Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Pensionisten's Nytårstale
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-12-2009 12:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Pensionistens Nytårstale.

Godaften på årets sidste dag og et rigtig godt nytår til jer alle.skaal

Endnu en Torsdag venter, ja undskyld,. Jeg er ikke lyseslukker eller sortseer, men efter et år med feststemte glade turister hver dag, der samtidig bruger ufattelig mange penge på fyrværkeri, er jeg altså mæt. Jeg har svært ved at syntes det er hyggeligt endnu en gang. Så mit nytår kommer nok til at foregå I stilhed, jeg går nok et smut til Amity, hvor jeg sætter mig på stranden som sidste år.

Jeg kan huske jeg skrev til en ven hjemme hvordan min første nytårsaften i Thailand var sidste år, jeg beskrev hvordan jeg sad utrolig lykkelig på stranden. Jeg havde gjort det!! Jeg havde gjort det folk snakker om, men aldrig gør, og var så glad for beslutningen. Og nu sad jeg her og nød synet af de tusinde lykke balloner, der langsomt drev ud over havet, mens jeg nød en kølig til reagga musikken. Overalt sad folk i små grupper og hyggede sig på stranden, forelskede sad i strandkanten og børn løb legende rundt, alt var så fredeligt og lige efter mit hoved, ingen vild disko selv om hovedparten af folk var 'unge' Var det måske ikke det jeg havde håbet at flytte ud til??music

Meget spændt på reaktionerne fra denne nytårstale Angryser jeg frem til endnu et år I mit nye hjemland. Udskældt, hånet og hadet fordi jeg nu bor i Thailand hvor jeg igen har fundet glæden ved livet!! Udskældt og hadet fordi folk hjemme mener at jeg KUN er kommet til thailand for at voldtage små børn, og opfatter mig som landsforræder. men jeg har atter fundet glæden ved store og små ting efter små 5 år i pensionistens liv på godt og ondt I DK.

Jeg vil gerne sige tak til Thai-DK for pladsen til min daglige klumme, og jeg vil gerne sige tak til alle jer som læser Dagbogen og håber på et samarbejde langt ud I fremtiden. Som jeg for snart længe siden skrev (I dagbogen) ved jeg ikke hvorfor jeg gør det her, men jeg må jo have noget jeg skal af med, som I gudskelov accepterer!!godag

Mange tak for tålmodigheden til alle læserne, uanset hvad jeg har skrevet, er det blevet godt modtaget. Kun 1 surt opstød er det blevet til, og den hjerneblødning jeg der rendte ind i, vil jeg gerne undskylde for. Men jeg har meget lidt tålmodighed med dumme folk, og folk der dømmer!! Og den her person gjorde sig uheldigt bemærket i begge discipliner. Sådan noget sker ikke ustraffet i mit liv som han sikkert bemærkede. Han var så skråsikker I sin sag, at han efter 4 minutters læsning kunne fortælle mig at det, hele Dagbogen handlede om i hans øjne var forkert. Og her sprang der et par sikringer hos undertegnede og hjerneblødningen begyndte :-O

Vi har alle kendskab til den debat der er og har været på diverse Thai relaterede websites, og vi ved alle hvor langt nogle har strakt sig I bestræbelserne på at opbygge en potentiel salgsvare. Og vi har vel alle set de utallige negative og fordømmende indlæg, der I mine øjne er et åbenlyst forsøg på at skræmme folk væk fra Thailand. Den slags indlæg og svar iøvrigt, valgte jeg fra starten at fortælle jer, at jeg i mine indlæg ikke ville acceptere, og ville slette sådanne indlæg. Det sidste jeg ønsker med Dagbogen og Thai-DK, er den slags som nu forsøges stoppes på de omtalte sider, den sikre død, R.I.P!!ked

Og jeg vil gerne takke mit fædreland Danmark for at nærmest deportere mig, det lyder måske mærkeligt, men er hvad der sker når du som pensionist ønsker at leve et andet sted end Danmark, og uden adresse I Danmark. Efter en pragtfuld måned på Samui sidste år, besluttede jeg mig for at flytte herud. Varmen som er rigtig god for mig og mine knogler, og ikke mindst pengene gjorde det meget attraktivt for mig at flytte. Her strækker pensionen betydelig længere end hjemme. Hvor har jeg mange gange været ked af at ikke have råd til en enkelt øl nede ved åen hjemme, men pengene var der ikke.

