Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
Vil i have historien om :Turen til Ranong
Ja for hulen da :-) Ja for hulen da :-) 75%[9 Stemmer]
Ja for hulen da :-) Ja for hulen da :-) 75%[9 Stemmer]
Ja for hulen da :-) Ja for hulen da :-) 75%[9 Stemmer]
Ja for hulen da :-) Ja for hulen da :-) 75%[9 Stemmer]
Ja for hulen da :-) Ja for hulen da :-) 75%[9 Stemmer]
Ja for hulen da :-) Ja for hulen da :-) 75%[9 Stemmer]
Ja for hulen da :-) Ja for hulen da :-) 75%[9 Stemmer]
Ja for hulen da :-) Ja for hulen da :-) 75%[9 Stemmer]
Ja for hulen da :-) Ja for hulen da :-) 75%[9 Stemmer]
Ja for hulen da :-) Ja for hulen da :-) 75%[9 Stemmer]
Ja for hulen da :-) Ja for hulen da :-) 75%[9 Stemmer]
Ja for hulen da :-) Ja for hulen da :-) 75%[9 Stemmer]
Ja for hulen da :-) Ja for hulen da :-) 75%[9 Stemmer]
Ja for hulen da :-) Ja for hulen da :-) 75%[9 Stemmer]
Ja for hulen da :-) Ja for hulen da :-) 75%[9 Stemmer]
Ja for hulen da :-) Ja for hulen da :-) 75%[9 Stemmer]
Ja for hulen da :-) Ja for hulen da :-) 75%[9 Stemmer]
Ja for hulen da :-) Ja for hulen da :-) 75%[9 Stemmer]
Ja for hulen da :-) Ja for hulen da :-) 75%[9 Stemmer]
Ja for hulen da :-) Ja for hulen da :-) 75%[9 Stemmer]
Nej tak, skriv til din moster i stedet Nej tak, skriv til din moster i stedet 25%[3 Stemmer]
Nej tak, skriv til din moster i stedet Nej tak, skriv til din moster i stedet 25%[3 Stemmer]
Nej tak, skriv til din moster i stedet Nej tak, skriv til din moster i stedet 25%[3 Stemmer]
Nej tak, skriv til din moster i stedet Nej tak, skriv til din moster i stedet 25%[3 Stemmer]
Nej tak, skriv til din moster i stedet Nej tak, skriv til din moster i stedet 25%[3 Stemmer]
Nej tak, skriv til din moster i stedet Nej tak, skriv til din moster i stedet 25%[3 Stemmer]
Nej tak, skriv til din moster i stedet Nej tak, skriv til din moster i stedet 25%[3 Stemmer]
Nej tak, skriv til din moster i stedet Nej tak, skriv til din moster i stedet 25%[3 Stemmer]
Nej tak, skriv til din moster i stedet Nej tak, skriv til din moster i stedet 25%[3 Stemmer]
Nej tak, skriv til din moster i stedet Nej tak, skriv til din moster i stedet 25%[3 Stemmer]
Nej tak, skriv til din moster i stedet Nej tak, skriv til din moster i stedet 25%[3 Stemmer]
Nej tak, skriv til din moster i stedet Nej tak, skriv til din moster i stedet 25%[3 Stemmer]
Nej tak, skriv til din moster i stedet Nej tak, skriv til din moster i stedet 25%[3 Stemmer]
Nej tak, skriv til din moster i stedet Nej tak, skriv til din moster i stedet 25%[3 Stemmer]
Nej tak, skriv til din moster i stedet Nej tak, skriv til din moster i stedet 25%[3 Stemmer]
Nej tak, skriv til din moster i stedet Nej tak, skriv til din moster i stedet 25%[3 Stemmer]
Nej tak, skriv til din moster i stedet Nej tak, skriv til din moster i stedet 25%[3 Stemmer]
Nej tak, skriv til din moster i stedet Nej tak, skriv til din moster i stedet 25%[3 Stemmer]
Nej tak, skriv til din moster i stedet Nej tak, skriv til din moster i stedet 25%[3 Stemmer]
Nej tak, skriv til din moster i stedet Nej tak, skriv til din moster i stedet 25%[3 Stemmer]
Antal stemmer : 12
 Udskriv emne
Dagbogen 02.01.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-01-2010 03:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

02.01.2010

Godmorgen Dagbog.

