Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 27.12.2009
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-12-2009 02:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

27.12.2009

Godmorgen Dagbog

Atter en dag der fra morgenstunden er begyndt med masser af sol, nogen snakker om regn i dag, men som det ser ud nu, er regnen langt væk.

På min morgentur så jeg noget mærkeligt fra naturen 'igen', denne gang er det snegle i havet der laver noget jeg ikke har set før. Fra start til slut på min morgentur flød det med døde snegle i vandkanten, og det var kun en slags, nemlig de blå. Af en eller anden grund ligger der nu millioner hvis ikke flere i vandkanten, sneglene ser ud som om nogle har hevet dem ud af deres hus i deres fulde længde. De fleste af dem har dog stadig fat i huset, mens rigtig rigtig mange ligger uden hus, og det er et meget mærkeligt syn som undrer mig.

Heller ikke dette har jeg set før, og jeg er sikker på det ikke har noget med en parrings cyklus at gøre, selv om man tænker på det ved synet af så mange døde. De omtalte snegle er lidt sjældne at finde på stranden, og især en intakt en, de er så tyndvæggede og meget skøre.

Samtidig lå der en milliard vandmænd i vandkanten og på stranden, og næsten samme form som en engangslighter, men knap så lang. Så jeg vil bestemt ikke anbefale at man svømmer der i dag, jeg ved ikke om nogen af dem brænder en, men man vader jo rundt i en tyk suppe af dødt husblas!!

I dag VIL jeg have svar fra en læser der er klogere end mig, så frem med papir og blyant :-O

Og så lykkedes det endelig at få de billeder af Mario's tatoveringer, som man kan se er han startet med et helt frisk ben og intet overblik!! Det virker lidt rodet syntes jeg når man ser det, og smadder ærgerligt at tatovøren ikke måtte bestemme noget!!

Men her er billederne, hver tatovering koster 3.500 Baht uanset størrelse. Læg mærke til mønten.

www.thai-dk.dk/penfoto/19/IMGP3499.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/19/IMGP3500.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/19/IMGP3501.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/19/IMGP3486.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/19/IMGP3488.jpg



Der er et par billeder mere i Dagbogen på Photobucket

Og jeg indrømmer blankt at jeg ikke kender til priserne i Chang Mai..

Og så har jeg en krise, jeg er ved at løbe sur i spartlingen. Det er endelig lykkedes mig at finde en god blanding, ikke som Thaierne foreslår, men mere som det færdige spartelmasse man kan købe hjemme. Det går rigtig godt med den blanding, men jeg får et gok i hovedet hver gang jeg laver en blanding, for det tørrer så superhurtigt, at det begynder at klumpe i spanden. Og nu vil den kloge sige: hvorfor laver du så ikke en mindre blanding?? Det er fløjtende lige meget hvor lidt eller hvor meget jeg blander, for så længe solen skinner på båden har jeg ikke en kinamands chance.

Og ja, jeg kunne hænge en presenning op. Men nu er det jo kokosnødder vi snakker om, og der falder nogle ned hver dag lige ved siden af båden, så det ville være spild af penge at gøre det.

Så det er lidt sur r.. lige nu, 2 skridt frem og 3 tilbage, sådan syntes jeg det er gået i de sidste par dage selv om jeg gør hvad jeg kan. Men det går da langsomt fremad og enden er nær :-)

Og eftersom det er søndag, kom jeg til at tænke på at jeg da gerne ville have en hilsen fra Danske Spil. Bare en lille gevinst ville være rart, så ville jeg tage en flyver hjem og købe noget spartelmasse og noget ordentlig værktøj. De spartler jeg har købt holdt selvfølglig ikke ret længe, så nu kæmper jeg med nogle håndtag og skafter der falder af hele tiden :-(

Og så ville jeg købe mig en lille Netbook, for nu er min HP laptop snart så slidt at jeg skal sidde og holde fast i Usbstikket når jeg tilslutter noget, ellers falder det ud igen, Æv Æv.

Gu ved om jeg skulle holde helt fri i dag, med det humør jeg er i??
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-12-2009 02:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

((2(( Så så rolig Pensionist tros alt så music og det med danske spil Grin Grin Grin jeg vinder da af og til 20 kr. men det er dyrt rasende et Spørgsmål angående din Båd hvad siger de Lokale til den og at du fiske med den ? ok du har vel ikke tænkt dig at sælge fisk ? men rolig jeg skal hjem og banke rust det er også drøjt ? men fortsat god dag og snup en ølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-12-2009 05:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Hej Sank.