Men for at kunne flytte herud, er man nødt til at indse at man ikke kan fortsætte som hidtil. Som straf til os pensionister er der blevet opfundet nogle regler der faktisk kun har til formål at barbere din pension ned til et minimum, især hvis du fraflytter landet barbere de hvor de kan!!. Og disse regler er meget selvmodsigende, hvem kan ikke huske de gyldne løfter som bankerne og staten begyndte at bombardere os med I 80’erne. Herfra og op gennem 90’erne blev vi så godt som hver dag opfordret til at spare op til alderdommen. Forgyld din alderdom og mange andre floskler blev brugt i et af tidernes største scam. Selv skattefordele blev brugt i scammet, staten betalte op til 50% af renteudgifterne så du bedre havde råd til at forgylde dit 2 liv.

Farvestrålende brochurer der viste os billeder af paradiset som vi aldrig havde set det før, strande så lange og øde. Huse så smukke og perfekt placeret på stranden at det var en smule uforståelig og underligt, billeder af utroligt smukke kvinder der smilede 'kun' til dig. Hvilken fantastisk drøm der ventede os!! skaal

Og det hele er et stort nummer fra start til slut, Staten har tjent utrolig mange penge på den fidus, og gør det stadig. Selv om du betaler strafrenter ved for tidlig udbetaling af din pensionsopsparing, bliver du udover det beskattet og modregnet årligt I dine eventuelle statslige bidrag, såsom pension!!. Så udover at betale skat et par gange eller 3 af de samme penge, står du I den situation at du IKKE som lovet kan flytte til dit nye pensionisthjem som regeringen og bankerne jo opfordrede dig til at købe.

De til lejligheden opfundne regler for pensionister, gør at det simpelthen ikke er lovligt. Og med det nye tiltag hvor man får meldepligt, er det spændende om der er tid nok til en sverigestur mellem Helsingør – Hälsingborg!!ølkrus

Men tak Danmark, jeg har det fint med at IKKE måtte bruge det danske sygehussystem mere, jeg betaler 47% i skat hver måned under protest til det jeg ikke må benytte mig af, nogle folk siger at man betaler 13 % til sygesektoren!!

Det er godt nok mange penge er det ikke ?? Hvis man nu lavede et cirka regnskab for mig rent hypotetisk fra jeg startede med at arbejde da jeg var 11 år til jeg stoppede som 48 åring, hvor meget har jeg så cirka betalt i skat af de penge ?? Jeg kan hjælpe dig med et råd om noget praktisk arbejde hvis det skulle være, men sådan en udregning er for svær for mig. Men det beløb burde vel for pokker give mig billet uden forbehold til en FP hvis jeg måtte have brug for en sådan ikk!!

Jeg har sgu givet alt jeg havde i mig, ikke mange har klaget gennem årene over indsatsen. Jeg gav faktisk så meget af mig selv at jeg nu ikke er så mobil som jeg har været, så hvorfor kære Danmark bliver det ikke belønnet?? Hvorfor skal det føles som en skam at modtage førtidspension, jeg har jo givet mig 100% for Danmark!!

Men DK er vel på røven siden man blir straffet for at være pensioneret.ved ikkesarcasmsarcasm

Tak Danmark, fordi jeg kan fortælle sandheden som jeg gør med glæde. Jeg fortæller gladelig folk der spørger mig om forholdende I DK, jeg nedgør bevidst enhver påstand om at DK er et særdeles velfungerende samfund hvor alt er perfekt. Tænk at møde en fra et så perfekt samfund, mange mennesker er faktisk stolte når de møder en dansker, vi har jo gjort så meget godt, både på hjemmefronten og I udlandet siger de. Men det billede blegner hurtigt under solen, jeg kan ikke få mig selv til at lyve, det er somme tider et problem for mig, men her er det okay ;-)

For at I ikke allesammen skal sidde og krølle tæer hele aftenen så I ikke får danset, har jeg en opgave til jer!! hej

Jeg ved at ikke så mange læser mine indfald endnu, så opgaven må meget gerne gives videre til enhver der måtte være interesseret, gerne med et link til Thai-DK :-) Og gør en god gerning!!

Tag en tur ned af memory lane, altså skal du først prøve at huske hvilke diskussioner du har deltaget i. Har du som mange andre været fordømmende??, har du været med til at hegle en person ned, der modigt nok svarer på et spørgsmål, eller en der svarer i en tråd, eller prøver at starte en tråd selv!! Er du en af dem der er så selvfed at du mener dig I stand til at fortælle hvad denne person skal og ikke skal.

Hvorfor gælder janteloven så godt som den gør, og hvad er det der sker med ytringsfriheden. Vi danskere har en evne til at fastholde vores ret til ytringsfrihed, men sjovt nok fordufter den når vi klogere end alle andre, kommenterer og irettesætter en anden dansker der selvfølgelig mente at han også havde ret til samme ytringsfrihed som dig. Men nej, lige I det her tilfælde er det altså kun den klogere der må benytte sig af den, så du må pænt finde dig I at blive revset!!

Det kunne være interessant at høre hvad folk har at sige til sådan et spørgsmål!!