Stilheden lægger sig sammen med dynerne af tunge skyer der kommer ind fra havet, og det virker som om at folk først nu, stopper med at feste. Dagen i går stod også i drukkens og krudtets tegn, og meget stort og sikkert dyrt krudt blev fyret af hele aftenen igår, alt det selvom det var blevet Fredag!!

Jeg håber med det kedelige vejr vi har nu, at der bliver lagt en dæmper på løjerne. Nu syntes jeg sgu ikke det er sjovt mere med alle de fester, og glæder mig inderst inde til at folk tager hjem igen!

Alt det her, og den langsomme forbindelse jeg har, gjorde at dagen i går mere eller mindre blev brugt til at skrive indlæg og uploade billeder.Og så er jeg allerede ved at lægge planer om mit visarun, og er begyndt at indhente priser.

Hvis jeg kan finde ud af det er der i dag en afstemning i Dagbogen.

Som jeg fortalte overvejede jeg at køre på bike til Ranong i stedet for en færdigpakke, træt af de påvirkede chauffører der med dødsforagt leger med vores liv på vejene. Men jeg er nødt til at høre jer om i gider hører om sådan en tur, man er jo næsten nødt til at bo her før det er interessant. Jeg syntes jo bare selv det er spændende, ellers tænker jeg vel ikke på at gøre det!!

Skal jeg lave en historie om turen til Ranong på bike Ja / Nej

Jeg sad i går på min 'stam' restaurant og ventede på maden. Den ligger som bekendt på hjørnet af vejen ned til Hinta Hin Yai, hvor man kan følge med i trafikken og studere duer, krops duer :-O

Nå, men her sidder jeg så hver dag og kigger, og hver dag kommer de jeeps jeg vil fortælle om idag. Ikke nogen positiv historie, og en som jeg for lang tid siden fortalte om i et andet forum!!

Hold jer langt væk fra alle jungle ture, safari ture, ø ture og 'ægte' rundture der foregår med jeep. Alle de her jeeps, uanset hvilket firma de kører for, er blevet skrællet for alt det unødvendige. Så indmaden, sikkerhedsseler og sikkerhedsudstyr er fjernet, fjernet er også udstødning, og affjedringen er svejset fast og gør turen ulidelig.

Hvis jeg tog et billede, som jeg har valgt ikke at gøre for en sikkerheds skyld!! ville i kunne se de stakkels mennesker der har betalt for noget de troede ville blive en stor oplevelse. Mange af dem sidder stive af skræk, krampagtigt holdende fast i bænken de sidder på, mens de i sindssyg fart bliver kørt mellem de 4 forskellige events der er på programmet . Turene som jo bliver solgt som oplevelser du ikke må gå glip af, kan meget nemt fortælles.

Du bliver placeret på en træbænk på ladet af en jeep fra 2 verdenskrig, hvor det så er din opgave at holde dig selv fast. Er du masochist er det lige turen for dig, hoppende rundt på en helvedes hård bænk uden chance for at se noget som helst med de 100 Km i timen idioterne kører med, 2 fingre i ørerne, og holdende brækposen i den ene hånd. Nu vil den skarpe iagttager nok sige, hallo, der er for mange fingre i spil her!! Jeps, men det er hvad du har brug for !!

Jeg har ikke noget firma at anbefale jer i stedet, jeg har heller ingen venner der lige skal nævnes i farten, og jeg skal ikke lave penge på noget!

Men hver dag ser jeg hvordan folk sidder køresyge og rigtigt skidt tilpas, mens de krampagtigt gør alt hvad de kan for ikke at falde af i farten, jeg har set folk kaste op efter under 5 minutter i jeepen. Den eneste som nyder turen er den fætter der står på trinbrættet og videofilmer turen, jeg er sikker på at det ikke er omgivelserne der fylder den her film!!.

Hvad kan man se med 100 Km i timen og øjnene lukket af den sorte og stinkende udstødning??

De her jeeps gør alt hvad de kan for at fange Formel 1 bossernes opmærksomhed, hvor der bare er 20 meter asfalt, gøres alt for at slå omgangstiden. Chaufførerne gør alt hvad de kan for at få jeepen til at blive over de 100 som det lykkedes dem at banke farten op på, selv i svingene holdes farten, mens man kigger grinende efter hvor mange der er syge i dag!! Jeg må indrømme at jeg er benovet, benovet over den akkuratesse hvormed de på ingen tid forvandler jeepen fra at være et fartmonster, der stadig uden udstødning forpester vejene for passagerene, til et stillestående problem.

