Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 29.12.2009
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-12-2009 04:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

29.12.2009

Godmorgen Dagbog

Hold da op det er mærkeligt at holde fri, men det er hvad jeg gør. Absolut intet af det der ligger spredt ude på terassen, som tilhører båden eller motoren og skal males eller slibes, blev rørt eller kigget på i går.

For at se noget andet, og for ikke at falde i vandet!! besluttede jeg mig for at køre en tur, og fortælle jer om den :-O

Så jeg puttede nye batterier i et af mine kamera og kørte ud i det blå, nå jah, blå og blå er så meget sagt. Det var en smule overskyet og ikke så varmt, så det var rigtig godt vejr nu man skal sidde i solen. Denne gang ville jeg fortælle og vise jer hvordan der ser ud på midten af øen, men det blev sgu en kort tur. Selvfølgelig punkterede jeg på vejen og måtte finde en shop der gør i sådan noget, nu ligger der en bikeshop for hver 100 meter, så det var rimelig nemt. Prisen selv om det skete på vejen mellem Nathon og Hua Thanon var meget fair, kun 30 Baht for en lapning. Sådan nogle mennesker giver jeg altid en skilling, det er måske dumt, men jeg får dårlig samvittighed når de er så ærlige, og ikke opfinder en falang pris!!

Nå, men biken lappet, og mig med blod på oplever tanden. Nu skulle den vej findes selv om det kan være noget af en opgave her, vejskilte og navneskilte er en mangelvare overalt, og de steder hvor der er et vejnavn, matcher det ikke med kortet!! Så det er som det skal være, forvirrende men muntert :-O

Jeg fandt vejen selv om den ifølge kortet ikke skulle ligge der !! Og tilfældigvis lå der en købmand lige rundt om hjørnet :-) over for denne købmand var folk i gang med at omlæsse Durian i massevis som i kan se.

www.thai-dk.dk/penfoto/19/Rundtur002.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/19/Rundtur001.jpg

Stanken af SÅ mange var forfærdelig (for mig). Men nu var jeg jo udsendt og havde en opgave, og måtte finde mig i hørmen. Så under tilrettelæggelsen af den videre tur, nød jeg en kølig :-)

Jeg vil indrømme at jeg skriver meget om kølige, og det lyder mange gange som om jeg sejler rundt inden klokken 8 om morgenen. Men når sandheden skal frem, og det skal den jo. Drikker jeg maksimum 4 - 5 øl pr dag, alt andet ville være dumt mener jeg, så er jeg jo ikke bedre end dem der sidder nede i Lamai foran Friendly Mart vel!!. Udover at jeg er ved at bogstaveligt kaste op når jeg ser nogle af gutterne der sidder der hver dag,(og de handlende omkring Friendly Mart har det på samme måde!!) syntes jeg at det er en falliterklæring at sidde der og bælle fra morgen til aften. Det var vel ikke derfor at man kom til paradis vel??

Nå, men jeg sad jo derude på bøhlandet. og selvom stanken var forfærdelig nød jeg at være der. Jeg er måske mærkelig, men jeg nyder at være blandt de lokale selv om det nogle gange kan være en kæmpe udfordring. Selv her hvor jeg sad blandt de lokale, fik jeg mange blink og smil. Desværre ikke fra pigerne, men fra fyrene, og de lagde bestemt ikke skjul på noget her....

Og her sluttede turen op i bjergene!! Jeg ved godt det lyder åndssvagt, men den her vej er den eneste der ifølge kortet over Koh Samui skulle gå tværs over øen. Men efter 300 meter hvor man passere en militærbase, var al videre kørsel forbudt, og en stor bom spærrede vejen.

Og nu indrømmer jeg noget igen, jeg opgav at fortælle jer om bjergene for denne gang, jeg gør et forsøg igen en anden gang, og så interessant er der altså heller ikke!! og på under 5 minutter var jeg på den del af Koh Samui jeg elsker. Første gang jeg fik muligheden drejede jeg ind på en lille vej, og i løbet af et øjeblik kørte jeg inde i junglen. Dejlig skyggefuldt og stille som i kan se af billederne, stilheden er fantastisk her og lyden af junglen fylder luften.

www.thai-dk.dk/penfoto/19/Rundtur026.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/19/Rundtur022.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/19/Rundtur020.jpg