Jeg håber I forstår hvor jeg vil hen med det her, for det bringer os til mit elskede Thailand. ((12((((12((

Ja Ja, komplet idiot ham Pensionisten. Muligvis, kald mig lalleglad og naiv, jeg tager det med ro :-O

For jeg elsker Thailand, Jeg elsker Thailand for at have givet mig et indholdsrigt liv igen, og noget at stå op til og glæde sig over hver dag. Efter mange år med op og nedture pga. ryggen hvor jeg troede at det her kedelige liv skulle fortsatte mange år endnu, tog jeg en kæmpe chance der faldt godt ud!! Danmarks rolle I det her er meget lille, så kæd det ikke sammen med at være Dansker vel!!

Og jeg elsker mit ‘nye’ liv med Thailænderne som acceptere mig for den jeg er, jeg er simpelthen XXXX uden hensyntagen til at jeg er falang, og som hjemme har jeg aldrig så meget tøj på og gør derfor mine tatoveringer meget synlige. Jeg fik den første som 13 åring, og har fået et par stykker siden!! Alt for meget for de danske mødre, der bekymret hev og sled I deres børn når de ville kigge lidt nærmere på mig. Herude bliver man stoppet på gaden, af folk der lige syntes de ville fortælle dig at de syntes du har nogle flotte tatoveringer, den totale modsætning til hvad jeg er vant til!!Thumb

Men jeg bliver utrolig ked af det når jeg går I ‘turistområder’ og hører hvordan danskere uafbrudt beklager sig over enten det ene eller andet I Thailand. Jeg har såmænd også hørt mange andre nationaliteter gøre det samme, og jeg er ikke rassist Men hvad er det lige der sker?? Når vi sidder I lænestolen hjemme og ser nyheder, bliver vi gang på gang forarget over de ‘fremmedes’ manglende integration, hvad fanden bilder de sig ind de røvhuller, men herude hvor det er os der er fremmede har vi sgu ingen skrupler!!

Hallo karl smart, du gør nøjagtig det samme her når du brokker dig over de små ting som ikke er som derhjemme, dine evner udi integration ligger på et meget lille sted og trænger til en opdatering ikk!!. Læs ovenstående igen, og fortæl mig så om jeg har ret eller hvad!!kedked

Står du i en kø hos købmanden og er en smule irriteret over ventetiden?? Så er du ikke klar til Thailand, men prøv at slappe af og se det morsomme i de situationer der altid opstår, det er da hyggeligt :-O

Men det er ikke nemt, det vil jeg give jer ret i. Og det har taget mig det meste af et år nu at komme dertil hvor jeg er nu, jeg hviler I mig selv, og tager ‘næsten’ alle forhindringer med et smil. Selvfølgelig har jeg stadig et par oplevelser der trækker på tålmodigheden, men jeg klarer den.kat

Tak til jer alle for jeres tålmodighed, og jeg håber at I vil deltage I Dagbogen en dag. Samui er meget lille I forhold til resten af Thailand, så der må helt klart være nogle historier derudefra.

Til alle jer Danskere i Thailand, ønskes et godt Nytår med håbet om et lykkebringende 2010

Mine tanker går til alle jer, som har familie her, men som må arbejde I stedet for at være hos familien. Og mine tanker går til alle jer der står foran en pension som I vil nyde udenlands, chokket over at være i åbent fængsel vil chokere jer og tage meget af jeres tid fremover. Alle disse problemer er virkelig unødvendige og er uden tvivl/sammenligning sprængstoffet til Danmarks til tiders største og stærkeste parti. Hvis nogen ellers tør tage kampen op !!((2((

Og tænk jer, min gamle svigermor, hun forstod ikke det sjove I det når jeg sagde at jeg som den eneste dansker oplevede både sol og måneformørkelser flere gange om måneden, puha jeg har moret mig mange gange:-O

Så hyg jer med måneformørkelsen I aften……grinergriner

Alt det bedste ønskes af Pensionisten.

OG ET RIGTIG GODT NYTÅR!!
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
hassel
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-12-2009 17:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

det skåler vi på det er sku herligt at leve

music ølkrus
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Hendes majestæt Dronningens nytårstale 2021 Den Royale blog 1 01-01-2021 10:51
Hendes majestæt dronningens nytårstale 2019-20 Den Royale blog 4 01-01-2020 15:22
Hendes Majestæt Dronningens Nytårstale 2018 Den Royale blog 1 01-01-2019 00:18
Hendes Majestæt Dronning Margrethe Nytårstale Nyheder på dansk 2 01-01-2013 02:24
Pen's Nytårstale Dagbogen 9 01-01-2012 07:21

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.33 sekunder | 99,583,540 Unikke besøg | jQ Blog