Når de skal dreje, sker der et eller andet jeg virkelig, og uden pis har brugt meget tid på at studere. Undskyld sproget, men efter de millioner af kilometer jeg har brugt mit liv på at køre Europa tyndt med, kan jeg ikke lade være med at studere kørestil eller mangel på samme her!! og selv om jeg syntes jeg kender de forskellige landes kørestil, står den helt stille her!!

Hvorfor kan de ikke dreje rundt om hjørnet som billister i andre lande kan??, det går helt galt for dem. Bilen går næsten i stå i selve svinget, at man så holder på tværs og stopper al trafik, har ikke den store indflydelse på den svære beslutning der åbenbart skal tages her.

Læg mærke til, hvordan de selv på de sidste 5 meter inden de skal dreje, stadig er i stand til at at overhale med deres Formel 1 bil. Men så går det galt, bilen bliver pludselig forvandlet til en 65 meter lang 100 tons tung lastbil!! Hvordan pokker får vi den rundt om hjørnet syntes de at tænke, stadig stående midt ude på vejen, blokerende trafikken der nu er ved at blive utålmodig. Her på vejen ned til Hinta Hin Yai kommer der mange jeeps og minivan, så man keder sig aldrig, med en god plads her, kan man hurtigt bruge et par timer.

Ovenstående historie er sand og noget der sker hver dag, og dagens lærdom må gå ud på ALDRIG at benytte sig af de turoperatører.

Det er faktisk billigere for jer at leje en Songkaew hvis i vil rundt på øen, forhandl stille og roligt med dem, og i vil se at de normalt sure chauffører der kører mellem Nathon og Shaweng pludselig liver op og bliver helt anderledes. Smilende og glade tror jeg for at slippe for den tur de kører hver dag, bruger de hele dagen på dig, og hvis du betaler omkring 1500 Baht er de første 5 timer hurtigt gået.

Mange af dem har selvfølgelig familie her på øen, så bliv ikke overrasket, hvis chaufføren spørger dig om det er okay at i handler i fætterens forretning i stedet for 7 eleven. Der kan opleves mane sjove ting hvis man kommer på rigtig god fod med chaufføren, sikkert er det også at han kender en god billig restaurant, men brug fornuften og lad dig ikke trække rundt vel??

Det var sådan set bare det jeg ville sige idag, tag imod et godt råd, sæt dig aldrig op i en jeep på Samui.

Afstemningen afsluttes Torsdag d 7 Januar.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-01-2010 07:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 141
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej Pensionist.
Selvfølgelig skal vi høre om turen. Til mr positiv. østeuropærer/asiater/røde/sorte eller you name it, er ikke faren for Dk. Men kig på skattereformen. Hvem har fået (undskyld) i hoved og røv. Jeg hjalp min gamle arbejdsgiver, da det var umuligt at finde en til jobbet. Lønnen ok ( 300kr/timen ) minus fradrag i efterløn. blev det til mindre end 35kr i timen. Jeg har betalt til min efterløn, og har ikke dålig samvittighed, når de i gennemsnit 3600kr dukker op på kontoen. Vi bestemmer jo selv hvem, der skal og måske hvor groft tage røven på os. men for Gud`s/Buddha`s undlad racisistiske undertoner.
Mkh.
islanderThaiThumbDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sol
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-01-2010 10:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 248
Tilmeldt: 09.11.09
 Status: Offline

islander skrev:
Hej Pensionist.
Selvfølgelig skal vi høre om turen. Til mr positiv. østeuropærer/asiater/røde/sorte eller you name it, er ikke faren for Dk. Men kig på skattereformen. Hvem har fået (undskyld) i hoved og røv. Jeg hjalp min gamle arbejdsgiver, da det var umuligt at finde en til jobbet. Lønnen ok ( 300kr/timen ) minus fradrag i efterløn. blev det til mindre end 35kr i timen. Jeg har betalt til min efterløn, og har ikke dålig samvittighed, når de i gennemsnit 3600kr dukker op på kontoen. Vi bestemmer jo selv hvem, der skal og måske hvor groft tage røven på os. men for Gud`s/Buddha`s undlad racisistiske undertoner.
Mkh.
islanderThaiThumbDanmark


svar de danske politiker rasende får mest ud af skattereformen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 99,100,672 Unikke besøg | jQ Blog