Så i stedet for min tur op i bjergene, endte jeg så her i junglen (igen :-O) Det skal i altså unde jer selv hvis i kommer herud en dag, det er en fantastisk oplevelse.

www.thai-dk.dk/penfoto/19/Rundtur031.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/19/Rundtur030.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/19/Rundtur029.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/19/Rundtur028.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/19/Rundtur024.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/19/Rundtur018.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/19/Rundtur016.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/19/Rundtur003.jpg

Efter et par dejlig stille timer, vendte jeg biken mod Hua Thanon. Klokken var blevet lidt over 3, og jeg havde lyst til at se kampene mellem kønnene på Lamai stranden!! Så et hurtigt bad og noget rent tøj, så var jeg klar til en ny oplevelse. Men der er altså for mange mennesker for mig nu, det er godt for øen, men alt for meget tumult for mig.

Tusinder af engelske turister der præger alt hvad der sker her, de fester og drikker i døgndrift, og gør i øvrigt alt hvad de kan for at blive upopulære. Virkelig vulgære og meget uhøflige er de alle vegne, også på hospitalerne er jeg sikker på. Selv benzinen til 40 Baht pr liter er de parat til at slås om, så mon ikke de har travlt på de forskellige hospitaler her ??

Nå, nu fik englænderne en over snuden :-O

Men min sædvanlige strandtur blev lidt anderledes på grund af alle de her englændere. Nu har jeg jo været her et stykke tid, og har uundgåeligt fået lidt farve. Det var ikke specielt populært kunne jeg hurtigt mærke, de engelske gutter troede at jeg var ude efter deres piger, og kiggede meget agressivt hen mod mig. Så jeg gik mig sørme en tur til på stranden :-) og endte ved Hinta Hin Yai hvor jeg virkelig nød en kølig i fred og ro, ingen larmende englændere her !!

Og så havde jeg lovet min ven som har en bar downtown Lamai at kigge forbi, så det sluttede jeg min tur af med. Som jeg har fortalt går jeg ikke på bar her, ved det mener jeg at jeg ikke går på bar om aftenen for at finde piger. Men jeg kan godt finde på at købe en kølig i dagtimerne og så ellers gå videre. Og det var måden jeg mødte min ven på, hun havde en lille bar på hovedstrøget i Lamai hvor jeg godt kunne finde på at drikke en kølig. Det hang måske lige så meget sammen med at jeg kunne se Formel 1 på storskærm :-O

Men nu har hun lejet en større bar på den anden side ad gaden, og så er jeg jo nødt til at gå derhen for at sige hej til hende. Hun kalder sin bar for Condom Bar !! og påstår at det er fordi folk nemt kan huske navnet at baren hedder sådan. Men jeg har nu en mistanke om at de 6 til 7 pigebørn som arbejder i baren er grunden til navnet, uha det er sgu nydeligt :-)

Men her kan jeg være i fred, Pat som min ven hedder kender min indstilling til pigerne her, og respektere det og spørger meget meget sjældent om jeg ikke har fortrudt. Men det sker nu mest når hun får en ny pige, så skal de jo lige se om de kan få mig til at gå i fælden :-O

Og 1 stk af slagsen fra Isaan begyndte at arbejde for hende juleaften, hold da op en nydelig model. Slank og skødesløs smuk, ikke som de 'normale' piger der er halvfede som pigerne i resten af Europa. Det glansbillede man har på nethinden af pigerne i Thailand, blegner sgu noget når man ser hvor laskede de i virkeligheden er, der er milevidt mellem billederne og virkeligheden.

Måske er det derfor jeg ikke har specielt travlt med at finde en Thai kvinde, og deres Chaplin fødder kan altså heller ikke få mig til at blive varm om hjertet!!

Næh, stik mig en falang kvinde, det ved man da hvad er. Og dem kan man også snakke med ikk!!

Og gerne lidt hurtigt tak :-O

Der ligger flere billeder fra turen på Photobucket.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Mr positiv
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-12-2009 04:43

Bruger

Antal indlæg: 86
Tilmeldt: 29.03.09
 Status: Offline

Kan du ikke tage et billed af denne skønhed du snakker om.
Og desuden så nyder jeg din dagbog fuldt ud.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-12-2009 09:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

pas nu på med de piger fra isan de kønne er de dyreste


...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Dødsstraf anvendt for første gang siden 2009 Nyheder på dansk 1 20-06-2018 09:59
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 97,893,897 Unikke besøg | jQ Blog