JA JA, det var bare et agurkangreb, og det er overståetgriner Nu har jeg slebet så meget, at jeg er nødt til at hente noget
mere papir. Men så får jeg da noget at spiseThumb.

Og det er ligesom Danske Spil har glemt mig herude, jeg har kun vundet 80 Kr som maksimum, så det blir jeg
ikke fed af.

Og så er det et godt spørgsmål omkring båden, og jeg tror mit tætte liv med Thaierne er med til at det går som det går!!

De syntes faktisk det er temmeligt muntert at møde en lyshåret gut ude på havet i en longtail, og selvfølgelig spørger de
mig om jeg sælger fisk når de ser mig, men så hiver jeg en sølle fisk frem, og sir sanuk mak mak og griner over hele femøren.
Det kan de rigtig godt lide, nogen gange kravler de lige for en sikkerhedsskyld over i min båd for at tjekke om det nu også er rigtigt.
Det skal man lige vænne sig til, men ellers er det med vinken og råben når vi mødes derude, så for mit vedkommende går det rigtig godt, men vi skal jo ikke glemme at de har taget sig rigeligt betalt med alt det grej jeg har fået stjålet Angry
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-12-2009 10:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

hej Ok det var godt du er faldet til ro Grin Ja men det er fint at du kan hygge med de lokale ? og da du jo forsyner dem med grej så er det jo ok rasende Tja 80 kr. du er heldig sarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-12-2009 16:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 141
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Thumb
pensionisten skrev:
Hej pensionisten.
Tak for billederne,har du også tatovørens navn. Jeg kommer som før nævnt til Lamai i begyndelsen af marts, så hvis det ikke er forsent, kan jeg da godt tage noget spartelmasse med.
Mvh
islander
Hej Sank.

JA JA, det var bare et agurkangreb, og det er overståetgriner Nu har jeg slebet så meget, at jeg er nødt til at hente noget
mere papir. Men så får jeg da noget at spiseThumb.

Og det er ligesom Danske Spil har glemt mig herude, jeg har kun vundet 80 Kr som maksimum, så det blir jeg
ikke fed af.

Og så er det et godt spørgsmål omkring båden, og jeg tror mit tætte liv med Thaierne er med til at det går som det går!!

De syntes faktisk det er temmeligt muntert at møde en lyshåret gut ude på havet i en longtail, og selvfølgelig spørger de
mig om jeg sælger fisk når de ser mig, men så hiver jeg en sølle fisk frem, og sir sanuk mak mak og griner over hele femøren.
Det kan de rigtig godt lide, nogen gange kravler de lige for en sikkerhedsskyld over i min båd for at tjekke om det nu også er rigtigt.
Det skal man lige vænne sig til, men ellers er det med vinken og råben når vi mødes derude, så for mit vedkommende går det rigtig godt, men vi skal jo ikke glemme at de har taget sig rigeligt betalt med alt det grej jeg har fået stjålet Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-12-2009 02:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Islander.

Det var sørme et flot tilbud, tak for det. Men til den tid, sku jeg da meget gerne have fisket i et godt stykke tid.

Men hvis det er muligt og hvis du kommer fra Sjælland, kunne jeg da godt tænke mig at stadig have det tilbud.
Jeg har som det sidste hjemme, et par harddiske og et dansk tastatur som jeg savner meget. Min danske venner
som var her tidligere i år, skulle have haft dem med til mig, men noget gik galt!!

De kom 5 mennesker, og kunne derfor have 125 Kg med i alt, men af en eller anden aldrig forklaret årsag, havde de
kun ledningerne med ved ikke

Jeg tror vi springer tatovørens navn over ligge så stille, jeg kan simpelthen ikke læse hans visitkortGrin

Men shoppens navn er : Metaltattoo & Gallery og ligger til højre for Muy Thai bokseringen i den rolige del af Lamai.

Hans Emailadr er :

Han har ingen reklamer på nettet, eller internet i shoppen, så hvis du vil diskutere noget vil jeg gerne hjælpe dig.
Hvis du har nogle ideer, kan du sende en PB til mig, så kan du maile billederne til mig. Og så hører jeg hvad han siger !!
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Dødsstraf anvendt for første gang siden 2009 Nyheder på dansk 1 20-06-2018 09:59
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 99,130,987 Unikke besøg | jQ Blog