og aften kører rundt med ladet fyldt op med de her illegale arbejdere, kunne de måske stille sig op ved nogle af de store hotelbyggerier og vente på dem. Men problemet er nok bestikkelse, alle og enhver kan meget hurtigt blive svagtseende med en seddel i hånden!!

Nå, jeg kører mig en tur. Min nyindkøbte mini laptop ankommer klokken 11 har jeg fået at vide, sammen med den har jeg fået at vide at spegepølse og rugbrød også venter på mig. Hold da op en fest jeg skal have, 2 kilo dansk ost i fryseren venter på brødet, men jeg er ikke sikker på at maven glæder sig. De sidste par gange jeg har spist falang mad, har maven protesteret lidt over alt det fedt der er i den, men det skal prøves :-O
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2010 06:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 141
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej Pensionist.
Blandt andet fordi jeg i skrivende stund om præcis 2 månder lige er ankommet til Lamai, kaster jeg mig over dagbogen som noget af det første - so keep up the good work. Hvor lang tid bruger du på en tur Lamai-Nathon ? Er der perioder i løbet af dagen, hvor traffiken ikke er så massiv (evt tidlig morgen ) ?
Mvh
islanderThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
hassel
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2010 07:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

bliver de ulovlige arbejder udvist hvem skal så lavet alt arbejdet thaierne gider jo ikke hårdt og fast arbejde

det er nok grundet til at man ikke fanger dem
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2010 09:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

hehehehe
nej så skal politiet jo til at lave noget
og det er ikke der de får penge for Shock

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2010 12:33

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Enten er min regnemaskine i uorden, pensionisten, eller også stemmer dine oplysninger om "pigerne" på Koh Samui ikke helt, jfr. dine dagbøger 5 og 6. januar.Grin
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2010 13:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Hej Abekat.

Ja du har nok ret i den påstand, men som oplægget til selve tråden antyder, er dagbogen baseret på daglige
oplysninger. Om det er 100.000 eller 5 millioner er mig underordnet, men så længe jeg stoler på den person
der giver mig disse oplysninger er jeg okay med det.

Og jeg har ingen grund til at tvivle på Pat den gamle kran, hun sidder jo og er pisse hamrende jaloux på den
her tøs der er så ung!!AngryAngry

Pat som også startede i den branche og selv syntes hun har gjort det godt, sidder nu som en gammel hejre der kun
venter på at komme hjem med lommen fuld til Isaan. Måske har hun ondt af hurtigheden som den her tøs laver penge på,
måske går det meget stærkere end da hun begyndte på sin opsparing, det vil jeg ikke gøre mig klog på.

Men lidt tankevækkende er det da, min ven Mario betalte 3000 Bht første gang, og ærgrer sig. Måske er der mange af
den slags 'uheld' der skæpper i pengekassen !!ved ikke

Mange tak for dit indlæg, det viser bare at nogle læser det der står mellem linjerne !!ThumbThumb
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.28 sekunder | 100,033,440 Unikke besøg | jQ Blog